GM: Obří recall kvůli airbagům. A Takata je v tom nevinně
Když se dnes řekne airbag a svolávací akce, automaticky už asi každý vzpomene na Takatu. Její vědomě vyráběné vadné pyrotechnické patrony si vyžádaly největší svolávací akci v historii autoprůmyslu, když do servisů musí téměř 60 milionů aut na celém světě, přičemž nejvíce jsou postiženy japonské a americké značky, potíže má ale i řada evropských značek.
Ovšem u General Motors, jehož vozy jsou mimochodem také aférou postiženy, se obejdou i bez Takaty. Teď byla vyhlášena další svolávací akce, týkající se airbagů. Problém se týká diagnostického modulu, jenž vyhodnocuje následky srážky a aktivuje čelní airbagy a předpínače bezpečnostních pásů. Ten by podle GM mohl za určitých podmínek provádět svou vlastní diagnostiku a tím pádem nedělat to, co má. Může být vadný až u 3,64 milionu aut a u všech se tím pádem musí buď nahrát nový software nebo celou jednotku vyměnit.
Jde o problém velmi rozsáhlý a to jak z pohledu počtu svolávaných aut, tak co se postižených modelů týče. V seznamu se objevují vozy Chevrolet Corvette, SS, Caprice Police Pursuit Vehicle, Trax a Spark EV, dále Buick LaCrosse a Encore a především dobře prodávané trucky Silverado, Sierra, Tahoe, Suburban, GMC Yukon a Yukon XL a Cadillac Escalade a Escalade ESV.