Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Google vyvíjí „mucholapku“ na chodce

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Google při vývoji automobilu s autonomním systémem řízení myslí i na bezpečnost chodců. Tu má vedle systému jejich rozpoznání zvýšit v případě srážky i řešení, které má nejblíže ke klasické mucholapce.

Bezpečnostní agentury i samotné automobilky věnují stále větší pozornost snížení následků střetů automobilů s chodci. Prozatím největší pokrok v této oblasti představují u sériových vozů aktivní kapoty a airbag, který představila značka Volvo.

Google, který pracuje na vozidlech s autonomním řízením si, ovšem nechal patentovat řešení, které má jako první zabránit sekundárnímu nárazu. K tomu dochází při střetu automobilu s chodcem, kdy je tento člověk vozem odmrštěn a následná srážka s vozovkou, zdí, zábradlím a podobně způsobí mnohem vážnější zranění než samotný náraz do nárazníku a kapoty.

Tato novinka vychází z principu mucholapky a přední nárazník s kapotou motoru a nárazníky má být pokryt silným lepidlem. To má v případě srážky s chodcem zabránit jeho dalšímu pádu a následným zraněním, protože jej udrží přilepeného k automobilu, který s ním pomalu zastaví.

Google si je samozřejmě vědom skutečnosti, že jezdit s automobilem potřeným lepidlem je silně nepraktické a myslí i na tuto skutečnost. Samotná vrstva lepidla má být totiž ukryta pod tenkou vrstvou laku, který se při nárazu rozbije a umožní přichycení chodce k vozu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
24. 10. 2016 11:07
Má to mouchy...
Toho přejetýho budou odtrhávat z kapoty doktoři, hasiči nebo až v autoservisu ? >:D Nebudou to ženský zneužívat jako depilaci zadarmo ? :-)

I výhoda by se našla, když povezu přejetýho do nemocnice, nezakrvácí mi sedačky.

Nebo černá kronika: řidič úmyslně najel na přechodu do mladé chodkyně, přilepil si jí na auto, po té s ní odjel na odlehlé místo, kde jí opakovaně znásilňoval. :-O