Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Sport: 1,4 i-VTEC a 1,8 i-VTEC za stejnou cenu

Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
140 Fotogalerie
Máte 400 tisíc korun a přemýšlíte, že pořídíte Hondu Civic se základním benzinovým motorem 1,4 l a rozumnou výbavou? Nedělejte to. To byste nevěřili, co si dneska za tyhle peníze můžete pořídit…

Prodávat auta za ceny vyšší, než konkurence a neslevovat vůbec nebo jen minimálně... To není úplně ideální strategie pro cenovou válku, jaká teď v Česku i jinde v Evropě zuří, má to ale i své výhody. Taková auta, pokud jsou navíc podpořena i příslušnou technickou vyspělostí, mají velmi dobrou zůstatkovou hodnotu a i přes vyšší cenu se v bazarech moc dlouho neohřejí, na druhou stranu se ale těch nových moc neprodá. Že asi tušíte, o jaké automobilce je řeč?

Možná vás to překvapí, ale i jedna z cenově nejkonzervativnějších značek vůbec – Honda, už nějaký čas podporuje svůj prodej v Česku akčními pobídkami. Nelítají v nich statisíce a povětšinou se vztahují na vozy z předchozího modelového roku, ale i tak se dá narazit na docela zajímavou nabídku. Jako třeba teď v případě aktuální Hondy Civic 5D, která na své poměry "cenovými orgiemi" slaví 40. výročí existence jednoho z nejprodávanějších aut planety.

Civic dnes začíná dle oficiálního ceníku na poměrně vysoké částce 379.900 korun, což není na 73kW motor o objemu 1,34 l zrovna málo, navíc jde o relativně střídmou výbavu S, která se ještě ke všemu vyrábí vysloveně na objednávku, takže první rozumnou alternativou je výbava Comfort za 399.900 korun, respektive 449.000 Kč za slušnou motorizaci v podobě 104kW motoru 1,8 i-VTEC. Aktuální akční nabídka 40th Anniversary na modelový rok 2012 však situaci dost radikálně mění.

Honda totiž rozhodila akční ceny na všechny motorizace a výbavy modelového roku 2012 v rozmezí 25-70 tisíc korun. Pokud vynecháme variantu S, kterou vám už asi v modelovém roce 2012 ve Swindonu nikdo nevyrobí, máme tu nejdostupnější verzi Comfort. Ta se v kombinaci s motorem 1,4 nabízí se slevou 50.000 korun, tedy za 349.900 Kč. Jenže na všechny motorizace 1,8 se vztahuje sleva dokonce 70.000 korun, což znamená, že se dostáváme na 379.000 korun.

A pokud byste si k těm čtyřem stovkám tisíc byli ochotni ještě 9000 přidat, dosáhnete na výbavu Sport. Na tu je s motorem 1,4 l sleva 25.000 korun a vzhledem k 70.000bonusu na všechny osmnáctistovky tak dochází k zajímavému paradoxu – za 409.900 Kč můžete mít jak 1,4 Sport, tak 1,8 Sport. A pokud jste „dieseloví“, pak vězte, že na všechny motory 2,2 i-DTEC se vztahuje taktéž bonus 25.000 korun, což znamená v Comfortu 494.000 Kč a 524.000 ve výbavě Sport. Takže – proč diesely vůbec kupovat?

Pokud z toho máte trošku hlavu „v pejru“ snad do situace vnese jasno přiložená tabulka.

Honda Civic 9G - akční ceny na českém trhu
Motor1.4i-VTEC1.8i-VTEC1.8i-VTEC2.2i-DTEC
Převodovka6M6M5AT6M
Zdvihový objem [cm3]1339179917992199
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]73/6000104/6500104/6500110/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]127/4800174/4300174/4300350/2000-2750
Max. rychlost [km/h]187215210217
Zrychlení 0-100 km/h [s]138,710,48,3
Komb. spotřeba [l/100 km]5,45,86,34,2
Cena Comfort [Kč]349.900,-379.000,-409.000,-494.000,-
Cena Sport [Kč]409.000,-409.000,-439.000,-524.000,-
Cena Executive [Kč]-509.000,-539.000,-624.000,-