Test Auto.cz

Honda CR-V 1.6 i-DTEC – Jezdí za 4,2 litru

18.10. 2013
Verdikt
 

Honda se v kategorii SUV vydává novým směrem. S agilním maloobjemovým turbodieselem cílí na ty, kdo nepotřebují pohon všech kol.

Segment klasických velkoprostorových vozů (MPV) je v posledních letech na ústupu. Mnozí zákazníci obětují trochu variability a celkového objemu interiéru, a raději zvolí kombinaci zvýšeného posazu s drsnější image SUV. V takovém případě je pochopitelně výhodou i vyšší světlá výška a pohon všech kol, nicméně ani jedno není nutností.

Přesně z těchto důvodů dnes existuje nepřeberné množství různých SUV, která ve své karoserii ukrývají zcela konvenční hnací řetězec. Jedním z nich je i novinka od Hondy, loni uvedené CR-V 2.2 i-DTEC 4x4 doplňuje menší a slabší turbodiesel 1.6 i-DTEC, který roztáčí pouze kola přední nápravy. Motor je o nezanedbatelných 112 kilogramů lehčí než výkonnější agregát, standardně osazený pohonem 4x4.

Stejný agregát jsme na jaře testovali v Civicu, jenže CR-V je větší a o čtvrt tuny těžší. Proto v něm malý turbodiesel možná nebude mít tak snadný život, nebo je tento předpoklad chybný? Navíc se chlubí skoro neuvěřitelnou spotřebou 4,5 l na 100 km, takže motivace k důkladné zkoušce je silná.

Dokonale spořivý

Nově navržený turbodiesel od Hondy vykazuje slušných 88 kW a 300 N.m, ve stejné objemové kategorii je však lepší třeba Renault se svým 1.6 dCi a Hyundai/Kia s motory 1.6 a 1.7 CRDi. Nejde ale jenom o špičkové hodnoty, motor se dočkal zásadního odlehčení a na jeho projevu je to velmi znát. Snadno se vytáčí a úderně táhne napříč celým spektrem otáček, současně však má minimální účinek při brzdění motorem.

Aplikace v CR-V odhalila vlastnost u Civicu nepoznanou, turboefekt v otáčkách do 1500 min-1. Propracovaná regulace plnícího tlaku se ale stará o to, aby prodleva byla co nejdůkladněji zamaskovaná. Pokud tedy u podtočeného motoru zrovna nezaboříte pedál plynu do podlahy, ale chcete zrychlovat plynuleji, postupný náběh turbodmychadla jízdu ovlivní jenom nepatrně – proti ještě silnějšímu turbodieselu 1.6 dCi v Renaultech a Nissanech jde o podstatný rozdíl.

obrázek [600 x 346]  

Mimořádně silnou stránkou nového motoru je nízká spotřeba. Honda slibuje ve všech režimech méně než pět litrů, realita sice není tak zelená, horší je ale jenom nepatrně. Při klidné jízdě mimo město si automobil vystačí s udávaným 4,3 l na 100 km, ve městě se odběr paliva pohybuje mezi pěti a šesti litry a dálniční tempo znamená průměr 5,3 l na 100 km. Bavíme se o voze s relativně velkou karoserií SUV, spotřeba však odpovídá srovnatelně výkonným hatchbackům!

Šestistupňová převodovka motor netrápí zbytečně dlouhým odstupňováním, na nejvyšší rychlost se při 130 km/h dočkáte zcela konvenčních 2500 min-1. Velkou výhodou je umístění řadicí páky na vyvýšenou pozici vedle volantu, zvlášť když má kulisa řazení krátké dráhy a na poměry kategorie SUV velmi přesný chod.

Stejně propracované jsou i další aspekty, které přímo souvisí s řízením. Spojkový i brzdový pedál vyžadují přiměřenou ovládací sílu a mají pravidelný chod. Nový agregát znamená také změněné naladění podvozku, které trochu slevilo z komfortu výměnou za zlepšení ovladatelnosti. CR-V 1.6 i-DTEC se v zatáčkách nemůže spolehnout na aktivní připojování zadní kol, a tak má příslušná náprava přepracovanou kinematiku. Ovladatelnost zůstala na úrovni verze 2.2 i-DTEC 4x4, tedy dá se srovnat s jízdou v klasickém kombi. Tužší tlumiče a silentbloky ovšem znamenají lehké podupávání na městské dlažbě. Vzhledem k sedmnáctipalcovému průměru disků to ale není nic, co by vybočovalo z dnešních zvyklostí.

Interiér a výbava

O pohotové poloze řadicí páky už byla řeč, CR-V ale umí zaujmout i dalšími chytrými detaily. Boky středového tunelu kryje měkké polstrování, aby zabránilo případnému kontaktu kolene s tvrdým plastem, mezi sedadly najdeme držák hned na tři nápoje a při nastupování si neušpiníte nohavice. Spodní část dveří totiž kryje i prahy, které díky tomu zůstávají pořád čisté. Zavazadlový prostor zaujme nejen základním objemem 589 litrů, ale také snadným sklápěním zadních sedadel. Stačí zatáhnout za páčku a sedák i s opěradlem se hezky poskládají téměř do roviny.

obrázek [600 x 402]  

Potěší také rozsah standardní výbavy. Již nejlevnější provedení Comfort má dvouzónovou klimatizaci, litá kola, autorádio s USB nebo tempomat. Testovaná verze Elegance přidává mlhovky, bluetooth nebo zadní kameru doplněnou o parkovací čidla vpředu i vzadu. Opravdu chybět může snad jedině vyhřívání sedadel nebo vestavěná navigace, obojí lze ale objednat za příplatek. Jak dokazuje přiložené srovnání, s cenou 649.000 Kč se bohatě vybavená Honda CR-V 1.6 i-DTEC Elegance přibližuje srovnatelně velkým vozům s jiným typem karoserie. SUV je stále nejdražší alternativou, rozdíl ale není zdaleka tak markantní jako dříve.

Závěr

Nový turbodiesel v Hondě CR-V trefně reaguje na aktuální trendy v segmentu crossoverů. I přes relativně malý objem 1,6 litru dodává prostornému vozu přiměřenou dynamiku a k tomu přidává mimořádně nízkou reálnou spotřebu. Kdo zvolí tuto variantu, určitě nebude litovat. Jenom se musí vyrovnat s vnějším designem, který je u Hondy již tradičně poněkud kontroverzní…

Video

Nejlevnější verze modelu544.000 Kč (2.0 i-VTEC 4x2/114 kW S)
Základ s testovaným motorem599.000 Kč (1.6 i-DTEC 4x2/88 kW Comfort)
Testovaný vůz s výbavou671.900 Kč (1.6 i-DTEC 4x2/88 kW Elegance)

Plusy

  • Kultivovaný a mimořádně úsporný motor 1,6 l
  • Přesné řízení a řazení, výborná ovladatelnost
  • Boční dveře kryjí prahy, při vystupování nehrozí ušpinění
  • Jednoduchý systém sklápění zadních sedadel
  • Bezvíčkové otevírání nádrže

Minusy

  • Horší komfort tlumení než u 2.2 i-DTEC 4x4
  • Vnější design je zbytečně kontroverzní
  • Malý úhel otevření pátých dveří
  • Při zátěži hlučnější motor
Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Cena v základní výbavě: 599 000 Kč Cena v testované výbavě: 671 900 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, ABS + EBD + BA + VSA + TSA, dálkově ovládané centrální zamykání, tempomat, elektrické ovládání bočních oken a vnějších zrcátek, autorádio se vstupy AUX a USB, duální automatická klimatizace, stírače s dešťovým senzorem a automatické spínání světel při setmění, zadní parkovací kamera + čidla vpředu a vzadu, bluetooth, kožený volant a hlavice řadicí páky, přední mlhová světla, zadní výdech klimatizace, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, střešní ližiny ve stříbrné barvě, litá 17” kola atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+13.900,-), zimní paket – vyhřívání předních sedadel a ostřikovače světlometů (+9.000,-).

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu

V Příbrami hoří v průmyslovém areálu výrobce bazénů a…

Janovský most zřejmě spadl kvůli prasknutí nosného lana Janovský most zřejmě spadl kvůli prasknutí nosného lana

V Janově na severu Itálie pokračovalo pátrání po…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1597
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 182
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.8 / 4.3 / 4.5
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 589 / 1669
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1611 / 489
Rozměr pneu:225/65 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4570
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1675
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1580
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 984
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 1.6 i-DTEC – Jezdí za 4,2 litru







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit Co skrývá záslepka u voliče převodovky? V nouzi vás může zachránit

U některých aut je záslepka pro odjištění pojistky…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Dnes 18:50

Jeden z nejzvláštnějších exemplářů Ferrari se po delší době ukázal na veřejnosti. A co víc, rovnou se proháněl v uličkách města.




Blesk.cz

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj bílý prášek a páchl, dvě ženy skončily v nemocnici

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj…

V pátek o půl jedenácté 17. srpna dostali policisté hlášení o podivné zásilce. Zaměstnanci pošty zjistili, že z…

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

 

iSport.cz

Čechovi mizí konkurence. Ospina jde z Arsenalu hostovat do Neapole

Čechovi mizí konkurence. Ospina jde z Arsenalu…

Arsenal poslal na hostování do Neapole fotbalového brankáře Davida Ospinu, jenž byl v uplynulých třech sezonách…

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem na Slovensko

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem…

Po vyřazení ve druhém předkole Evropské ligy bylo zřejmé, že Sparta přistoupí k redukci početného kádru. Tak se…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…