26.12. 2015 Michal Fokt

Honda Civic Type R 2016: Superfotogalerie a podrobné technické informace

 

Honda uvádí Civic Type R na japonský trh a poskytla nové, dosud neviděné fotografie a to včetně těch dnes už méně obvyklých - technických.

Vypadá to, že Japonsko bude kromě Evropy jediným trhem, kam zamíří aktuální Civic Type R, globálním modelem se ostré "erko" stane až v příští generaci. I to je ale pochopitelně pro japonskou značku velká událost, ani na domácím trhu už Honda neměla několik let skutečné sportovní auto, pouze hybridní CR-Z a "warm-hatch" Fit RS s atmosférickou patnáctistovkou, takže 310koňový "tajpár" bude vítaným zpestřením nabídky.

A protože Japonci si hodně potrpí na techniku, Honda připravila novou fotogalerii, v níž nechybí spousta technických obrázků, týkajících se motoru, brzd, zavěšení a dalších oblastí. V souvislosti s tím tedy určitě neuškodí připomenout si hlavní technické speciality ostré Hondy, které jí dopomohly k dosažení nejlepšího času mezi auty s pohonem předních kol na Severní smyčce Nürburgringu.

Civic Type R je nejsilnějším produkčním vozem značky v historii, což ovšem už na jaře změní druhá generace supersportu NSX. Celohliníkový motor 2.0 VTEC Turbo disponuje výkonem 310 koní (228 kW) při 6 500 otáčkách, točivým momentem 400 N.m při 2 500/min a umožňuje točit 7000 otáček. Samozřejmostí je přímý vstřik, pracující s tlakem 20 MPa, méně obvyklé je dnes ovšem turbo s jednou rozváděcí komorou, které Honda kombinuje se systémem VTEC na výfukových ventilech, zatímco proměnné časování Dual VTC, umožňující částečné překrývání časování ventilů, je na obou vačkách. VTEC mění velikost zdvihu výfukového ventilu pro potlačení turboefektu v nízkých otáčkách zvýšením tlaku ve výfukovém potrubí.

Pro další zvýšení odezvy je součástí systému přeplňování elektronická klapka v rozvodu výfukových plynů, která umožňuje větší možnosti řízení generovaného tlaku. Motor pracuje s kompresním poměrem 9,8:1 a dostal odlévané hliníkové písty a vahadla systému VTEC, kované ojnice a lehkou klikovou hřídel. Hlava válců má dvoudílný plášť s vodním chlazením, které snižuje teplotu výfukových plynů a spalovací komory. Zároveň je každý píst vybaven chladícím kanálem pro zvýšení průtoku oleje, zatímco výfukové ventily jsou plněny sodíkem.

Motor je zkombinován se šestistupňovým manuálem s extrémně krátkými dráhami řazení (40 mm) a samosvorným diferenciálem se šikmým ozubením, jenž zlepšuje trakci i při ostrém průjezdu zatáčkami. Jeho zásluhou ukrojil CTR z času na Nordschleife tři sekundy. Skříň je vybavena chladičem oleje, který zajišťuje dostatečné chlazení i při vysokém zatížení. Je umístěn na dolní straně převodovky a nasává studený vzduch přiváděný žebrovaným tvarem skříně převodovky. I přes použití chladiče oleje patří převodovka k nejlehčím ve třídě.

Důraz byl kladen i na aerodynamiku. Otvory v mřížce předního nárazníku, které přivádějí vzduch k mezichladiči, jsou tvarované pro minimalizování aerodynamických ztrát. Téměř plochý podvozek napomáhá proudění vzduchu pod vozem a v kombinaci se zadním difuzorem optimalizuje přítlak. Přední splitter a boční prahy též ovlivňují proudění vzduchu, které vytváří tlak na přední nápravu, zatímco specifický tvar předního nárazníku eliminuje turbulence okolo kol, vylepšuje stabilitu při vysokých rychlostech a dále omezuje vztlak. Zadní křídlo zvyšuje přítlak na zadní nápravu, aniž by docházelo k přílišnému zvýšení odporu vzduchu při vyšších rychlostech. Výsledkem je záporný vztlak, v této třídě ojedinělý. S aerodynamikou souvisí i odvod tepla. Mřížky v předním nárazníku přivádějí více chladícího vzduchu do prostoru motoru, jenž je veden do průduchů nad koly a za hliníkovými podběhy kol. Větrací otvory na zadní hraně nástavců předních podběhů rovněž vylepšují odvádění tepla od brzd.

Podvozek CTR využívá magnetické adaptivní tlumiče, jejichž snímače sledují dění každou milisekundu a pomocí elektromagnetických cívek uvnitř tlumičů se mění kanály průtoku oleje a řídí tak sílu tlumení. Navíc omezují přenos zatížení kol během akcelerace a brzdění. Zavěšení přední nápravy McPherson s oddělenou těhlicí a dvěma rejdovými čepy zvyšuje stabilitu při vysokých rychlostech a při extrémním zatáčení. Klouby tedy přijímají pokyny řízení a nosný třmen přijímá informace z povrchu vozovky. Nezávislá těhlice se projevuje menším odklonem rejdové osy, což omezuje tahání do řízení o 55 % v porovnání se zavěšením standardního Civicu. Zadní náprava modelu má torzní příčku s uzavřeným profilem, což vylepšuje tuhost zadní nápravy v krutu o 177 % a není tedy nutné používat stabilizátor.

Civic Type R disponuje též režimem +R, který zvyšuje odezvu systémů podvozku a hnacích systémů. Zvýší se citlivost motoru a charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější, účinek posilovače řízení je omezen, tlumicí síla adaptivního podvozku se zvýší o 30 procent a stabilizační systém vozu umožňuje větší rychlost stáčení a prokluzu. Jízdní vlastnosti ovlivňuje také systém aktivního brzdění (AHA). Reaguje zejména na rychlé pokyny řízení nebo při vysokém zatížení v zatáčkách. Využívá stabilizačního systému vozu, je aktivní neustále a bez vědomí řidiče podle potřeby mírně přibrzďuje vnitřní kola.

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic Type R 2016: Superfotogalerie…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition

Posledních 100 vyrobených exemplářů ostrého Civicu…

Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok

Honda překvapila a premiéru sériového hatchbacku Civic…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Dnes 19:00

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Flyers nepomohl ani výborný Neuvirth a bitka Gudase. Hanzal asistoval

Flyers nepomohl ani výborný Neuvirth a bitka Gudase.…

SOUHRN | Český souboj nabídl sobotní večerní program NHL, v němž na sebe narazil Columbus a Philadelphia. Český…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky Grety Garbo. S původním vybavením a za 150 milionů

V New Yorku se prodává úžasný byt legendární herečky…

Nádherný byt Grety Garbo (1905 – 1990), jedné z nejslavnějších hereček všech dob, se v New Yorku vůbec poprvé…