Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Majitel přemotorovaného veterána podcenil brzdy. Selhaly během natáčení, dopadlo to takto

Mirek Mazal
Diskuze (9)

Restaurovaný veterán s výkonem přesahující 1300 koní byl na silnici nebezpečným objektem. Hrozbu vystupňovaly podceňované brzdy, které zapříčinily havárii v přímém přenosu.

Russ Stover věnoval Mercury Comet 23 let života. Nablýskaný veterán z roku 1964 spolykal více než 200 tisíc dolarů, přes 4,8 milionu Kč zahrnulo zakázkovou karoserii, jedinečný interiér, pořádné disky, snížené odpružení a technické sladění nových či precizně opravených komponentů extrémního pohonného ústrojí.

Přeplňovaný big block Chevrolet dosáhl výkonu přes 1300 koní (969 kW). Brutální mastodont přerostl motorový prostor a podle tvrzení Stovera byla technika pohonu hlavní náplní tisíce hodin strávených v dílně. Většinu práce odvedl vlastními silami.

Výlet zakončený autonehodou v přímém přenosu probíhal podezřele už od začátku. Pozvaný redaktor magazínu AutotopiaLA Shawn Davis komentoval nevšedně vysoké volnoběžné otáčky motoru při stání na křižovatce. Cejchovaných 2200 ot/min vzbuzovalo obavy o bezpečné součinnosti všech komponentů třiadvacetiletého projektu. Nervózní redaktor vydržel pár kilometrů jízdy zaměřené na pořízení jízdních záběrů zdánlivě neškodným širokým bulvárem, po rostoucím zápachu zmínil dojem z přehřívaných brzd.

Pánové měli natáčení zrušit a nepokoušet výkonný Comet zavánějící slabými brzdami. Plynulé zastavení na dalším semaforu ovšem utvrdilo majitele, že je vše v pořádku, do této chvíle byl vždy zvyklý absolvovat klidné projížďky bez újmy na zdraví či majetku.

Konec radosti z opraveného Cometu následoval ihned po sešlápnutí plynu na zelenou. Rudé Mercury vystartovalo rychlostí 70 až 80 km/h vstříc katastrofě. Jen pár metrů za křižovatkou chtěl Stover přibrzdit, ale pedál prošlápl až na podlahu a začal panikařit. V rámci záchrany marně sahal po chybějící ruční brzdě, následně zařadil neutrál a začal výběr nejméně bolestivého zastavení o strom, sloup nebo okolní vozy. Zděšený pilot ve vteřině vybral poslední možnost a vmanévroval těžce ovladatelný vůz do kolony.

Tvrdý náraz do stojící Hondy Odyssey zakončil venkovní představení celoživotního díla. Čelní střet s kufrem velkého MPV způsobil likvidační škody Mercury, vážněji vyvázli oba pasažéři. Pánové nepoužili čtyřbodové bezpečnostní pásy, jištění pouze břišními popruhy způsobilo náraz Davisovy hlavy do palubní desky a Stover si zlomil loket. Stav cestujících v Odyssey nebyl upřesněn, každopádně se nejednalo o život ohrožující zranění.

Smutný zážitek způsobily 17 let staré brzdy. Zápach byl varováním, že silné auto potřebuje minimálně stejně silné brzdové komponenty. Stover přiznal poslední vylepšení brzdové soustavy dávno před soustředěním na zbytek kdysi nádherného kupé. Ukázkový Comet doplatil na zašlou brzdovou kapalinu, která ve starém vedení může lehce dosáhnout bodu varu a tím přestane fungovat. Osudový projev degradované náplně uzavřeného okruhu natočila redakce AutotopiaLA, která nepříjemnou scénu zveřejnila. Sledovat marné brzdění a smrt v očích není nic příjemného.

Mirek Mazal
Diskuze (9)

Doporučujeme

9. 10. 2022 10:55
Jak vidí?
Celkem by mě zajímalo, jak jde vůbec vidět před sebe s tím monstrem vepředu?
27. 7. 2022 11:50
Podcenil??
Snad přecenil ne???
27. 7. 2022 10:03
Veterán?
Zákazková karoséria, neoriginálne disky, prebastlený interiér, prestavaný motor, to je definícia veterána?
Avatar - Stejsn
27. 7. 2022 07:49
Re: Marná sláva, brzdy jsou to nejdůležitější....
No a že to nemá pořádný pásy, když už to má takovýhle sedadla, je taky zarážející. Stačil by tříboďák a frajer se nemusel zakousnout do palubky.
26. 7. 2022 11:50
Majitel přemotorizovaného vetrána podcenil brzdy a naboural
Já bych tedy řekl, že ty brzdy PŘECENIL !!!
Kdyby je podcenil, tak by jen uznale pokyvovali hlavami.....