Honda Accord 2.3i VTEC - novější, než se zdá

Honda Accord 2.3i VTEC - novější, než se zdá

 
 

Zástupce japonské značky Honda ve střední třídě, typ Accord, nedávno prodělal navenek velmi jemný facelift. Změny na voze však jsou větší, než by se na první pohled mohlo zdát. Pro modelový rok 2002 bylo sportovně orientovanému accordu přidáno na...

Zástupce japonské značky Honda ve střední třídě, typ Accord, nedávno prodělal navenek velmi jemný facelift. Změny na voze však jsou větší, než by se na první pohled mohlo zdát.

Pro modelový rok 2002 bylo sportovně orientovanému accordu přidáno na dynamickém vzhledu, a to zejména modifikací přídě. Světlomety sice zůstaly shodné, maska chladiče se však agresivněji "zakousla" do předního nárazníku, a zcela nový tvar má i nárazník, v němž se nyní nacházejí také trojúhelníkové mlhovky, které nahradily původní obdélníkové. Lehce upravena byla i krycí skla koncových svítilen, rozdíl je však patrný pouze v případě, že máte předchozí a současný model vedle sebe.

Interiéru se modernizace nedotkla a upřímně řečeno, není to rozhodně nevýhoda, protože vyhoví i dnešním požadavkům. Jeho styling je stále neotřelý a elegantní, což ho spolu s velmi příjemným čalouněním a kvalitními materiály, použitými na přístrojové desce, činí stále konkurenceschopným i ve srovnání s nejnovějšími produkty evropských výrobců. Stále stejný je ale bohužel volant, který se sice dobře drží, jeho věnec je však dost tenký, což se sportovním pojetím vozu příliš nekoresponduje. Jen málokdo (pokud vůbec někdo) ve střední třídě by se mohl s accordem poměřovat, pokud jde o přesnost řazení pětistupňové převodovky s přímým řazením. Jednotlivé dráhy jsou naprosto přesné i poměrně krátké, takže je opravdu radost s pákou pracovat. Prostornost vozu je na svou kategorii pouze průměrná. Je sice větší než u Alfy Romeo 156, Lexusu IS200 a BMW 3, ale menší než u passatu, mondea nebo avensisu. Nikdo z cestujících však rozhodně nestrádá. Potěší také standardně montovaná čtveřice airbagů a objemná schránka před spolujezdcem. Přední sedadla mají velmi dobré boční vedení, to řidičovo by však mohlo být v nejnižší poloze ještě o kousek níže.

Pod kapotu sedanu po modernizaci přišel nový motor, a to opět zážehový čtyřválec se systémem proměnného časování a zdvihu ventilů VTEC, tentokráte o objemu 2,3 l a nevalném výkonu 113 kW při 5700 otáčkách za minutu (dvoulitr, který se na českém trhu nabízí již jen pro pětidveřový hatchback disponuje 108 kW při 6000/min). Tímto motorem Honda reaguje na skutečnost, že stále více zákazníků preferuje vyšší kubatury než 2,0 l a "dva-trojka" navíc slouží i jako mezičlánek dvoulitru a sportovní pohonné jednotky 2,2 l/156 kW ve verzi Type R ( test Accord Type R). Svým charakterem však motor 2,3 příliš nekoresponduje s tím, na jaké motory jsme u Hondy zvyklí. Má totiž poměrně dobrý tah odspoda, ovšem ve vysokých otáčkách je dynamika srovnatelná s menším motorem 2,0, takže je příjemnější nechat jej pracovat v těch nízkých, kde svou práci odvádí točivý moment s plochou křivkou průběhu. Jeho maximum je 206 N. m při 4700/min (u 2.0 činí maximum točivého momentu 184 N. m při 4800/min). Honda tak nabízí s tímto motorem spíše alternativu dvoulitrům, než konkurenčním motorům o objemu 2,5 l, takže je určen spíše těm kupujícím, kteří motory nevytáčejí. Ty také potěší kultivovaným a relativně tichým chodem v celém spektru otáček. Překvapila nás i jeho spotřeba, která se pohybovala mezi osmi a deseti litry na 100 km.

Modernizace se dotkla také již tak znamenitého podvozku a dlužno říci, že výsledek je velmi dobrý. Zákazníci si prý přáli mít komfortnější charakteristiku šasi, čehož se konstruktéři zhostili se ctí. Do interiéru se totiž díky novým tlumičům přenáší rázy podstatně méně než dříve, sportovně tvrdá charakteristika pružin však zůstala zachována. Díky tomu se accord nakláněl jen minimálně a projížděl zatáčky s jistotou a přísně neutrálně. Nedotáčivost se dostavovala pouze pokud došlo k jezdecké chybě, nebo při příliš rychlém průjezdu zatáčkou. Stačilo však vyšlápnout spojku a více zatočit volantem a vůz se poslušně vrátil do původního směru. Spolu s výbornou ovladatelností tak byla radost automobil protahovat zatáčkami. Jedinou nevýhodou pak byl velký poloměr otáčení. Některým zákazníkům bude možná vadit nemožnost dokoupení protiprokluzového systému a ESP. Tyto zařízení mají dnes někteří konkurenti běžně v nabídce za příplatek nebo dokonce i ve standardní výbavě (!)

Honda Accord 2,3 kombinuje sportovní švih karoseriea výborné jízdní vlastnosti poněkud překvapivě s motorem s nepříliš sportovní charakteristikou. Tuto kombinaci si u Hondy cení na 889 tisíc korun, což není právě málo (Accord s motorem 1,8 a srovnatelnou výbavou "ES" stojí o plných 100 tisíc korun méně). Vůz má ale velmi bohatou výbavu, ve které však chybí protiprokluzový systém a ESP. Ne že by je tento automobil nutně potřeboval, mnozí zákazníci si je však přejí a u konkurence toto běžně dostanou. Líbilo se nám zpracování a materiály v interiéru, odtlumení podvozku a tichost a spotřeba pohonné jednotky. Té však chyběl výkon ve vysokých otáčkách, tak typický pro motory Honda.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 889 000 Kč Cena v testované výbavě: 889 000 Kč

Základní výbava:ABS + EBD, 4x airbag, předpínače bezpečnostních pásů, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, přední mlhová světla, ostřikovače předních světel, centrální zamykání s DO, imobilizer, alarm, el. ovládaná okna, el. ovládané střešní okno, el. ovl. vnější zpětná zrcátka, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, digitální hodiny, sklopné opěradlo zadního sedadla, tempomat, klimatizace, pylový mikrofiltr, nárazníky v barvě vozu, vnější zrcátka v barvě vozu, disky kol z lehké slitiny, autorádio BOSE

Výbava testovaného vozu:základní

Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období Fed se začne zbavovat dluhopisů z pokrizového období

Americká centrální banka (Fed) začne v říjnu snižovat…

UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank UniCredit projevila zájem o fúzi s Commerzbank

Italská banka UniCredit nedávno dala německé vládě najevo…

Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa Z českého pohraničí se stává dílna a skladiště Německa

V okolí česko-německých hranic se již staví více…

Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů Vinařství Kolby opět mění majitele, cena transakce dosahuje desítek milionů

Po pěti letech mění vinařství Kolby vlastníka. Od…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2254
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 113 / 5700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 206 / 4700
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.9 / 6.9 / 8.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 427 / 427
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1360 / 530
Rozměr pneu:205/50 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4595
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2675
e) rozchod vpředu (mm): 1499
f) rozchod vzadu (mm): 1513
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 10
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle Obrněnou limuzínu pro papaláše vymysleli Rusové. Uvnitř je kapsle

Automobiloví i bezpečnostní odborníci v USA v současnosti…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Americká dvojka Americká dvojka

Předvojem nové generace automobilu Honda Accord je jako…

Honda Accord slaví 40 let: Od třídveřového kompaktu k velkému sedanu Honda Accord slaví 40 let: Od třídveřového kompaktu k velkému sedanu

Automobily v průběhu let rostou. Tento trend je patrný i…

 



 
Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Opel vzal Peugeot 3008 a vylepšil ho. Grandland X je prý lepší než sex! (+video)

Včera

V okolí Frankfurtu nad Mohanem jsme se poprvé svezli s Opelem Grandland X. Vůz vychází z Peugeotu 3008, liší se však řadou prvků i jízdními vlastnostmi.




Blesk.cz

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být váš za 1 euro!

Luxusní zámeček ve Francii je na prodej: Může být…

Malebný francouzský zámeček hledá nového majitele! Rozlehlý a luxusní Château de Blancafort z 15. století se…

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf Samsungu potvrdil první skládací smartphone na rok 2018

Šéf mobilního Samsungu, DJ Koh, na tiskové konferenci v u příležitosti vstupu Galaxy Note 8 na jihokorejský trh…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod. Kadeřábek byl jen na lavičce

SESTŘIHY: Dortmund v čele, Bayern ztrácí bod.…

Fotbalisté Dortmundu zvítězili v Hamburku 3:0, ani v pátém kole německé lize neprohráli a neinkasovali a vrátili…

Tenisové hvězdy v Praze! Federer a spol. házeli tenisáky, hráči fotili selfie

Tenisové hvězdy v Praze! Federer a spol. házeli…

Tenisová akce roku v Praze je oficiálně zahájena! Na Staroměstském náměstí se ve středu odpoledne fanouškům…

 

Reflex.cz

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal příjezd Federera, Nadala a spol.

Tenisové hvězdy v Praze. Podívejte se, jak vypadal…

Zaplněné Staroměstské náměstí dnes přivítalo všechny aktéry nadcházejícího Laver Cupu. Oficiálně byla…

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný, říká europoslanec za ANO Telička

Babiše jsem možná zradil, ale pro mě je nevinný,…

Místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička patří k nejhlasitějším vnitrostranickým kritikům hnutí ANO a…