Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fuso Canter může sloužit i specialistům na arboristiku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Fuso, patřící pod křídla koncernu Daimler AG, nabízí vozidla modelové řady Canter v široké řadě provedení a je připraveno vyhovět i specifickým požadavkům svých zákazníků.

Fuso Canter je v současnosti na trhu ve své osmé generaci a nabízí skutečně pestrou paletu verzí, v níž nechybí provedení s pohonem všech kol nebo hybridní a čistě elektrická verze. Volit lze i z několika verzí kabiny.

Společnost LJX Tree Services, která je jedním z předních specialistů na arboristiku ve Skotsku, zařadila do svého vozového parku trojici nových vozidel Fuso Canter s komfortní kabinou o šířce 1995 mm a dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou.

Firma, která se věnuje především prořezávání a kácení stromů spolu s následnou likvidací vzniklého odpadu zvolila 3,5tunový model Fuso Canter 3C13, jehož přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 3,0 l disponuje nejvyšším výkon 96 kW (130 k) a 7,5tunový model Fuso Canter 7C15 se stejným motorem o nejvyšším výkonu 110 kW (150 k).

Trio vozidel pro LJX Tree Services se může pochlubit i svými nástavbami vyvinutými a vyrobenými speciálně pro využití arboristy. Tyto nástavby jsou připraveny pro bezpečný převoz větví a částí stromů i případné biomasy. Zároveň vozidla disponují uzamykatelnými schránkami na přepravu nářadí pro kácení a prořezávání stromů.

Fuso Canter pro evropský trh vyrábí závod Tramagal. Ten byl založen v roce 1964 jako společný podnik rodinné portugalské firmy Duarte Ferrerira a bývalého francouzského výrobce nákladních vozidel Berliet.

Montáž vozidel Mitsubishi Fuso byla zahájena v roce 1980. V osmdesátých a devadesátých letech zdejší výrobu opouštěly vedle lehkých užitkových vozidel Fuso Canter i středně těžké nákladní vozy řady Fighter, dodávky L300, pick-upy L200 a také osobní terénní automobily Mitsubishi Pajero.

Plně pod svá křídla převzala japonská automobilka Mitsubishi Motors Corporation portugalský podnik v roce 1996 a zároveň rozhodla, že výroba se zde zaměří pouze na modelovou řadu Fuso Canter v provedení pro evropský trh. Další zásadní historický milník Tramagalu představuje rok 2004, kdy koncern Daimler AG získal většinový podíl v Mistubishi Fuso.

V letech 2011 až 2014 investovala divize Daimler Trucks do modernizace portugalského závodu 27 milionů Eur. Zhruba 5,5 milionu Eur z této částky připadá na nové vybavení pro výrobu a vývoj modelu Fuso Canter E-Cell, resp. jeho nástupce eCanter.

Podnik v Tramagalu leží 150 kilometrů severovýchodně od Lisabonu a v současnosti se rozkládá na ploše 160.000 m2. Jeho více než 400 zaměstnanců vyrábí vozidla Fuso Canter pro zhruba 30 evropských zemí a Izrael, Maroko a Turecko. V současnosti se téměř 95 procent produkce vyváží.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme