Honda Accord 2.3i VTEC - novější, než se zdá

Honda Accord 2.3i VTEC - novější, než se zdá

 
 

Zástupce japonské značky Honda ve střední třídě, typ Accord, nedávno prodělal navenek velmi jemný facelift. Změny na voze však jsou větší, než by se na první pohled mohlo zdát. Pro modelový rok 2002 bylo sportovně orientovanému accordu přidáno na...

Zástupce japonské značky Honda ve střední třídě, typ Accord, nedávno prodělal navenek velmi jemný facelift. Změny na voze však jsou větší, než by se na první pohled mohlo zdát.

Pro modelový rok 2002 bylo sportovně orientovanému accordu přidáno na dynamickém vzhledu, a to zejména modifikací přídě. Světlomety sice zůstaly shodné, maska chladiče se však agresivněji "zakousla" do předního nárazníku, a zcela nový tvar má i nárazník, v němž se nyní nacházejí také trojúhelníkové mlhovky, které nahradily původní obdélníkové. Lehce upravena byla i krycí skla koncových svítilen, rozdíl je však patrný pouze v případě, že máte předchozí a současný model vedle sebe.

Interiéru se modernizace nedotkla a upřímně řečeno, není to rozhodně nevýhoda, protože vyhoví i dnešním požadavkům. Jeho styling je stále neotřelý a elegantní, což ho spolu s velmi příjemným čalouněním a kvalitními materiály, použitými na přístrojové desce, činí stále konkurenceschopným i ve srovnání s nejnovějšími produkty evropských výrobců. Stále stejný je ale bohužel volant, který se sice dobře drží, jeho věnec je však dost tenký, což se sportovním pojetím vozu příliš nekoresponduje. Jen málokdo (pokud vůbec někdo) ve střední třídě by se mohl s accordem poměřovat, pokud jde o přesnost řazení pětistupňové převodovky s přímým řazením. Jednotlivé dráhy jsou naprosto přesné i poměrně krátké, takže je opravdu radost s pákou pracovat. Prostornost vozu je na svou kategorii pouze průměrná. Je sice větší než u Alfy Romeo 156, Lexusu IS200 a BMW 3, ale menší než u passatu, mondea nebo avensisu. Nikdo z cestujících však rozhodně nestrádá. Potěší také standardně montovaná čtveřice airbagů a objemná schránka před spolujezdcem. Přední sedadla mají velmi dobré boční vedení, to řidičovo by však mohlo být v nejnižší poloze ještě o kousek níže.

Pod kapotu sedanu po modernizaci přišel nový motor, a to opět zážehový čtyřválec se systémem proměnného časování a zdvihu ventilů VTEC, tentokráte o objemu 2,3 l a nevalném výkonu 113 kW při 5700 otáčkách za minutu (dvoulitr, který se na českém trhu nabízí již jen pro pětidveřový hatchback disponuje 108 kW při 6000/min). Tímto motorem Honda reaguje na skutečnost, že stále více zákazníků preferuje vyšší kubatury než 2,0 l a "dva-trojka" navíc slouží i jako mezičlánek dvoulitru a sportovní pohonné jednotky 2,2 l/156 kW ve verzi Type R ( test Accord Type R). Svým charakterem však motor 2,3 příliš nekoresponduje s tím, na jaké motory jsme u Hondy zvyklí. Má totiž poměrně dobrý tah odspoda, ovšem ve vysokých otáčkách je dynamika srovnatelná s menším motorem 2,0, takže je příjemnější nechat jej pracovat v těch nízkých, kde svou práci odvádí točivý moment s plochou křivkou průběhu. Jeho maximum je 206 N. m při 4700/min (u 2.0 činí maximum točivého momentu 184 N. m při 4800/min). Honda tak nabízí s tímto motorem spíše alternativu dvoulitrům, než konkurenčním motorům o objemu 2,5 l, takže je určen spíše těm kupujícím, kteří motory nevytáčejí. Ty také potěší kultivovaným a relativně tichým chodem v celém spektru otáček. Překvapila nás i jeho spotřeba, která se pohybovala mezi osmi a deseti litry na 100 km.

Modernizace se dotkla také již tak znamenitého podvozku a dlužno říci, že výsledek je velmi dobrý. Zákazníci si prý přáli mít komfortnější charakteristiku šasi, čehož se konstruktéři zhostili se ctí. Do interiéru se totiž díky novým tlumičům přenáší rázy podstatně méně než dříve, sportovně tvrdá charakteristika pružin však zůstala zachována. Díky tomu se accord nakláněl jen minimálně a projížděl zatáčky s jistotou a přísně neutrálně. Nedotáčivost se dostavovala pouze pokud došlo k jezdecké chybě, nebo při příliš rychlém průjezdu zatáčkou. Stačilo však vyšlápnout spojku a více zatočit volantem a vůz se poslušně vrátil do původního směru. Spolu s výbornou ovladatelností tak byla radost automobil protahovat zatáčkami. Jedinou nevýhodou pak byl velký poloměr otáčení. Některým zákazníkům bude možná vadit nemožnost dokoupení protiprokluzového systému a ESP. Tyto zařízení mají dnes někteří konkurenti běžně v nabídce za příplatek nebo dokonce i ve standardní výbavě (!)

Honda Accord 2,3 kombinuje sportovní švih karoseriea výborné jízdní vlastnosti poněkud překvapivě s motorem s nepříliš sportovní charakteristikou. Tuto kombinaci si u Hondy cení na 889 tisíc korun, což není právě málo (Accord s motorem 1,8 a srovnatelnou výbavou "ES" stojí o plných 100 tisíc korun méně). Vůz má ale velmi bohatou výbavu, ve které však chybí protiprokluzový systém a ESP. Ne že by je tento automobil nutně potřeboval, mnozí zákazníci si je však přejí a u konkurence toto běžně dostanou. Líbilo se nám zpracování a materiály v interiéru, odtlumení podvozku a tichost a spotřeba pohonné jednotky. Té však chyběl výkon ve vysokých otáčkách, tak typický pro motory Honda.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 889 000 Kč Cena v testované výbavě: 889 000 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, 4x airbag, předpínače bezpečnostních pásů, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhová světla, ostřikovače předních světel, centrální zamykání s DO, imobilizer, alarm, el. ovládaná okna, el. ovládané střešní okno, el. ovl. vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, digitální hodiny, sklopné opěradlo zadního sedadla, tempomat, klimatizace, pylový mikrofiltr, nárazníky v barvě vozu, vnější zrcátka v barvě vozu, disky kol z lehké slitiny, autorádio BOSE

Výbava testovaného vozu:základní

Koalice vedena Spojenými státy bombardovala syrský Majádín, zemřely desítky lidí Koalice vedena Spojenými státy bombardovala syrský Majádín, zemřely desítky lidí

Nejméně 80 členů rodin islamistických bojovníků, včetně…

Bloomberg: Euro míří k tomu stát se nejvýkonnější měnou velkých ekonomik Bloomberg: Euro míří k tomu stát se nejvýkonnější měnou velkých ekonomik

Jakkoli se zdálo, že letošek bude pro euro katastrofou,…

Sobotka odeslal Zemanovi demisi Valachové, náhradou má být její náměstek Sobotka odeslal Zemanovi demisi Valachové, náhradou má být její náměstek

Premiér Bohuslav Sobotka přijal rezignaci ministryně…

Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 26 mrtvých Neznámí střelci v Egyptě zaútočili na autobus s křesťany: 26 mrtvých

Útok na koptské křesťany v Egyptě si vyžádal nejméně 26…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2254
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 113 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 206 / 4700
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.9 / 6.9 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 427 / 427
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 530
Rozměr pneu:205/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4595
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2675
e) rozchod vpředu (mm): 1499
f) rozchod vzadu (mm): 1513
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely Volkswagen CNG pohon nevzdal. Naopak chystá nové motory i modely

Světovým rekordmanem v dojezdu pouze na zásobu stlačeného…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Americká dvojka Americká dvojka

Předvojem nové generace automobilu Honda Accord je jako…

Honda Accord slaví 40 let: Od třídveřového kompaktu k velkému sedanu Honda Accord slaví 40 let: Od třídveřového kompaktu k velkému sedanu

Automobily v průběhu let rostou. Tento trend je patrný i…

 



 
Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem

Vylepšená Škoda Superb: Nově s masážními sedačkami a větším displejem

Dnes 13:57

V rámci příchodu nového modelového roku se Škoda Superb dočkala širší výbavy a vylepšené bezpečnosti.




Blesk.cz

Trapas zpěvačky Elis: Ukázala díru v rozkroku

Trapas zpěvačky Elis: Ukázala díru v rozkroku

Ups, tak tohle se moc nepovedlo. Zpěvačka Elis (22) neboli Eliška Mrázová si už nějakou dobu dává do těla, a…

Náplavka bude patřit dětem. Ratolest Fest nabídne přes 100 zážitků

Náplavka bude patřit dětem. Ratolest Fest nabídne…

Už počtvrté se pražské Rašínovo a Hořejší nábřeží promění v místo přívětivé dětem. V sobotu se tu totiž…

 

iSport.cz

Fousek: Nepustili mě před delegáty. Není naším kandidátem, tvrdí Berbr

Fousek: Nepustili mě před delegáty. Není naším…

Napětí před volbou nového šéfa českého fotbalu vzrůstá. Kandidát na předsedu FAČR Petr Fousek si stěžuje na…

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát bude stamiliony

Schick se rozhodl pro Juventus! Pomohl Nedvěd, stát…

Přestupová bomba tiká. Patrik Schick odsouhlasil přestup do Juventusu, který se finalizuje. „Transfer může být…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Dotknout se nebe. Kominické řemeslo na poetických fotografiích

Dotknout se nebe. Kominické řemeslo na poetických…

V roce 2011 se estonská fotografka Tatjana Lindová spřátelila s partou estonských kominíků a od té doby se…