15.3. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Ford Transit a Tourneo Custom 2018: Co přinesla modernizace?

 

Ford inovoval svoji druhou největší řadu užitkových vozidel Transit Custom, případně v osobní verzi Tourneo Custom. Změny zahrnují zejména vzhled exteriéru a interiéru. Technika naproti tomu zůstává skoro stejná. Co je tedy konkrétně nového?

Již léta platí, že označení vozu „Transit“, případně osobní verze „Tourneo“, se netýká pouze jedné modelové řady, ale hned čtyř. Od nejmenšího modelu Courier, přes Connect a popisovaný Custom až po největší řadu, která se jako jediná jmenuje jen Transit/Tourneo. Pokud zůstaneme u Transitu/Tournea Custom, tak současná generace byla představena v roce 2012.

Na rozdíl od velkého Transitu/Tournea je Transit/Tourneo Custom k dispozici výhradně s pohonem předních kol. To většího sourozence lze mít jak s podélně uloženým motorem a tedy poháněnou zadní nápravou, tak také s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol. Od verze s pohonem zadní nápravy navíc Ford odvodil variantu s pohonem všech kol. Ani toto Custom nenabízí a údajně se na tom do budoucna nic nezmění.

Co zůstává, je nabídka dvou rozvorů náprav, a sice 2933, respektive 3300 mm. Jim odpovídají rozdílné délky karoserie 4973, respektive 5340 mm. Dále lze vybírat ze dvou výšek karoserie 2000, případně 2343 mm. Transit Custom je v nabídce ve třech verzích, a sice jako van, kombi van a kombi.

Čím se tedy liší nový Transit/Tourneo Custom od toho předchozího? Na první pohled přední částí. Jiná je maska chladiče, kapota motoru a přední světlomety. U nich je novinkou použití xenonů, které vůz před tím nenabízel. Standardně jsou od výbavy Trend dodávána diodová světla pro denní svícení.

Nový Ford Tourneo Custom chce být luxusní dodávkou. Nabídne i vzduchový podvozek

Nyní lze při pohledu na přední část vozu ihned poznat, zda před vámi stojí užitková verze Transit Custom, nebo osobní Tourneo Custom. Transit Custom má masku chladiče skládající se z trojice horizontálně vedených lamel v černé barvě. Naproti tomu Tourneo Custom dostalo horizontálních lamel pět vyvedených v chromovaném efektu. Výjimkou je pouze verze Sport, jejíž lamely masky chladiče jsou černé.

Mobilní kancelář

Inovace se dále zaměřila na vnitřní prostor a řešení kabiny pro cestující. Palubní deska je zcela nová, přičemž se v ní údajně využilo zkušeností z navrhování interiéru nové Fiesty. Osobní verze Tourneo Custom se od Transitu Custom liší například uzavíratelnými schránkami na horní části palubní desky a také materiálem, který je o něco hodnotnější, než je tomu u užitkové verze. Tourneo dále nabízí například audiosystém s deseti reproduktory či celkem osm slotů na USB. Šest ve druhé a třetí řade sedadel a dva vpředu.

Tou největší novinkou Tournea Custom je ovšem možnost otočit o 180 stupňů sedadla ve druhé řadě a vytvořit tak kabinu ve stylu konferenční místnosti. Údajně lze v tomto uspořádání ve voze i cestovat. K tomu je ovšem nezbytné vyjmout prostřední sedadlo druhé řady, neboť v opačném případě nelze krajní sedadla otočit. Demontovat z vozu lze samozřejmě všechna sedadla druhé a třetí řady, stejně jako je vyklopit vpřed a zvětšit tak zavazadlový prostor.

Místo pumy je panter

V době příchodu popisovaného Transitu/Tournea Custom na trh byl vůz poháněn motorem 2.2 TDCi Duratorq, kterému se ale neřekne jinak než puma. Nešlo o agregát od skupiny PSA nabízený v osobních fordech (například v Mondeu), ale o vlastní čtyřválec s rozvodovým řetězem.

Ford Transit Custom se představuje v omlazené podobě

S příchodem emisní normy Euro 6 ale musela puma uvolnit místo zcela novému motoru 2.0 EcoBlue TDCi, jemuž se říká panter. V Customu je nabízen od roku 2016, přičemž opět se jedná o produkt vlastního vývoje. Objem motoru se snížil o 0,2 litru, dle informace fordu je agregát oproti předchůdci úspornější o 13 procent. Z technických změn stojí za zmínku použití rozvodového řemenu v olejové lázni s intervalem výměny 240.000 km nebo 120 měsíců.

Změny doznal také olejový servis. Starší motor měl předepsanou výměnu oleje maximálně po 50.000 km, u nového to Ford prodloužil o deset tisíc kilometrů, zřejmě ve snaze dohnat Mercedes-Benz a jeho Sprinter. Časově je však olejový servis omezen maximálně na dva roky. Ford předepisuje olej SAE 0W-30, specifikace Ford WSS-M2C950-A. V motoru se mění včetně filtru 8,3 litru oleje.

Motor 2.0 EcoBlue se v Transitu/Tourneu Custom i nadále bude nabízet ve třech výkonových verzích, a sice se 77, 96 a 125 kW. Prostřední verze se jako jediná pojí standardně se samočinnou šestistupňovou převodovkou 6F55. Nejedná se o žádný dvouspojkový Powershift, ale o planetovou převodovku s měničem momentu, která je společným dílem Fordu a GM. Obě krajní verze, tedy nejslabší a naopak nejvýkonnější, dostaly šestistupňové manuální ústrojí VMT6.

Kde to má výfuk?

Motor 2.0 EcoBlue TDCi výrobce od začátku konstruoval s cílem splnit emisní normu Euro 6. K tomu si pomáhá kombinací oxidačně redukčního katalyzátoru, částicového filtru a katalyzátoru oxidů dusíku, pracujícího s technologií SCR a tedy využívající vstřikování kapaliny AdBlue.

Kupodivu, katalyzátor oxidů dusíku (SCR) se v transitu nachází až úplně vzadu. Mezi ním a kombem oxidačně redukčního katalyzátoru a částicového filtru je ještě vlnovec výfuku spolu s trubkou. Třeba u skupiny PSA a jejích motorů BlueHDi je tomu jinak. V jejich případě je na posledním místě filtr pevných částic, jemuž ve společném bloku předchází katalyzátor SCR. Takto rozdílné řešení uspořádání emisního systému u dvou vznětových motorů o objemu dva litry, splňujících stejnou emisní normu (Euro 6), je docela překvapivé.

Stejně jako nezvykle krátký výfuk u Transitu/Tournea Custom. Ten nevyúsťuje klasicky vzadu, ale končí už před zadní tuhou nápravou, odpruženou podélnými listovými pružinami. Dle Fordu krátký výfuk ničemu nevadí.

Ford Transit EcoBlue: Místo pumy přichází panter

V rámci představení jsme velmi krátce vyzkoušeli Trasnit Custom s krátkým rozvorem a verzí motoru o výkonu 77 kW při 3500/min-1 a maximu točivého momentu 360 N.m při 1375 až 2000 otáčkách za minutu. Novinka se opět více přiblížila v ovládání a komfortu běžným osobním autům. To dokazuje i pozice za dvousměrně stavitelným volantem, který už není takový ten „dodávkovský“ a tedy umístěný dost naplocho. Přiblížení dobrým osobním autům dále navozují velmi malé ovládací síly potřebné na spojku, řazení, řízení (to je stále podporováno hydraulickým posilovačem) či ovladače v kabině. Klimatizace vozu se sice tváří jako samočinná, ale ve skutečnosti ji chybí automatický režim.

Výroba vozu probíhá v závodě Otosan v Turecku, přičemž cílem letošního roku je navýšení produkce o 40.000 kusů na celkových 330.000 aut. Nejlevnější Transit Custom Van Leader L1 2.0 EcoBlue se 77 kW začíná na částce 532.279 korun včetně DPH. Jedná se o zaváděcí cenu, platnou do 31. 3. 2018. Tak honem pro něj!

Spolupracujeme s TipCars.com
Bannon: Ultrapravicoví vlastenci jsou novou elitou Evropy Bannon: Ultrapravicoví vlastenci jsou novou elitou Evropy

Ultrapravicoví vlastenci jsou novou evropskou elitou. Na…

OBRAZEM: Nissan představil mobilní vesmírnou observatoř OBRAZEM: Nissan představil mobilní vesmírnou observatoř

Automobilka Nissan přichází se zajímavým konceptem, který…

Lékárníci chystají žalobu na Státní ústav pro kontrolu léčiv kvůli opožděným dodávkám léků Lékárníci chystají žalobu na Státní ústav pro kontrolu léčiv kvůli opožděným dodávkám léků

Česká lékárnická komora se chystá zažalovat Státní ústav…

Číňané posilují vliv v Hongkongu skrze novou železnici, varují kritici obřího projektu Číňané posilují vliv v Hongkongu skrze novou železnici, varují kritici obřího projektu

V přepočtu téměř 238 miliard korun stála čínskou státní…

 

Štítky Ford Profi Dodávky

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily Víme, jak bude vypadat nová Škoda Octavia. A známe i další detaily

Oficiální premiéra nové Octavie proběhne až v příštím…

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Peugeot 508 druhé generace je bezesporu velmi zajímavým…

 



Ford uvádí modernizovaný Transit, sériový Transit Custom PHEV a nový Transit Connect Sport Ford uvádí modernizovaný Transit, sériový Transit Custom PHEV a nový Transit Connect Sport

Ford na 67. ročníku mezinárodního veletrhu užitkových…

Ford na IAA představí Transit mHEV i ostrý Ranger Raptor Ford na IAA představí Transit mHEV i ostrý Ranger Raptor

Ford Motor Company na 67. ročníku mezinárodního veletrhu…

 



 
První jízdní dojmy: Opel Corsa GSi je OPC v přestrojení

První jízdní dojmy: Opel Corsa GSi je OPC v přestrojení

Včera

Nová sportovní Corsa GSi je takovým odvarem z modelu OPC. Je ale třeba říct, že velmi chutným.




Blesk.cz

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a Windows Vista. Nastal čas přejít na novější systém

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a…

Jak jsme téměř před rokem psali, tak se i stalo – Mozilla se svým Firefoxem hodila stará Windows XP a Visty do…

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří neuvěřitelných 300 metrů

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří…

Nejen v Česku dochází kvůli zvyšující se teplotě ovzduší k úkazům, na které nejsme zvyklí. V Řecku letošní…

 

iSport.cz

Lídr Sparty Stanciu: Pořád tvoříme lepší partu, Plzně se vůbec nebojíme

Lídr Sparty Stanciu: Pořád tvoříme lepší partu,…

Při přechodu na rozestavení 3-5-2 se posunul do středu pole. A doručil jeden z nejlepších zápasů v rudém dresu.…

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány, řekl Csaplár

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány,…

Další rána pro nováčka FORTUNA:LIGY. Příbram v Karviné padla 1:4 a navíc přišla o zkušeného lídra a nejlepšího…

 

Reflex.cz

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Rasismu přibývá. Lid následuje elity, které si zvolil

Na iDnes.cz vyšel článek, ze kterého je poznat, že autor nedomyslel, co vlastně sděluje. Kdyby to domyslel, asi…

Volby do Senátu: Horolezec, cukrář, lékařka, učitel, Paroubek i Konvička. Koho vybere Ostrava?

Volby do Senátu: Horolezec, cukrář, lékařka, učitel,…

Do senátních voleb v Ostravě jde letos půjde 9 kandidátů, je jich tedy o dva více než v posledních volbách v…