Ford Puma - divoké zvíře

Ford Puma - divoké zvíře

 
 

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt malého sportovního vozu, byli designéři unavení navrhováním obyčejných osobních vozů tak nadšeni, že během jediného víkendu vzniklo v designovém studiu Fordu několik desítek návrhů a skic.

O několik měsíců později, přesněji již po rekordních 135 dnech, byl vedení automobilky představen 3D model Pumy na obrazovce. Tento model měl již velmi blízko k finální verzi Pumy ( viz fotogalerie). Zahájením výroby tohoto vozu vstoupil Ford do nového segmentu trhu, kde zatím vládne povedený Opel Tigra.

Do boje s konkurencí vstupuje Puma vybavena novým a zároveň špičkovým čtyřválcem 1,7 s šestnáctiventilovou technikou a proměnným časováním ventilů! Proměnné časování ventilů VTC (Variable Cam Timing) je u Fordu použito vůbec poprvé. Díky tomu neklesá hodnota točivého momentu (137 Nm/4000 ot/min) pod 85% maxima v prakticky celém rozmezí otáček (1500-6750 ot/min). Objem motoru je 1679 cm3 a výkon při 6300 ot/min je 92 kW. Blok motoru je použit z verze 1,4, ale samozřejmě byl změněn zdvih i vrtání. Vložky válců jsou u tohoto motoru s povrchem Ni/Si se sníženým třením. U verzí 1,25 a 1,4, ze kterých tento motor vychází, jsou vložky válců běžné - litinové. Všechny tyto úpravy měly jediný úkol, vytvořit motor se špičkovou technikou, která podtrhne celkovou kvalitu nového sporťáku značky Ford.

Podvozek je převzat z Fiesty, z níž přejímá i rozvor 2446 mm. Samozřejmě, že došlo k řadě změn v oblasti nastavení podvozku, aby snesl sportovní jízdu. Jízdní vlastnosti byly důkladně prověřeny na Fordově testovacím polygonu v Belgii. Sériově jsou montována 15ti palcová kola a protiblokovací systém ABS.

Interiér je opět nevšední (jako skoro vše na Pumě). Vše začíná bílými ciferníky kontrolních přístrojů, pokračuje hliníkovou řadicí pákou, evokující sportovní vozy minulých let a končí kevlarovým potahem částí přístrojové desky (viz obrázek interiéru). Prostor v interiéru by měl vyhovět pro pohodlnou přepravu čtyřech dospělých cestujících. Zavazadlový prostor má poměrně skromnou hodnotu 240 litrů, ale pro dopravu tenisových raket na kurt to bohatě dostačuje. Navíc je možno ho zvětšit sklopením zadních sedadel na 725 litrů.

Vkusu většiny zákazníků by mělo vyhovět celkem šest metalíz plus jedna normální barva. Důraz při vývoji karoserie byl kladen na malou náchylnost na boční vítr a malý součinitel odporu vzduchu - cx=0,346.

Ani bezpečnost neutrpěla a Puma úspěšně prošla přísnými bariérovými zkouškami EU. Tomuto výsledku napomohly standardně montované airbagy u řidiče i spolujezdce, pyrotechnické předpínače bezp. pásů i sedačky s konstrukcí, znemožňující podklouznutí pod pásy při čelním nárazu.

Výroba vozu je soustředěna do německého závodu Fordu v Kolíně nad Rýnem. Motory Zetec-SE 1,7 však dodává španělský závod Fordu z Valencie.

Puma po letech navazuje na velmi úspěšný model Capri, který se vyráběl plných 18 let (1969-1978). Celkem ho bylo prodáno přes 1,8 miliónu kusů.

Nezbývá než si počkat na uvedení tohoto modelu na trh a sledovat, zda se Puma alespoň přiblíží úspěchům modelu Capri.

Štítky Ford Představujeme

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Borhyová exkluzivně pro Blesk.cz: Končím! Nechci poškozovat kolegy

Borhyová exkluzivně pro Blesk.cz: Končím! Nechci…

Místostarostka Prahy 8 Alena Borhyová (58, ANO) odstoupí ze své funkce. Maminka moderátorky Lucie (38) to…

Severočeši nečekaně vypadli z voleb na Ústecku, zřejmě kvůli sporům členů

Severočeši nečekaně vypadli z voleb na Ústecku,…

Hnutí Severočeši.cz nebude kandidovat v letošních krajských volbách v Ústeckém kraji. Zmocněnkyně hnutí na…

 

iSport.cz

Hrdina Kadlec: Měli jsme radost ze hry. Teď to předvádět každý zápas

Hrdina Kadlec: Měli jsme radost ze hry. Teď to…

Po návratu do Sparty poprvé v plné kráse předvedl svůj potenciál. Střelec dvou gólů Václav Kadlec měl zásadní…

Pocity po výhře nad Interem? Je to hodně návykové, tvrdil Holoubek

Pocity po výhře nad Interem? Je to hodně návykové,…

Lepší úvod svého angažmá na lavičce Sparty si snad nemohl těžko přát. Trenér David Holoubek slavil ve svém…

 

Reflex.cz

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím vrcholu si majitel postavil luxusní penthouse

Zapomenuté tajemství Eiffelovy věže: Na jejím…

Se stavbou současného symbolu Paříže se začalo v roce 1887 a přesně podle plánů konstruktéra Alexandra Gustava…

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě neohrožení vlastenci? Dokážou za svobodu umírat?

Otázky u filmu Anthropoid: Dokážou být Češi ještě…

V sále číslo 11 multikina na pražském Andělu se po úterní české premiéře filmu Anthropoid rozhostilo ticho.…