Honda CB1300: svalovec po plastice

Honda CB1300: svalovec po plastice

 
 

Model CB1300 od Hondy patří k velkým a klasickým naháčům, který prošel v poslední době nutnou modernizací. Nyní Honda představuje i polokapotovanou verzi „S“, kterou ocení motorkáři s cestovatelskými sklony.

Model CB1300 od Hondy patří k velkým a klasickým naháčům, který prošel v poslední době nutnou modernizací. Nyní Honda představuje i polokapotovanou verzi „S“, kterou ocení motorkáři s cestovatelskými sklony.

Velké naháč od Hondy neboli „big bike“ má na trhu velkou tradici. Model CB1000 se bez větších změn prodával cca 10 let, až v roce 2002 přišla změna, to když Suzuki přišla s modelem GSX 1400. Konkurence nemohla na něco podobného stačit, dokonce i Yamaha zůstala se svou XJR pozadu. Klasický vzhled v této kategorii prodává, proto musela Honda zvětšit objem a zmodernizovat techniku motoru.

Rozšíření bohatého rodokmenu

V roce 2003 se tedy v showroomech objevil nový model CB1300. Řadový čtyřválec už nebyl chlazen vzduchem, ale kapalinou, tudíž k lítosti všech zmizelo klasické žebrování. Další novinkou bylo použití elektronického vstřikování PGM-FI, což výrazně zlepšilo odezvu na plyn a snížilo spotřebu. Za motorem nepokulhává ani podvozek, dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek je stabilní a zcela odpovídá naturelu motorky.

Design největšího cébéčka zůstal zachován, tento naháč patří ke klasice a na cestě mu to náramně sluší. Dominantním prvkem je přední kulaté světlo s čirým sklem, zadek má špičatý sportovní střih s moderním světlem z LED diod. Dojem monstróznosti dotváří vedle motoru také objemná 21litrová nádrž, široké sedlo s velkým prostorem pro pilota i spolujezdce. Nesmíme vynechat dvojici pochromovaných budíků s digitálním ukazatelem paliva, teploty chladicí kapaliny, počítadlem ujetých kilometrů a sadou obvyklých kontrolek.

Omlazení přišlo loni

Poslední modernizace této klasické motorky proběhla loni na podzim ku příležitosti mnichovského veletrhu INTERMOT 2004. V modelovém ročníku 2005 tak přichází populární „big bike“ s několika změnami. V první řadě je to přítomnost systému ABS, který se objevil už loni například v modelu CBF600. Honda totiž plánuje mít u většiny svých modelů do roku 2007 antiblokovací systém. Kvůli zeštíhlení motorky byl přepracovány boční kryty pod sedlem a nádrží, což má umožnit jezdcům menšího vzrůstu lépe dosáhnout na zem a mít tak motorku pod větší kontrolou.

U třináctistovky také došlo k přeprogramování vstřikovací jednotky PGM-FI, což má za cíl lepší odezvu plynu v menších rychlostech. Výkon čtyřválce o objemu 1300 cm3 je solidních 85 kW/115 koní při 7 500 ot./min, důležitý je spíše točivý moment, který dává motorce sílu a pružnost, ten je zde skoro „automobilový“, už při 5 500 otáčkách za minutu má jezdec k dispozici 117 Nm. S plynulým nárůstem výkonu je tato honda jako dělaná na jízdu po zadním. Převodovka je bohužel jen pětistupňová, pneumatiky mají rozměr 120/70 R17 (vpředu) a 180/55 R17 vzadu. Hmotnost bez náplní se pohybuje okolo 235 kilogramů.

Novinka: verze „S“ s polokapotáží

Motorky kategorie „naked“ nejsou předurčeny pro zdolávání větších vzdáleností, i když nabízí nadprůměrné pohodlí, jezdec totiž postrádá ochranu před větrem a nepřízní počasí. Honda ovšem myslí i na tuto skupinu zákazníků, a tak před několika dny zveřejnila informace o modelu CB1300S. Písmeno „S“ neznamená nic jiného, než že se jedná o polokapotovanou verzi naháče CB1300. Motorka dostala novou masku, hranaté světlo, větrný štítek a může vyrazit do světa.

Design je sice velmi fádní, u klasického naháče CB ovšem jiná cesta zřejmě nevede. Honda tvrdí, že designéři se inspirovali u závodních motocyklů osmdesátých let, motocykl totiž připomíná závodní verzi modelu CB1100RD z roku 1983. Polokapotáž pomáhá hlavně v rychlostech přes 160 km/h, v těchto rychlostech už musí jezdcův trup na naháči odolávat velkým turbulencím. Dalším důkazem o cestovním nadáním velkého cébéčka je podsedadlový prostor s kapacitou 11,4 litru, kam v pohodě schováte U-zámek, doklady, rukavice, pláštěnku, mapy atd. No řekněte, nenechali byste se zlákat menším výletem? Já tedy ano.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Tady už můžete lyžovat v prašanu! 7 tipů pro nedočkavé lyžaře

Tady už můžete lyžovat v prašanu! 7 tipů pro…

Na alpských ledovcích se dá lyžovat téměř bez přestání. A proto i sezóna tu začíná, když jsou u nás ještě…

Hádanky otce Fourase z Pevnosti Boyard: Dokážete je uhodnout?

Hádanky otce Fourase z Pevnosti Boyard: Dokážete je…

Vysoko ve věži nad pevností Boyard má své sídlo otec Fouras (Jan Rosák), který soutěžícím dává leckdy zapeklité…

 

iSport.cz

Hamilton ovládl kvalifikaci na VC Malajsie, druhý dojel týmový kolega Rosberg

Hamilton ovládl kvalifikaci na VC Malajsie, druhý…

Kvalifikaci na Velkou cenu Malajsie vozů formule 1 vyhrál Brit Lewis Hamilton, který se jako jediný dostal pod…

Ze záskoku hlavním koučem? Sparta řeší, jestli nedat šanci Holoubkovi

Ze záskoku hlavním koučem? Sparta řeší, jestli nedat…

Původně to měl být dvouzápasový záskok, po famózním triumfu nad Interem Milánem (3:1) ale fotbalová Sparta řeší…

 

Reflex.cz

Dojemný příběh z válečného Aleppa: „Kočičí muž“ zachraňuje lidi i domácí mazlíčky

Dojemný příběh z válečného Aleppa: „Kočičí muž“…

Válkou ničené a sužované syrské Aleppo, jedno z vůbec nejstarších trvale osídlených míst světa, má své velké…

Muslimy v Indonésii šokovalo veřejné promítání porna, způsobilo to i dopravní zácpu

Muslimy v Indonésii šokovalo veřejné promítání…

Páteční odpoledne v jižní části Jakarty, hlavního města Indonésie, bylo pro mnohé řidiče i kolemjdoucí naprosto…