Holden Commodore dostane srdce Corvette ZR1
Holden Special Vehicles (HSV) již téměř třicet let stojí za vznikem těch nejostřejších modelů australské značky Holden a na rozloučenou s aktuální generací sedanu Commodore podle informací magazínu Drive připravuje specialitu s přeplňovaným osmiválcem určeným původně pro poslední Corvette ZR1.
V současnosti nabízí HSV několik modelů na základech standardních sedanů, kombi a pick-upů značky Holden, z nichž tou nejvýkonnější verzí je provedení GTS, jehož osmiválec LSA o objemu 6,2 litru produkuje výkon 430 kW (585 k).
V blízké budoucnosti jej může překonat ještě výkonnější verze, která má mít podle neoficiálních informací pod kapotou mechanickým kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec LS9, který by měl z objemu 6,2 l nabízet 476 kW (647 k) a točivý moment 819 N.m.
Výkonům této pohonné jednotky mají samozřejmě odpovídat i úpravy provedené na podvozku a brzdovém systému, u nějž může údajně dojít i na použití karbon-keramických brzdových kotoučů. Samozřejmostí je náležitě dramatický vzhled exteriéru a přiměřeně luxusní vybavení interiéru.
Samotné HSV se k těmto spekulacím nechce vyjadřovat, ale neoficiální zdroj dále uvádí, že produkce modelu, u nějž se australská značka vrátí k označení GTS-R, použitému na produkčním voze naposledy v roce 1996, má být omezena na sérii dvou stovek vozů.
Cena těchto extrémně výkonných sedanů od HSV se pak má pohybovat nad částkou 100.000 australských dolarů (zhruba 1.750.000 Kč).