Honda už díky čtyřkolce AWV zvládá autonomní řízení
Honda na CES (Consumer Electronics Show) začátkem ledna loňského roku představila mimo jiné i koncept 3E-D18. Tato pracovní čtyřkolka s autonomním řízením se dočkala evoluce v podobě AWV (Autonomous Work Vehicle), s nímž se seznámí návštěvníci CES 2019 ve dnech 8. až 11. ledna příštího roku.
Honda AWV s pohonem všech kol přímo navazuje na koncept 3E-D18 a má za sebou provozní testy ve službách hasičů, v solární elektrárně a v zemědělství. Při těchto testech byly vyzkoušeny tři různé jízdní režimy.
V případě použití ve službách hasičů v Coloradu byl využíván režim „Follow me“, kdy čtyřkolka s potřebným vybavením následovala pěšky se pohybující hasiče při jejich přesunech od těžkých vozidel k požárům.
V prostoru solární elektrárny byl testován režim „Pattern“ a čtyřkolka se díky němu pohybovala po předem určených trasách mezi stojany se solárními panely. Využívána zde byla k tahání sekačky a rovněž k dopravě nářadí a vybavení.
Poslední jízdní režim s označením „A to B“ byl vyzkoušen v Kalifornii, kde byla Honda AWV využívána při sklizní a převážela přepravky s ovocem k překladišti. Mimo jiné zde pak byla použita i při postřiku proti škůdcům.
Honda hodlá AWV i nadále vyvíjet a plánuje jeho další nasazení v nejrůznějších podmínkách. Testována může být tato čtyřkolka ve službách záchranářů, ve stavebnictví nebo v komunálních službách, kde ji lze využít například při odklízení sněhu.