Honda Civic sedan 1.8 ES (AT) – pohodlí až na prvním místě

Honda Civic sedan 1.8 ES (AT) – pohodlí až na prvním místě

 
 

Honda Civic to není jen UFO připomínající hatchback nebo divoký Type-R, ale také příjemně pohodlný a celkem nenápadný sedan, který může být vybaven automatickou převodovkou.

Současnou generaci Hondy Civic sedan s motorem 1.8 jsme již jednou měli k dispozici a psali jsme o ní v testu Honda Civic sedan 1,8 – Američan.

Čtyřdveřový model se stupňovitou zádí je pravým opakem svých sourozenců s pětidveřovými a třídveřovými karoseriemi. Ti na sebe stále dokáží poutat pozornost, především svým vzhledem, nebo v případě již zmiňovaného modelu Type-R, i dosahovanými výkony, kdekoliv se objeví, přestože již dávno nepatří mezi žhavé novinky, které právě opustily záři reflektorů některého ze světových autosalonů. Vedle nich působí elegantní Civic sedan s čtyřdveřovou karoserií zcela nenápadně.

obrázek [555 x 258]
 

Na českém trhu je tento model nabízen ve dvou stupních výbavy s motorem 1.8 i-VTEC, který je kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou nebo samočinnou pětistupňovou převodovkou, která umožňuje změny rychlostních stupňů páčkami pod volantem. Vedle osmnáctistovky je nabízeno také hybridní provedení IMA, kombinující benzinový motor o objemu 1,3 l s integrovaným elektromotorem.

obrázek [555 x 311]
 

Nyní jsme měli k dispozici automobil, který na první pohled vypadal téměř identicky, jako již testovaný vůz. Při pohledu do interiéru, ale bylo jasné, že je zde jeden zásadní rozdíl, kterým je automatická převodovka, na níž se dnes zaměříme.

Asi každému je na první pohled jasné, že Civic sedan není žádný ostrý sportovec, ale především pohodlný dopravní prostředek. S interiérem, který se nabídkou prostoru pro cestující klidně může poměřovat i s některými zástupci vyšší třídy, a automatickou převodovkou, je zcela jasné, že pohodlí se v tomto modelu skloňuje ve všech pádech.

Zážehový čtyřválec 1.8 i-VTEC poskytuje maximální výkon 103 kW (140 k) při 6300 ot./min a točivý moment 174 Nm při 4300 ot./min. Sílu motoru přenáší k předním kolům pětistupňová automatická převodovka, která svou práci odvádí více než dobře.

obrázek [555 x 313]
 

Ti, kteří chtějí sami vládnout nad změnou rychlostních stupňů mohou řadit pomocí páček pod volantem a připadat si v pětimístném pohodlném sedanu jako piloti formule 1, ale pravděpodobně si na tuto možnost ani nevzpomenou, jestliže nechají změny rychlostních stupňů na převodovce. Ta se totiž chová tak trochu jako jasnovidec a provádí změny rychlostních stupňů prakticky vždy v ten správný okamžik. Řidič se tak může starat pouze o plynový a brzdový pedál, otáčet volantem a ještě se přitom kochat krajinou.

Spolucestující se budou určitě kochat s ním, přitom si užívat v pohodlných sedadlech a možná, že mezi nimi vznikne hádka o místa na zadním sedadle, které přestože je pohodlné jako pohovka, poskytuje i dostatečné boční vedení a pasažér se z něj nevykulí v první ostřeji projeté zatáčce. Navíc budou mít vzadu dostatek prostoru na nohy i skuteční dlouháni.

Ale zpět k motoru a převodovce. Asi většinu zájemců o automobil s automatickou převodovkou odradí strach z vysoké spotřeby paliva. U tohoto Civicu sedan jsou tyto obavy téměř zbytečné. Samozřejmě, že pokud budete chtít jezdit stále s plynovým pedálem u podlahy, nebude se Civic stydět a řekne si i o více než 10 litrů paliva na 100 km jízdy, ale vzhledem ke skutečnosti, že sedan vybízí spíše k pohodové jízdě krajinou, než k pokusům o zdolání rekordu v přesunu z bodu A do bodu B, můžete počítat se spotřebou mezi 7 a 8 litry paliva na 100 km. Nám počítač Civiku ukazoval po týdenním testu průměrnou spotřebu 7,3 l/100 km.

obrázek [555 x 286]
 

Závěr

Jestliže, se zajímáte o sedany, máte rádi pohodlí a řadící páka pro vás nepředstavuje nutnost, bez níž nedokážete žít, měli by jste si alespoň domluvit zkušební jízdu s Hondou Civic sedan s automatickou převodovkou. Japonské automobilce se totiž podařilo tímto modelem vyvíjeným především pro severoamerický trh, vytvořit skutečně příjemný a pohodlný cestovní automobil nižší střední třídy, který svého majitele vytáhne z uniformity panující na českých silnicích, ale zároveň na sebe neupozorňuje, tak jako jeho příbuzné modely.

Jestliže budou vaše cesty směřovat nejčastěji do měst a jejich okolí, vyplatí se připlatit 30 tisíc korun za pomalejší, ale v městském provozu podstatně úspornější hybridní Civic.

Související články:

První cena vozu539 000 (1.8 LS)
První cena vozu s testovanou motorizací539 000 (1.8 LS)
Základní cena testovaného vozu629 000 (1.8 ES)
Cena testovaného vozu vč. příplatků629 000 (1.8 ES)
Plusy
  • Atraktivní design
  • Komfortně naladěný podvozek
  • Přesné řízení
  • Příjemná automatická převodovka
  • Dobře utlumený benzínový motor
  • Dobrá ergonomie
  • Komfortní sedačky
  • Vnitřní prostor

Minusy

  • Kufr je zvenku možné otevřít jen klíčkem
  • Větší náklony v zatáčkách
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Civic sedan 1.8 ES

Cena v základní výbavě: 539 000 Kč Cena v testované výbavě: 629 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, ISOFIX, ABS, VSA (stabilizační systém), rádio s CD, mp3 a ovládáním na volantu + 6 repro, zásobník na 6CD, elektrický posilovač řízení, elektrická okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, imobilizér, automatická klimatizace, dvousměrně nastavitelný volant, palubní počítač, tempomat, kožený volant, dešťový senzor, chlazení přihrádky v přístrojovém panelu, elektricky ovládané střešní okno, variabilní zadní sedačky, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka se zabudovanými ukazateli směru a možností elektrického sklopení, přední mlhová světla, disky z lehkých slitin.

Výbava testovaného vozu:Základní

Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
Technické údaje
Motor Honda Civic sedan 1.8 ES
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1799
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 174 / 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 5.1 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1299 / 376
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4545
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Hodnocení Honda Civic sedan 1.8 ES
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Ojetá Honda Civic 8. generace: Radikální změna k dobrému i horšímu Ojetá Honda Civic 8. generace: Radikální změna k dobrému i horšímu

Na sklonku roku 2005 Honda šokovala motoristický svět.…

Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC

Honda Civic osmé generace z roku 2005 šokovala designem.…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

„Žena hrdinka.“ Janu Nagyovou navrhli na státní vyznamenání

V Poslanecké sněmovně se sešly návrhy na státní vyznamenání, které posoudí příslušný podvýbor. Mezi zasloužilými…

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…