Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Golf Plus: Nečekané nafukování

Ladislav Čermák
Diskuze (42)
Mezi nadstandardně vysokým Golfem V a odvozeným minivanem Touran našli marketingoví specialisté nečekaně skulinu ještě pro další vůz na pomezí hatchbacku a minivanu - zvýšený Golf Plus.

Profil nápadně podobný Focusu C-max, příď á la Touran, záď lehce okořeněná korejským stylem a extrémně vysoké bočnice - tak lze nejspíše charakterizovat překvapivou wolfsburskou novinku. Na fotografiích na první pohled normální Golf, ovšem už na ten druhý lze spatřit naprosto odlišný tvar, který se vydal aerodynamičtějšími stezkami, než tak trochu dodávkovitý Touran, a především naprostou většinu redesignovaných povrchových dílů. 1580, to je přesně o 95 výše než nejvyšší bod Golfa, naopak do Tourana schází dalších 54 mm.

Ač stylisticky spřízněný, přesto zcela odlišný je také interiér. Počínaje zcela novou palubní deskou, svým řešením taktéž nápadně podobnou C-maxu, přes změněné interiérové panely, až po zcela přepracované zadní sedačky a zavazadelník. Ten nabobtnal až na 395, případně "limuzínových" 505 L, podle toho, ve kterém z 16 možných cm jsou momentálně posunuty sedačky. Každé ze tří zadních křesel lze také inidividuálně sklopit a posléze s pomocí vertikálně nastavitelné podlahy zavazadlového prostoru vytvořit volitelně rovnou plochu, o objemu až 1450 L. Zadní cestující si mohou prostřední sedačku sklopit a pomocí výměnných modulů ji použít jako stojánek na nápoje, loketní opěrku, případně odkládací prostor. Zadní místa lze také volitelně zhodnotit multimediálním centrem s CD/DVD a 230 voltovou zásuvkou pro notebook. Špatně na tom ostatně nejsou ani přední pasažéři, kteří mají k dispozici více než metr místa nad sedáky a ještě více odkládacích prostor, než v běžném Golfu.

Novinka bude k mání ve firemních verzích Trendline, Comfortline a Sportline, přičemž pro vyšší dvě bude standardem klimatizace. Startovní motorizace také ničím nepřekvapí, dosáhne čísla čtyři s poměrem benzín/nafta 2:2. Základ utvoří 1,4 16V 55 kW, střed 1,6 FSI a ropaře uspokojí 1,9 TDI 77 kW a 2,0 TDI 103 kW. V průběhu prvního pololetí přibudou 2,0 FSI 110 kW a 1,9 TDI 66 kW. Stejně jako u Octavie, základní pěti- a šestistupňové převodovky doplní samočinné skříně Tiptronic pro zážehové, příp. DSG pro vznětové verze. S vysokovýkonnou sportovní verzí se do začátku nepočítá.

Za zmínku stojí i dva moderní prvky navíc proti standardnímu Golfu - koncovky z LED diod a přídavné přední paraboly pro svícení do zatáčky. Výstavní debut se odehrál za plné záře na autosalonu v Bologni, ten tržní očekává výrobce koncem ledna v Německu. Bezmezné nadšení z novinky kazí pouze oprávněné očekávání tučných prodejních cen. Ale nechme se překvapit, přesné sumy zatím VW nesdělil.

Ladislav Čermák
Diskuze (42)