Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Great Wall v Paříži 2006

Ondřej Láník
Diskuze (1)
Čínská automobilová invaze na mimoasijské trhy již nebude vedena jen komicky působícími prostředky. Dokazuje to čínská autombilka Great Wall, která svou pařížskou prezentací překvapila nejednoho návštěvníka.

Od příštího roku má být zahájen prodej na hlavních evropských trzích.

Hover

Vlastními silami vyvinuté SUV střední třídy Hover je hlavním modelem, s nímž by Great Wall chtěl prorazit. Pětidveřová dvouprostorová karoserie s vnějšími rozměry 4620 x 1800 x 1710 mm a rozvorem 2700 mm má Evropě blízký styling. Konstrukce podvozku je klasická, s modifikovanou lichoběžníkovou nápravou vpředu a tuhou nápravou vzadu. Motory jsou k dispozici dva. Zážehový čtyřválec 2,4 l pochází od Mitsubishi Motors, diesel 2,8 l se vstřikováním common-rail je podle tiskové zprávy výsledkem čínského vývoje. Turbodiesel využívá vstřikování common-rail Bosch. Oba motory plní zatím pouze emisní normu Euro IV, což bude překážka pro hladký start prodeje v zemích EU. Automobil má přiřaditelný pohon všech kol i redukční převodovku.

Subjektivní hodnocení je na čínské poměry velmi dobré. Přes intenzivní výpary z použitých interiérových plastů a místy pochybné zpracování jednotlivých dílů i sestav, je to to nejlepší, co jsme za poslední tři roky z čínské produkce viděli.K dispozici jsou 2 čelní airbagy, ABS+EBD, stabilizační systém dosud do Číny nedorazil. Věříme však, že to nebude dlouho trvat.

Wingle

Technicky příbuzný pětimístný pickup Wingle je určen převážně pro práci. Jeho design není tak vyvážený jako u Hoveru, ale terénní schopnost by měly být obdobné. Vnější rozměry tohoto vozu jsou 5040 x 1800 x 1730 mm, rozvor 3050 mm. Turbodiesel 2,8 l dosahuje nejvyššího výkonu 70 kW při 3600 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 225 Nm mezi 1800 a 2200 ot./min.

Ondřej Láník
Diskuze (1)
5. 10. 2006 14:40
???
proč by vadilo že mají jen euro IV ???