26.2. 2014 Michal Fokt

Honda Civic Tourer: První jízdní dojmy

 

Krátce jsme vyzkoušeli nové kompaktní kombi od Hondy s rekordně velkým kufrem. Je to nezáživný převážeč materiálu pro ortodoxní chalupáře nebo jezdí tak, jak vypadá, tedy ostře?

Nové kombi nižší střední třídy od Hondy se představuje na českém trhu. Dalo sbohem původnímu označení Aerodeck z devadesátých let a pojmenováním Tourer převzatým od většího Accordu jako by se snažilo říci, že nabízí něco více, než jen největší zavazadlový prostor ve třídě o základním objemu 624 l.

Na prezentaci nedaleko Prahy jsme zjišťovali, jestli na tom označení, ale i sice kontroverzním, nicméně bezpochyby dynamickém designu, něco je. K vyzkoušení byly oba motory: dnes se budeme věnovat naftovému 1.6 i-DTEC, do klasického redakčního testu jsme si objednali benzinový Tourer 1.8 i-VTEC.

Stejně jako pětidveřový model, i kombi bude rozdělovat pozorovatele na dva tábory s naprosto protichůdnými názory. Faktem ovšem zůstává, že ve skutečnosti vypadá Civic Tourer lépe než na fotografiích. Co už je ale bez diskuzí, je praktická stránka věci – kufr, víceméně prostý nevyužitelných zákoutí, je dobře přístupný prostřednictvím pátých dveří s velmi nízkou nakládací hranou, potěší i od evropských aut převzaté samočinné navíjení roletky po jediném dotyku madla.

Na zadních sedadlech se nezměnilo místo pro kolena, které i nadále patří mezi dobré (tedy přibližně za 3), přibyly ale vítané centimetry nad hlavou a to do té míry, že by se stropem neměl přijít do kontaktu pasažér průměrného vzrůstu. Kokpit řidiče byl zatraktivněn novou kombinací stříbrných a lesklých černých dekorů, které už tak útulnou kabinu zase posunují o kousek dál, řidiče také potěší volant potažený strukturovanou kůží a překvapivě dobrý výhled vzad. Bohužel zůstal relativně vysoký posaz za volantem a omezené místo pro nárty pod předními sedadly.

Honda Civic Tourer přichází s akční cenou, v březnu je levnější než hatchback

Turbodiesel 1.6 i-DTEC z nové generace motorů Honda Earth Dreams Technology už stačil předvést svůj potenciál v testu hatchbacku Civic i CR-V a bylo by asi naivní si myslet, že u kombi tomu bude jinak. Je překvapivě „ostrý“, silný, tichý, kultivovaný, s rychlými reakcemi, velkým rozsahem využitelných otáček a zkombinovaný s krátkým a přesným řazením šestistupňového manuálu. Přestože to není zrovna úkol prvního svezení, není třeba pochybovat o tom, že bude i v tomto případě velmi úsporný.

Největší novinkou tak jsou adaptivní tlumiče, kterými Honda u Toureru poprvé v historii značky vybavila zadní nápravu. Ty se nabízejí standardně pro dvě nejvyšší výbavy Lifestyle a Executive a disponují třemi režimy nastavení – Comfort, Normal a Sport. Že dnešní adaptivní systémy dokáží svou práci odvádět na výbornou a jednotlivé módy tlumení jsou od sebe jasně rozpoznatelné, už nikoho nepřekvapí, u Toureru je ale pozoruhodné, jak se podařilo s variabilní zádí sladit naladění přední nápravy, která je nastavena napevno.

Testovací trasa sice vedla spíše po kvalitnějších silnicích, ale rozhodně potěšila schopnost podvozku dobře tlumit rázy i v módu Dynamic, která se pochopitelně přepnutím na Normal a Comfort dále zlepšovala, přičemž s touto změnou přidává vůz i na plavnosti jízdy. Obecně vzato je ale Tourer věrný tradici značky a naladění pérování turbodieselu je sportovně tužší (benzinová verze je o poznání rozevlátější), což je do značné míry i zásluha těžšího naftového motoru.

Dá se říci, že klikaté okresky je největší radost absolvovat v módu Dynamic, kdy jsou náklony karoserie nejmenší a záď nejstabilnější, naopak na nerovném betonu dálnic přijde ke slovu Comfort. Je otázkou, jak se bude vůz chovat naložený, ale v režimu Dynamic, kdy je záď o něco tvrdší, než příď, byl zcela eliminován nepříjemný kyvadlový efekt, vlastní většině automobilů s karoserií kombi. Pokud dobře odhadnete nájezdovou rychlost do zatáčky a přilnavost kol přední nápravy, na záď se můžete zcela spolehnout – zvládne to. Škoda jen, že je malinké tlačítko umístěno nešikovně přímo za řadící pákou, což prakticky znemožňuje rychlé přepnutí, pokud k tomu aktuální situace před autem vybízí. Docela otravné je také rozblikání výstražných světel při byť jenom trochu intenzivnějším brzdění.

Díky adaptivním tlumičům má kombi (stejně jako Accord) Tourer lepší jízdní vlastnosti, než výchozí model, což se nestává příliš často. Nejde přitom pouze o stabilitu zadní nápravy, respektive celého auta, danou menšími přenosy váhy v zatáčkách, více hmotnosti vzadu také omezuje vrozenou nedotáčivost předokolky a poskytuje větší stabilitu ve vysokých rychlostech na dálnici.

Honda slibovala přeladění elektrického posilovače řízení s cílem zlepšit kontakt řidiče s předními koly. Zatímco u benzinového motoru došlo k dramatickému zlepšení, pokud se něco událo u turbodieselu, je to pod běžnou rozlišovací schopnost a řízení i nadále zůstává sice přesné, strmé a příjemně tuhé, ale působí dojmem herní konzoly a poskytuje množství informací, blížící se nule.

Co Civic Tourer slibuje vzhledem, to také nabídne – k dynamickému zevnějšku přidává v kombinaci s adaptivními tlumiči zadní nápravy adekvátně agilní jízdní vlastnosti podpořené motorem, jenž se zdá dynamičtější, než napovídají jeho (již tak znamenité) papírové údaje. Součástí tohoto kompletu je obří, dobře využitelný zavazadelník a jako bonus Honda nabízí velmi dobrou kvalitu jízdy. Tichý, kvalitně zpracovaný a útulný interiér zůstává i nadále, takže se Tourer jeví jako velmi všestranný počin.

Honda Civic Tourer
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Dotace na hospodaření s dešťovou vodou si lidé rozebrali během jednoho dne Dotace na hospodaření s dešťovou vodou si lidé rozebrali během jednoho dne

Od pondělního  rána, kdy se spustila program Dešťovka, do…

Pražané utratili za jízdenky v hromadné dopravě přes čtyři miliardy korun Pražané utratili za jízdenky v hromadné dopravě přes čtyři miliardy korun

Tržby z jízdného pražského dopravního podniku (DPP) loni…

ePojištění.cz končí s fotbalem, už nebude sponzorem ligy ePojištění.cz končí s fotbalem, už nebude sponzorem ligy

Firma ePojisteni.cz již nebude v názvu první fotbalové…

Očkování Čechů bude stát 2,8 miliardy korun, zdravotní pojišťovny už připravují tendr Očkování Čechů bude stát 2,8 miliardy korun, zdravotní pojišťovny už připravují tendr

Zdravotní pojišťovny budou hledat dodavatele pravidelných…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic Tourer: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 




Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition

Posledních 100 vyrobených exemplářů ostrého Civicu…

Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok

Honda překvapila a premiéru sériového hatchbacku Civic…

 



 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Dnes 18:52

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Pojďte se s námi podívat, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík: Obrovská radost z prvního kroku!

Ochrnutý moderátor počasí Michal Jančařík: Obrovská…

Moderátor Michal Jančařík (41) má za sebou nejtěžší rok v životě. Kvůli nemoci musel na transplantaci ledviny a…

 

iSport.cz

Další průšvih golfisty Woodse: V USA ho zatkli opilého za volantem!

Další průšvih golfisty Woodse: V USA ho zatkli…

Místo návratu na greeny poznal jaké to je, skončit v cele. Golfista Tiger Woods byl zadržen policií a vzat do…

Stramaccioni a jeho trenérský tým ve Spartě? Vyjdou na 57 milionů ročně

Stramaccioni a jeho trenérský tým ve Spartě? Vyjdou…

Benvenuto, mister, Sparta vítá nového trenéra. Včera po dlouhých jednáních uzavřel největší český klub dvouletou…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…