reklama


Honda CB1300: svalovec po plastice

Honda CB1300: svalovec po plastice

 
 

Model CB1300 od Hondy patří k velkým a klasickým naháčům, který prošel v poslední době nutnou modernizací. Nyní Honda představuje i polokapotovanou verzi „S“, kterou ocení motorkáři s cestovatelskými sklony.

Model CB1300 od Hondy patří k velkým a klasickým naháčům, který prošel v poslední době nutnou modernizací. Nyní Honda představuje i polokapotovanou verzi „S“, kterou ocení motorkáři s cestovatelskými sklony.

Velké naháč od Hondy neboli „big bike“ má na trhu velkou tradici. Model CB1000 se bez větších změn prodával cca 10 let, až v roce 2002 přišla změna, to když Suzuki přišla s modelem GSX 1400. Konkurence nemohla na něco podobného stačit, dokonce i Yamaha zůstala se svou XJR pozadu. Klasický vzhled v této kategorii prodává, proto musela Honda zvětšit objem a zmodernizovat techniku motoru.

Rozšíření bohatého rodokmenu

V roce 2003 se tedy v showroomech objevil nový model CB1300. Řadový čtyřválec už nebyl chlazen vzduchem, ale kapalinou, tudíž k lítosti všech zmizelo klasické žebrování. Další novinkou bylo použití elektronického vstřikování PGM-FI, což výrazně zlepšilo odezvu na plyn a snížilo spotřebu. Za motorem nepokulhává ani podvozek, dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek je stabilní a zcela odpovídá naturelu motorky.

Design největšího cébéčka zůstal zachován, tento naháč patří ke klasice a na cestě mu to náramně sluší. Dominantním prvkem je přední kulaté světlo s čirým sklem, zadek má špičatý sportovní střih s moderním světlem z LED diod. Dojem monstróznosti dotváří vedle motoru také objemná 21litrová nádrž, široké sedlo s velkým prostorem pro pilota i spolujezdce. Nesmíme vynechat dvojici pochromovaných budíků s digitálním ukazatelem paliva, teploty chladicí kapaliny, počítadlem ujetých kilometrů a sadou obvyklých kontrolek.

Omlazení přišlo loni

Poslední modernizace této klasické motorky proběhla loni na podzim ku příležitosti mnichovského veletrhu INTERMOT 2004. V modelovém ročníku 2005 tak přichází populární „big bike“ s několika změnami. V první řadě je to přítomnost systému ABS, který se objevil už loni například v modelu CBF600. Honda totiž plánuje mít u většiny svých modelů do roku 2007 antiblokovací systém. Kvůli zeštíhlení motorky byl přepracovány boční kryty pod sedlem a nádrží, což má umožnit jezdcům menšího vzrůstu lépe dosáhnout na zem a mít tak motorku pod větší kontrolou.

U třináctistovky také došlo k přeprogramování vstřikovací jednotky PGM-FI, což má za cíl lepší odezvu plynu v menších rychlostech. Výkon čtyřválce o objemu 1300 cm3 je solidních 85 kW/115 koní při 7 500 ot./min, důležitý je spíše točivý moment, který dává motorce sílu a pružnost, ten je zde skoro „automobilový“, už při 5 500 otáčkách za minutu má jezdec k dispozici 117 Nm. S plynulým nárůstem výkonu je tato honda jako dělaná na jízdu po zadním. Převodovka je bohužel jen pětistupňová, pneumatiky mají rozměr 120/70 R17 (vpředu) a 180/55 R17 vzadu. Hmotnost bez náplní se pohybuje okolo 235 kilogramů.

Novinka: verze „S“ s polokapotáží

Motorky kategorie „naked“ nejsou předurčeny pro zdolávání větších vzdáleností, i když nabízí nadprůměrné pohodlí, jezdec totiž postrádá ochranu před větrem a nepřízní počasí. Honda ovšem myslí i na tuto skupinu zákazníků, a tak před několika dny zveřejnila informace o modelu CB1300S. Písmeno „S“ neznamená nic jiného, než že se jedná o polokapotovanou verzi naháče CB1300. Motorka dostala novou masku, hranaté světlo, větrný štítek a může vyrazit do světa.

Design je sice velmi fádní, u klasického naháče CB ovšem jiná cesta zřejmě nevede. Honda tvrdí, že designéři se inspirovali u závodních motocyklů osmdesátých let, motocykl totiž připomíná závodní verzi modelu CB1100RD z roku 1983. Polokapotáž pomáhá hlavně v rychlostech přes 160 km/h, v těchto rychlostech už musí jezdcův trup na naháči odolávat velkým turbulencím. Dalším důkazem o cestovním nadáním velkého cébéčka je podsedadlový prostor s kapacitou 11,4 litru, kam v pohodě schováte U-zámek, doklady, rukavice, pláštěnku, mapy atd. No řekněte, nenechali byste se zlákat menším výletem? Já tedy ano.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun Nejcennější fotbalista Evropy je Neymar, má hodnotu 6,7 miliardy korun

Nejcennějším fotbalistou v Evropě je Brazilec Neymar.…

Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie Mobilní bankovnictví pomáhá v Keni odstraňovat chudobu, tvrdí studie

Bezhotovostní platby mobilním telefonem mohou významně…

Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem? Knihkupec Schulz končí v EU. Může se stát německým kancléřem?

Martin Schulz byl několik pět let vůdčí postavou…

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Včera

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v rouše Adamově

Taboo: Seriál syrový jako flák masa a Tom Hardy v…

Zatímco nejen v tuzemsku boduje HBO s Pustinou, kde se dá, na obrazovkách této televize se skví další zajímavý…

 

iSport.cz

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i vysilující únava

TOP fotky z Dakaru 2017: Karneval, šílené počasí i…

Dva týdny závodění v extrémně nehostinných podmínkách jsou pryč. Dakar 2017 v neděli našel své letošní vítěze a…

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás hodně, hlásí sparťané

Sparta je krok od finále CHL! Znamená to pro nás…

Už jsou velmi blízko. Hokejisté Sparty jsou posledním českým zástupcem v hokejové Lize mistrů a jediný krok je…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama