26.12. 2015 Michal Fokt

Honda Civic Type R 2016: Superfotogalerie a podrobné technické informace

 

Honda uvádí Civic Type R na japonský trh a poskytla nové, dosud neviděné fotografie a to včetně těch dnes už méně obvyklých - technických.

Vypadá to, že Japonsko bude kromě Evropy jediným trhem, kam zamíří aktuální Civic Type R, globálním modelem se ostré "erko" stane až v příští generaci. I to je ale pochopitelně pro japonskou značku velká událost, ani na domácím trhu už Honda neměla několik let skutečné sportovní auto, pouze hybridní CR-Z a "warm-hatch" Fit RS s atmosférickou patnáctistovkou, takže 310koňový "tajpár" bude vítaným zpestřením nabídky.

A protože Japonci si hodně potrpí na techniku, Honda připravila novou fotogalerii, v níž nechybí spousta technických obrázků, týkajících se motoru, brzd, zavěšení a dalších oblastí. V souvislosti s tím tedy určitě neuškodí připomenout si hlavní technické speciality ostré Hondy, které jí dopomohly k dosažení nejlepšího času mezi auty s pohonem předních kol na Severní smyčce Nürburgringu.

Civic Type R je nejsilnějším produkčním vozem značky v historii, což ovšem už na jaře změní druhá generace supersportu NSX. Celohliníkový motor 2.0 VTEC Turbo disponuje výkonem 310 koní (228 kW) při 6 500 otáčkách, točivým momentem 400 N.m při 2 500/min a umožňuje točit 7000 otáček. Samozřejmostí je přímý vstřik, pracující s tlakem 20 MPa, méně obvyklé je dnes ovšem turbo s jednou rozváděcí komorou, které Honda kombinuje se systémem VTEC na výfukových ventilech, zatímco proměnné časování Dual VTC, umožňující částečné překrývání časování ventilů, je na obou vačkách. VTEC mění velikost zdvihu výfukového ventilu pro potlačení turboefektu v nízkých otáčkách zvýšením tlaku ve výfukovém potrubí.

Pro další zvýšení odezvy je součástí systému přeplňování elektronická klapka v rozvodu výfukových plynů, která umožňuje větší možnosti řízení generovaného tlaku. Motor pracuje s kompresním poměrem 9,8:1 a dostal odlévané hliníkové písty a vahadla systému VTEC, kované ojnice a lehkou klikovou hřídel. Hlava válců má dvoudílný plášť s vodním chlazením, které snižuje teplotu výfukových plynů a spalovací komory. Zároveň je každý píst vybaven chladícím kanálem pro zvýšení průtoku oleje, zatímco výfukové ventily jsou plněny sodíkem.

Motor je zkombinován se šestistupňovým manuálem s extrémně krátkými dráhami řazení (40 mm) a samosvorným diferenciálem se šikmým ozubením, jenž zlepšuje trakci i při ostrém průjezdu zatáčkami. Jeho zásluhou ukrojil CTR z času na Nordschleife tři sekundy. Skříň je vybavena chladičem oleje, který zajišťuje dostatečné chlazení i při vysokém zatížení. Je umístěn na dolní straně převodovky a nasává studený vzduch přiváděný žebrovaným tvarem skříně převodovky. I přes použití chladiče oleje patří převodovka k nejlehčím ve třídě.

Důraz byl kladen i na aerodynamiku. Otvory v mřížce předního nárazníku, které přivádějí vzduch k mezichladiči, jsou tvarované pro minimalizování aerodynamických ztrát. Téměř plochý podvozek napomáhá proudění vzduchu pod vozem a v kombinaci se zadním difuzorem optimalizuje přítlak. Přední splitter a boční prahy též ovlivňují proudění vzduchu, které vytváří tlak na přední nápravu, zatímco specifický tvar předního nárazníku eliminuje turbulence okolo kol, vylepšuje stabilitu při vysokých rychlostech a dále omezuje vztlak. Zadní křídlo zvyšuje přítlak na zadní nápravu, aniž by docházelo k přílišnému zvýšení odporu vzduchu při vyšších rychlostech. Výsledkem je záporný vztlak, v této třídě ojedinělý. S aerodynamikou souvisí i odvod tepla. Mřížky v předním nárazníku přivádějí více chladícího vzduchu do prostoru motoru, jenž je veden do průduchů nad koly a za hliníkovými podběhy kol. Větrací otvory na zadní hraně nástavců předních podběhů rovněž vylepšují odvádění tepla od brzd.

Podvozek CTR využívá magnetické adaptivní tlumiče, jejichž snímače sledují dění každou milisekundu a pomocí elektromagnetických cívek uvnitř tlumičů se mění kanály průtoku oleje a řídí tak sílu tlumení. Navíc omezují přenos zatížení kol během akcelerace a brzdění. Zavěšení přední nápravy McPherson s oddělenou těhlicí a dvěma rejdovými čepy zvyšuje stabilitu při vysokých rychlostech a při extrémním zatáčení. Klouby tedy přijímají pokyny řízení a nosný třmen přijímá informace z povrchu vozovky. Nezávislá těhlice se projevuje menším odklonem rejdové osy, což omezuje tahání do řízení o 55 % v porovnání se zavěšením standardního Civicu. Zadní náprava modelu má torzní příčku s uzavřeným profilem, což vylepšuje tuhost zadní nápravy v krutu o 177 % a není tedy nutné používat stabilizátor.

Civic Type R disponuje též režimem +R, který zvyšuje odezvu systémů podvozku a hnacích systémů. Zvýší se citlivost motoru a charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější, účinek posilovače řízení je omezen, tlumicí síla adaptivního podvozku se zvýší o 30 procent a stabilizační systém vozu umožňuje větší rychlost stáčení a prokluzu. Jízdní vlastnosti ovlivňuje také systém aktivního brzdění (AHA). Reaguje zejména na rychlé pokyny řízení nebo při vysokém zatížení v zatáčkách. Využívá stabilizačního systému vozu, je aktivní neustále a bez vědomí řidiče podle potřeby mírně přibrzďuje vnitřní kola.

Spolupracujeme s TipCars.com
ANO přizve občanské demokraty do vlády ANO přizve občanské demokraty do vlády

Hnutí ANO nabídne občanským demokratům možnost vládní…

Čínský prezident napodobil Mao Ce-tunga, jeho ideologii zařadí strana do svých stanov Čínský prezident napodobil Mao Ce-tunga, jeho ideologii zařadí strana do svých stanov

Delegáti končícího sjezdu Komunistické strany Číny dnes…

Komentář Jany Havligerové: Předčasné volby? Zapomeňte Komentář Jany Havligerové: Předčasné volby? Zapomeňte

Volby určily jednoznačného vítěze, ba přímo politického…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic Type R 2016: Superfotogalerie…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Volvo vystavuje novinku XC 40 v obchodních centrech Volvo vystavuje novinku XC 40 v obchodních centrech

Nejmenší SUV značky Volvo - model XC 40 se sice začne…

 



Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition

Posledních 100 vyrobených exemplářů ostrého Civicu…

Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok

Honda překvapila a premiéru sériového hatchbacku Civic…

 



 
To je škody! Unikátní McLaren P1 divize MSO skončil v plamenech

To je škody! Unikátní McLaren P1 divize MSO skončil v plamenech

Dnes 12:50

Tento konkrétní kousek patřil mezi nejznámější vozy McLarenu ve Velké Británii, hořet začal ze zatím neznámých důvodů.




Blesk.cz

Sisa Sklovská si zahrává: Po operaci natáčela Pevnost Boyard

Sisa Sklovská si zahrává: Po operaci natáčela Pevnost Boyard

Zpěvačka Sisa Sklovská (52) má zřejmě pro strach uděláno. Nabídku na účinkování v dobrodružném pořadu Pevnost…

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel milenku! Manželka to vzala nádherně, říká

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel…

Kontroverzní miliardář Karel Janeček (44) opět šokuje. Dva roky po svatbě přiznal milenku, o které jeho manželka…

 

iSport.cz

Gólmany Vegas kosí zranění. Nová dvojice má v NHL odchytáno 14 minut

Gólmany Vegas kosí zranění. Nová dvojice má v NHL…

Od začátku je musejí brát vážně. Žádný nový celek NHL neměl tak dobrý start – v celé stoleté historii NHL,…

Slavia pomalu odpadá z boje o titul. Obhájce brzdí POLOPŘEVRAT

Slavia pomalu odpadá z boje o titul. Obhájce brzdí…

Když se spojí sportovní, finanční a strategické hledisko, má Slavia největší sílu sejmout Viktorii Plzeň z…

 

Reflex.cz

Bohumil Pečinka: Piráti se rozdělí a polovina skončí jinde. Jde o to, kdo si je podchytí

Bohumil Pečinka: Piráti se rozdělí a polovina skončí…

Za velkou neznámou považuje komentátor Reflexu Bohumil Pečinka angažmá Pirátů v Poslanecké sněmovně. „Vůbec…

Strom uprostřed fotbalového hřiště. Jak tohle vzniklo?

Strom uprostřed fotbalového hřiště. Jak tohle vzniklo?

Hřiště, jaké svět neviděl, i tak by se dala nazvat multifunkční sportovní plocha na střední škole Yucai v…