Gibbs Technologies: vstoupí…, vlastně vpluje na americký trh

Gibbs Technologies: vstoupí…, vlastně vpluje na americký trh

 
 

Naposledy byl největší rozruch okolo výrobku společnosti Gibbs Technologies, obojživelné Aquady, v roce 2004, kdy tento třímístným stroj 14.června přeplul kanál La Manche a časem jedna hodina čtyřicet minut vytvořil nový rekord pro obojživelné vozy.

První rychlý obojživelný vůz si postavil Novozélanďan Alan Gibbs v roce 1995. Rok nato zakládá společnost Gibbs Technologies a v roce 1999 se k němu přidává Neil Jenkins, britský inženýr, který pracoval například na Jaguaru XJ 220 nebo Aston Martinu DB7 Volante. Společnost se stěhuje do Velké Británie a roce 2003 představuje svůj zatím nejznámější výtvor obojživelný vůz Aquada, využívající technologii HSA (High Speed Amphibian), jejíž součástí je zasouvání kol do člunového trupu. Na silnici dokáže vyvinout rychlost přes 160 km/h a ve vodě dosáhne téměř 50 km/h.

V současnosti je v nabídce Gibbs Technologies trojice strojů. První z nich je Aquada, tvářící se jako sportovní automobil, který svou přídí připomíná předchozí generaci Mazdy MX-5. Druhým vozidlem je obojživelná čtyřkolka Quadski, z níž se ve vodě stává vodní skútr a vedle funkce hračky pro ty, co na to mají, může být upravena také pro potřeby armády. Třetím vozidlem je pětimístná Humdinga, která vzdáleně připomíná Hummer, zkřížený s motorovým člunem, a je určena především pro záchranné služby nebo armádu. Tento stroj se dokáže rozjet rychlostí až 160 km/h a ve vodě vyvine 64 km/h.

V polovině června firma Gibbs Technologies oznámila, že se chystá vytvořit tři nové společnosti pro výrobu a prodej obojživelných vozidel na severoamerickém trhu. Dvě pro výrobu připravená vozidla se mají na trhu USA představit v roce 2009. Model Aquada má být vyráběn a prodáván společností Gibbs Amphibians. Čtyřkolku Quadski bude produkovat a na trh dodávat společnost Gibbs Sports Amphibians.

Třetí společností se stane Gibbs Military Amphibians, která bude zodpovídat za vývoj vysokorychlostního obojživelného vozidla pro armádní účely společně se firmou Lockheed Martin. Tyto dvě společnosti mají v plánu představit několik konceptů vojenských vozidel založených na obojživelnících Gibbs ještě toto léto.

Gibbs Technologies v současnosti zvažuje umístění svých technologických center ve státech Georgia, Virginia, Michigan a Texas. Vedení společnosti předpokládá, že na severoamerickém trhu může za tři roky prodat přes 1500 vozidel.

Zakladatel společnosti Alan Gibbs říká: „Náš průzkum trhu ukazuje, že řada rychlých obojživelných vozidel podobných Aquadě může vytvořit každoroční prodeje o objemu 100 000 nebo více v průběhu pěti let.“

Náklady na vývoj modelů Aquada a Quadski jsou rozvrženy na více než 100 mil. dolarů (přes 2 miliardy Kč) do jejich představení na severoamerickém trhu v první polovině roku 2009. V současnosti desítka obojživelných vozidel Aquada s evropskou homologací prodělává testy v jihovýchodním Michiganu.

Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček Ministerstvo průmyslu bude řídit Jiří Havlíček

Premiér Bohuslav Sobotka navrhl prezidentovi Miloši…

Budoucnost se představuje v Hanoveru Budoucnost se představuje v Hanoveru

Podívejte se, co všechno dokáží roboti

Dukovany nečekaně odstavují druhý blok Dukovany nečekaně odstavují druhý blok

V Jaderné elektrárně Dukovany bude večer neplánovaně…

Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška Baterie rozběhnou tisíc koní, podívejte se na nejžhavější elektrosporťáky dneška

Elektřina už není jen chabou alternativou klasických…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Kam se hrabe Škoda! Zaměstnanci Porsche dostanou prémii čtvrt milionu!

Dnes 16:50

Německý výrobce luxusních automobilů Porsche vyplatí svým zaměstnancům za loňský rok odměnu 9111 eur (246.000 Kč) na osobu.




Blesk.cz

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda: Skončila na psychiatrii

Zmatená seniorka rozbila záchod a vytopila souseda:…

Jeden ze sousedů a posléze přivolaní strážníci městské policie zřejmě zachránili život dvaadevadesátileté ženě.…

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt! Co se stalo?

Chlípný Josef (†57) z Farmář hledá ženu: Náhlá smrt!…

Jedním z nejvýraznějších účastníků reality show Farmář hledá ženu v její historii byl bezesporu farmář Josef,…

 

iSport.cz

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu, smějí se mu fanoušci

Anglie řeší Vardyho pád. Skočil jako do bazénu,…

Zkoušel simulovat pro penaltu? V přípravě? Proč? Anglický útočník Jamie Vardy se stal opět po několika dnech…

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i pěti lidech na tréninku

Reichel má hokeje dost. Mluvil o konci, stěhování i…

Zavřel tlustou bichli, založil ji do knihovny. Prozatím, nebo navždycky? To netuší ani Robert Reichel sám. „Mám…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…