Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Francie představila plán na podporu automobilového sektoru

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
Nová pomoc se zaměřuje hlavně na elektromobily a hybridní vozy a měla by pomoci řešit problémy v PSA.

Francouzská vláda představila nová opatření na podporu tamního automobilového sektoru. Jsou mnohem méně ambiciózní než v letech 2008 a 2009, kdy vlády v řadě zemí Evropy začaly automobilový sektor podporovat kvůli dopadům finanční a hospodářské krize.

Socialistická vláda pod vedením prezidenta Françoise Hollandea čelí situaci, kdy se v odvětví výroby automobilů bude muset vypořádat s další vlnou propouštění. Největší francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën se totiž chystá propustit až 8000 zaměstnanců, což představuje kolem deseti procent její pracovní síly.

Předchozí vláda sektor podpořila takzvaným šrotovným, které zvedlo zájem o automobily. Ministerstvo průmyslu nyní uvádí, že příspěvek na nákup plně elektrických automobilů se zvýší z 5000 na 7000 eur (asi 179.000 Kč). Příspěvek na hybridní vozy se zdvojnásobí a dosáhne 4000 eur (asi 102.000 Kč), týkat se ale bude jen vozů vyrobených ve Francii, tudíž jen automobilek Peugeot a Toyota.

Vláda prezidenta Hollandea, která je u moci asi dva měsíce, teď prochází zatěžkávací zkouškou. Má před sebou totiž spor mezi automobilkou PSA Peugeot Citroën a odboráři. Těm se nelíbí, že chce automobilka propouštět a zavřít továrnu v Aulnay u Paříže.

Problémy, s nimiž se automobilový sektor potýká, se ale zdaleka neomezují na Peugeot. Prodej aut v Evropě v prvním pololetí klesl o téměř sedm procent a největší propad postihl Francii, Itálii a Španělsko. Prodej se tam snížil minimálně o deset procent. Jednou z mála automobilek, kterým se daří hospodářský útlum překonávat, je Volkswagen. Vděčí za to především své přítomnosti na mnoha rozličných trzích, včetně Číny, Spojených států a Brazílie.

Soubor nových opatření, která dnes francouzská vláda předložila, rovněž uvolní až 150 milionů eur v podobě státem garantovaných půjček určených subdodavatelům. Ti jsou nynějším útlumem výroby silně zasaženi. Vláda také bude mít nově povinnost při nákupech automobilů objednat alespoň čtvrtinu elektromobilů nebo hybridů.

Hollande slíbil, že automobilový sektor znovu postaví na nohy a zabrání dalšímu masovému propouštění. Státní pokladna je ale po třech letech hospodářské krize zdecimovaná, což možnosti nějakého většího zásahu téměř vylučuje.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (25)
26. 7. 2012 15:56
Re: francie
Klasický názor primitiva, který si myslí, že mu k životu stačí malá násobilka. Prostě nejseš shopen chápat věci víc do hloubky a výsledkem jsou hodně povrchní závěry. Já zase nemám nervy na to, abych to podobnejm týpkům vysvětloval.
26. 7. 2012 12:53
Re: francie
jo oni vedeji co delaji.
par lobistu prekeca par politiku, at stat garantuje ceny elektriny z FV a z technologie, ktera v nasich zemepisnych sirkach ma nulovou navratnost je nahle podnikatelsky bestseller, kde se ti investice vrati za par roku a pak uz jen zadara vydelavas. Pardon, zadara to neni, je to z nasich penez jako spotrebitelu, protoze stat narizuje prednostni odber elektriny z FV at chces nebo nechces a jeste garantuje jeji vysoke ceny.
Takze pokazde jak cvaknes vypinacem, tak nejakemu lobistovi a podplacenemu politikovi naskacou na uctu nejake drobasky k dobru z tvojeho bankovniho uctu.

Parada.
Avatar - rohYpnol
26. 7. 2012 12:04
Re: francie
Jistě. Ale když už musí zmizet, tak proč z důvodu vývozu elektřiny a maximalizace zisku skupiny ČEZ 8-s ? Kdyby padl z důvodu, že už bysme neměli kde brát uhlí na elektřinu pro obyvatele a společnosti u nás, tak to aspoň bude mít nějaký užitek pro naší zemi.
26. 7. 2012 10:23
Re: prispevok
Ono to je vobec celkom zaujimave v EU castiach zasiahnutych krizov. Vlady musia setrit a ludia povacsinou z juznej EU na to nie su zvyknuti, strajkuju a vo volbach si "logicky" vyberaju takych politikov, co im ponukaju istoty v tychto casoch neistoty - teda socialistov. Tito socialisti si ale iba kupuju cas, respektive nic skutocne neriesia, lebo na to su potrebne razne kroky. Keby aj Grecko malo skutocnu volu riesit ich problemy a kazdy obcan by to prijal ako svoj podiel viny, tak nepotrebuju vobec ziadnu pomoc z vonku, staci im iba to, ze maju pomerne stabilne Euro a par rokov odriekania. Kto toto ale dnes v EU dokaze? Mozno tak este severske narody. Na jesen bude v EU horuco.
26. 7. 2012 08:48
Re: francie
Ja jsem jen zvedav jestli s tou podporou vozu vyrobenych pouze ve Francii nenarazi u Evropske komise. Me to prijde jako poruseni pravidel volneho trhu a divil bych se kdyby si to ostatni vyrobci, kteri prodavaji hybridy nebo elektromobily ve Francii, nechali libit.