Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford: Značka Mercury zřejmě skončí

Aleš Dragoun
Diskuze (96)
Ač Ford jako jediný z americké Velké trojky loni nevyhlásil bankrot, i on bude muset seškrtat další výdaje. Obětí šetření se zřejmě stane značka Mercury.

Tu založil v roce 1939 syn zakladatele Henryho Forda Edsel. Její vozy byly už od začátku koncipovány jako luxusnější fordy a zároveň levnější alternativa k vozům Lincoln. Ale během své více než sedmdesátileté existenci se této linii několikrát zpronevěřila.

Stačí připomenout dvě generace Cougaru z konce šedesátých a začátku sedmdesátých let, které byly velkými konkurenty dvojčat Chevrolet Camaro/Pontiac Firebird, šlo o poměrně dostupné, ale výkonné sportovní vozy v americkém pojetí. Byly také jakýmsi doplněním nabídky tzv. pony cars, tedy sourozencem tehdejšího Mustangu.

Z této slávy dnes nezbylo nic. Zatímco ještě v roce 1978 se prodalo s logem Mercury takřka 580 tisíc aut, loni jich bylo jen něco málo přes 92 tisíc. Od začátku 21. století pak tato divize ztratila takřka tři čtvrtiny. Příznivcem jejího zrušení je i samotný Bill Ford.

Loni se přestal vyrábět Mercury Sable, značková varianta současného Fordu Taurus. V roce 2011 by jej měl následovat terénní Mountaineer alias luxusnější Ford Explorer a také poslední sedan s pohonem zadních kol Grand Marquis, který má karoserii připevněnou k žebřinovému rámu. Věkový průměr jeho zákazníků je těžko uvěřitelných 70 let! Sesterské modely Ford Crown Victoria a Lincoln Town Car se také přestanou v roce 2011 vyrábět bez přímé náhrady.

Sezona 2012 bude konečnou pro čtyřdveřový Milan (verze amerického Fordu Fusion, který nemá nic společného se svým evropským jmenovcem). V roce 2013 pak zazvoní umíráček i Marineru, menšímu SUV a dvojčeti Fordu Escape. Modrý ovál sice chystá nástupce většiny z nich, logo Mercury by ale již nést neměly.

Informace je zatím neoficiální, Ford je v tuto chvíli zřejmě z nejhoršího venku a prodeje stoupají. O osudu Mercury by se mělo rozhodnout v červenci letošního roku. Je velice pravděpodobné, že ukončí svou činnost, stejně jako v poslední dekádě například Plymouth, Oldsmobile, či loni Pontiac. Byť v těchto případech se jednalo o divize konkurence, jmenovitě Chrysleru a GM.

Dodejme jen, že Ford většinu svých evropských akvizic v posledních třech letech prodal. Nové majitele našly značky Land Rover, Jaguar, Aston Martin a poměrně nedávno také Volvo.

Aleš Dragoun
Diskuze (96)
3. 6. 2010 22:27
Re: Pár zastaralých us vehiklů - pro neznalé
O.K. drž se. ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 6. 2010 22:25
Re: Pár zastaralých us vehiklů - pro neznalé
V pohodě, neberu to tak. Ale já si umím vzít něco od staršího člověka, který už prostřídal desítky aut a je přeci jen životem víc proškolený.
To má syn dobrý vkus! Volva mám taky rád, můj budoucí švagr má V70 TDI, dobré auta to jsou.
Tím tvrzením o BMW sis mě získal >:D V předohrabech nevím, ale asi Ford, to je fakt.
Jsme domluveni, dám vědět. Tak se maj, zdarec.
3. 6. 2010 21:44
Re: Pár zastaralých us vehiklů - pro neznalé
To tykání beru jako že na netu je to normální a aby jsi si to zase nevysvětlil špatně ty já tě tady nechci školit a už vůbec ne z důvodu že mé děti jsou ještě starší než ty. Jinak můj syn je třeba blázen do svého Volva S70 a já jelikož jsem měl svého času Volvo 850 proti tomu zásadně nic nemám i když mu taky říkam že v zadohrabech je nejlepší BMW a v předohrabech je špička Ford. ;-) Jinak dej klidně vědět do SZ až budete mít nějakou slezinu.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 6. 2010 21:02
Re: Pár zastaralých us vehiklů - pro neznalé
Taky mám s pár amerikama zkušenosti, to se neboj. Ale za tím si stojím, ameriky přece nemůžou soupeřit s evropou v podvozcích. To teď neberu jako narážku, ale jako fakt. Na co by tam měli prkennou 3er v M-Paketu, když široko daleko není žádná zatáčka? Jak tady moc hezky řekl kuko, asi se postaví jiné auto pro frantíka z alp a jiné pro ameriku. A se spotřebou je to přeci taky jasné, ameriky vždy byly žravé, hlavně v minulosti, teď už se to taky umirňuje. A proč? Protože tam byl benzín levnější než voda, takže taky logika. Ovšem nic z toho neber jako urážku, dyť jsou to všeobecně známá fakta! ALE! Samozřejmě to neplatí o všech autech. Já ti ty tvoje zkušenosti věřím, bez problému. To samo zase každé evropské auto nemusí mít podvozek na sempertiny. To je to, co jsem tady tvrdil od začátku a nikdo mě nepochopil, ikdyž i já to možná špatně podal.

Jinak si beru tvoje slova k srdci. Až teď se dívám na věk, tak dovol to tykání, ikdyž bys mi mohl dělat otce ;-)

Auto mě určitě baví, je to záliba, předmět studia a já doufám, že i v budoucnu povolání.

Scuka? Proč ne. My máme klub BMWfans taky tvořený klukama kolem Ostravy a Opavy, tak se klidně na nás někdy můžeš přijet podívat, ikdyž máš podauto >:D (vtip).
3. 6. 2010 19:53
Re: Pár zastaralých us vehiklů - pro neznalé
No on je tady totiž problém v tom že jsi tady psal o žravých autech na zastaralých podvozcích, ale já na rozdíl od tebe dvě americké auta měl a ty tvé zaručené zprávy jsou holé nesmysly. Jelikož jedno z těch aut mělo vzduchový podvozek a druhé nezávislé zavěšení všech kol co se týče spotřeby tak u jednoho mi šestiválec 3.8 litrů žral při rozumné jízdě cca 10 litrů a při běžné jízdě (žádná závody ale dynamická jízda) cca 11,5. Další věc je ta že v americe máš docela tvrdé předpisy co se týká emisi zvláště v některých státech takže opravdu věř tomu že ty auta jsou ekologičtější než evropské nafťáky. O amerických autech se dozvíš spoustu mýtu a polopravd, ale pokud chceš něco soudit tak si to pořádně vyzkoušej a pak můžeš podávat informace. A je opravdu pravda že jsi tady položil dost argumentů které nemají hlavu a patu. Zkus si projít všechny své příspěvky pomalu a v klidu a zjistíš že jsi párkrát argumentoval docela dobře, ale párkrát jsi docela ujel.lHavně si přečti příspěvek kterým jsi zautočil ty sám na Barirrichella příspěvkem který si nazval po něm a máš v něm spoustu hloupostí tak se nediv že jsi to tak nějak dostal zpět. Jinak nikdo učený z nebe nespadl ale jak jsem psal zkus si něco nastudovat o amerikách pár si jich projeď a pak klidně kritizuj to ti nikdo nebrání žádné auto není dokonalé ale kritika by měla být založená na zkušenosti a ne na tom co jsi někde zaslechl nebo přečetl. Jinak se dostáváš mezi křiklouny co když se tady objeví nové auto kterým ještě odsud nikdo nejel tak polovina lidí ví že je na h... a druhá že je skvělé protože ho vyrobila značka .... dosaď si sám. ;-) A pokud tě auta opravdu baví tak se někdy můžeme domluvit dát si scuka a autech pokecat když jsi krajan, můžeš napsat i přes SZ na mé kartě.