Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Gemaballa GTR 650 Avalanche – a kdo je víc?

Miroslav Kudělka
Diskuze (15)
První drastická konverze nového Porsche 911 Carrera nemohla přijít od nikoho jiného, než od německého Gembally. Narouboval na jeho motor přeplňování a spolehlivě jej naladil na vynikajících 650 koní.

První drastická konverze nového Porsche 911 Carrera nemohla přijít od nikoho jiného, než od německého Gembally. Narouboval na jeho motor přeplňování a spolehlivě jej naladil na vynikajících 650 koní.

Zatím jsme byli zvyklí na lehké, převážně vzhledové úpravy nejnovější 911-ky. Gemballa však pro příští rok připravil nabroušenou Carreru s turbomotorem vyhnaným na 650 koní a točivým momentem na dvojnásobku sériového – 820 Nm. Sice je k dispozici až ve 4800 ot/min, ale jeho výše dává záruku dostatečné síly ve všech otáčkách. Motoru pomáhají k lepšímu běhu titanové ojnice, nově navržený sací trakt, tři chladiče plnícího vzduchu a samozřejmě nová mapa v řídící jednotce. Standardně je model osazen 19“ koly s pneumatikami širokými 235 mm vpředu a 315 mm vzadu. Jsou však připraveny i 20“ ráfky s obutím 245 mm vpředu a 325 mm vzadu. Díky jejich přilnavosti dokáže tato střela zrychlit z 0-200 km/h za 11,2 sekundy a ručička rychloměru se zastaví až na číslici 335 km/h – hodnoty hodné drsných hochů (nebo děvčat?). Jisté je že z těchto parametrů se na palubě mohou kochat pouze řidič a spolujezdec, protože z bezpečnostních důvodů je vůz pouze dvoumístný.

Výkonům byl přizpůsoben i vzhled vozu. Mohutné výstupy vzduchu od předních osmipístkových brzd za předními koly, stejně jako velké vstupy chladícího vzduchu před zadními koly jsou vytvořeny v nových karbonových blatnících. Přepracován je také přední spoiler a na zádi přibylo velké křídlo. Zajímavé místo v nárazníku nalezly dvě kruhové koncovky výfuku. Pro interiér jsou k dispozici sportovní sedadla, volant či pedály. Celá tato paráda bude od příštího roku nabízena movitým nadšencům za 240 000 Euro (něco přes 7 mil. Kč).

Miroslav Kudělka
Diskuze (15)