26.12. 2015 Michal Fokt

Honda Civic Type R 2016: Superfotogalerie a podrobné technické informace

 

Honda uvádí Civic Type R na japonský trh a poskytla nové, dosud neviděné fotografie a to včetně těch dnes už méně obvyklých - technických.

Vypadá to, že Japonsko bude kromě Evropy jediným trhem, kam zamíří aktuální Civic Type R, globálním modelem se ostré "erko" stane až v příští generaci. I to je ale pochopitelně pro japonskou značku velká událost, ani na domácím trhu už Honda neměla několik let skutečné sportovní auto, pouze hybridní CR-Z a "warm-hatch" Fit RS s atmosférickou patnáctistovkou, takže 310koňový "tajpár" bude vítaným zpestřením nabídky.

A protože Japonci si hodně potrpí na techniku, Honda připravila novou fotogalerii, v níž nechybí spousta technických obrázků, týkajících se motoru, brzd, zavěšení a dalších oblastí. V souvislosti s tím tedy určitě neuškodí připomenout si hlavní technické speciality ostré Hondy, které jí dopomohly k dosažení nejlepšího času mezi auty s pohonem předních kol na Severní smyčce Nürburgringu.

Civic Type R je nejsilnějším produkčním vozem značky v historii, což ovšem už na jaře změní druhá generace supersportu NSX. Celohliníkový motor 2.0 VTEC Turbo disponuje výkonem 310 koní (228 kW) při 6 500 otáčkách, točivým momentem 400 N.m při 2 500/min a umožňuje točit 7000 otáček. Samozřejmostí je přímý vstřik, pracující s tlakem 20 MPa, méně obvyklé je dnes ovšem turbo s jednou rozváděcí komorou, které Honda kombinuje se systémem VTEC na výfukových ventilech, zatímco proměnné časování Dual VTC, umožňující částečné překrývání časování ventilů, je na obou vačkách. VTEC mění velikost zdvihu výfukového ventilu pro potlačení turboefektu v nízkých otáčkách zvýšením tlaku ve výfukovém potrubí.

Pro další zvýšení odezvy je součástí systému přeplňování elektronická klapka v rozvodu výfukových plynů, která umožňuje větší možnosti řízení generovaného tlaku. Motor pracuje s kompresním poměrem 9,8:1 a dostal odlévané hliníkové písty a vahadla systému VTEC, kované ojnice a lehkou klikovou hřídel. Hlava válců má dvoudílný plášť s vodním chlazením, které snižuje teplotu výfukových plynů a spalovací komory. Zároveň je každý píst vybaven chladícím kanálem pro zvýšení průtoku oleje, zatímco výfukové ventily jsou plněny sodíkem.

Motor je zkombinován se šestistupňovým manuálem s extrémně krátkými dráhami řazení (40 mm) a samosvorným diferenciálem se šikmým ozubením, jenž zlepšuje trakci i při ostrém průjezdu zatáčkami. Jeho zásluhou ukrojil CTR z času na Nordschleife tři sekundy. Skříň je vybavena chladičem oleje, který zajišťuje dostatečné chlazení i při vysokém zatížení. Je umístěn na dolní straně převodovky a nasává studený vzduch přiváděný žebrovaným tvarem skříně převodovky. I přes použití chladiče oleje patří převodovka k nejlehčím ve třídě.

Důraz byl kladen i na aerodynamiku. Otvory v mřížce předního nárazníku, které přivádějí vzduch k mezichladiči, jsou tvarované pro minimalizování aerodynamických ztrát. Téměř plochý podvozek napomáhá proudění vzduchu pod vozem a v kombinaci se zadním difuzorem optimalizuje přítlak. Přední splitter a boční prahy též ovlivňují proudění vzduchu, které vytváří tlak na přední nápravu, zatímco specifický tvar předního nárazníku eliminuje turbulence okolo kol, vylepšuje stabilitu při vysokých rychlostech a dále omezuje vztlak. Zadní křídlo zvyšuje přítlak na zadní nápravu, aniž by docházelo k přílišnému zvýšení odporu vzduchu při vyšších rychlostech. Výsledkem je záporný vztlak, v této třídě ojedinělý. S aerodynamikou souvisí i odvod tepla. Mřížky v předním nárazníku přivádějí více chladícího vzduchu do prostoru motoru, jenž je veden do průduchů nad koly a za hliníkovými podběhy kol. Větrací otvory na zadní hraně nástavců předních podběhů rovněž vylepšují odvádění tepla od brzd.

Podvozek CTR využívá magnetické adaptivní tlumiče, jejichž snímače sledují dění každou milisekundu a pomocí elektromagnetických cívek uvnitř tlumičů se mění kanály průtoku oleje a řídí tak sílu tlumení. Navíc omezují přenos zatížení kol během akcelerace a brzdění. Zavěšení přední nápravy McPherson s oddělenou těhlicí a dvěma rejdovými čepy zvyšuje stabilitu při vysokých rychlostech a při extrémním zatáčení. Klouby tedy přijímají pokyny řízení a nosný třmen přijímá informace z povrchu vozovky. Nezávislá těhlice se projevuje menším odklonem rejdové osy, což omezuje tahání do řízení o 55 % v porovnání se zavěšením standardního Civicu. Zadní náprava modelu má torzní příčku s uzavřeným profilem, což vylepšuje tuhost zadní nápravy v krutu o 177 % a není tedy nutné používat stabilizátor.

Civic Type R disponuje též režimem +R, který zvyšuje odezvu systémů podvozku a hnacích systémů. Zvýší se citlivost motoru a charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější, účinek posilovače řízení je omezen, tlumicí síla adaptivního podvozku se zvýší o 30 procent a stabilizační systém vozu umožňuje větší rychlost stáčení a prokluzu. Jízdní vlastnosti ovlivňuje také systém aktivního brzdění (AHA). Reaguje zejména na rychlé pokyny řízení nebo při vysokém zatížení v zatáčkách. Využívá stabilizačního systému vozu, je aktivní neustále a bez vědomí řidiče podle potřeby mírně přibrzďuje vnitřní kola.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu Zápisník Jana Pavce: Tradice šlendriánu

Mrazivé ráno na uzavřeném Libeňském mostě je vlastně…

Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát Investoři sypají peníze do lega, u raritních kousků se jim mohou vrátit i dvacetkrát

Analytik pracující pro J&T Michal Šnobr investoval do…

Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí Babiš je jediný kandidát ANO na premiéra, shodl se výbor hnutí

Předseda ANO Andrej Babiš je jediným kandidátem hnutí na…

Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa Konkurence pro SpaceX? Do vesmíru se vydala další soukromá raketa

Na trh soukromých kosmických letů vstoupil nový hráč.…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda Civic Type R 2016: Superfotogalerie…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

 



Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition Honda Civic Type R se rozloučí limitkou Black Edition

Posledních 100 vyrobených exemplářů ostrého Civicu…

Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok Honda Civic Type R Prototype: Nová japonská bestie dorazí už za rok

Honda překvapila a premiéru sériového hatchbacku Civic…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Včera

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní manévry, kandidáti budou na vodě

Debata Drahoš vs. Zeman: Prima dělá bezpečnostní…

Už v sobotu odpoledne budeme vědět, kdo bude příštích pět let českým prezidentem. Miloš Zeman, nebo Jiří Drahoš.…

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal Dádu a Trumpovou! Jednu zval i na smrt!

Jiří Štaidl (†30) by měl 75 let: V posteli střídal…

75. narozeniny by dnes oslavil Jiří Štaidl (†30), bratr hudebníka Ladislava Štaidla (72) a textař, který napsal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná Plíšková a šílící Strýcová

České noční drama: Ďábelské prasátko, klidná…

Tohle bylo drama jako řemen! Téměř dvě a tři čtvrtě hodiny dřely na kurtu v osmifinále Australian české tenistky…

 

Reflex.cz

Prezidentských debat je nesmyslně moc, zaplavují prostor a neukazují nic zásadního

Prezidentských debat je nesmyslně moc, zaplavují…

Nedělní debata Miloše Zemana před druhým kolem prezidentských voleb na TV Nova nebyla žádnou debatou. Jeho…

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…