Honda Accord Type R

Honda Accord Type R

 
 

Zdá se mi to neuvěřitelné, ale u prvního testu Accordu, který jsme "nedávno" provedli je datum listopad 98 (!) Ten čas ale letí... Dnes se vám pokusím zprostředkovat dojmy z jízdy nabroušeným Accordem s označením Type R. Co že to ten Type R je?...

Zdá se mi to neuvěřitelné, ale u prvního testu Accordu, který jsme "nedávno" provedli je datum listopad 98 (!) Ten čas ale letí...

Dnes se vám pokusím zprostředkovat dojmy z jízdy nabroušeným Accordem s označením Type R. Co že to ten Type R je? Stručně řečeno, je to nejvýkonnější, nejrychlejší, nejdravější, ale také nejdražší Accord sedan, co je k dostání. Hlavním lákadlem pro sportovně založené zákazníky je čtyřválcový motor 2,2 s proměnným časováním ventilů VTEC, který dosahuje vysoce nadprůměrného výkonu 156 kW vzhledem ke svému relativně malému objemu. Díky tomu je nejvyšší rychlost 228 km/h. Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne Type R za výtečných 7,2 s.

Také výbava je náležitě uzpůsobena "předurčení" tohoto vozu. Při pohledu zvenku zaujmou na první pohled atraktivní 17palcové disky z lehkých slitin na kterých jsou osazeny pneumatiky o rozměru 215/45. Druhým markantním prvkem je rozměrný spoiler na víku kufru. Popravdě řečeno, vzhledem ke svému tvaru nemůže reálně přispívat k přítlaku vozu, a tak je fakticky jen ozdobou, která navíc dosti znepříjemňuje výhled vzad.

Interiéru vládnou sportovní sedačky Recaro, které mají samozřejmě výborné boční vedení, ale narozdíl od všech levnějších verzí Accordu postrádají boční airbagy. Pro dlouhonohé je určitě příjemná také možnost prodloužení sedáku o 50 mm vysunutím jeho části vpřed. Také sériový volant byl nahrazen sportovním tříramenným volantem MOMO s airbagem. Vzhledem k vyšší ceně Type R je však nepochopitelné, proč se do jinak sériové výbavy levnějších Accordů, nevešlo el. ovládání zadních oken nebo například dělená a sklopná zadní opěradla. Také integrované a velmi nízké opěrkami hlav na zadích sedadlech nemohou plnit svou bezp. funkci stoprocentně.

Motorje vrcholným dílem motorářů Hondy a jízda s Type R to dokazuje. Po nastartování se motor bez problémů rozběhne. Také mírné prošlápnutí plynu nic zvláštního nenaznačuje. No nic, střízlivou jízdou jsem motor dostatečně prohřál a mohu vyzkoušet co v něm opravdu je. Zpřevodování pětistupňové převodovky je evidentně "krátké", tzn. není problém motor udržovat v otáčkách. To se projevuje i při běžné jízdě, kdy je na otáčkoměru vždy o 500-1000 otáček více, než bych očekával. Dobré odhlučnění motoru toto však umožňuje. Jako nevýhoda se krátké zpřevodování projeví na dálnici, kde by vzhledem k vysokým otáčkám motoru (i na pětku) hodila šestistupňová převodovka.

Po výjezdu z města je konečně možné vyzkoušet, co motor umí. Již od nízkých otáček dobře táhne a dává zapomenout na svůj nevelký objem. Také kultivovanost chodu v nízkých otáčkách je obdivuhodná. Je čas podřadit z pětky na trojku. Otáčky se rázem vyhoupnou k pětitisícům otáček, což je pro některé motory již konečná, ale pro 2,2 VTEC je to začátek. Krásný brunátný zvuk a slušné zrychlení rychle pokračuje až pod šesttisíc otáček. V tu chvíli evidentně dojde ke změně zdvihu a časování ventilů, protože motor zcela změní zvuk v divoký řev a výkon motoru jakoby rázem poskočil o třetinu nahoru (!) Nevídané zrychlení nyní pokračuje až do téměř osmi tisíc otáček, poté motor v rozletu zkrotí omezovač otáček. Je neuvěřitelné jak se dokáže v určitých otáčkách změnit tah a výkon motoru "jen" díky změně časování ventilů. Určitou nevýhodou tohoto "přepnutí" však je, že po přeřazení na další rychlost se většinou dostanete opět pod magickou hranici šestitisíc otáček a tím pádem do oblasti "nižšího" výkonu. Spojka je hodně tuhá a "ostrá". Při jízdě mimo město to nevadí , ale jízda v dopravní zácpě se po dvaceti minutách stává nesnesitelnou.

Spotřeba motoru odpovídá výkonu a sportovní charakteristice motoru. Dá se jezdit i pod deset litrů, ale realita je spíše okolo 12 l/100 km.

Podvozek je pochopitelně upraven speciálně pro tento model a je to znát. Je výrazně tvrdší, což se odráží v bezpečných jízdních vlastnostech. Široké pneumatiky dokáží slušně přenést výkon na vozovku. Posílená brzdová soustava má v kombinaci s výbornými pneumatikami Bridgestone Potenza S 02 excelentní účinek. Posilovač řízení má velmi malý účinek, což jen umocňuje dojem ze sportovního svezení.

Honda Accord Type R je automobilem pro opravdové nadšence, kterým nevadí stísněný prostor v Recaro sedačkách, tvrdá spojka a tvrdý podvozek. Za to se jim odvděčí nefalšovaným požitkem z jízdy.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 929 000 Kč Cena v testované výbavě: 974 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, předpínače bezp. pásů, airbag řidiče i spolujezdce, imobilizer, alarm, dálkové ovládání c.z., el. okna vpředu, výškově stavitelný volant, posilovač řízení, ostřikovač předních světlometů, nárazníky v barvě vozu, el. ovládaná zpětná zrcátka, kola z lehkých slitin, sportovní sedačky RECARO

Výbava testovaného vozu:klimatizace manuální (+45.000,-)

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2157
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 156 / 7200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 215 / 6700
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 228
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12.8 / 7.8 / 9.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 427 / -
Objem nádrže (l):65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1330 / 490
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4595
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1507
f) rozchod vzadu (mm): 1515
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1410
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vzadu (mm): 710
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,30
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Americká dvojka Americká dvojka

Předvojem nové generace automobilu Honda Accord je jako…

Honda Accord slaví 40 let: Od třídveřového kompaktu k velkému sedanu Honda Accord slaví 40 let: Od třídveřového kompaktu k velkému sedanu

Automobily v průběhu let rostou. Tento trend je patrný i…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly. Imagination Festival slaví páté výročí

Drum'n'bass a hardcore hvězdy opět spojí síly.…

Festival, který na jednom místě spojil elektronické žánry drum'n'bass, hardcore a jejich příbuzné styly a…

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

 

iSport.cz

Zmar Litvínova. Kometa dorazila hosty dvěma góly během jednoho oslabení

Zmar Litvínova. Kometa dorazila hosty dvěma góly…

Hodně specifickým způsobem korunovala brněnská Kometa svoji výhru nad Litvínovem (7:1) v zápase, který patřil…

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

Šlágr jako hrom, Dortmund hrál s Realem 2:2. Leicester slaví

To byl zápas! Fotbalisté Borussie Dortmund v souboji Ligy mistrů s Realem Madrid dvakrát prohrávali, ale nakonec…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…