Test Auto.cz

Honda Civic 1.6 i-DTEC – Opravdový úsporňák

28.6. 2013
Verdikt
 

Nový Civic konečně dostal ten správný motor. Turbodiesel 1.6 i-DTEC/88 kW je dostatečně silný a nečekaně úsporný.

Vybrat si pohonných jednotek nabízených pro Hondu Civic ten správný nikdy nebývalo jednoduché. Atmosférickou čtrnáctistovku a osmnáctistovku doplňoval robustní turbodiesel 2.2 i-DTEC/110 kW – bylo tomu tak v předchozí generaci i při uvedení té současné. Tradiční zákazníci si na to zvykli, jenže zájemce o naftový motor střídmějšího výkonu musel utéct ke konkurenci.

Tomu je teď konec. Zmenšením a odlehčením (o 47 kg!) známého motoru vznikl nový agregát, jmenuje se 1.6 i-DTEC a míří do hlavního proudu. Šestnáctistovky dnes hrají mezi turbodieselovými motory nižší střední třídy prim. To by ale nebyla Honda, aby agregátu nenadělila špičkové parametry. Mezi konkurencí se snaží zaujmout výkonem 88 kW, točivým momentem 300 N.m a kombinovanou spotřebou 3,6 l na 100 km. A jenom tak mimochodem - umí se rozjet přes 200 km/h.

obrázek [600 x 327]  

Důsledné odlehčení turbodieselu má příjemný důsledek: čtyřválec se snadno vytáčí, nebrzdí ho velká setrvačnost těžkých pohyblivých dílů. Lehkoběžný motor se má čile k světu již v první tisícovce provozních otáček, tedy dávno před tím, než točivý moment dosáhne maxima při 2000 min-1. Šestnáctistovka dále pokračuje ve svém letu napříč otáčkami, teprve ve čtyřech tisících trochu poleví. Když na to ale přijde, umí se statečně dobojovat k omezovači v 4500 min-1.

TEST Honda Civic 1.8 i-VTEC – Kdysi byl jen atletem…

Svým vysokootáčkovým charakterem i-DTEC připomíná šestnáctistovku Energy dCi od Renaultu. Ve srovnání s ní má ale dvě podstatné výhody: táhne bez turboefektu již z nízkých otáček a má mimořádně měkký běh. Kultivovaný projev je dále podpořen přítomností funkce aktivního potlačování hluku – reproduktory se pomocí vysílání opačných frekvencí starají o klid na palubě.

Vedle motoru se odlehčila také převodovka. Zůstaly jí krátké dráhy, páka se ale v kulise pohybuje o trochu kostrbatěji. Honda si může toto zjednodušení dovolit, i tento manuál vysoce převyšuje standardy v dané třídě, respektive současné automobilové produkci vůbec. Akorát zkrátka nedosahuje kvalit převodovek ve výkonnějších verzích Civicu nebo v konkurenční Mazdě 3.

obrázek [600 x 395]  

Spotřeba je silnou disciplínou turbodieselového Civicu. Na dálnici se při 130 km/h drží na 5,3 l na 100 km i díky tomu, že převodovka motor zbytečně nedusí a nechá ho pracovat v 2400 min-1. Klidná jízda mimo město dokáže stlačit spotřebu pod čtyři litry, naopak ani při dynamičtějším stylu nároky na palivo výrazně nepřevyšují 6 l na 100 kilometrů.

Honda představila turbodiesel 1.6 i-DTEC pro CR-V

Modelový rok 2013 nepřinesl jenom nový motor, ale také několik dalších změn. Honda vyslyšela přání zákazníků a rok po zahájení prodeje nový Civic mírně vylepšila. Zlepšilo se mimo jiné ovládání palubního počítače a přední světlomety dostaly funkci follow me home. Zvenčí přibyla aerodynamická křidélka na zadních blatnících, která měl původně jenom turbodiesel 2.2 i-DTEC. A v ceníku přibyla výbava Lifestyle, která dělí na poloviny stotisícový rozdíl mezi verzemi Sport a Executive.

obrázek [600 x 385]  

S novým turbodieselem stojí Lifestyle 564.000 Kč (benzinový 1.8 i-VTEC díky akční nabídce 479.000 Kč). To není na kompaktní hatchback zrovna málo, Hondy ale nikdy nebyly z levného kraje. Seznam standardní výbavy zahrnuje mimo jiné bixenony, zadní couvací kameru, parkovací čidla vpředu i vzadu, tempomat, bluetooth, dvouzónovou klimatizaci nebo vyhřívání předních sedadel. Prakticky nic nechybí, kromě navigace, za kterou Honda v této výbavě žádá horentních 49.000 korun.

Pokud vám nevadí kontroverzní design Civicu, dokáže si Honda svými kvalitami vyšší pořizovací cenu obhájit. Vedle silného a velmi úsporného motoru to je agilní podvozek, přesné brzdy a řízení, ale také velký objem zavazadlového prostoru. K tomu Honda přidává chytrý koncept sklápění zadních sedadel Magic Seats a bohužel také zvýšený posaz, který ubírá místo nad hlavou. To je ale jedna z mála drobných vad automobilu, kterému je jinak z funkčního hlediska málo co vytknout.

obrázek [600 x 312]  

První cena vozu329.900 Kč (1.4 i-VTEC/73 kW S)
První cena vozu s testovanou motorizací464.000 Kč (1.6 i-DTEC/88 kW S)
Základní cena testovaného vozu564.000 Kč (1.6 i-DTEC/88 kW Lifestyle)
Cena testovaného vozu vč. příplatků576.900 Kč (1.6 i-DTEC/88 kW Lifestyle)

Plusy

  • Mimořádně úsporný motor ve všech režimech
  • Hladký běh motoru, dobré odhlučnění kabiny
  • Sladění komfortu a ovladatelnosti, přesné řízení
  • Čitelné přístroje, intuitivní ergonomie
  • Kvalita zpracování vnitřního prostoru
  • Objemný a variabilní zavazadelník

Minusy

  • Místo na zadních sedadlech
  • Výhled směrem dozadu
  • Vysoký posaz vpředu
  • Vyšší cena, drahá navigace
  • Horší řazení než u 1.8 i-VTEC
  • Extravagantní design
Foto: Petr Homolka
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda Civic 1.6 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 564 000 Kč Cena v testované výbavě: 576 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, stabilizační systém, kožený volant a řadící páka, sportovní hliníkové pedály, multiinformační displej, rádce řazení, systém start-stop, ekonomický režim Econ, duální klimatizace, tempomat, parkovací čidla vpředu a vzadu, couvací kamera, elektrické ovládání bočních oken, volant nastavitelný ve dvou osách, elektricky sklopná, ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, vyhřívaná přední sedadla, flexibilní zadní sedadla Magic Seats, autorádio s ovládáním na volantu, subwoofer, vstup USB a AUX, bluetooth handsfree, adaptivní bixenonové světlomety, diody denního svícení, přední mlhovky, funkce „coming home“/„leaving home“, litá 17” kola atd.

Výbava testovaného vozu:Metalíza (+12.900,-).

Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země Válka v Sýrii má novou frontu. Turecká armáda bombardovala cíle na severu země

Turecká armáda v sobotu v severosyrském Afrínu, který…

Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek Zeleným bude šéfovat biolog a starosta Prahy 4 Petr Štěpánek

Předsedou Zelených se v sobotu stal Petr Štěpánek,…

Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge Obilný gigant ADM na nákupech. Chce převzít konkurenta Bunge

Americký zemědělský gigant Archer Daniels Midland (ADM)…

Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné Požár v pražském hotelu si vyžádal dva mrtvé a další zraněné

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici na…

 
Technické údaje
Motor Honda Civic 1.6 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4 / 3.3 / 3.6
Emise CO2:94
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 477 / 1378
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1381 / 489
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4300
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2595
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 950
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):860
k) šířka vpředu (mm): 1450
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic 1.6 i-DTEC – Opravdový úsporňák







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

 



Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition

Posledních 100 vyrobených exemplářů ostrého Civicu…

Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok

Honda překvapila a premiéru sériového hatchbacku Civic…

 



 
Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Audi 100 v Číně: Jak si soudruzi upravili audinu podle svého vkusu

Včera

Audi 100 třetí generace, v hantýrce bazaristů přezdívaná doutník, se v Evropě nevyrábí již 27 let. V zemi „za velkou čínskou zdí“ však stále platí za vcelku oblíbený automobil.




Blesk.cz

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…