Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ka Urban Warrior: Brazilské káčko s kufrem dostalo drsnější kabátek

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Hatchback Ka+ od Fordu v oplastované verzi Active si můžeme koupit u nás. Brazilská pobočka, kde aktuální Ka vzniklo, převlékla do podobného hávu lokálně vyráběný sedan.

Trend oplastovaných aut všech možných velikostí rozhodně neutichá. Kromě SUV mu neunikla ani dnes už vymírající MPV a také kombíky. Čtyřkolky netřeba (samozřejmě, mnoho modelů ji má), mimo zpevněný povrch se dostanou málokdy. Šedé či černé lemy blatníků se hodí do městské džungle, kde není o škrábance nouze. Takto drsně se tvářících sedanů je ovšem pomálu. Přišlo s nimi švédské Volvo, nabízí je i Lada... Samozřejmě, kombi nebo hatchbacky jsou praktičtější už z principu.

Existují ale země, kde je tříprostorová klasika pořád oblíbená. Tak proč nezvyšovat podvozky a a nepřidat kapku tmavě šedé a stříbrně lakované umělé hmoty? Ford aktuálně představuje čtyřdveřové Ka s drsným názvem Urban Warrior (městský válečník). Zatím jde o koncept. Hatchback Ka+ se prodává i u nás, pochází koneckonců z brazilského vývoje, produkuje jej továrna v Camaçari. Samozřejmě spolu se sedanem, který u nás není v nabídce. Zatímco evropské hatchbacky měří 3,93 m, latinskoamerická auta se dvěma páry dveří a zadečkem přes 4,25 m. Tolik jen pro porovnání, indickou produkci nechám stranou, ta se liší nejen jménem...

Ka Urban Warrior má kromě typických prvků také tónovaná světla, stříbrošedá vnější zpětná zrcátka a fešácká osmipaprsková litá kola. V kabině najdeme sedačky v kůži, infotainment Sync 3 se 6,5palcovou dotykovou obrazovkou, sedan je vybaven i zadními parkovacími senzory a kamerou, nad optimální trakcí a stabilitou auta bdí elektronika. Pohon obstarává standardní zážehový tříválec 1.5 Ti-VCT se 100 kW (136 k). Ten je spojen s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou, čtyřkolku zcela určitě „válečník“ nemá, newtonmetry putují jen dopředu. Zvýšené šasi, které díky zakrytování odolá nějaké té polňačce a dokonce i mělké vodě, ale doopravdy dostal.

Stačí se na Urban Warrior podívat a je jasné, že tenhle koncept není daleko od sériové výroby. Brazilský Ford testuje zájem publika, je to prostě vábnička na klienty, jestli by si byli ochotni takové auto koupit. Čeští zákazníci si musejí vystačit s hatchbackem Ka+ Active, který pohání čtyřválec 1.2 Ti-VCT se 63 kW (85 k). Aktuálně se v akci vejde těsně pod 300 tisíc korun. Malé sedany se u nás stejně příliš nechytají...

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - Stejsn
9. 11. 2018 10:40
I ten název
je docela trapas.
-"Čím jsi přijel?"
-"Urban Warriorem!"
-"Ty jo! Ukaž.....aha..."
8. 11. 2018 23:24
Re: Hnus
Čo to sem pletieš, mamľas... :-!
8. 11. 2018 21:09
Re: Hnus
Ano, pořádné hatchbacky, kombi SUV do terénu umí poze Subaru (XV, Outback, Forester) a i další japonské značky. Ostatní jsou se svými "pohony všech kol", kde se zadní/přední náprava přidává až po prokluzu, přehřívají se spojky a nejde uzamknout rozdělení točivého momentu jen k smíchu.
8. 11. 2018 19:08
Hnus
velebnosti.To radši Dacii než tohle.
8. 11. 2018 18:24
Re: Lowendový Ford
Pořád je to jen mini auto a navíc jak píše traveldrive humus ;-)