Honda CB1300: svalovec po plastice

Honda CB1300: svalovec po plastice

 
 

Model CB1300 od Hondy patří k velkým a klasickým naháčům, který prošel v poslední době nutnou modernizací. Nyní Honda představuje i polokapotovanou verzi „S“, kterou ocení motorkáři s cestovatelskými sklony.

Model CB1300 od Hondy patří k velkým a klasickým naháčům, který prošel v poslední době nutnou modernizací. Nyní Honda představuje i polokapotovanou verzi „S“, kterou ocení motorkáři s cestovatelskými sklony.

Velké naháč od Hondy neboli „big bike“ má na trhu velkou tradici. Model CB1000 se bez větších změn prodával cca 10 let, až v roce 2002 přišla změna, to když Suzuki přišla s modelem GSX 1400. Konkurence nemohla na něco podobného stačit, dokonce i Yamaha zůstala se svou XJR pozadu. Klasický vzhled v této kategorii prodává, proto musela Honda zvětšit objem a zmodernizovat techniku motoru.

Rozšíření bohatého rodokmenu

V roce 2003 se tedy v showroomech objevil nový model CB1300. Řadový čtyřválec už nebyl chlazen vzduchem, ale kapalinou, tudíž k lítosti všech zmizelo klasické žebrování. Další novinkou bylo použití elektronického vstřikování PGM-FI, což výrazně zlepšilo odezvu na plyn a snížilo spotřebu. Za motorem nepokulhává ani podvozek, dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek je stabilní a zcela odpovídá naturelu motorky.

Design největšího cébéčka zůstal zachován, tento naháč patří ke klasice a na cestě mu to náramně sluší. Dominantním prvkem je přední kulaté světlo s čirým sklem, zadek má špičatý sportovní střih s moderním světlem z LED diod. Dojem monstróznosti dotváří vedle motoru také objemná 21litrová nádrž, široké sedlo s velkým prostorem pro pilota i spolujezdce. Nesmíme vynechat dvojici pochromovaných budíků s digitálním ukazatelem paliva, teploty chladicí kapaliny, počítadlem ujetých kilometrů a sadou obvyklých kontrolek.

Omlazení přišlo loni

Poslední modernizace této klasické motorky proběhla loni na podzim ku příležitosti mnichovského veletrhu INTERMOT 2004. V modelovém ročníku 2005 tak přichází populární „big bike“ s několika změnami. V první řadě je to přítomnost systému ABS, který se objevil už loni například v modelu CBF600. Honda totiž plánuje mít u většiny svých modelů do roku 2007 antiblokovací systém. Kvůli zeštíhlení motorky byl přepracovány boční kryty pod sedlem a nádrží, což má umožnit jezdcům menšího vzrůstu lépe dosáhnout na zem a mít tak motorku pod větší kontrolou.

U třináctistovky také došlo k přeprogramování vstřikovací jednotky PGM-FI, což má za cíl lepší odezvu plynu v menších rychlostech. Výkon čtyřválce o objemu 1300 cm3 je solidních 85 kW/115 koní při 7 500 ot./min, důležitý je spíše točivý moment, který dává motorce sílu a pružnost, ten je zde skoro „automobilový“, už při 5 500 otáčkách za minutu má jezdec k dispozici 117 Nm. S plynulým nárůstem výkonu je tato honda jako dělaná na jízdu po zadním. Převodovka je bohužel jen pětistupňová, pneumatiky mají rozměr 120/70 R17 (vpředu) a 180/55 R17 vzadu. Hmotnost bez náplní se pohybuje okolo 235 kilogramů.

Novinka: verze „S“ s polokapotáží

Motorky kategorie „naked“ nejsou předurčeny pro zdolávání větších vzdáleností, i když nabízí nadprůměrné pohodlí, jezdec totiž postrádá ochranu před větrem a nepřízní počasí. Honda ovšem myslí i na tuto skupinu zákazníků, a tak před několika dny zveřejnila informace o modelu CB1300S. Písmeno „S“ neznamená nic jiného, než že se jedná o polokapotovanou verzi naháče CB1300. Motorka dostala novou masku, hranaté světlo, větrný štítek a může vyrazit do světa.

Design je sice velmi fádní, u klasického naháče CB ovšem jiná cesta zřejmě nevede. Honda tvrdí, že designéři se inspirovali u závodních motocyklů osmdesátých let, motocykl totiž připomíná závodní verzi modelu CB1100RD z roku 1983. Polokapotáž pomáhá hlavně v rychlostech přes 160 km/h, v těchto rychlostech už musí jezdcův trup na naháči odolávat velkým turbulencím. Dalším důkazem o cestovním nadáním velkého cébéčka je podsedadlový prostor s kapacitou 11,4 litru, kam v pohodě schováte U-zámek, doklady, rukavice, pláštěnku, mapy atd. No řekněte, nenechali byste se zlákat menším výletem? Já tedy ano.

Spolupracujeme s TipCars.com
Tradiční český nálet na Chorvatsko se blíží. Na co si dát pozor Tradiční český nálet na Chorvatsko se blíží. Na co si dát pozor

Klesající ceny pohonných hmot nahrávají již tak oblíbené…

Tereos obchodující s cukrem zažívá zlaté časy, tržby stouply o pětinu na 6,5 miliardy Tereos obchodující s cukrem zažívá zlaté časy, tržby stouply o pětinu na 6,5 miliardy

Společnosti Tereos TDD, která patří mezi lídry tuzemského…

Louis Vuitton vyrábí své luxusní boty v Rumunsku. Fabriku tají i před Googlem Louis Vuitton vyrábí své luxusní boty v Rumunsku. Fabriku tají i před Googlem

Známá francouzská značka Louis Vuitton, která je…

V Pákistánu se vznítila cisterna, zemřelo nejméně 123 lidí V Pákistánu se vznítila cisterna, zemřelo nejméně 123 lidí

Nejméně 123 lidí přišlo v Pákistánu o život při požáru…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

Hyundai uvádí na trh novou generaci kombi i30. S cenami od 384 990 Kč Hyundai uvádí na trh novou generaci kombi i30. S cenami od 384 990 Kč

Novinka vyjíždějící z továrny ve slezských Nošovicích má…

 






 
BMW X3 je tady: Neoficiálně, ale kompletní!

BMW X3 je tady: Neoficiálně, ale kompletní!

Dnes 11:35

Nové mnichovské SUV jsme měli vidět až zítra, jak to ale tak v poslední době chodí, ani tahle premiéra do oficiálního data zveřejnění nevydržela.




Blesk.cz

Sexbomba Belohorcová: Kvůli silikonům musela znovu pod kudlu

Sexbomba Belohorcová: Kvůli silikonům musela znovu pod kudlu

Slovenská kráska Zuzana Belohorcová (41) včera podstoupila operaci prsou! Pod kudlu ji dohnaly nevzhledné jizvy.…

Nejtragičtější den na silnicích: V sobotu zemřelo při nehodách 9 lidí

Nejtragičtější den na silnicích: V sobotu zemřelo…

Česko za sebou má dosud nejtragičtější den. Dopravní nehody si první víkendový den podle policejních statistik…

 

iSport.cz

Slabé výkony opor? Zklamali jsme jako tým, říká Lavička. Končit nechce

Slabé výkony opor? Zklamali jsme jako tým, říká…

PŘÍMO Z POLSKA | Nestřílí od boku. Nikdy. Má ve zvyku, že hodnocení a kritiku si nechává až na dobu, kdy má…

Schick: Pokud dopadnou testy, budu se hlásit na přípravu v Juventusu

Schick: Pokud dopadnou testy, budu se hlásit na…

PŘÍMO Z POLSKA | Na evropský šampionát jednadvacítek do Polska odjížděl v pozici největší hvězdy českého týmu.…

 

Reflex.cz

Jak se žije dnešním mladým věřícím v jedné z nejateističtějších zemí světa? Reflex se zeptal šesti českých mileniálů

Jak se žije dnešním mladým věřícím v jedné z…

Katolíci, Židé, adventisté, Svědkové Jehovovi, mormoni a původně exotičtí, ale dnes už dávno zdomácnělí…

Chci islám, který je kompatibilní se Západem, tvrdí australský muslimský aktivista

Chci islám, který je kompatibilní se Západem, tvrdí…

Australský muslimský aktivista Mohammed Tawhidi oznámil, že se musí ukrývat před hrozbami svých souvěrců poté,…