Honda Civic v ČR už i s turbodieselem

Honda Civic v ČR už i s turbodieselem

 
 

Milovníci přeplňovaných vznětových motorů nyní mohou zavítat i k prodejcům Hondy. Hatchbacky Civic se totiž nyní nabízejí se zajímavým turbodieselem 1.7 CTDi.

Honda má image výrobce špičkových benzinových motorů, který donedávna nechtěl o turbodieselech ani slyšet. Poprvé se s tímto druhem spalovacích motorů seznámila, kdy před lety montovala do vozů Accord a Civic jednotky firmy Rover, ty se však kvůli svým „kvalitám“ nesetkaly u zákazníků Hondy s úspěchem, nyní tedy přichází nová éra.

Ke spolupráci na turbodieselu pro Civic si Honda přizvala firmu Isuzu, která nejen že má v této oblasti dlouholeté zkušenosti, ale navíc patří do koncernu GM, kterému Honda dodává šestiválcové motory, kooperace tedy zřejmě byla součástí smlouvy. Předmětem zájmu se stal turbodiesel o objemu 1,7 l vyráběný v Polsku, který je dobře znám z Opelu Astra, v němž se vyznačuje nízkou spotřebou a solidní dynamikou. Jeho parametry 55 kW při 4400/min a 165 N.m při 1800/min se však výrobci sportovně laděných vozů moc nezamlouvaly, proto se na něm patřičně „vyřádil“. Z původní jednotky zbyl pouze blok motoru a tělo katalyzátoru, vše ostatní prošlo úpravami, kterých třeba jen na hlavě byla téměř stovka, nové jsou i písty, ojnice a mnoho dalších dílů. Na rozdíl od zážehových motorů, při jejichž vývoji pravděpodobně partnery nepotřebuje, u turbodieselu si přizvala renomované specialisty – třeba vstřikovací systém common rail spolu s řídící jednotkou pocházejí od Bosche, převodovka zase od japonské firmy ISZ Fujisawa.

Kromě systému vysokotlakého vstřikování disponuje jednotka Honda-Isuzu turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek (VTG), ale také systémem dvoustupňového proudění vzduchu v sání (VSS), které má obdobnou funkci jako proměnná délka sacího traktu u zážehových motorů. Tyto modifikace vedly k získání výkonu 74 kW při 4400/min a točivého momentu 220 N.m při 1800/min – znovu připomínáme, že jde o objem pouze 1,7 l! S touto jednotkou Honda Civic zrychlí z 0 na 100 km/h za pozoruhodných 11,4 s a dokáže jet rychlostí 182 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí pouhých 5,0 l, ve městě si vůz řekne o 6,3 l a mimo něj spálí jen 4,4 l na 100 km.

S vozem Honda Civic 1.7 CTDi jsme najeli při prvním seznámení lehce přes 100 km, a překvapil nás hned několikrát. Předně svým překvapujícím zátahem již od 1900/min, ovšem dále též ochotou nechat se vytočit až k červenému poli při 5000/min, přičemž výborně spolupracoval do 4600/min. Do 3600/min byl velmi dobře odhlučněn, teprve nad touto hranicí se začal výrazněji ozývat, kolem 4400/min však už o sobě dával pořádně vědět, v těchto oblastech otáček se však uživatel turbodieselů moc často nepohybuje. Při rychlosti 130 km/h motor točil rovných 3000/min, což je velmi vzdáleno od „hlučné zóny“, navíc i v této rychlosti spontánně reagoval na sešlápnutí plynu, jako by netušil, že jeho obdobně výkonná, ale i slabší konkurence má objem o dvě až tři „deci“ větší. Na velmi dobré jízdní vlastnosti Civiku o něco těžší jednotka neměla negativní vliv. Pokud se při redakčním testu potvrdí i avizovaná spotřeba, stane se Honda Civic velmi překvapivě černým koněm nižší střední třídy i mezi naftovými konkurenty. Zvláště když nejlacinější třídveřový hatchback s motorem 1.7 CTDi stojí 494 000 Kč a pětidveřový 515 000 korun, což z Civiku dělá jednu z nejvýhodnějších nabídek mezi obdobně výkonnou konkurencí, která ještě navíc vykazuje vesměs papírově vyšší spotřebu.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l! Honda S-Dream umí 428 km/h. S tříválcem o objemu 0,7 l!

Nejrychlejší Honda na světě sice se Civicem vašeho…

První fotky nového crossoveru od Mercedesu! Bude to kabriolet? První fotky nového crossoveru od Mercedesu! Bude to kabriolet?

Už dlouho se píše o tom, že Mercedes představí v Paříži…

 




Honda Civic (2000-2005) – Navzdory tradicím Honda Civic (2000-2005) – Navzdory tradicím

Honda vždy vyráběla sportovně laděná a spolehlivá auta.…

Honda Civic na vrcholu žebříčku spolehlivosti Honda Civic na vrcholu žebříčku spolehlivosti

Organizace Warranty Direct sestavila žebříček deseti…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se bojí její autor?

Recenze: Sova Samuela Bjrka budí strach. A čeho se…

Když se loni na pultech knihkupectví objevil titul V lese visí anděl, jen se po něm zaprášilo. Samuel Bjrk nyní…

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému tendru i strach z uprchlíků

Hradecká debata Blesku: Zátah kvůli miliardovému…

Jsou migranti krajské téma, nebo ne? V Královéhradeckém kraji se na tom strany neshodnou. Některé v programu…

 

iSport.cz

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol? Nastartovat Spartu

Asistenti, kteří zůstali po Ščasném: Prvotní úkol?…

Ještě včera velel Spartě Zdeněk Ščasný, dnes už se o jeho kompetentce dělí tři asistenti. Zdeněk Svoboda, David…

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale titul unikal

Ščasného éra ve Spartě: vrchol přišel na Laziu, ale…

Do Sparty přišel jen jako záskok do konce sezony, nakonec trenér Zdeněk Ščasný vydržel ve funkci o mnoho déle.…

 

Reflex.cz

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do zákulisí práce exotických tanečnic

Dávali show slovu show-business: Nahlédněte do…

Dnes jsou z nich již dámy v letech, ale v roce 1958 patřily mezi nejobletovanější ženy New Yorku. Nádherné…

9 států, které na světových mapách nenajdete

9 států, které na světových mapách nenajdete

Nejste spokojení se svou republikou? Založte si vlastní. Taková je filozofie většiny tzv. mikronárodů. Tyto…