Golf Plus: Nečekané nafukování

Golf Plus: Nečekané nafukování

 
 

Mezi nadstandardně vysokým Golfem V a odvozeným minivanem Touran našli marketingoví specialisté nečekaně skulinu ještě pro další vůz na pomezí hatchbacku a minivanu - zvýšený Golf Plus.

Profil nápadně podobný Focusu C-max, příď á la Touran, záď lehce okořeněná korejským stylem a extrémně vysoké bočnice - tak lze nejspíše charakterizovat překvapivou wolfsburskou novinku. Na fotografiích na první pohled normální Golf, ovšem už na ten druhý lze spatřit naprosto odlišný tvar, který se vydal aerodynamičtějšími stezkami, než tak trochu dodávkovitý Touran, a především naprostou většinu redesignovaných povrchových dílů. 1580, to je přesně o 95 výše než nejvyšší bod Golfa, naopak do Tourana schází dalších 54 mm.

Ač stylisticky spřízněný, přesto zcela odlišný je také interiér. Počínaje zcela novou palubní deskou, svým řešením taktéž nápadně podobnou C-maxu, přes změněné interiérové panely, až po zcela přepracované zadní sedačky a zavazadelník. Ten nabobtnal až na 395, případně "limuzínových" 505 L, podle toho, ve kterém z 16 možných cm jsou momentálně posunuty sedačky. Každé ze tří zadních křesel lze také inidividuálně sklopit a posléze s pomocí vertikálně nastavitelné podlahy zavazadlového prostoru vytvořit volitelně rovnou plochu, o objemu až 1450 L. Zadní cestující si mohou prostřední sedačku sklopit a pomocí výměnných modulů ji použít jako stojánek na nápoje, loketní opěrku, případně odkládací prostor. Zadní místa lze také volitelně zhodnotit multimediálním centrem s CD/DVD a 230 voltovou zásuvkou pro notebook. Špatně na tom ostatně nejsou ani přední pasažéři, kteří mají k dispozici více než metr místa nad sedáky a ještě více odkládacích prostor, než v běžném Golfu.

Novinka bude k mání ve firemních verzích Trendline, Comfortline a Sportline, přičemž pro vyšší dvě bude standardem klimatizace. Startovní motorizace také ničím nepřekvapí, dosáhne čísla čtyři s poměrem benzín/nafta 2:2. Základ utvoří 1,4 16V 55 kW, střed 1,6 FSI a ropaře uspokojí 1,9 TDI 77 kW a 2,0 TDI 103 kW. V průběhu prvního pololetí přibudou 2,0 FSI 110 kW a 1,9 TDI 66 kW. Stejně jako u Octavie, základní pěti- a šestistupňové převodovky doplní samočinné skříně Tiptronic pro zážehové, příp. DSG pro vznětové verze. S vysokovýkonnou sportovní verzí se do začátku nepočítá.

Za zmínku stojí i dva moderní prvky navíc proti standardnímu Golfu - koncovky z LED diod a přídavné přední paraboly pro svícení do zatáčky. Výstavní debut se odehrál za plné záře na autosalonu v Bologni, ten tržní očekává výrobce koncem ledna v Německu. Bezmezné nadšení z novinky kazí pouze oprávněné očekávání tučných prodejních cen. Ale nechme se překvapit, přesné sumy zatím VW nesdělil.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kroměřížská výzva už nechce jen hledat člověka na Hrad a sama míří do politiky Kroměřížská výzva už nechce jen hledat člověka na Hrad a sama míří do politiky

Lidé z okruhu Kroměřížské výzvy zakládají novou…

Trump neobratně připomněl genocidu. Projevem naštval Armény i Turky Trump neobratně připomněl genocidu. Projevem naštval Armény i Turky

Při vzpomínce na masakr Arménů za první světové války se…

Soud poslal kdysi miliardové autosalony A. Charouz Motors do konkurzu Soud poslal kdysi miliardové autosalony A. Charouz Motors do konkurzu

Jeden z někdejších lídrů v prodeji aut na tuzemském trhu…

 

Štítky Golf

 

Tapety

Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus
Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus
Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus
Volkswagen Golf Plus Volkswagen Golf Plus
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

 






 
Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dlouhodobý test Seat Ateca 2.0 TDI DSG – Roční fuška začíná!

Dnes 11:54

Máme tady další dlouhodobý test a znovu se do Auto.cz nastěhovalo SUV, tentokrát Seat Ateca s dvoulitrovým TDI a převodovkou DSG.




Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Vláda lidem na měsíc zakázala Facebook. Kvůli záběrům násilí v Kašmíru

Vláda lidem na měsíc zakázala Facebook. Kvůli…

Vláda indického státu Džammú a Kašmír nařídila nejméně na měsíc blokádu sociálních sítí na kašmírském území.…

 

iSport.cz

Holoubek už zase trénuje. Na Spartě mu svěřili tým do šestnácti let

Holoubek už zase trénuje. Na Spartě mu svěřili tým…

Trenér David Holoubek se vrací ke sparťanské mládeži. 36letý kouč, který byl na začátku jarní sezony odvolaný od…

Hokej BOOM ve Francii? Zájem o MS je mizivý, netáhnou ani Češi s Kanadou

Hokej BOOM ve Francii? Zájem o MS je mizivý,…

Francie je sice spolupořadatelem letošního světového šampionátu v hokeji, ale většinu jejích obyvatel tento…

 

Reflex.cz

Radim Jančura: ČSSD smrdí od hlavy, za Sobotkou a Chovancem stojí největší český zločinec

Radim Jančura: ČSSD smrdí od hlavy, za Sobotkou a…

Úspěšný podnikatel v dopravě Radim Jančura často zasahuje do veřejného dění. Vliv má: jeho vlaky a autobusy…

Čeští fotografové: Michael Fokt, biolog posedlý fotkou

Čeští fotografové: Michael Fokt, biolog posedlý fotkou

Za profesní dráhou dospělého může někdy stát trauma z dětství. Michaela Fokta coby pětiletého caparta vyděsila…