reklama


26.12. 2015 Michal Fokt

Honda Civic Type R 2016: Superfotogalerie a podrobné technické informace

 

Honda uvádí Civic Type R na japonský trh a poskytla nové, dosud neviděné fotografie a to včetně těch dnes už méně obvyklých - technických.

Vypadá to, že Japonsko bude kromě Evropy jediným trhem, kam zamíří aktuální Civic Type R, globálním modelem se ostré "erko" stane až v příští generaci. I to je ale pochopitelně pro japonskou značku velká událost, ani na domácím trhu už Honda neměla několik let skutečné sportovní auto, pouze hybridní CR-Z a "warm-hatch" Fit RS s atmosférickou patnáctistovkou, takže 310koňový "tajpár" bude vítaným zpestřením nabídky.

A protože Japonci si hodně potrpí na techniku, Honda připravila novou fotogalerii, v níž nechybí spousta technických obrázků, týkajících se motoru, brzd, zavěšení a dalších oblastí. V souvislosti s tím tedy určitě neuškodí připomenout si hlavní technické speciality ostré Hondy, které jí dopomohly k dosažení nejlepšího času mezi auty s pohonem předních kol na Severní smyčce Nürburgringu.

Civic Type R je nejsilnějším produkčním vozem značky v historii, což ovšem už na jaře změní druhá generace supersportu NSX. Celohliníkový motor 2.0 VTEC Turbo disponuje výkonem 310 koní (228 kW) při 6 500 otáčkách, točivým momentem 400 N.m při 2 500/min a umožňuje točit 7000 otáček. Samozřejmostí je přímý vstřik, pracující s tlakem 20 MPa, méně obvyklé je dnes ovšem turbo s jednou rozváděcí komorou, které Honda kombinuje se systémem VTEC na výfukových ventilech, zatímco proměnné časování Dual VTC, umožňující částečné překrývání časování ventilů, je na obou vačkách. VTEC mění velikost zdvihu výfukového ventilu pro potlačení turboefektu v nízkých otáčkách zvýšením tlaku ve výfukovém potrubí.

Pro další zvýšení odezvy je součástí systému přeplňování elektronická klapka v rozvodu výfukových plynů, která umožňuje větší možnosti řízení generovaného tlaku. Motor pracuje s kompresním poměrem 9,8:1 a dostal odlévané hliníkové písty a vahadla systému VTEC, kované ojnice a lehkou klikovou hřídel. Hlava válců má dvoudílný plášť s vodním chlazením, které snižuje teplotu výfukových plynů a spalovací komory. Zároveň je každý píst vybaven chladícím kanálem pro zvýšení průtoku oleje, zatímco výfukové ventily jsou plněny sodíkem.

Motor je zkombinován se šestistupňovým manuálem s extrémně krátkými dráhami řazení (40 mm) a samosvorným diferenciálem se šikmým ozubením, jenž zlepšuje trakci i při ostrém průjezdu zatáčkami. Jeho zásluhou ukrojil CTR z času na Nordschleife tři sekundy. Skříň je vybavena chladičem oleje, který zajišťuje dostatečné chlazení i při vysokém zatížení. Je umístěn na dolní straně převodovky a nasává studený vzduch přiváděný žebrovaným tvarem skříně převodovky. I přes použití chladiče oleje patří převodovka k nejlehčím ve třídě.

Důraz byl kladen i na aerodynamiku. Otvory v mřížce předního nárazníku, které přivádějí vzduch k mezichladiči, jsou tvarované pro minimalizování aerodynamických ztrát. Téměř plochý podvozek napomáhá proudění vzduchu pod vozem a v kombinaci se zadním difuzorem optimalizuje přítlak. Přední splitter a boční prahy též ovlivňují proudění vzduchu, které vytváří tlak na přední nápravu, zatímco specifický tvar předního nárazníku eliminuje turbulence okolo kol, vylepšuje stabilitu při vysokých rychlostech a dále omezuje vztlak. Zadní křídlo zvyšuje přítlak na zadní nápravu, aniž by docházelo k přílišnému zvýšení odporu vzduchu při vyšších rychlostech. Výsledkem je záporný vztlak, v této třídě ojedinělý. S aerodynamikou souvisí i odvod tepla. Mřížky v předním nárazníku přivádějí více chladícího vzduchu do prostoru motoru, jenž je veden do průduchů nad koly a za hliníkovými podběhy kol. Větrací otvory na zadní hraně nástavců předních podběhů rovněž vylepšují odvádění tepla od brzd.

Podvozek CTR využívá magnetické adaptivní tlumiče, jejichž snímače sledují dění každou milisekundu a pomocí elektromagnetických cívek uvnitř tlumičů se mění kanály průtoku oleje a řídí tak sílu tlumení. Navíc omezují přenos zatížení kol během akcelerace a brzdění. Zavěšení přední nápravy McPherson s oddělenou těhlicí a dvěma rejdovými čepy zvyšuje stabilitu při vysokých rychlostech a při extrémním zatáčení. Klouby tedy přijímají pokyny řízení a nosný třmen přijímá informace z povrchu vozovky. Nezávislá těhlice se projevuje menším odklonem rejdové osy, což omezuje tahání do řízení o 55 % v porovnání se zavěšením standardního Civicu. Zadní náprava modelu má torzní příčku s uzavřeným profilem, což vylepšuje tuhost zadní nápravy v krutu o 177 % a není tedy nutné používat stabilizátor.

Civic Type R disponuje též režimem +R, který zvyšuje odezvu systémů podvozku a hnacích systémů. Zvýší se citlivost motoru a charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější, účinek posilovače řízení je omezen, tlumicí síla adaptivního podvozku se zvýší o 30 procent a stabilizační systém vozu umožňuje větší rychlost stáčení a prokluzu. Jízdní vlastnosti ovlivňuje také systém aktivního brzdění (AHA). Reaguje zejména na rychlé pokyny řízení nebo při vysokém zatížení v zatáčkách. Využívá stabilizačního systému vozu, je aktivní neustále a bez vědomí řidiče podle potřeby mírně přibrzďuje vnitřní kola.

Spolupracujeme s TipCars.com
Češi začali mapovat zapomenutá místa planety Češi začali mapovat zapomenutá místa planety

Odlehlé vesničky v Jižním Súdánu nebo tropické oblasti…

Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát Do čela CIA míří tvrdý kritik Ruska i Íránu. Nominaci Pompea schválil Senát

Americký Senát v pondělí potvrdil v druhém termínu jasnou…

Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme Zápisník Jana Stuchlíka: Prostě to zařídíme

Americká jatka končí. Američané budou mít skvělé školy…

Zpracovatelé dřeva dostanou desítky milionů na osvětu Zpracovatelé dřeva dostanou desítky milionů na osvětu

Stát chystá nový fond pro lesnické a dřevozpracující…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic Type R 2016: Superfotogalerie…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6 Nejlevnější auta z let 1977 a 2017. Tehdy stál trabant 15 platů, dnes dacia jen 6

Dnes je u dealerů značek působících na území České…

 




Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition

Posledních 100 vyrobených exemplářů ostrého Civicu…

Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok

Honda překvapila a premiéru sériového hatchbacku Civic…

 



 
Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Převodka řízení: Díky ní odbočíte. Jak funguje? A čím se liší jednotlivé typy?

Dnes 08:00

Točíte volantem a přitom se vychylují kola do stran. Je to zásluhou převodky řízení, která převádí otáčivý pohyb volantu na posuvných spojovacích tyčích řízení.




Blesk.cz

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané spojenectví může být nezákonné

Skončí lidovci a STAN u soudu? Expert: Chystané…

Po „rozvodu“ s TOP 09 se ženou Starostové a nezávislí znovu do „chomoutu“. Tentokrát chtějí zkusit štěstí ve…

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem. Prý tím vyřešil střet zájmů

Trump předal před inaugurací obří impérium dětem.…

45. americký prezident Donald Trump se ještě před svou inaugurací údajně vzdal byznysových aktiv a opustil…

 

iSport.cz

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem pracovat, ví Horváth

Plzeň završila deštivé Španělsko. Máme na čem…

Dva odehrané zápasy, remíza a výhra. K tomu spousty náročných tréninkových jednotek v nohách. Fotbalisté…

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v Montpellieru

Hotovo. Obránce Pokorný opouští Liberec, podepsal v…

Liberec definitivně přišel o svého kapitána. Obránce Lukáš Pokorný přestupuje do francouzského Montpellieru, kde…

 

Reflex.cz

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy filmařského prostředí. Zatím jen šustí papírem a nudí

Seriál Bohéma: ČT slibovala zachycení slávy i bídy…

Doba, kterou seriál popisuje, byla krutá. Dramata, jež lidé prožívali, lámala vazy, ničila kariéry i celé…

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

 
 
reklama