Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pick-up z roku 2017 je nejdražším produkčním autem z Austrálie. Prodal se za 17 milionů korun

Holden HSV GTSR W1 Maloo Ute
Holden HSV GTSR W1 Maloo Ute
Holden HSV GTSR W1 Maloo Ute
Holden HSV GTSR W1 Maloo Ute
17 Fotogalerie
Diskuze (0)

V Austrálii proběhla jedna zajímavá dražba jednoho pozoruhodného automobilu. Přinesla nejen změnu vlastnictví onoho vozu, ale také aukční rekord.

Z lehce ojetého pick-upu z roku 2017 tahle dražba totiž udělala nejdražší produkční australské auto. Ute značky Holden se prodalo za v přepočtu 17,16 milionu korun. Tedy docela draho. Zvlášť na pick-up.

Jenže HSV GTSR W1 Maloo není jen tak obyčejný pick-up. To opravdu ne.

Na začátku jeho příběhu ovšem najdeme jiné auto, konkrétně ostrý sedan HSV GTSR W1, který měla na svědomí divize Holden Special Vehicles (HSV) a který poháněl 6,2litrový osmiválec LS9 přeplňovaný kompresorem o výkonu 474 kW. Auto nabídlo také nabízí upravený podvozek, sportovní zavěšení, nové tlumiče, lepivé pneumatiky Pirelli, výkonné brzdy a další specialitky.

A protože to byl úspěch, nadšence z oddělení HSV brzy napadlo, že by se podobný recept dal uplatnit také u oblíbeného ute Maloo. Tenhle nápad však neprošel. Tedy oficiálně.

Ve skutečnosti divize HSV udělila jakýsi tichý souhlas společnosti Walkinshaw Performance, aby několik ostrých pick-upů postavila. Úpravy pick-upu přitom byly stejné jako u sedanu, až na dva detaily. Maloo má delší rozvor, takže nemá stejné nástavce prahů, a vzhledem k přítomnosti nákladní korby nemohl pick-up dostat zadní spoiler.

Podle některých zdrojů takto vznikly čtyři exempláře, podle jiných jich bylo šest. 

Exemplář, který se v aukci stal nejdražším australským produkčním vozem, dosud najezdil jen 681 kilometrů. Jeho novým majitelem se stala společnost zabývající se loterijním byznysem. Je tedy vysoce pravděpodobné, že o krásně bláznivém pick-upu neslyšíme naposledy, firma už totiž naznačila, že ho nabídne jako cenu v nějaké loterii.

Začít diskuzi