Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford GT ’66 Heritage Edition: Oslava legendárního vítěze Le Mans

David Bureš
Diskuze (2)
Černý supersport se stříbrnými pruhy odkazuje na vítězný speciál řízený Brucem McLarenem a Chrisem Amonem.

V letošním roce je to přesně 50 let od prvního vítězství Fordu ve 24hodinovém závodě v Le Mans. Automobilka se toto výročí rozhodla připomenout speciální edicí nové generace supersportu GT. Vůz bude dostupný v limitovaném počtu, a to výhradně v rámci modelového roku 2017.

Ford GT ’66 Heritage Edition odkazuje na vítězné GT řízené novozélandskou posádkou ve složení Bruce McLaren a Chris Amon svým zbarvením. Karoserie automobilu je vyvedena v černém laku, který může být lesklý, nebo matný, přičemž je doplněna o "rychlé" pruhy ve stříbrném provedení. Celek doplňují odhalené karbonové díly a startovní číslo 2 na kapotě a dveřích. Kovaná, jednokusová kola z lehkých slitin jsou 20palcová a nalakovaná zlatou barvou.

Speciální je také vnitřek. Karbonová sedadla s logem vozu na hlavových opěrkách jsou čalouněná kůží Ebony, která se objevuje též na palubní desce. Na původní auto odkazuje i kožený volant nebo bezpečnostní pásy v modrém zbarvení. Interiér dále zdobí karbonové detaily nebo číslovka 2 na dveřních panelech. Samozřejmostí tohoto typu aut i je též identifikační plaketka.

Vytrvalostní závod v Le Mans v roce 1966 byl pro Ford nadmíru úspěšný. Po dvouletém snažení, Ford GT40 byl v závodě poprvé nasazen v roce 1964, se americká značka konečně stala vítězem. Ford přitom závodu v roce 1966 naprosto dominoval, protože speciály Ford GT40 obsadily kompletní stupně vítězů. Za vítěznou posádku McLaren/Amon skončili Ken Miles/Denny Hulme a Ronnie Bucknum/Dick Hutcherson. Úhlavnímu protivníkovi z Maranella se tenkrát nezadařilo, nejlepším bylo až osmé Ferrari 275 GTB/C britského týmu Maranello Concessionaires. Speciály maranellské stáje závod vůbec nedokončily. Ford navíc své vítězství zopakoval i v následujících třech ročnících.

Letos se Ford s novým GT do Le Mans opět vrátil, přičemž se opět radoval z vítězství, avšak pouze v rámci kategorie LMGTE

Pro pro závodní speciály odvozených od sériových aut. V celkové klasifikaci vůz skončil osmnáctý.

Nová generace Fordu GT odkazující svým vzhledem i názvem na své dva předchůdce vsadila na moderní pohonné ústrojí. O pohon se stará dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec 3.5 EcoBoost s více než 600 koňmi (441 kW), jehož síla je posílána prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky pouze na zadní kola. Během prvních dvou let produkce chce Ford prodat jen 500 kusů nového GT.

David Bureš
Diskuze (2)
27. 6. 2016 14:47
Re: Krasavci
Úžasný kousek! :yes:
27. 6. 2016 13:57
Krasavci
obě verze... origoš i současnost...