Honda CB1300: svalovec po plastice

Honda CB1300: svalovec po plastice

 
 

Model CB1300 od Hondy patří k velkým a klasickým naháčům, který prošel v poslední době nutnou modernizací. Nyní Honda představuje i polokapotovanou verzi „S“, kterou ocení motorkáři s cestovatelskými sklony.

Model CB1300 od Hondy patří k velkým a klasickým naháčům, který prošel v poslední době nutnou modernizací. Nyní Honda představuje i polokapotovanou verzi „S“, kterou ocení motorkáři s cestovatelskými sklony.

Velké naháč od Hondy neboli „big bike“ má na trhu velkou tradici. Model CB1000 se bez větších změn prodával cca 10 let, až v roce 2002 přišla změna, to když Suzuki přišla s modelem GSX 1400. Konkurence nemohla na něco podobného stačit, dokonce i Yamaha zůstala se svou XJR pozadu. Klasický vzhled v této kategorii prodává, proto musela Honda zvětšit objem a zmodernizovat techniku motoru.

Rozšíření bohatého rodokmenu

V roce 2003 se tedy v showroomech objevil nový model CB1300. Řadový čtyřválec už nebyl chlazen vzduchem, ale kapalinou, tudíž k lítosti všech zmizelo klasické žebrování. Další novinkou bylo použití elektronického vstřikování PGM-FI, což výrazně zlepšilo odezvu na plyn a snížilo spotřebu. Za motorem nepokulhává ani podvozek, dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek je stabilní a zcela odpovídá naturelu motorky.

Design největšího cébéčka zůstal zachován, tento naháč patří ke klasice a na cestě mu to náramně sluší. Dominantním prvkem je přední kulaté světlo s čirým sklem, zadek má špičatý sportovní střih s moderním světlem z LED diod. Dojem monstróznosti dotváří vedle motoru také objemná 21litrová nádrž, široké sedlo s velkým prostorem pro pilota i spolujezdce. Nesmíme vynechat dvojici pochromovaných budíků s digitálním ukazatelem paliva, teploty chladicí kapaliny, počítadlem ujetých kilometrů a sadou obvyklých kontrolek.

Omlazení přišlo loni

Poslední modernizace této klasické motorky proběhla loni na podzim ku příležitosti mnichovského veletrhu INTERMOT 2004. V modelovém ročníku 2005 tak přichází populární „big bike“ s několika změnami. V první řadě je to přítomnost systému ABS, který se objevil už loni například v modelu CBF600. Honda totiž plánuje mít u většiny svých modelů do roku 2007 antiblokovací systém. Kvůli zeštíhlení motorky byl přepracovány boční kryty pod sedlem a nádrží, což má umožnit jezdcům menšího vzrůstu lépe dosáhnout na zem a mít tak motorku pod větší kontrolou.

U třináctistovky také došlo k přeprogramování vstřikovací jednotky PGM-FI, což má za cíl lepší odezvu plynu v menších rychlostech. Výkon čtyřválce o objemu 1300 cm3 je solidních 85 kW/115 koní při 7 500 ot./min, důležitý je spíše točivý moment, který dává motorce sílu a pružnost, ten je zde skoro „automobilový“, už při 5 500 otáčkách za minutu má jezdec k dispozici 117 Nm. S plynulým nárůstem výkonu je tato honda jako dělaná na jízdu po zadním. Převodovka je bohužel jen pětistupňová, pneumatiky mají rozměr 120/70 R17 (vpředu) a 180/55 R17 vzadu. Hmotnost bez náplní se pohybuje okolo 235 kilogramů.

Novinka: verze „S“ s polokapotáží

Motorky kategorie „naked“ nejsou předurčeny pro zdolávání větších vzdáleností, i když nabízí nadprůměrné pohodlí, jezdec totiž postrádá ochranu před větrem a nepřízní počasí. Honda ovšem myslí i na tuto skupinu zákazníků, a tak před několika dny zveřejnila informace o modelu CB1300S. Písmeno „S“ neznamená nic jiného, než že se jedná o polokapotovanou verzi naháče CB1300. Motorka dostala novou masku, hranaté světlo, větrný štítek a může vyrazit do světa.

Design je sice velmi fádní, u klasického naháče CB ovšem jiná cesta zřejmě nevede. Honda tvrdí, že designéři se inspirovali u závodních motocyklů osmdesátých let, motocykl totiž připomíná závodní verzi modelu CB1100RD z roku 1983. Polokapotáž pomáhá hlavně v rychlostech přes 160 km/h, v těchto rychlostech už musí jezdcův trup na naháči odolávat velkým turbulencím. Dalším důkazem o cestovním nadáním velkého cébéčka je podsedadlový prostor s kapacitou 11,4 litru, kam v pohodě schováte U-zámek, doklady, rukavice, pláštěnku, mapy atd. No řekněte, nenechali byste se zlákat menším výletem? Já tedy ano.

Spolupracujeme s TipCars.com
Projevuje se brexit? Růst britské ekonomiky znatelně poklesl Projevuje se brexit? Růst britské ekonomiky znatelně poklesl

V letošním prvním čtvrtletí zpomalil růst britského…

České dráhy v téměř miliardovém zisku, pomohla hlavně nákladní doprava České dráhy v téměř miliardovém zisku, pomohla hlavně nákladní doprava

České dráhy v loňském roce hospodařily s čistým ziskem…

Konec papírových rakví. Novela má zpřísnit podnikání v pohřebnictví Konec papírových rakví. Novela má zpřísnit podnikání v pohřebnictví

Noví podnikatelé v pohřebnictví zřejmě budou muset…

Zahraniční investoři nikdy nedrželi tak velký podíl českého dluhu jako nyní Zahraniční investoři nikdy nedrželi tak velký podíl českého dluhu jako nyní

Téměř polovinu českých státních dluhopisů v korunách ke…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích Nástupce Škody Yeti poprvé na videu! Takto se prohání po českých dálnicích

Již brzy odhalí mladoboleslavská automobilka novinku v…

Netradiční ukončení honičky. Policisté v Estonsku srazili motocyklistu Netradiční ukončení honičky. Policisté v Estonsku srazili motocyklistu

Policie v Estonsku se rozhodla netradičně ukončit…

 






 
Škoda Karoq konečně oficiálně! Nový Yeti má 1.5 TSI, ovládání gesty a digitální štít

Škoda Karoq konečně oficiálně! Nový Yeti má 1.5 TSI, ovládání gesty a digitální štít

Dnes 08:00

V Estonsku právě probíhají první testy Škody Karoq. Než zveřejníme první jízdní dojmy, pojďme si shrnout vůbec první oficiální informace.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

25 důvodů proč jsou slůňátka nejroztomilejší zvířatka

25 důvodů proč jsou slůňátka nejroztomilejší zvířatka

Dospělí sloni jsou oblíbení a všichni je milujeme - ale slůňátka jsou mnohem lepší. Podívejte se na tyto…

 

iSport.cz

Crosby řádil a Pittsburgh sejmul Washington. Slaví i Ottawa

Crosby řádil a Pittsburgh sejmul Washington. Slaví i Ottawa

Hokejisté Pittsburghu zvítězili v úvodním utkání 2. kola play off NHL na ledě Washingtonu 3:2. Dvěma góly se o…

Straka: Sparta? To už je utopie, smutný příběh. Podívejte se na Slavii

Straka: Sparta? To už je utopie, smutný příběh.…

Když se má zamyslet nad tím, proč v Česku nezavadí o práci a trénuje v arabském světě, začne se v něm vařit…

 

Reflex.cz

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na kontroverzní výstavě Voayer

V Praze se budou vystavovat nahé ženy na…

Do Prahy přijede ze Slovenska výstava, na níž se prezentují nahé ženy převážně v pozicích odpovídajících…

Trump vs. Kim: Místo zbraní by měli poměřit účesy a pindíky!

Trump vs. Kim: Místo zbraní by měli poměřit účesy a pindíky!

Nehledě na tuny dalších a dalších rozborů mudrlantů o jistě složité situaci, která (nejen) momentálně panuje…