Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fulín na Nürburgringu: Výhra a třetí místo

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)

Český jezdec Petr Fulín uspěl ve třetím podniku letošního Evropského poháru cestovních automobilů (ETCC). S vozem Seat Leon TCR V3 SEQ vyhrál na legendárním německém Nürburgringu jednu jízdu a v další skončil třetí.

V průběžném pořadí seriálu tak snížil na jediný bod ztrátu na vedoucího Švýcara Christjohannese Schreibera.

Slavná německá trať, která patří k nejobávanějším na světě, je dlouhá 25,378 kilometru, a tak piloti ETCC absolvovali v každém závodě „jen“ tři okruhy.

Fulín dosáhl v kvalifikaci na druhý čas právě za Schreiberem, který odstartoval do závodu nejlépe. Český pilot však začal na svého soupeře tlačit, využil jeho potíží s pneumatikami a dostal se na první místo. Švýcar nakonec situaci s gumami neustál. Havaroval přesně v místě, kde v roce 1976 málem uhořel Niki Lauda. Jeho vůz Honda Civic byl poškozený natolik, že Švýcar musel druhé jízdě pouze přihlížet. Z jeho náskoku šestnácti bodů před Nürburgringem tak zůstal jenom jeden a k tomu ještě rozbité auto, které musí projít kompletní generálkou před dalším závodem, který je na programu za měsíc na portugalském městském okruhu Villa Real.

Fulín dosáhl výhrou na Nürburgringu na druhé letošní prvenství. Po vítězství v prvním závodě nastupoval do druhého z osmé pozice. Podle sportovních řádů se totiž pořadí prvních v cíli otáčí na startu druhé jízdy. Podařilo se mu však probít se až na stupně vítězů, přičemž na druhého v cíli mu chybělo pouhých 0,216 sekundy.

„Musím poděkovat týmu, který mi nachystal vůz, který byl takřka ideální. V kvalifikaci jsme ještě trochu laborovali s tlakem v pneumatikách, ale v teplém počasí závodu, byly gumy ve skvělé kondici. V prvním závodě jsem brzo pochopil, že má Schreiber problémy a využil toho. Situace ve druhé jízdě byla mnohem obtížnější, protože přede mnou bylo hodně soupeřům a jenom dvě tři místa, kde se dalo předjíždět. Užil jsem si víkend tady se vším všudy. Byla zde báječná až neskutečná atmosféra, kterou vytvořilo tři sta tisíc diváků. Alespoň takový počet udávají pořadatelé. Vyšlo mi prakticky všechno, takže odjíždím opravdu spokojený. Těším se na druhou polovinu šampionátu, ve které chci bojovat o titul,“ pochvaloval si Petr Fulín své vystoupení na Nürburgringu.

Výsledky – Nürburgring – 1. jízda: 1. Fulín (ČR/Seat Leon TCR V3 SEQ) 27:56,335; 2. Stefanovski (Makedonie/Seat Leon TCR V3 SEQ) +8,648; 3. Mota (Port./Seat Leon TCR V3 SEQ) +8,909. 2. jízda: 1. Stefanovski 28:11,000; 2. Mota +1,487; 3. Fulín +1,703. Průběžné pořadí (po 6 z 12 jízd): 1. Schreiber (Švýc./Honda Civic) 44; 2. Fulín 43; 3. Stefanovski 33.

Zbývající závody – 23.-25. 6. Villa Real (Portugalsko); 15.-17. 9. Zolder (Belgie), 6.-8. 10. Most (Česká republika).

Michal Štěpanovský
Diskuze (0)