13.3. 2013 Michal Fokt

Honda Civic 2013: Malý diesel přichází. Ceny a jízdní dojmy

 

Honda pro modelový rok 2013 obohacuje nabídku modelu Civic nejen o nové prvky výbavy, ale také o dlouho očekávaný malý turbodiesel 1.6 i-DTEC Earth Dreams, jenž jsme měli možnost krátce vyzkoušet.

Zejména pro Evropu určený kompakt Honda Civic deváté generace vstupuje do svého prvního inovovaného modelového roku od uvedení na trh v roce 2012 s celou řadou drobných vylepšení a novou verzí výbavy Lifestyle.

Honda zareagovala na kritiky nepřehledného komunikačního rozhraní iMID a nejen že jeho strukturu zjednodušila, ale nově lze na jeho displeji přepínat všechny údaje palubního počítače jediným tlačítkem. Navíc lze i jednoduše resetovat denní počítadla kilometrů klasickým kolíčkem.

Nově se ve výbavě objevuje funkce světlometů „follow-me-home“, kdy dojde ke zhasnutí světlometů se zpožděním. Přibylo i nouzové rozsvícení brzdových světel při prudkém brzdění, byť funguje na můj vkus až moc citlivě.

Zapracovalo se i na aerodynamice. Křidélka na zadních blatnících, zlepšující aerodynamiku, která měly dosud pouze naftové verze, jsou nyní standardem pro všechny modely a mají nový tvar, stejně jako deflektory u všech čtyř kol.

Základní výbava Comfort má pro MY2013 navíc tempomat s omezovačem rychlosti a možnost doobjednání zimního paketu s vyhřívanými sedadly a ostřikovači světlometů, který je k mání i pro Sport, jenž přichází v základu s Bluetooth hands free.

Možnost jen minimální individualizace Honda dohání přidáním další specifikace Lifestyle, čímž se nabídka verzí rozšiřuje na pět. V tomto provedení už jsou vyhřívaná sedadla standardem, stejně jako vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, tmavá boční zadní okna, parkovací senzory vpředu i vzadu a bixenony s automatickým přepínáním dálkových světel. Za příplatek 25.000 Kč lze mít kožený interiér nebo za 45.000 korun HDD navigaci. Prémiový audiosystém je nyní schopný přijímat digitální vysílání DAB/DAB+, což platí i pro top verzi Executive, která zůstala beze změn.

Ceny všech verzí najdete níže v tabulce, současně stále platí akční nabídka na skladové vozy modelového roku 2012.

Nejzásadnější novinkou je ovšem příchod malého turbodieselu 1,6 i-DTEC nové generace balíčku technických řešení Earth Dreams, jenž je odpovědí na Skyactiv od Mazdy. Parametry jsou už notoricky známé, ale pro pořádek – 88 kW při 4000 otáčkách, 300 N.m při 2000 otáčkách, kombinovaná spotřeba 3,6 l na 100 km, zrychlení 0-100 km/h za 10,2 s a maximální rychlost 207 km/h. Je k mání ve všech výbavových verzích kromě Executive a z nižších verzí Comfort a Sport vystrnadil větší motor 2,2 i-DTEC, jenž zůstává dostupný pouze pro základní S a pro vrcholné varianty Lifestyle a Executive.

Inovativní technická řešení motoru 1,6 i-DTEC Earth Dreams by vydaly na nikterak stručný samostatný článek, za všechny jmenujme nízkou váhu motoru, jenž má oproti většímu 2,2 i-DTEC o masivních 47 kg méně, má být nejlehčím motorem této kubatury s váhou podobnou spíše konkurenčním benzinovým motorům, jimž se má vyrovnat i nízkými třecími ztrátami. Současně by se měl vyznačovat malými vibracemi a nízkou hlučností, podpořenou ještě hi-tech řešením, vyhrazeným dosud pouze pro luxusní vozy aktivním potlačováním hluku ANC, použitým poprvé v BOSE audiosysému Hondy Legend – prostě prvotřídní kolekce klasických nej, která slyšíme na tiskovkách dnes a denně. Ale co realita?

I pokud od Hondy v oblasti motorů vždy tak nějak samozřejmě očekáváte hodně, budete z 1,6 i-DTEC nadšení – má potenciál zanechat podobně silný dojem jako před lety 2,2 i-CTDi. Lidé od Hondy nám chvíli před jízdou nastartovali motor, aby se trochu prohřál, dost možná ale i proto, abychom si jej poslechli na volnoběh. Přišel jsem k autu zezadu a teprve ve chvíli, kdy jsem se dostal na úroveň zadních dveří, jsem zaslechl, že je nastartováno. Motor má jemný, „měkký“ zvuk a minimální vibrace a obecné označení „traktor“ na něj rozhodně nesedí.

Už při zařazení zpátečky projevil spoustu chuti do života a překvapovat nepřestal ani při jízdě dopředu. Jako každý správný maloobjemový diesel spolupracuje už od 1400 otáček, kdy přestává klepat a začíná svižně akcelerovat a následně má před sebou více než 2500 otáček plynulého nárůstu dynamiky. Červené pole začíná až ve 4500/min, po překonání čtyřtisícové hranice ale už se dynamika nezlepšuje. Toto spektrum tedy lze využít, pokud se při řazení „zapomenete“, ale přeřazovat ve čtyřech tisících bohatě stačí.

Takto se dá popsat takřka každý moderní malý diesel. V čem ovšem Civic vyniká, že rychlost reakcí a (nejen) pocitová lehkost běhu. Rychlost, s jakou se roztočí turbo už kolem 2000/min, je famózní a současně nedojde k postupnému, ale velice rychlému nástupu dynamiky. Pokud se dá o nějakém malém dieselu říci, že jde o „ostrý“ motor, pak je to právě 1,6 i-DTEC.

V nízkých otáčkách je velmi tichý a v kabině se začíná ozývat až kolem 3000 otáček, při zapnutém autorádiu se jeho projev i díky zmíněnému Active Noise Cancellation systému ještě do jisté míry potlačí.

Motor pracuje s vylepšenou a odlehčenou šestistupňovou manuální převodovkou, která má na diesel neuvěřitelně hladký chod, přičemž přesnost a minimální vůle v kulise jsou u Hondy standard a v kombinaci s rychle reagujícím plynem si tak lze případně dopřávat i meziplyny. Při ostré jízdě na okreskách v okolí Karlštejna s využitím plné dynamiky 120koňového motoru palubní počítač ukázal 9,2 l na 100 km, při úsporné jízdě pak přesně polovinu - 4,6 l.

Motor 1,6 i-DTEC zatěžuje příď o 70 kg více, než benzinový motor 1,8 i-VTEC, na silnici to ale asi nebude příliš znát. Přestože byly obuty zimní pneumatiky a silnice vlhká, Civic byl spíše neutrální, než nedotáčivý a podvozek má stále velmi podobnou míru hravosti a jistoty jako s osmnáctistovkou, takže bylo i svezení se slabší dieselovou motorizací překvapivě zábavné. Zachován byl i znamenitý jízdní komfort, typický pro aktuální generaci japonského hatche.

Zrovna u Hondy, která byla dlouhá léta čtyřválcovým svatým grálem fandů benzinových motorů, je to velmi překvapivé, ale konkurence se dnes musí bát zejména její nabídky turbodieselů. Ovšem pokud předvede podobný um i na chystané škále benzinových Earth Dreams motorů, mají se nejspíš na co těšit i „skalní“.

Honda Civic 9G - akční ceny na českém trhu
Motor1,4i-VTEC1,8i-VTEC1,8i-VTEC1,6 i-DTEC2,2i-DTEC
Převodovka6M6M5AT6M6M
Zdvihový objem [cm3]13391799179915872199
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]73/6000104/6500104/650088/4000110/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]127/4800174/4300174/4300300/2000350/2000-2750
Max. rychlost [km/h]187215210207217
Zrychlení 0-100 km/h [s]138,710,410,28,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,86,33,64,2
Cena S [Kč]379.900,-429.000,-459.000,-464.000,-499.000,-
Cena Comfort [Kč]399.900,-449.000,-479.000,-484.000,--
Cena Sport [Kč]434.000,-479.000,-509.000,-514.000,--
Cena Lifestyle [Kč]-529.000,-559.000,-564.000,-599.000,-
Cena Executive [Kč]-579.000,-609.000,--649.000,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Facebook stále expanduje. Koupil aplikaci tbh Facebook stále expanduje. Koupil aplikaci tbh

Aplikaci nazvanou tbh (to be honest), která povzbuzuje…

V pražském metru už funguje wi-fi připojení, zatím ale jen v šesti stanicích V pražském metru už funguje wi-fi připojení, zatím ale jen v šesti stanicích

Pražský dopravní podnik (DPP) spustil v šesti stanicích…

Navalnyj má od Ruska dostat dva miliony za nespravedlivý proces, rozhodl Štrasburk Navalnyj má od Ruska dostat dva miliony za nespravedlivý proces, rozhodl Štrasburk

Evropský soud pro lidská práva dnes nařídil Rusku, aby…

Praha o polovinu sníží pokutu černým pasažérům, kteří si koupí roční kupon Praha o polovinu sníží pokutu černým pasažérům, kteří si koupí roční kupon

Černí pasažéři, kteří dostanou v pražské MHD pokutu,…

 

Štítky Honda Český trh

 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 2013: Malý diesel přichází.…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Subaru Outback:  Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav Test ojetiny Subaru Outback: Pro ty, co jezdí do hor a nebojí se oprav

Dvojici povedených vozů od Subaru dnes v bazaru naleznete…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition

Posledních 100 vyrobených exemplářů ostrého Civicu…

Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok

Honda překvapila a premiéru sériového hatchbacku Civic…

 



 
Vypadá jako Volvo, ale není to Volvo. Polestar odhaluje první vůz, je jím výkonné hybridní kupé

Vypadá jako Volvo, ale není to Volvo. Polestar odhaluje první vůz. Výkonné hybridní kupé!

Dnes 13:59

Dnes představuje nová samostatná značka svůj první model. Jmenuje se Polestar 1 a švédské kořeny nezapře.




Blesk.cz

Herecký debut Anety Langerové je propadák, 8 hlav šílenství vidělo jen 891 lidí

Herecký debut Anety Langerové je propadák, 8 hlav…

Film 8 hlav šílenství s Anetou Langerovou (30) v hlavní roli svérázné ruské básnířky Anny Barkovové, má první…

Na Bílé Hoře se do zahrady převrátil vůz popelářů. Hasiči zajišťují unikající naftu

Na Bílé Hoře se do zahrady převrátil vůz popelářů.…

Na Bílé Hoře v Praze 6 se převrátilo auto Pražských služeb do zahrady. Hasiči se v ulici Kralupská snaží…

 

iSport.cz

Tady je doma Guardiola! Podívejte se na jeho apartmán kousek od Mourinha

Tady je doma Guardiola! Podívejte se na jeho…

Má se jako v bavlnce. Trenér Manchestru City Pep Guardiola si ročně vydělá 15 milionů liber (43,5 mil. Kč) a na…

Unikátní VIDEO ze šlágru Sparta - Plzeň: jiné pohledy na (ne)uznané góly

Unikátní VIDEO ze šlágru Sparta - Plzeň: jiné…

Jeden z vrcholů fotbalového podzimu si vychutnejte ještě znovu. Jak vypadalo vítězství Plzně na Spartě 1:0 ve…

 

Reflex.cz

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších turistických atrakcí na světě

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších…

Epidemie cholery, které v 19. století zasáhly takřka celou planetu, se nevyhnuly ani Mexiku. Jen mezi lety…

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá špínu na Trumpa. Nabídl 10 milionů dolarů

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá…

„Larry Flynt je ďábel s andělskými křídly, lacině oplzlý, ale zároveň plný noblesnosti hodné obdivu,“ řekl…