Gibbs Technologies: vstoupí…, vlastně vpluje na americký trh

Gibbs Technologies: vstoupí…, vlastně vpluje na americký trh

 
 

Naposledy byl největší rozruch okolo výrobku společnosti Gibbs Technologies, obojživelné Aquady, v roce 2004, kdy tento třímístným stroj 14.června přeplul kanál La Manche a časem jedna hodina čtyřicet minut vytvořil nový rekord pro obojživelné vozy.

První rychlý obojživelný vůz si postavil Novozélanďan Alan Gibbs v roce 1995. Rok nato zakládá společnost Gibbs Technologies a v roce 1999 se k němu přidává Neil Jenkins, britský inženýr, který pracoval například na Jaguaru XJ 220 nebo Aston Martinu DB7 Volante. Společnost se stěhuje do Velké Británie a roce 2003 představuje svůj zatím nejznámější výtvor obojživelný vůz Aquada, využívající technologii HSA (High Speed Amphibian), jejíž součástí je zasouvání kol do člunového trupu. Na silnici dokáže vyvinout rychlost přes 160 km/h a ve vodě dosáhne téměř 50 km/h.

V současnosti je v nabídce Gibbs Technologies trojice strojů. První z nich je Aquada, tvářící se jako sportovní automobil, který svou přídí připomíná předchozí generaci Mazdy MX-5. Druhým vozidlem je obojživelná čtyřkolka Quadski, z níž se ve vodě stává vodní skútr a vedle funkce hračky pro ty, co na to mají, může být upravena také pro potřeby armády. Třetím vozidlem je pětimístná Humdinga, která vzdáleně připomíná Hummer, zkřížený s motorovým člunem, a je určena především pro záchranné služby nebo armádu. Tento stroj se dokáže rozjet rychlostí až 160 km/h a ve vodě vyvine 64 km/h.

V polovině června firma Gibbs Technologies oznámila, že se chystá vytvořit tři nové společnosti pro výrobu a prodej obojživelných vozidel na severoamerickém trhu. Dvě pro výrobu připravená vozidla se mají na trhu USA představit v roce 2009. Model Aquada má být vyráběn a prodáván společností Gibbs Amphibians. Čtyřkolku Quadski bude produkovat a na trh dodávat společnost Gibbs Sports Amphibians.

Třetí společností se stane Gibbs Military Amphibians, která bude zodpovídat za vývoj vysokorychlostního obojživelného vozidla pro armádní účely společně se firmou Lockheed Martin. Tyto dvě společnosti mají v plánu představit několik konceptů vojenských vozidel založených na obojživelnících Gibbs ještě toto léto.

Gibbs Technologies v současnosti zvažuje umístění svých technologických center ve státech Georgia, Virginia, Michigan a Texas. Vedení společnosti předpokládá, že na severoamerickém trhu může za tři roky prodat přes 1500 vozidel.

Zakladatel společnosti Alan Gibbs říká: „Náš průzkum trhu ukazuje, že řada rychlých obojživelných vozidel podobných Aquadě může vytvořit každoroční prodeje o objemu 100 000 nebo více v průběhu pěti let.“

Náklady na vývoj modelů Aquada a Quadski jsou rozvrženy na více než 100 mil. dolarů (přes 2 miliardy Kč) do jejich představení na severoamerickém trhu v první polovině roku 2009. V současnosti desítka obojživelných vozidel Aquada s evropskou homologací prodělává testy v jihovýchodním Michiganu.

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval prezident před vojáky

„Znásilníte tři ženy, vezmu to na sebe,“ vtipkoval…

Filipínský prezident Rodrigo Duterte má evidentně smysl pro humor hodně za hranou. Například v pátečním projevu…

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za multikulti toleranci

Zeman hřměl v Lidicích: Zbabělost vydáváme za…

Teroristické útoky v Evropě jsou dílem naší zbabělosti, která je vydávána za multikulturní toleranci, řekl…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik zvedl Tvrdíka ze židle

Takhle slaví Slavia! Pohár dostala na hvězdě, pokřik…

Pekelná atmosféra, rány z dělobuchů a především radost. Stadion Evžena Rošického na Strahově se otřásal v…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…