Honda Brio: Městský model pro Asii
Japonská Honda chce posílit svoje postavení na rozvíjejících se trzích jihovýchodní Asie. Tržní potenciál těchto lidnatých zemí – konkrétně se jedná o Thajsko a Indii – chce využít s modelem Brio, který je navržen podle potřeb místních zákazníků. Honda tak následuje příkladu svých japonských a korejských konkurentů, jmenovitě především Suzuki a Hyundai.
Honda Brio, která se představila na prosincovém autosalonu v Bangkoku, je sériovým provedením studie Honda New Small Concept, představené v lednu loňského roku na autosalonu v New Delhi. Brio zachovává proporce i tvary předchůdce, jednotlivé detaily ale byly upraveny pro sériovou výrobu.
Vnější rozměry vozu jsou 3610 mm x 1680 mm x 1475 mm. Honda slibuje v těchto proporcích dostatečný vnitřní prostor, a to díky adaptaci filozofie man maximum, machine minimum, která znamená zvětšení prostoru pro cestující na úkor místa zabraného mechanickými komponenty.
Auto je určeno především do městského provozu. Japonská automobilka s ním chce v Thajsku a Indii nabídnout hodnotnější alternativu ke svým motocyklům, na zdejších cestách velmi rozšířeným.
Na trh míří Brio s čtyřválcem 1,2 i-VTEC (66 kW), známým z Hondy Jazz. Oficiální materiály uvádí, že s touto motorizací Brio dosahuje normované spotřeby paliva „do 5 l/100 km“, což novince na cílových trzích zaručuje výhodnější daňové sazby. Přední kola mohou být poháněna prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky nebo bezestupňové převodovky CVT.
Standardní výbava malého pětidveřového hatchbacku zahrnuje dva čelní airbagy, ABS a EBD. Cena v Thajsku začíná na necelých 400.000 bahtů, což je téměř čtvrt milionu korun. Honda však ujišťuje, že v kontextu zdejšího trhu se jedná o dobrý poměr ceny k užitné hodnotě a výkonu.