Test Auto.cz

Honda CR-V 1.6 i-DTEC – Jezdí za 4,2 litru

18.10. 2013
Verdikt
 

Honda se v kategorii SUV vydává novým směrem. S agilním maloobjemovým turbodieselem cílí na ty, kdo nepotřebují pohon všech kol.

Segment klasických velkoprostorových vozů (MPV) je v posledních letech na ústupu. Mnozí zákazníci obětují trochu variability a celkového objemu interiéru, a raději zvolí kombinaci zvýšeného posazu s drsnější image SUV. V takovém případě je pochopitelně výhodou i vyšší světlá výška a pohon všech kol, nicméně ani jedno není nutností.

Přesně z těchto důvodů dnes existuje nepřeberné množství různých SUV, která ve své karoserii ukrývají zcela konvenční hnací řetězec. Jedním z nich je i novinka od Hondy, loni uvedené CR-V 2.2 i-DTEC 4x4 doplňuje menší a slabší turbodiesel 1.6 i-DTEC, který roztáčí pouze kola přední nápravy. Motor je o nezanedbatelných 112 kilogramů lehčí než výkonnější agregát, standardně osazený pohonem 4x4.

Stejný agregát jsme na jaře testovali v Civicu, jenže CR-V je větší a o čtvrt tuny těžší. Proto v něm malý turbodiesel možná nebude mít tak snadný život, nebo je tento předpoklad chybný? Navíc se chlubí skoro neuvěřitelnou spotřebou 4,5 l na 100 km, takže motivace k důkladné zkoušce je silná.

Dokonale spořivý

Nově navržený turbodiesel od Hondy vykazuje slušných 88 kW a 300 N.m, ve stejné objemové kategorii je však lepší třeba Renault se svým 1.6 dCi a Hyundai/Kia s motory 1.6 a 1.7 CRDi. Nejde ale jenom o špičkové hodnoty, motor se dočkal zásadního odlehčení a na jeho projevu je to velmi znát. Snadno se vytáčí a úderně táhne napříč celým spektrem otáček, současně však má minimální účinek při brzdění motorem.

Aplikace v CR-V odhalila vlastnost u Civicu nepoznanou, turboefekt v otáčkách do 1500 min-1. Propracovaná regulace plnícího tlaku se ale stará o to, aby prodleva byla co nejdůkladněji zamaskovaná. Pokud tedy u podtočeného motoru zrovna nezaboříte pedál plynu do podlahy, ale chcete zrychlovat plynuleji, postupný náběh turbodmychadla jízdu ovlivní jenom nepatrně – proti ještě silnějšímu turbodieselu 1.6 dCi v Renaultech a Nissanech jde o podstatný rozdíl.

obrázek [600 x 346]  

Mimořádně silnou stránkou nového motoru je nízká spotřeba. Honda slibuje ve všech režimech méně než pět litrů, realita sice není tak zelená, horší je ale jenom nepatrně. Při klidné jízdě mimo město si automobil vystačí s udávaným 4,3 l na 100 km, ve městě se odběr paliva pohybuje mezi pěti a šesti litry a dálniční tempo znamená průměr 5,3 l na 100 km. Bavíme se o voze s relativně velkou karoserií SUV, spotřeba však odpovídá srovnatelně výkonným hatchbackům!

Šestistupňová převodovka motor netrápí zbytečně dlouhým odstupňováním, na nejvyšší rychlost se při 130 km/h dočkáte zcela konvenčních 2500 min-1. Velkou výhodou je umístění řadicí páky na vyvýšenou pozici vedle volantu, zvlášť když má kulisa řazení krátké dráhy a na poměry kategorie SUV velmi přesný chod.

Stejně propracované jsou i další aspekty, které přímo souvisí s řízením. Spojkový i brzdový pedál vyžadují přiměřenou ovládací sílu a mají pravidelný chod. Nový agregát znamená také změněné naladění podvozku, které trochu slevilo z komfortu výměnou za zlepšení ovladatelnosti. CR-V 1.6 i-DTEC se v zatáčkách nemůže spolehnout na aktivní připojování zadní kol, a tak má příslušná náprava přepracovanou kinematiku. Ovladatelnost zůstala na úrovni verze 2.2 i-DTEC 4x4, tedy dá se srovnat s jízdou v klasickém kombi. Tužší tlumiče a silentbloky ovšem znamenají lehké podupávání na městské dlažbě. Vzhledem k sedmnáctipalcovému průměru disků to ale není nic, co by vybočovalo z dnešních zvyklostí.

Interiér a výbava

O pohotové poloze řadicí páky už byla řeč, CR-V ale umí zaujmout i dalšími chytrými detaily. Boky středového tunelu kryje měkké polstrování, aby zabránilo případnému kontaktu kolene s tvrdým plastem, mezi sedadly najdeme držák hned na tři nápoje a při nastupování si neušpiníte nohavice. Spodní část dveří totiž kryje i prahy, které díky tomu zůstávají pořád čisté. Zavazadlový prostor zaujme nejen základním objemem 589 litrů, ale také snadným sklápěním zadních sedadel. Stačí zatáhnout za páčku a sedák i s opěradlem se hezky poskládají téměř do roviny.

obrázek [600 x 402]  

Potěší také rozsah standardní výbavy. Již nejlevnější provedení Comfort má dvouzónovou klimatizaci, litá kola, autorádio s USB nebo tempomat. Testovaná verze Elegance přidává mlhovky, bluetooth nebo zadní kameru doplněnou o parkovací čidla vpředu i vzadu. Opravdu chybět může snad jedině vyhřívání sedadel nebo vestavěná navigace, obojí lze ale objednat za příplatek. Jak dokazuje přiložené srovnání, s cenou 649.000 Kč se bohatě vybavená Honda CR-V 1.6 i-DTEC Elegance přibližuje srovnatelně velkým vozům s jiným typem karoserie. SUV je stále nejdražší alternativou, rozdíl ale není zdaleka tak markantní jako dříve.

Závěr

Nový turbodiesel v Hondě CR-V trefně reaguje na aktuální trendy v segmentu crossoverů. I přes relativně malý objem 1,6 litru dodává prostornému vozu přiměřenou dynamiku a k tomu přidává mimořádně nízkou reálnou spotřebu. Kdo zvolí tuto variantu, určitě nebude litovat. Jenom se musí vyrovnat s vnějším designem, který je u Hondy již tradičně poněkud kontroverzní…

Video

Nejlevnější verze modelu544.000 Kč (2.0 i-VTEC 4x2/114 kW S)
Základ s testovaným motorem599.000 Kč (1.6 i-DTEC 4x2/88 kW Comfort)
Testovaný vůz s výbavou671.900 Kč (1.6 i-DTEC 4x2/88 kW Elegance)

Plusy

  • Kultivovaný a mimořádně úsporný motor 1,6 l
  • Přesné řízení a řazení, výborná ovladatelnost
  • Boční dveře kryjí prahy, při vystupování nehrozí ušpinění
  • Jednoduchý systém sklápění zadních sedadel
  • Bezvíčkové otevírání nádrže

Minusy

  • Horší komfort tlumení než u 2.2 i-DTEC 4x4
  • Vnější design je zbytečně kontroverzní
  • Malý úhel otevření pátých dveří
  • Při zátěži hlučnější motor
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 599 000 Kč Cena v testované výbavě: 671 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ABS + EBD + BA + VSA + TSA, dálkově ovládané centrální zamykání, tempomat, elektrické ovládání bočních oken a vnějších zrcátek, autorádio se vstupy AUX a USB, duální automatická klimatizace, stírače s dešťovým senzorem a automatické spínání světel při setmění, zadní parkovací kamera + čidla vpředu a vzadu, bluetooth, kožený volant a hlavice řadicí páky, přední mlhová světla, zadní výdech klimatizace, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, střešní ližiny ve stříbrné barvě, litá 17” kola atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.900,-), zimní paket – vyhřívání předních sedadel a ostřikovače světlometů (+9.000,-).

Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM Projektování a řízení výstavby budov zažívá evoluci. Evoluci pod názvem BIM

Building Information Modeling neboli BIM je inteligentní…

Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu Spolupráce mezi automobilkami? To je běžná praxe, zaznívá z Volkswagenu

Německá společnost Volkswagen označila spolupráci mezi…

Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika Američané zpřísňují pravidla v letecké dopravě. Terčem je elektronika

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (TSA) oznámil, že…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.8 / 4.3 / 4.5
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 589 / 1669
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1611 / 489
Rozměr pneu:225/65 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4570
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1580
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 984
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 1.6 i-DTEC – Jezdí za 4,2 litru







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů Za měsíc a půl začne autosalon ve Frankfurtu. Přehled odtajněných vozů

Na výstavišti ve Frankfurtu ad Mohanem budou letos chybět…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Malá MPV vymírají. Která na českém trhu zatím zůstávají? A kolik stojí?

Včera

Nabídka malých MPV se v posledních letech hodně ztenčila a ztenčovat se bude i dál. Konec prodeje již vyhlíží Citroën C3 Picasso, Hyundai ix20 i Opel Meriva.




Blesk.cz

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Staňte se diktátorem rostlin: Hey! Pikmin je chytlavá hříčka

Série originálních strategií v reálném čase Pikmin, v níž hrají hlavní roli stejnojmenná stvoření, která jsou…

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

 

iSport.cz

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění z daňových úniků

Úleva pro hvězdu Barcelony. Neymara zbavili obvinění…

Fotbalový útočník Barcelony Neymar byl zbaven v Brazílii obvinění z daňových úniků. O tom, že prokuratura případ…

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle hráč si už nekopne

Šéf FCSB Becali po remíze s Plzní diktoval: Tenhle…

Po losu sebevědomá prohlášení, po domácí remíze s Plzní 2:2 v třetím předkole Ligy mistrů ostrá kritika do…

 

Reflex.cz

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta Bartoše a vodáci pod palbou kontrol

Absurdní policejní šikana: Podezřelé dredy piráta…

Pro letošní léto vyhlásila Policie ČR akci Voda 2017 – sérii důkladných alkoholových kontrol vodáků, které mají…

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního dopravního systému Hyperloop pokračují, zatím je to hlemýžď

Čekání na revoluci: Testy vysokorychlostního…

Hyperloop, vysokorychlostní dopravní systém, který by měl údajně v budoucnosti nahradit vlaky, auta i autobusy,…