Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tenhle pick-up z roku 2017 se prodá za víc než 11 milionů korun. Jak je to možné?

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Jak normálně vám zní informace, že se našel člověk, který je ochoten utratit víc než 11 milionů korun za pick-up z roku 2017? A co dodatek, že cena nakonec může být výrazně vyšší?

Přesto je to tak. V Austrálii aktuálně probíhá internetová aukce, v níž je k mání pick-up Holden HSV GTSR W1 Maloo Ute z roku 2017. Do jejího konce chybí (v době psaní článku) ještě 22 dnů, přesto už se našel zájemce, který za vůz nabízí 705 tisíc australských dolarů, což je v přepočtu asi 11,7 milionu korun.

Za podobné peníze byste přitom neměli mít problém koupit si nějaký exotický supersport. Tak v čem je tohle ute, jak Australané říkají pick-upům. výjimečné?

Asi tušíte, že jde o netradiční a vzácnou verzi. Její kořeny ovšem najdeme u jiného modelu značky Holden, konkrétně u sedanu HSV GTS-R W1, který postavila divize Holden Special Vehicles (HSV).

Ostrý sedan, nabízený zákazníkům v roce 2017, dostal 6,2litrový osmiválec LS9 (známý z Chevroletu Corvette) přeplňovaný kompresorem. Jeho výkon dosahuje 474 kW a nejvyšší točivý moment činí 815 N.m. Motor je spojený s šestistupňovou manuální převodovkou se zkrácenými převody.

Vůz kromě výkonné V8 nabízí upravený podvozek, sportovní zavěšení, nové tlumiče, lepivé pneumatiky Pirelli, výkonné brzdy, doplňky a díly z uhlíkových vláken a další specialitky. Vyrobeno bylo méně než 200 kusů.

Odborníky z oddělení HSV brzy napadlo, že by se podobný recept dal uplatnit také u oblíbeného pick-upu Maloo. Tenhle nápad však neprošel. Tedy oficiálně.

Ve skutečnosti divize HSV udělila jakýsi tichý souhlas společnosti Walkinshaw Performance, aby několik ostrých pick-upů postavila. Výsledkem tak byl "polooficiální" a snad i před veřejností utajovaný projekt HSV GTSR W1 Maloo pro vybrané šťastlivce. Ti dokonce podle některých informací museli současně s kupní smlouvou podepsat "slib", že o autě nebudou "moc mluvit".

Podle některých zdrojů takto vznikly čtyři exempláře, podle jiných jich bylo šest. Každopádně jde o velice vzácný stroj. Navíc "s příběhem".

Úpravy ute přitom byly stejné jako u sedanu, až na dva detaily. Maloo má delší rozvor, takže nemá stejné nástavce prahů, a vzhledem k přítomnosti nákladní korby nemohl pick-up dostat zadní spoiler. Zbytek je totožný.

A právě jeden z mála vyrobených kusů se objevil ve zmíněné dražbě. Vzhledem k jeho vzácnosti vás asi nebude šokovat skromný počet kilometrů na tachometru. Oranžový pick-up dosud najezdil jen 681 km.

Jan Zajíc
Diskuze (1)

Doporučujeme