Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM a Ford spolu vyvinou desetistupňovou převodovku

Aleš Dragoun
Diskuze (75)
Moderní doba velí šetřit náklady. Uzavírají se tak partnerství, která byla dříve nemyslitelná. Jedno takové chystají i věční rivalové General Motors a Ford.

Fanoušci jednoho každého koncernu se však nemusí bát, žádná megaaliance, která by vládla světovým statistikám prodaných nových aut, se nechystá. GM a modrý ovál spojí síly při vývoji nových samočinných převodovek. Koneckonců, není to jejich první smlouva, společnému vývoji a výrobě v této oblasti se věnují již dekádu, konkrétně od konce roku 2002. Dosud vzniklo 8 milionů převodovek.

Devítistupňový automat zatím vyrábí pouze německá firma ZF a pracuje na něm i jihokorejský Hyundai. Bývalí úhlavní nepřátelé General Motors a Ford se k nim však v budoucnu připojí. Tím ale i tak nákladný vývoj neskončí, chystá se i samočinné ústrojí s deseti stupni. První jmenované má být určeno pro automobily s předním pohonem, rovnou desítku rychlostí dostanou výhradně zadokolky. Modely jsou určeny pro prodej v celém světě, nikoli pouze za Atlantikem. Hlavní cíl představuje kromě ušetření stovek milionů dolarů také spotřeba paliva, byť hlavně ta normovaná.

Analytici se domnívají, že zmíněné převodovky se objeví v sériové produkci do tří let, z úst mluvčích obou koncernů zatím oficiálně nezaznělo nic. Nikdo neoznámil ani případné místo výroby. David Petrovski, analytik IHS, k problému se sdílením v rozhovoru pro Detroit News krátce řekl: „Zákazníky nezajímá, odkud pocházejí převodovky v jejich vozech, takže taková technická spolupráce není nevýhodou.“

Aleš Dragoun
Diskuze (75)
22. 4. 2013 09:48
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Aha a těch 10 vteřin mi má jako vadit jo >:D Víš, že ani nevim jak dlouho mi startuje komp? Prostě ho pusím a jdu si třeba udělat pití nebo si dojdu na záchod rozhodně nepočítám vteřiny do doby kdy mi naskočí kurzor.

A metro ti je fuk? Takže místo co by se na mě po startu rozzářila krásná plocha s fotkou mojí malý tak na mě vyskočí hejno dlaždic. Fakt paráda. Není potřeba udělat novou věc lepší než tu starou, ale je potřeba přesvědčit lidi, že to lepší skutečně je. >:D O tom, že s ovladačema kupříkladu na některý tiskárny je to dost bída radši ani nemluvě.
22. 4. 2013 09:43
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Ani bych neřekl, že zvyšuje spotřebu. Kamarád s novým Meganem (tuším 1,5 DCI 81 kW) je schopnej jet stejnou trasu se stejným jízdním režimem o půl litru míň než já s "legendární" O1 TDI. Ten motor běží navzdory DPF výborně a úsporně. Otázka je co to auto vydrží. Zatím to má jen 40000 takže to na žádný poruchy nemá ještě právo ;-)
22. 4. 2013 09:37
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Vidíš pokud se to zlevní nikdo to nebude kuchat. Je to stejný jako kdysi s katalyzátorama. Ty už dneska taky nikdo neseparuje z auta ven. Když bude stát nový DPF pár tisíc, tak si to každý radši vymění než aby to kuchal.
22. 4. 2013 09:34
Re: Vývoj neskončí nikdy...
Jo souhlasím s tebou. Jen na to máme jinak přísnej pohled. Já jsem jezdil už ledasčím, proto motor v mým současným autě (byť diesel), kterej splňuje EURO3 považuju za normální přiměřeně ekologický auto. Pokud má někdo něco lepšího prosím, ale odmítám jakýkoliv blbý kecy o kouřivosti a škodlivosti toho čím jezdím. Vychází to jen z hlavy zblblý ekopropagandou z Bruselu. Nejsem žádný prase a snažím se chovat šetrně k životnímu prostředí a k ovzduší, ale myslím, že pro to dělám dost. Pěšky chodit nebudu a každý dva roky si nový auto taky kupovat nemíním. Prostě ochrana ovzduší a životního prostředí ano, ale odsud pocud.
Avatar - Hammunasakra
19. 4. 2013 01:36
Re: Není to málo?
:-)