Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Ford B-MAX poprvé na vlastní oči

David Bureš
Diskuze (5)
Nepřímý nástupce Fusionu přijíždí s posuvnými zadními bočními dveřmi.

Ford B-Max je v Ženevě automobilovým odborníkům a laické veřejnosti naživo prezentován vůbec poprvé, přestože jsou jeho tvary známé již delší dobu. Design vozu následuje trend Fordu, kdo si oblíbil krabicoidní tvary Fusionu, musí být při pohledu na B-Max zklamán. Hranatým tvarům odzvonilo.

Hlavním prvkem B-Maxu jsou zadní boční posuvné dveře. Ty jsou v malém autě (pokud nepočítáme extravagantní Peugeot 1007) použity vůbec poprvé. Marketingovým jazykem tyto dveře automobilka nazývá Easy Access (snadný přístup). Zvláštností je B-sloupek integrovaný přímo do zadních dveří, po otevření obou párů dveří tak vznikne vstupní otvor široký 1,55 metru.

Zadní boční dveře je nutné posunout tak, aby lehce cvakly, jinak se samy zavřou. Pro jejich uzavření je potřeba použít více síly, při samotném zavření se pak ozývá nepříjemný zvuk známý z dodávek. Zadní dveře je možné zavřít i ze předních sedadel, stačí se trochu natáhnout.

Interiér následuje trend svého nepřímého předchůdce – Fusionu, je jednoduše tvořený, číslice na tachometru a otáčkoměru mají jednoduchou grafiku, použité plasty jsou tvrdší. Celkově se vnitřek velice podobá Fiestě, jsou tu použity některé shodné detaily. Tlačítka na středové desce působí solidním dojmem, naopak samotná středová deska bude zřejmě náchylná na poškrábání.

Řadicí páka je blízko volantu, umístění páky ruční brzdy by však chtělo vylepšit. Nachází se totiž skoro až u sedadla spolujezdce a je tak hůře přístupná. Není tu ani dostatek prostoru a ruka se při zatáhnuté páky vždy dotkne spolujezdcovy sedačky.

Chválíme však variabilitu interiéru. Zadní sedadla je možné sklápět v poměru 60:40, sklopit je možné i sedačku spolujezdce. Díky tomu se vytvoří rovná ložná plocha dlouhá 2,35 metru. Na zadní straně předních sedadel se nacházejí háčky, na které je možné šikovně pověsit například tašky s nákupem.

Na zadních sedadlech je méně místa než v konkurenčním Opelu Meriva, děti by zde ale neměly mít s prostorem problém. Řidič je navíc může hlídat pomocí zrcátka, který se vyklopí ze stropu interiéru.

Zavazadelník má dvojité dno, je dlouhý 62 centimetrů, na šířku měří 100 cm, pod plato je vysoký 44 cm.

Výroba B-Maxu začne v polovině letošního roku v rumunské továrně Fordu v Craiově.

David Bureš
Diskuze (5)
7. 3. 2012 20:28
Re: Manýra?
...s tou krásou naprostej souhlas. Skoro by to bylo člověku i líto, když už se konečně někdo odváží ten sloupek vypustit, že už se neodváží to navrhnout tak, aby to bylo zajímavý nejen tim řešením dveří.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 3. 2012 00:03
Re: Manýra?
Tak jestli má jeho soused R-Klasse, tak asi moc ne. >:-[]
Avatar - Choochoo
6. 3. 2012 14:54
Re: Manýra?
Jojo, krasu nepobral, o tom zadna >:D Ale vis jak se tim vytahnes pred sousedem >:D
Avatar - Glaukos
6. 3. 2012 14:43
Re: Manýra?
u Fordu nejde o prvoplánovou líbibost. Je to prostě malá, zajímavá příšerka
6. 3. 2012 14:32
Manýra?
Nechci toto řešení moc kritizovat, dokud si ho nevyzkouším, ale stejně jako u Merivy mi to přijde trochu jako manýra, která to prodraží a nic moc užitečného nepřinese. Jinak B-max moc krásy nepobral.