Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost: První jízdní dojmy z Německa

Ondřej Chamilla
Diskuze (50)
Vydali jsme se do Mnichova vyzkoušet první do Česka oficiálně dodávaný Ford Mustang. Pro seznámení jsme zvolili čtyřválcový kabriolet, v úterý přineseme dojmy také z kupé V8.

Čtyřválec pod kapotou ikonického Mustangu je pro mnohé noční můrou, jenže je to oprávněné? I proto jsme si jako první vybrali kabriolet, který na prezentaci v Mnichově má automaticky manuální převodovku a turbomotor objemu 2,3 litru.

Jak se dalo očekávat, po nastartování vozu Ford Mustang není zvuk žádným velkým divadlem: osmiválec naskakuje s hutným a zlověstným zabručením, čtyřválec takových kvalit nedosahuje. Rozjíždím se z parkoviště a již na prvních několika stech metrech si mě zcela získává řazení vozu. Je poměrně těžké, chlapecké, ale zároveň přesné, mechanické, s jasnými drahami kulisy, prostě přesně takové, jak byste u takového vozu čekali.

S čtyřválcem se poměrně snadno pracuje, má měkkou, ale ne opožděnou odezvu na plyn, prodleva roztočení turbodmychadla není velká, auto zrychluje slušně již z nízkých otáček, a i když je kabriolet poměrně těžký, motor nepůsobí mdle, to ani náhodou. Je to však spíše středně otáčkový tahoun, okolo šesti tisíc otáček už ztrácí dech a do otáček se mu zrovna dvakrát nechce. Nicméně okolo tří a pěti tisíc má dva nástupy, kdy citelněji zatáhne. Celkově se zdá, že až se jednotka dostane pod kapotu Focusu RS, rozhodně tam nebude jenom do počtu.

Mnohé z vás jistě zajímá zvuk Mustangu se čtyřmi válci. Má docela říz, v nižších otáčkách trochu bublá, sem tam si odfrkne a je poměrně hlasitý. Až ke konci jízdy mi došlo, co mi vlastně zvukový projev Fordu připomíná. Všechno je velmi podobné boxeru v novém Subaru WRX STI, jenom o kousek hlasitější.

Pokud jste si dosud Mustang nekoupili kvůli vyšší spotřebě jeho motorů, pak mám pro vás dobrou zprávu. Svižnějším tempem na zakroucených testovacích silnicích jsme jezdili za zhruba deset litrů na sto kilometrů, při klidnějším tempu jsem si jist, že by se šlo dostat na tabulkových osm litrů.

Stojí ale Mustang za to i z hlediska jízdních vlastností? Na tuto otázku si dovolím odpovědět až po svezení s osmiválcovým kupé, protože karoserie kabrioletu je znatelně měkčí a dosti se kroutí. Celkově to není zrovna ideální pro dynamičtější jízdu.

Nicméně i o tu jsme se pokusili a zdá se, že nezávislé zavěšení dokázalo i z běžného Mustangu udělat vůz, který rád a ostře zatáčí. Na limitu se již projeví meze karoserie a očekávat můžete jak snadno řiditelnou přetáčivost, tak již méně příjemnou nedotáčivost. Kombinace tužšího kupé a lehkého čtyřválce by ale vzhledem k prvním zkušenostem nemusela být vůbec zlá.

Velmi dobré je pak odhlučnění podvozku a také samotné tlumení nerovností. Zavěšení je samozřejmě tužšího rázu, ale výmoly tlumí jenom se vzdáleným žuchnutím a celkem účinně, takže se dá cestovat i v příjemném komfortu.

Z našeho pohledu však volba modelu Convertible dává smysl jenom pro bulvárové jezdce, protože při vyšších rychlostech do auta citelně fouká. Na dálnici jsme pak museli zastavit na prvním sjezdu a natáhnout střechu, jinak byla jízda nepříjemná. Automobil totiž postrádá jakékoliv aerodynamické prvky, které by zabraňovaly foukání do kabiny. Naopak se střechou jsme obdivovali nízkou úroveň hluku.

Uvnitř najdete velmi dobrou výbavu, či příjemnou pozici za volantem. Na zadních sedadlech je ale pod střechou problém s místem pro hlavu, pro kolena se ale dostatečný prostor najde. Uprostřed přístrojové desky je displej, který používá stejný systém jako Ford Mondeo. Kvalita palubní deska však značně kolísá, pěkné materiály jsou zde kombinovány s těmi lacinými, což nebude vyhovovat každému. Vzhledem k rozumné ceně vozu se to však dá skousnout. Líbil se nám zavazadlový prostor, který i u kabrioletu měl příjemně velký objem, takže se s autem dá v pohodě vyjet na dovolenou, aniž byste se museli výrazně omezovat.

Další dojmy přineseme v následujících 24 hodinách, tentokrát pořádně vyzkoušíme ostřejší kupé se silným osmiválcem.

Ford Mustang Convertible - technická data a ceny
Motor 2.3 EcoBoost 5.0 Ti-VCT V8 GT
Zdvihový objem [cm3] 2300 4951
Válce/ventily 4/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 231/5500 307/6500
Točivý moment [N.m/min] 434/3000 524/4250
Maximální rychlost [km/h] 233 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno neuvedeno
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 8.2 (10.0) 13,6 (12,8)
Pohotovostní hmotnost [kg] neuvedeno neuvedeno
Základní cena 6M 980.000 1.105.000
Základní cena 6AT 1.030.000 1.155.000
Údaje v závorkách platí pro verzi se samočinnou převodovkou


Následuje původní text

Vůbec poprvé v historii se nový Ford Mustang oficiálně prodává i v České republice a celkově je ikonický americký sporťák až překvapivě zaměřen na evropský trh. Automobil si mohlo 500 vybraných Evropanů převzít již minulý rok při finále fotbalové Ligy Mistrů, na dalších 8800 zájemců se však nedostalo, což ukazuje zejména na skutečnost, jak velký zájem o tento vůz je nejen v USA, ale i na starém kontinentu.

Ovšem není se co divit, atraktivní automobil má přívětivou základní cenu 880.000 Kč. Za tuto částku dostanete vzpomínku na osmdesátá léta, přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost o výkonu 231 kW. Stejně velký agregát poháněl již třetí generaci Mustangu s přídomkem SVO, která měla výkon až 153 kW a údajně se v reálném životě jednalo o nejrychlejší a nejobratnější verzi vozu.

V nabídce je samozřejmě i tradiční osmiválec o objemu pěti litrů, který dává 307 kW a točivý moment 524 N.m. S tímto motorem má vůz zrychlovat na sto kilometrů v hodině pod pět sekund, maximální rychlost činí 250 km/h. K oběma jednotkám je standardně dodávána šestistupňová manuální převodovka, za příplatek pak automat se stejným počtem převodů. Šestiválcový agregát u nás není k dispozici.

Zaměření na klikaté evropské silničky Ford dokládá stavbou svého podvozku. Nový Mustang je vybaven nezávislým zavěšením kol, které představují vzpěry MacPherson vpředu a víceprvková náprava „Integral Link“ vzadu. Přední vzpěry mají konstrukci se dvěma kulovými čepy. Karoserie vozu je pak o 28% tužší, než u předchůdce.

Poměrně zajímavé jsou i hodnoty rozložení hmotnosti vozu, které se blíží ideálu. Osmiválec má 54% své váhy na přední nápravě, čtyřválec je na tom ještě kousek lépe, tam má rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní kola v poměru 53:47. Toho je dosaženo zejména tím, že přední kapota, blatníky i součásti zavěšení jsou vyrobeny z lehčího hliníku.

Ford Mustang Fastback - technická data a ceny
Motor 2.3 EcoBoost 5.0 Ti-VCT V8 GT
Zdvihový objem [cm3] 2300 4951
Válce/ventily 4/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 231/5500 307/6500
Točivý moment [N.m/min] 434/3000 524/4250
Maximální rychlost [km/h] 233 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,8 4,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 8.0 (9.9) 13,5 (12,0)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1620 (1617) 1651 (1659)
Základní cena 6M 880.000 1.005.000
Základní cena 6AT 930.000 1.055.000
Údaje v závorkách platí pro verzi se samočinnou převodovkou

Velice kladně hodnotíme bohatou standardní výbavou vozu. Všechny Mustangy mají automatickou dvouzónovou klimatizaci, devatenáctipalcová kola, elektricky nastavitelná sportovní kožená sedadla, bixenonové světlomety, bezklíčový vstup, zadní parkovací kameru, tempomat, aplikaci se závodními režimy Track Apps nebo hlasové ovládání Sync 2. Osmiválcové variantě pak navíc nechybí ani lepší brzdová soustava GT performance od firmy Brembo s patnáctipalcovými kotouči nebo systémy Launch Control a Line Lock, přičemž první jmenovaný slouží k optimálnímu rozjezdu a ten druhý k dělání takzvaných „burnoutů“, tedy řízeného protáčení zadních kol na místě, které se používá zejména pro zahřátí zadních pneumatik při sprintech na 400 metrů.

Připlatit si pak můžete za vyhřívaná a ventilovaná sedadla, navigaci, lepší audio systém, sportovní sedadla Recaro, zadní parkovací senzory nebo speciální lak, o mnoho více však již v seznamu příplatků nenajdete. Samozřejmostí je nastavení různých jízdních režimů, což je záležitost, která ovlivňuje odezvu pedálu plynu, tuhost řízení, účinek stabilizačního systému a případně i řazení automatu.

Nový Mustang je pak tradičně k dispozici jak ve verzi Fastback, tedy kupé, tak jako kabriolet Convertible. První vozy mají k zákazníkům dorazit v červenci letošního roku. Jízdní dojmy z tohoto automobilu vám přineseme již dnes večer, kdy bude tneto článek aktualizován.

Ondřej Chamilla
Diskuze (50)
3. 11. 2015 12:05
2.3 Eco
Měl jsem tedka tu čest mít 2.3ku na víkend, nebyli tam klasický výfuky ale Magnaflow a bylo to supr, 2.3ka sice není tak "cool" jako V8ma ale v pohodě na to auto stačí, plus nepočítám potenciál na další úpravy, přepínání režimů jízdy jde poznat na řízení, auto příjemně tlumí nerovnosti na vozovce ale zároveň si na něm nevylámete zuby, auto příjěmně táhne a ten zvuk s upraveným potrubím zněl úžasně :-) šlo poznat že se jedná o 4válec a když se človek podíval pod kapotu tak to vypadalo směšně, ale celkový zážitek a požitek z mustangu bylo supr, konečně to není auto jenom na rovinky jako starsi modely a dalo se s tím vyblbnout na okreskách.
jen mě zarazilo že když člověk chtěl jet nad 200 tak si auto přeřadilo na 6ku (ikdyž měl rezervu třeba 3 tisíc otáček) a začal táhnout o dost pomaleji než do 200.
Aby človek dostal z auta všechno co má auto mít tak se do něho musí cpát kvalitní benzín.
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2015 20:10
Re: Vozidlo
A jen proto mi furt dokola řikáš Kylie? Svatá prostoto :yes: >:D >:D >:D
Avatar - wakantanka
19. 5. 2015 19:46
Re: zmena jazdných režimov
Dakujem za odpoved. Cize mi z toho vyplyva ze to tam sice je,lebo ludia chcu mat, ale defacto by stacilo bohato jedno tzv.fabricke nastavenie. M
19. 5. 2015 18:40
Re: zmena jazdných režimov
Projevuje se to minimálně. Nejcitelnější je zlepšená odezva plynu, v režimu Track je také mírně omezena stabilizace, ale ne vypnuta. Nicméně řízení se nastavuje ještě samostatně a celkově nejsou rozdíly tak velké, jako když nastavujete věci třeba u Golfu R.
Avatar - Hammunasakra
19. 5. 2015 14:30
Re: Vozidlo
Jj Gilgit je docela vytrvalej ale vůl jak hrom takže určitě chlap >:-[]