Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Holden Commodore dostane srdce Corvette ZR1

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Konec současné generace Holdenu Commodore se blíží a HSV jej chce oslavit pořádně ostrou verzí.

Holden Special Vehicles (HSV) již téměř třicet let stojí za vznikem těch nejostřejších modelů australské značky Holden a na rozloučenou s aktuální generací sedanu Commodore podle informací magazínu Drive připravuje specialitu s přeplňovaným osmiválcem určeným původně pro poslední Corvette ZR1.

V současnosti nabízí HSV několik modelů na základech standardních sedanů, kombi a pick-upů značky Holden, z nichž tou nejvýkonnější verzí je provedení GTS, jehož osmiválec LSA o objemu 6,2 litru produkuje výkon 430 kW (585 k).

V blízké budoucnosti jej může překonat ještě výkonnější verze, která má mít podle neoficiálních informací pod kapotou mechanickým kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec LS9, který by měl z objemu 6,2 l nabízet 476 kW (647 k) a točivý moment 819 N.m.

Výkonům této pohonné jednotky mají samozřejmě odpovídat i úpravy provedené na podvozku a brzdovém systému, u nějž může údajně dojít i na použití karbon-keramických brzdových kotoučů. Samozřejmostí je náležitě dramatický vzhled exteriéru a přiměřeně luxusní vybavení interiéru.

Samotné HSV se k těmto spekulacím nechce vyjadřovat, ale neoficiální zdroj dále uvádí, že produkce modelu, u nějž se australská značka vrátí k označení GTS-R, použitému na produkčním voze naposledy v roce 1996, má být omezena na sérii dvou stovek vozů.

Cena těchto extrémně výkonných sedanů od HSV se pak má pohybovat nad částkou 100.000 australských dolarů (zhruba 1.750.000 Kč).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - Barrichello
26. 8. 2015 13:38
Re: Což mi připomíná
Nevěří že by byl zájem no. Ono těch Chevroletů SS se v USA měsíčně prodá cca 300-700 ks a to moc oslnivé číslo není....
Avatar - twistedTSD
26. 8. 2015 13:31
Re: Což mi připomíná
Commodore se v EU prodává, ale výhradně v Británii, jako spička řady Vauxhall VXR. Každopádně je obrovská škoda, že zrovna k nám, na kontinentální Evropu, jej GM z nějakého důvodu nikdy nepustil. Přitom očividně není problém ani s levostranným řízením, ani homologací. ;-\
Avatar - Aoyagi
25. 8. 2015 17:36
Což mi připomíná
Jaká škoda, že se Holden Commodore VF / Chevrolet SS neprodává v EU.