reklama


Test Auto.cz

Honda Civic 1.6 i-DTEC – Opravdový úsporňák

28.6. 2013
Verdikt
 

Nový Civic konečně dostal ten správný motor. Turbodiesel 1.6 i-DTEC/88 kW je dostatečně silný a nečekaně úsporný.

Vybrat si pohonných jednotek nabízených pro Hondu Civic ten správný nikdy nebývalo jednoduché. Atmosférickou čtrnáctistovku a osmnáctistovku doplňoval robustní turbodiesel 2.2 i-DTEC/110 kW – bylo tomu tak v předchozí generaci i při uvedení té současné. Tradiční zákazníci si na to zvykli, jenže zájemce o naftový motor střídmějšího výkonu musel utéct ke konkurenci.

Tomu je teď konec. Zmenšením a odlehčením (o 47 kg!) známého motoru vznikl nový agregát, jmenuje se 1.6 i-DTEC a míří do hlavního proudu. Šestnáctistovky dnes hrají mezi turbodieselovými motory nižší střední třídy prim. To by ale nebyla Honda, aby agregátu nenadělila špičkové parametry. Mezi konkurencí se snaží zaujmout výkonem 88 kW, točivým momentem 300 N.m a kombinovanou spotřebou 3,6 l na 100 km. A jenom tak mimochodem - umí se rozjet přes 200 km/h.

obrázek [600 x 327]  

Důsledné odlehčení turbodieselu má příjemný důsledek: čtyřválec se snadno vytáčí, nebrzdí ho velká setrvačnost těžkých pohyblivých dílů. Lehkoběžný motor se má čile k světu již v první tisícovce provozních otáček, tedy dávno před tím, než točivý moment dosáhne maxima při 2000 min-1. Šestnáctistovka dále pokračuje ve svém letu napříč otáčkami, teprve ve čtyřech tisících trochu poleví. Když na to ale přijde, umí se statečně dobojovat k omezovači v 4500 min-1.

TEST Honda Civic 1.8 i-VTEC – Kdysi byl jen atletem…

Svým vysokootáčkovým charakterem i-DTEC připomíná šestnáctistovku Energy dCi od Renaultu. Ve srovnání s ní má ale dvě podstatné výhody: táhne bez turboefektu již z nízkých otáček a má mimořádně měkký běh. Kultivovaný projev je dále podpořen přítomností funkce aktivního potlačování hluku – reproduktory se pomocí vysílání opačných frekvencí starají o klid na palubě.

Vedle motoru se odlehčila také převodovka. Zůstaly jí krátké dráhy, páka se ale v kulise pohybuje o trochu kostrbatěji. Honda si může toto zjednodušení dovolit, i tento manuál vysoce převyšuje standardy v dané třídě, respektive současné automobilové produkci vůbec. Akorát zkrátka nedosahuje kvalit převodovek ve výkonnějších verzích Civicu nebo v konkurenční Mazdě 3.

obrázek [600 x 395]  

Spotřeba je silnou disciplínou turbodieselového Civicu. Na dálnici se při 130 km/h drží na 5,3 l na 100 km i díky tomu, že převodovka motor zbytečně nedusí a nechá ho pracovat v 2400 min-1. Klidná jízda mimo město dokáže stlačit spotřebu pod čtyři litry, naopak ani při dynamičtějším stylu nároky na palivo výrazně nepřevyšují 6 l na 100 kilometrů.

Honda představila turbodiesel 1.6 i-DTEC pro CR-V

Modelový rok 2013 nepřinesl jenom nový motor, ale také několik dalších změn. Honda vyslyšela přání zákazníků a rok po zahájení prodeje nový Civic mírně vylepšila. Zlepšilo se mimo jiné ovládání palubního počítače a přední světlomety dostaly funkci follow me home. Zvenčí přibyla aerodynamická křidélka na zadních blatnících, která měl původně jenom turbodiesel 2.2 i-DTEC. A v ceníku přibyla výbava Lifestyle, která dělí na poloviny stotisícový rozdíl mezi verzemi Sport a Executive.

obrázek [600 x 385]  

S novým turbodieselem stojí Lifestyle 564.000 Kč (benzinový 1.8 i-VTEC díky akční nabídce 479.000 Kč). To není na kompaktní hatchback zrovna málo, Hondy ale nikdy nebyly z levného kraje. Seznam standardní výbavy zahrnuje mimo jiné bixenony, zadní couvací kameru, parkovací čidla vpředu i vzadu, tempomat, bluetooth, dvouzónovou klimatizaci nebo vyhřívání předních sedadel. Prakticky nic nechybí, kromě navigace, za kterou Honda v této výbavě žádá horentních 49.000 korun.

Pokud vám nevadí kontroverzní design Civicu, dokáže si Honda svými kvalitami vyšší pořizovací cenu obhájit. Vedle silného a velmi úsporného motoru to je agilní podvozek, přesné brzdy a řízení, ale také velký objem zavazadlového prostoru. K tomu Honda přidává chytrý koncept sklápění zadních sedadel Magic Seats a bohužel také zvýšený posaz, který ubírá místo nad hlavou. To je ale jedna z mála drobných vad automobilu, kterému je jinak z funkčního hlediska málo co vytknout.

obrázek [600 x 312]  

První cena vozu329.900 Kč (1.4 i-VTEC/73 kW S)
První cena vozu s testovanou motorizací464.000 Kč (1.6 i-DTEC/88 kW S)
Základní cena testovaného vozu564.000 Kč (1.6 i-DTEC/88 kW Lifestyle)
Cena testovaného vozu vč. příplatků576.900 Kč (1.6 i-DTEC/88 kW Lifestyle)

Plusy

  • Mimořádně úsporný motor ve všech režimech
  • Hladký běh motoru, dobré odhlučnění kabiny
  • Sladění komfortu a ovladatelnosti, přesné řízení
  • Čitelné přístroje, intuitivní ergonomie
  • Kvalita zpracování vnitřního prostoru
  • Objemný a variabilní zavazadelník

Minusy

  • Místo na zadních sedadlech
  • Výhled směrem dozadu
  • Vysoký posaz vpředu
  • Vyšší cena, drahá navigace
  • Horší řazení než u 1.8 i-VTEC
  • Extravagantní design
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Civic 1.6 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 564 000 Kč Cena v testované výbavě: 576 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, stabilizační systém, kožený volant a řadící páka, sportovní hliníkové pedály, multiinformační displej, rádce řazení, systém start-stop, ekonomický režim Econ, duální klimatizace, tempomat, parkovací čidla vpředu a vzadu, couvací kamera, elektrické ovládání bočních oken, volant nastavitelný ve dvou osách, elektricky sklopná, ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, flexibilní zadní sedadla Magic Seats, autorádio s ovládáním na volantu, subwoofer, vstup USB a AUX, bluetooth handsfree, adaptivní bixenonové světlomety, diody denního svícení, přední mlhovky, funkce „coming home“/„leaving home“, litá 17” kola atd.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+12.900,-).

Egypt ztíží rozvody. Nově budou moci jen se svolením duchovního Egypt ztíží rozvody. Nově budou moci jen se svolením duchovního

Egyptský prezident Abdal Fattáh Sísí chce nový zákon,…

Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD Bakala prodal firmu Green Gas International, která těží důlní plyn v dolech OKD

Zdeněk Bakala se zbavil další firmy napojené na těžební…

Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek Majetek Agrofertu bude spravovat Babišův právník Bílek

Svěřenský fond, kam ministr financí a šéf hnutí ANO…

 
Technické údaje
Motor Honda Civic 1.6 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 4 / 3.3 / 3.6
Emise CO2:94
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 477 / 1378
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1381 / 489
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4300
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2595
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 1.6 i-DTEC – Opravdový úsporňák



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925 Američané si všímají chytrých nápadů Škody. Začaly už v roce 1925

Simply Clever není jen obyčejný slogan. Jedná se o slovní…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition

Posledních 100 vyrobených exemplářů ostrého Civicu…

Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok

Honda překvapila a premiéru sériového hatchbacku Civic…

 



 
Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace a proč má reproduktor v sedačce?

Projeli jsme revoluční Nissan Micra. Jak jezdí nová generace?

Dnes 14:51

Nissan označuje novou Micru za revoluční auto. Změnil se totiž její design, technika i velikost. A pozor, v žádném případě to není Clio s odlišnou karoserií!




Blesk.cz

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora světa se možná zmenšila

Indičtí vědci přeměří Mount Everest: Nejvyšší hora…

Nejvyšší hora světa Mount Everest kvůli nedávným zemětřesením už možná neměří rekordních 8848 metrů. Indie se…

Marie Doležalová slaví 30! V roli lesby byla skvělá, až StarDance ji proslavila!

Marie Doležalová slaví 30! V roli lesby byla skvělá,…

Když Marie Doležalová (30) vstoupila poprvé na taneční parket ve StarDance, moc šancí jí nikdo nedával. Ale kolo…

 

iSport.cz

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne jen fandit z lavičky

Železník se zabydluje v Boleslavi: Chci hrát a ne…

V první polovině ledna ještě absolvoval soustředění se Slavií v Číně, ale jeho pozice v kádru „sešívaných“ pro…

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a nevýrazný Moravec

Barometr formy biatlonistů před MS: nová žena č. 2 a…

Do startu biatlonového mistrovství světa v Hochfilzenu zbývá pouhých šestnáct dní. A přípravy jsou v plném…

 

Reflex.cz

Nebezpečím není globalizace, ale neschopnost národních ekonomik konkurovat

Nebezpečím není globalizace, ale neschopnost…

Řešení problémů ekonomické globalizace je teoreticky snadné – vzdělání, dovednosti založené na vzdělávání a…

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent. Policie zaznamenala i méně vražd

Kriminalita v Česku loni klesla o 12 procent.…

V Česku loni meziročně klesla kriminalita o 12 procent na 217.927 trestných činů. Klesající trend policisté…

 
 
reklama