18.5. 2015 Ondřej Chamilla Ondřej Chamilla

Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost: První jízdní dojmy z Německa

 

Vydali jsme se do Mnichova vyzkoušet první do Česka oficiálně dodávaný Ford Mustang. Pro seznámení jsme zvolili čtyřválcový kabriolet, v úterý přineseme dojmy také z kupé V8.

Čtyřválec pod kapotou ikonického Mustangu je pro mnohé noční můrou, jenže je to oprávněné? I proto jsme si jako první vybrali kabriolet, který na prezentaci v Mnichově má automaticky manuální převodovku a turbomotor objemu 2,3 litru.

Jak se dalo očekávat, po nastartování vozu Ford Mustang není zvuk žádným velkým divadlem: osmiválec naskakuje s hutným a zlověstným zabručením, čtyřválec takových kvalit nedosahuje. Rozjíždím se z parkoviště a již na prvních několika stech metrech si mě zcela získává řazení vozu. Je poměrně těžké, chlapecké, ale zároveň přesné, mechanické, s jasnými drahami kulisy, prostě přesně takové, jak byste u takového vozu čekali.

S čtyřválcem se poměrně snadno pracuje, má měkkou, ale ne opožděnou odezvu na plyn, prodleva roztočení turbodmychadla není velká, auto zrychluje slušně již z nízkých otáček, a i když je kabriolet poměrně těžký, motor nepůsobí mdle, to ani náhodou. Je to však spíše středně otáčkový tahoun, okolo šesti tisíc otáček už ztrácí dech a do otáček se mu zrovna dvakrát nechce. Nicméně okolo tří a pěti tisíc má dva nástupy, kdy citelněji zatáhne. Celkově se zdá, že až se jednotka dostane pod kapotu Focusu RS, rozhodně tam nebude jenom do počtu.

Ford Mustang: Z 0 na 100 km/h pod 5,0 s (+video)

Mnohé z vás jistě zajímá zvuk Mustangu se čtyřmi válci. Má docela říz, v nižších otáčkách trochu bublá, sem tam si odfrkne a je poměrně hlasitý. Až ke konci jízdy mi došlo, co mi vlastně zvukový projev Fordu připomíná. Všechno je velmi podobné boxeru v novém Subaru WRX STI, jenom o kousek hlasitější.

Pokud jste si dosud Mustang nekoupili kvůli vyšší spotřebě jeho motorů, pak mám pro vás dobrou zprávu. Svižnějším tempem na zakroucených testovacích silnicích jsme jezdili za zhruba deset litrů na sto kilometrů, při klidnějším tempu jsem si jist, že by se šlo dostat na tabulkových osm litrů.

Stojí ale Mustang za to i z hlediska jízdních vlastností? Na tuto otázku si dovolím odpovědět až po svezení s osmiválcovým kupé, protože karoserie kabrioletu je znatelně měkčí a dosti se kroutí. Celkově to není zrovna ideální pro dynamičtější jízdu.

Nicméně i o tu jsme se pokusili a zdá se, že nezávislé zavěšení dokázalo i z běžného Mustangu udělat vůz, který rád a ostře zatáčí. Na limitu se již projeví meze karoserie a očekávat můžete jak snadno řiditelnou přetáčivost, tak již méně příjemnou nedotáčivost. Kombinace tužšího kupé a lehkého čtyřválce by ale vzhledem k prvním zkušenostem nemusela být vůbec zlá.

Velmi dobré je pak odhlučnění podvozku a také samotné tlumení nerovností. Zavěšení je samozřejmě tužšího rázu, ale výmoly tlumí jenom se vzdáleným žuchnutím a celkem účinně, takže se dá cestovat i v příjemném komfortu.

Z našeho pohledu však volba modelu Convertible dává smysl jenom pro bulvárové jezdce, protože při vyšších rychlostech do auta citelně fouká. Na dálnici jsme pak museli zastavit na prvním sjezdu a natáhnout střechu, jinak byla jízda nepříjemná. Automobil totiž postrádá jakékoliv aerodynamické prvky, které by zabraňovaly foukání do kabiny. Naopak se střechou jsme obdivovali nízkou úroveň hluku.

Ford Mustang GT Convertible – Můj velký pony

Uvnitř najdete velmi dobrou výbavu, či příjemnou pozici za volantem. Na zadních sedadlech je ale pod střechou problém s místem pro hlavu, pro kolena se ale dostatečný prostor najde. Uprostřed přístrojové desky je displej, který používá stejný systém jako Ford Mondeo. Kvalita palubní deska však značně kolísá, pěkné materiály jsou zde kombinovány s těmi lacinými, což nebude vyhovovat každému. Vzhledem k rozumné ceně vozu se to však dá skousnout. Líbil se nám zavazadlový prostor, který i u kabrioletu měl příjemně velký objem, takže se s autem dá v pohodě vyjet na dovolenou, aniž byste se museli výrazně omezovat.

Další dojmy přineseme v následujících 24 hodinách, tentokrát pořádně vyzkoušíme ostřejší kupé se silným osmiválcem.

Ford Mustang Convertible - technická data a ceny
Motor2.3 EcoBoost5.0 Ti-VCT V8 GT
Zdvihový objem [cm3]23004951
Válce/ventily4/48/4
Největší výkon [kW/min]231/5500307/6500
Točivý moment [N.m/min]434/3000524/4250
Maximální rychlost [km/h]233250
Zrychlení 0-100 km/h [s]neuvedenoneuvedeno
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8.2 (10.0)13,6 (12,8)
Pohotovostní hmotnost [kg]neuvedenoneuvedeno
Základní cena 6M980.0001.105.000
Základní cena 6AT1.030.0001.155.000
Údaje v závorkách platí pro verzi se samočinnou převodovkou


Ford Mustang
 

Následuje původní text

Vůbec poprvé v historii se nový Ford Mustang oficiálně prodává i v České republice a celkově je ikonický americký sporťák až překvapivě zaměřen na evropský trh. Automobil si mohlo 500 vybraných Evropanů převzít již minulý rok při finále fotbalové Ligy Mistrů, na dalších 8800 zájemců se však nedostalo, což ukazuje zejména na skutečnost, jak velký zájem o tento vůz je nejen v USA, ale i na starém kontinentu.

Ovšem není se co divit, atraktivní automobil má přívětivou základní cenu 880.000 Kč. Za tuto částku dostanete vzpomínku na osmdesátá léta, přeplňovaný čtyřválec 2.3 EcoBoost o výkonu 231 kW. Stejně velký agregát poháněl již třetí generaci Mustangu s přídomkem SVO, která měla výkon až 153 kW a údajně se v reálném životě jednalo o nejrychlejší a nejobratnější verzi vozu.

V nabídce je samozřejmě i tradiční osmiválec o objemu pěti litrů, který dává 307 kW a točivý moment 524 N.m. S tímto motorem má vůz zrychlovat na sto kilometrů v hodině pod pět sekund, maximální rychlost činí 250 km/h. K oběma jednotkám je standardně dodávána šestistupňová manuální převodovka, za příplatek pak automat se stejným počtem převodů. Šestiválcový agregát u nás není k dispozici.

Zaměření na klikaté evropské silničky Ford dokládá stavbou svého podvozku. Nový Mustang je vybaven nezávislým zavěšením kol, které představují vzpěry MacPherson vpředu a víceprvková náprava „Integral Link“ vzadu. Přední vzpěry mají konstrukci se dvěma kulovými čepy. Karoserie vozu je pak o 28% tužší, než u předchůdce.

Poměrně zajímavé jsou i hodnoty rozložení hmotnosti vozu, které se blíží ideálu. Osmiválec má 54% své váhy na přední nápravě, čtyřválec je na tom ještě kousek lépe, tam má rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní kola v poměru 53:47. Toho je dosaženo zejména tím, že přední kapota, blatníky i součásti zavěšení jsou vyrobeny z lehčího hliníku.

Ford Mustang Fastback - technická data a ceny
Motor2.3 EcoBoost5.0 Ti-VCT V8 GT
Zdvihový objem [cm3]23004951
Válce/ventily4/48/4
Největší výkon [kW/min]231/5500307/6500
Točivý moment [N.m/min]434/3000524/4250
Maximální rychlost [km/h]233250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,84,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8.0 (9.9)13,5 (12,0)
Pohotovostní hmotnost [kg]1620 (1617)1651 (1659)
Základní cena 6M880.0001.005.000
Základní cena 6AT930.0001.055.000
Údaje v závorkách platí pro verzi se samočinnou převodovkou

Velice kladně hodnotíme bohatou standardní výbavou vozu. Všechny Mustangy mají automatickou dvouzónovou klimatizaci, devatenáctipalcová kola, elektricky nastavitelná sportovní kožená sedadla, bixenonové světlomety, bezklíčový vstup, zadní parkovací kameru, tempomat, aplikaci se závodními režimy Track Apps nebo hlasové ovládání Sync 2. Osmiválcové variantě pak navíc nechybí ani lepší brzdová soustava GT performance od firmy Brembo s patnáctipalcovými kotouči nebo systémy Launch Control a Line Lock, přičemž první jmenovaný slouží k optimálnímu rozjezdu a ten druhý k dělání takzvaných „burnoutů“, tedy řízeného protáčení zadních kol na místě, které se používá zejména pro zahřátí zadních pneumatik při sprintech na 400 metrů.

Připlatit si pak můžete za vyhřívaná a ventilovaná sedadla, navigaci, lepší audio systém, sportovní sedadla Recaro, zadní parkovací senzory nebo speciální lak, o mnoho více však již v seznamu příplatků nenajdete. Samozřejmostí je nastavení různých jízdních režimů, což je záležitost, která ovlivňuje odezvu pedálu plynu, tuhost řízení, účinek stabilizačního systému a případně i řazení automatu.

Nový Mustang je pak tradičně k dispozici jak ve verzi Fastback, tedy kupé, tak jako kabriolet Convertible. První vozy mají k zákazníkům dorazit v červenci letošního roku. Jízdní dojmy z tohoto automobilu vám přineseme již dnes večer, kdy bude tneto článek aktualizován.

Spolupracujeme s TipCars.com
Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta Průměrná sazba hypoték v září stoupla na 2,04 procenta

Průměrná úroková sazba hypoték v září mírně stoupla na…

Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty Zápisník Jana Stuchlíka: Co se šunty

České a slovenské potravinové fňukání pokračuje. Další…

Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační Havajský soud zablokoval Trumpův protiimigrační dekret, považuje ho za diskriminační

Federální soud v Honolulu dnes zablokoval zářijový…

Hrozba terorismu v Británii vzrostla alarmujícím tempem, řekl šéf MI5 Hrozba terorismu v Británii vzrostla alarmujícím tempem, řekl šéf MI5

Šéf britské tajné služby MI5 Andrew Parker dnes řekl, že…

 
 

Přidat názorDiskuse: Ford Mustang Convertible 2.3 EcoBoost:…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Hasiči mají novou střelu. Na Ford Mustang čekají neobvyklé testy Hasiči mají novou střelu. Na Ford Mustang čekají neobvyklé testy

K českým záchranným složkám v poslední době míří samé…

Ken Block je zpátky. Je tohle nejlepší video z legendárního Pikes Peaku? Ken Block je zpátky. Je tohle nejlepší video z legendárního Pikes Peaku?

Ne tak úspěšný závodník, ale zato skvělý showman Ken…

 



 
Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Autozam AZ-1 (1992-1995): Maličké japonské autíčko s křídly byl totální propadák

Včera

Japonští zákazníci si v první polovině 90. let mohli pořídit zvláštní maličké kupé od Mazdy a Suzuki s křídlovými dveřmi. Dnes jde o skutečnou raritu...




Blesk.cz

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílná součást jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7 lídrů proti sobě, všichni v horkém křesle

Vysíláme živě od 14 hodin: Superdebata Blesku! 7…

Zatím jediná debata, kam přijdou všichni lídři sedmi velkých stran. Blesk Volební souboj s podtitulem BITVA O…

 

iSport.cz

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal trest. Asi byla moc, uznal

Lev skolil Zlín hattrickem, za oslavu ale dostal…

V neděli slavil na zlínském ledě hattrick plzeňský Tomáš Mertl. O pouhé dva dny později ho následoval Jakub Lev,…

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil starosta v Itálii. Kouč se omluvil

Stramaccioni o nás mluvil jako kretén, zuřil…

Věty z tiskové konference po nedělním šlágru mezi Spartou a Plzní (0:1) vyvolaly poprask až v Itálii. Letenský…

 

Reflex.cz

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili se navzájem

Babiš zaútočil na Sobotku silou estébáka, ale pobili…

Ještě žádná z našich nepovedených koalic (což byly všechny) se dobrovolně nepředvedla v tak ošklivém světle jako…

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Obvoďáci budou stávkovat. Mají pravdu!

Je málo profesí, jejichž služeb užívám opakovaně a dlouhá léta. Na prvním z míst asi — kromě řidičů tramvají —…