Google vyvíjí „mucholapku“ na chodce
Bezpečnostní agentury i samotné automobilky věnují stále větší pozornost snížení následků střetů automobilů s chodci. Prozatím největší pokrok v této oblasti představují u sériových vozů aktivní kapoty a airbag, který představila značka Volvo.
Google, který pracuje na vozidlech s autonomním řízením si, ovšem nechal patentovat řešení, které má jako první zabránit sekundárnímu nárazu. K tomu dochází při střetu automobilu s chodcem, kdy je tento člověk vozem odmrštěn a následná srážka s vozovkou, zdí, zábradlím a podobně způsobí mnohem vážnější zranění než samotný náraz do nárazníku a kapoty.
Tato novinka vychází z principu mucholapky a přední nárazník s kapotou motoru a nárazníky má být pokryt silným lepidlem. To má v případě srážky s chodcem zabránit jeho dalšímu pádu a následným zraněním, protože jej udrží přilepeného k automobilu, který s ním pomalu zastaví.
Google si je samozřejmě vědom skutečnosti, že jezdit s automobilem potřeným lepidlem je silně nepraktické a myslí i na tuto skutečnost. Samotná vrstva lepidla má být totiž ukryta pod tenkou vrstvou laku, který se při nárazu rozbije a umožní přichycení chodce k vozu.