Honda Accord 2.3i VTEC - novější, než se zdá

Honda Accord 2.3i VTEC - novější, než se zdá

 
 

Zástupce japonské značky Honda ve střední třídě, typ Accord, nedávno prodělal navenek velmi jemný facelift. Změny na voze však jsou větší, než by se na první pohled mohlo zdát. Pro modelový rok 2002 bylo sportovně orientovanému accordu přidáno na...

Zástupce japonské značky Honda ve střední třídě, typ Accord, nedávno prodělal navenek velmi jemný facelift. Změny na voze však jsou větší, než by se na první pohled mohlo zdát.

Pro modelový rok 2002 bylo sportovně orientovanému accordu přidáno na dynamickém vzhledu, a to zejména modifikací přídě. Světlomety sice zůstaly shodné, maska chladiče se však agresivněji "zakousla" do předního nárazníku, a zcela nový tvar má i nárazník, v němž se nyní nacházejí také trojúhelníkové mlhovky, které nahradily původní obdélníkové. Lehce upravena byla i krycí skla koncových svítilen, rozdíl je však patrný pouze v případě, že máte předchozí a současný model vedle sebe.

Interiéru se modernizace nedotkla a upřímně řečeno, není to rozhodně nevýhoda, protože vyhoví i dnešním požadavkům. Jeho styling je stále neotřelý a elegantní, což ho spolu s velmi příjemným čalouněním a kvalitními materiály, použitými na přístrojové desce, činí stále konkurenceschopným i ve srovnání s nejnovějšími produkty evropských výrobců. Stále stejný je ale bohužel volant, který se sice dobře drží, jeho věnec je však dost tenký, což se sportovním pojetím vozu příliš nekoresponduje. Jen málokdo (pokud vůbec někdo) ve střední třídě by se mohl s accordem poměřovat, pokud jde o přesnost řazení pětistupňové převodovky s přímým řazením. Jednotlivé dráhy jsou naprosto přesné i poměrně krátké, takže je opravdu radost s pákou pracovat. Prostornost vozu je na svou kategorii pouze průměrná. Je sice větší než u Alfy Romeo 156, Lexusu IS200 a BMW 3, ale menší než u passatu, mondea nebo avensisu. Nikdo z cestujících však rozhodně nestrádá. Potěší také standardně montovaná čtveřice airbagů a objemná schránka před spolujezdcem. Přední sedadla mají velmi dobré boční vedení, to řidičovo by však mohlo být v nejnižší poloze ještě o kousek níže.

Pod kapotu sedanu po modernizaci přišel nový motor, a to opět zážehový čtyřválec se systémem proměnného časování a zdvihu ventilů VTEC, tentokráte o objemu 2,3 l a nevalném výkonu 113 kW při 5700 otáčkách za minutu (dvoulitr, který se na českém trhu nabízí již jen pro pětidveřový hatchback disponuje 108 kW při 6000/min). Tímto motorem Honda reaguje na skutečnost, že stále více zákazníků preferuje vyšší kubatury než 2,0 l a "dva-trojka" navíc slouží i jako mezičlánek dvoulitru a sportovní pohonné jednotky 2,2 l/156 kW ve verzi Type R ( test Accord Type R). Svým charakterem však motor 2,3 příliš nekoresponduje s tím, na jaké motory jsme u Hondy zvyklí. Má totiž poměrně dobrý tah odspoda, ovšem ve vysokých otáčkách je dynamika srovnatelná s menším motorem 2,0, takže je příjemnější nechat jej pracovat v těch nízkých, kde svou práci odvádí točivý moment s plochou křivkou průběhu. Jeho maximum je 206 N. m při 4700/min (u 2.0 činí maximum točivého momentu 184 N. m při 4800/min). Honda tak nabízí s tímto motorem spíše alternativu dvoulitrům, než konkurenčním motorům o objemu 2,5 l, takže je určen spíše těm kupujícím, kteří motory nevytáčejí. Ty také potěší kultivovaným a relativně tichým chodem v celém spektru otáček. Překvapila nás i jeho spotřeba, která se pohybovala mezi osmi a deseti litry na 100 km.

Modernizace se dotkla také již tak znamenitého podvozku a dlužno říci, že výsledek je velmi dobrý. Zákazníci si prý přáli mít komfortnější charakteristiku šasi, čehož se konstruktéři zhostili se ctí. Do interiéru se totiž díky novým tlumičům přenáší rázy podstatně méně než dříve, sportovně tvrdá charakteristika pružin však zůstala zachována. Díky tomu se accord nakláněl jen minimálně a projížděl zatáčky s jistotou a přísně neutrálně. Nedotáčivost se dostavovala pouze pokud došlo k jezdecké chybě, nebo při příliš rychlém průjezdu zatáčkou. Stačilo však vyšlápnout spojku a více zatočit volantem a vůz se poslušně vrátil do původního směru. Spolu s výbornou ovladatelností tak byla radost automobil protahovat zatáčkami. Jedinou nevýhodou pak byl velký poloměr otáčení. Některým zákazníkům bude možná vadit nemožnost dokoupení protiprokluzového systému a ESP. Tyto zařízení mají dnes někteří konkurenti běžně v nabídce za příplatek nebo dokonce i ve standardní výbavě (!)

Honda Accord 2,3 kombinuje sportovní švih karoseriea výborné jízdní vlastnosti poněkud překvapivě s motorem s nepříliš sportovní charakteristikou. Tuto kombinaci si u Hondy cení na 889 tisíc korun, což není právě málo (Accord s motorem 1,8 a srovnatelnou výbavou "ES" stojí o plných 100 tisíc korun méně). Vůz má ale velmi bohatou výbavu, ve které však chybí protiprokluzový systém a ESP. Ne že by je tento automobil nutně potřeboval, mnozí zákazníci si je však přejí a u konkurence toto běžně dostanou. Líbilo se nám zpracování a materiály v interiéru, odtlumení podvozku a tichost a spotřeba pohonné jednotky. Té však chyběl výkon ve vysokých otáčkách, tak typický pro motory Honda.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 889 000 Kč Cena v testované výbavě: 889 000 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, 4x airbag, předpínače bezpečnostních pásů, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhová světla, ostřikovače předních světel, centrální zamykání s DO, imobilizer, alarm, el. ovládaná okna, el. ovládané střešní okno, el. ovl. vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, digitální hodiny, sklopné opěradlo zadního sedadla, tempomat, klimatizace, pylový mikrofiltr, nárazníky v barvě vozu, vnější zrcátka v barvě vozu, disky kol z lehké slitiny, autorádio BOSE

Výbava testovaného vozu:základní

Pražské Protonové centrum získá další klienty z britských ostrovů Pražské Protonové centrum získá další klienty z britských ostrovů

Pražské Protonové centrum uzavřelo smlouvu s britskou…

Evropské obce by mohly pro komunikaci s občany využívat českou aplikaci Evropské obce by mohly pro komunikaci s občany využívat českou aplikaci

Brněnská Neogenia chce se svým Mobilním rozhlasem…

Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV

Škoda Auto aktuálně pracuje na výrazném rozšíření své…

Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka

Agentura Bison & Rose vytvořila z vyřazených…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2254
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 113 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 206 / 4700
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.9 / 6.9 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 427 / 427
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 530
Rozměr pneu:205/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4595
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2675
e) rozchod vpředu (mm): 1499
f) rozchod vzadu (mm): 1513
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




Americká dvojka Americká dvojka

Předvojem nové generace automobilu Honda Accord je jako…

Honda Accord slaví 40 let: Od třídveřového kompaktu k velkému sedanu Honda Accord slaví 40 let: Od třídveřového kompaktu k velkému sedanu

Automobily v průběhu let rostou. Tento trend je patrný i…

 



 
Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Dnes 17:50

Řada řidičů každoročně touto dobou řeší otázku, zda jsou stávající pneumatiky ještě použitelné, nebo je lepší se jich zbavit. Víme, jak mít během pár vteřin jasno!




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na aukcích až za trojnásobek

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na…

Na Spartě se zaprášilo za hodinu a půl. Na Slavii za hodinu. Takhle málo stačilo, v cuku letu bylo po lístcích.…

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu prošlapal cestu i Nedvěd

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu…

Byl jedním z nejúspěšnějších fotbalistů slavné éry české reprezentace: pod koučem Brücknerem si zahrál na dvou…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…