reklama


Honda Civic sedan 1.8 ES (AT) – pohodlí až na prvním místě

Honda Civic sedan 1.8 ES (AT) – pohodlí až na prvním místě

 
 

Honda Civic to není jen UFO připomínající hatchback nebo divoký Type-R, ale také příjemně pohodlný a celkem nenápadný sedan, který může být vybaven automatickou převodovkou.

Současnou generaci Hondy Civic sedan s motorem 1.8 jsme již jednou měli k dispozici a psali jsme o ní v testu Honda Civic sedan 1,8 – Američan.

Čtyřdveřový model se stupňovitou zádí je pravým opakem svých sourozenců s pětidveřovými a třídveřovými karoseriemi. Ti na sebe stále dokáží poutat pozornost, především svým vzhledem, nebo v případě již zmiňovaného modelu Type-R, i dosahovanými výkony, kdekoliv se objeví, přestože již dávno nepatří mezi žhavé novinky, které právě opustily záři reflektorů některého ze světových autosalonů. Vedle nich působí elegantní Civic sedan s čtyřdveřovou karoserií zcela nenápadně.

obrázek [555 x 258]
 

Na českém trhu je tento model nabízen ve dvou stupních výbavy s motorem 1.8 i-VTEC, který je kombinován s manuální šestistupňovou převodovkou nebo samočinnou pětistupňovou převodovkou, která umožňuje změny rychlostních stupňů páčkami pod volantem. Vedle osmnáctistovky je nabízeno také hybridní provedení IMA, kombinující benzinový motor o objemu 1,3 l s integrovaným elektromotorem.

obrázek [555 x 311]
 

Nyní jsme měli k dispozici automobil, který na první pohled vypadal téměř identicky, jako již testovaný vůz. Při pohledu do interiéru, ale bylo jasné, že je zde jeden zásadní rozdíl, kterým je automatická převodovka, na níž se dnes zaměříme.

Asi každému je na první pohled jasné, že Civic sedan není žádný ostrý sportovec, ale především pohodlný dopravní prostředek. S interiérem, který se nabídkou prostoru pro cestující klidně může poměřovat i s některými zástupci vyšší třídy, a automatickou převodovkou, je zcela jasné, že pohodlí se v tomto modelu skloňuje ve všech pádech.

Zážehový čtyřválec 1.8 i-VTEC poskytuje maximální výkon 103 kW (140 k) při 6300 ot./min a točivý moment 174 Nm při 4300 ot./min. Sílu motoru přenáší k předním kolům pětistupňová automatická převodovka, která svou práci odvádí více než dobře.

obrázek [555 x 313]
 

Ti, kteří chtějí sami vládnout nad změnou rychlostních stupňů mohou řadit pomocí páček pod volantem a připadat si v pětimístném pohodlném sedanu jako piloti formule 1, ale pravděpodobně si na tuto možnost ani nevzpomenou, jestliže nechají změny rychlostních stupňů na převodovce. Ta se totiž chová tak trochu jako jasnovidec a provádí změny rychlostních stupňů prakticky vždy v ten správný okamžik. Řidič se tak může starat pouze o plynový a brzdový pedál, otáčet volantem a ještě se přitom kochat krajinou.

Spolucestující se budou určitě kochat s ním, přitom si užívat v pohodlných sedadlech a možná, že mezi nimi vznikne hádka o místa na zadním sedadle, které přestože je pohodlné jako pohovka, poskytuje i dostatečné boční vedení a pasažér se z něj nevykulí v první ostřeji projeté zatáčce. Navíc budou mít vzadu dostatek prostoru na nohy i skuteční dlouháni.

Ale zpět k motoru a převodovce. Asi většinu zájemců o automobil s automatickou převodovkou odradí strach z vysoké spotřeby paliva. U tohoto Civicu sedan jsou tyto obavy téměř zbytečné. Samozřejmě, že pokud budete chtít jezdit stále s plynovým pedálem u podlahy, nebude se Civic stydět a řekne si i o více než 10 litrů paliva na 100 km jízdy, ale vzhledem ke skutečnosti, že sedan vybízí spíše k pohodové jízdě krajinou, než k pokusům o zdolání rekordu v přesunu z bodu A do bodu B, můžete počítat se spotřebou mezi 7 a 8 litry paliva na 100 km. Nám počítač Civiku ukazoval po týdenním testu průměrnou spotřebu 7,3 l/100 km.

obrázek [555 x 286]
 

Závěr

Jestliže, se zajímáte o sedany, máte rádi pohodlí a řadící páka pro vás nepředstavuje nutnost, bez níž nedokážete žít, měli by jste si alespoň domluvit zkušební jízdu s Hondou Civic sedan s automatickou převodovkou. Japonské automobilce se totiž podařilo tímto modelem vyvíjeným především pro severoamerický trh, vytvořit skutečně příjemný a pohodlný cestovní automobil nižší střední třídy, který svého majitele vytáhne z uniformity panující na českých silnicích, ale zároveň na sebe neupozorňuje, tak jako jeho příbuzné modely.

Jestliže budou vaše cesty směřovat nejčastěji do měst a jejich okolí, vyplatí se připlatit 30 tisíc korun za pomalejší, ale v městském provozu podstatně úspornější hybridní Civic.

Související články:

První cena vozu539 000 (1.8 LS)
První cena vozu s testovanou motorizací539 000 (1.8 LS)
Základní cena testovaného vozu629 000 (1.8 ES)
Cena testovaného vozu vč. příplatků629 000 (1.8 ES)
Plusy
  • Atraktivní design
  • Komfortně naladěný podvozek
  • Přesné řízení
  • Příjemná automatická převodovka
  • Dobře utlumený benzínový motor
  • Dobrá ergonomie
  • Komfortní sedačky
  • Vnitřní prostor

Minusy

  • Kufr je zvenku možné otevřít jen klíčkem
  • Větší náklony v zatáčkách
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Civic sedan 1.8 ES

Cena v základní výbavě: 539 000 Kč Cena v testované výbavě: 629 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, tříbodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, ISOFIX, ABS, VSA (stabilizační systém), rádio s CD, mp3 a ovládáním na volantu + 6 repro, zásobník na 6CD, elektrický posilovač řízení, elektrická okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, imobilizér, automatická klimatizace, dvousměrně nastavitelný volant, palubní počítač, tempomat, kožený volant, dešťový senzor, chlazení přihrádky v přístrojovém panelu, elektricky ovládané střešní okno, variabilní zadní sedačky, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka se zabudovanými ukazateli směru a možností elektrického sklopení, přední mlhová světla, disky z lehkých slitin.

Výbava testovaného vozu:Základní

GE vzrostl zisk o 36 procent, příjmy však klesly GE vzrostl zisk o 36 procent, příjmy však klesly

Největšímu americkému průmyslovému konglomerátu General…

Přečtěte si o mužích Trumpovy vlády, kteří mají moc ovlivnit celý svět Přečtěte si o mužích Trumpovy vlády, kteří mají moc ovlivnit celý svět

S nástupem Donalda Trumpa do Bílého domu přijdou k moci i…

V Dukovanech klesne výroba elektřiny na polovinu, začíná téměř dvouměsíční odstávka V Dukovanech klesne výroba elektřiny na polovinu, začíná téměř dvouměsíční odstávka

V Jaderné elektrárně Dukovany začali energetici v poledne…

Ukrajina náhle zastavila výstavbu zdi na hranici s Ruskem, chybějí peníze Ukrajina náhle zastavila výstavbu zdi na hranici s Ruskem, chybějí peníze

Kyjev překvapivě zastavil stavbu zdi na hranici s Ruskem,…

 
Technické údaje
Motor Honda Civic sedan 1.8 ES
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1799
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 6300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 174 / 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.5 / 5.1 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / -
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1299 / 376
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4545
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1435
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Hodnocení Honda Civic sedan 1.8 ES
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Ojetá Honda Civic 8. generace: Radikální změna k dobrému i horšímu Ojetá Honda Civic 8. generace: Radikální změna k dobrému i horšímu

Na sklonku roku 2005 Honda šokovala motoristický svět.…

Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC Ojetá Honda Civic VIII: Chtějte výhradně 1.8 VTEC

Honda Civic osmé generace z roku 2005 šokovala designem.…

 



 
Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Známe ceny omlazeného Volkswagenu Golf. Kolik stojí 1.0 TSI a 1.5 TSI?

Dnes 13:56

Oficiální ceník modernizovaného Volkswagenu Golf zatím není k dispozici, přesto ale známe ceny žhavých novinek v nabídce. Pod 400.000 Kč se nedostanou.




Blesk.cz

Trump jde do Bílého domu ONLINE: 2 bible, tisíce vojáků, humr i protesty

Trump jde do Bílého domu ONLINE: 2 bible, tisíce…

Republikán Donald Trump v pátek v pravé poledne místního času (18:00 českého času) složí ve Washingtonu před…

Šéf Zdeněk Pohlreich: O 17 kilo těžší a narvaný v kroji! To je pohled

Šéf Zdeněk Pohlreich: O 17 kilo těžší a narvaný v…

V dalším díle Ano, šéfe se Zdeněk Pohlreich (59) vydal na Pálavu do kempu. Během natáčení si vyzkoušel místní…

 

iSport.cz

Havlátův comeback na obzoru? V Kometě má dres, hrát ale dnes nebude

Havlátův comeback na obzoru? V Kometě má dres, hrát…

Česká hokejová hvězda poslední dekády je znovu o něco blíž svému návratu na led. Zbrusu nový dres Komety se…

Djokovičův pád. Je pohublý, vyčpělý a ztrácí se ve světě mimo tenis

Djokovičův pád. Je pohublý, vyčpělý a ztrácí se ve…

PŘÍMO Z MELBOURNE | Ještě v červnu měl Novak Djokovič v držení tituly ze všech čtyř grandslamů. Dnes mu zbývá už…

 

Reflex.cz

Naděje pro nás kuřáky: Hostinští, vyhlaste iniciativu Electronic Cigarette Friendly!

Naděje pro nás kuřáky: Hostinští, vyhlaste…

Neomarxistický boj zákonodárců o moje zdraví dosáhl dalšího vítězství — protikuřácký zákon prošel Senátem. V…

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Život jinak – úžasné snímky českého fotografa Jakuba Demla

Fotograf Jakub Deml zahajuje v pátek 20. 1. 2017 výstavu svých fotografií z cyklu Život jinak. Osm snímků…

 
 
reklama