21.1. 2015 Michal Fokt

Honda CR-V 2015: Vylepšení na úrovni nové generace

 

Facelift kompaktního SUV Honda CR-V se dotkl snad všech klíčových oblastí a kromě nich i spousty těch okrajových. Tento model ještě nikdy neprošel tak důkladnou modernizací jako nyní.

S ohledem na to, jak se Honda staví k uvádění novinek na evropský trh a průběžnému vylepšování stávajících, může CR-V modelového roku 2015 způsobit trošku šok, rozsahem změn se s ním nemůže rovnat žádný doposud v Evropě nabízený model značky. V čele provedených úprav je pak rozhodně po právu nový turbodiesel, zkombinovaný s taktéž novou devítistupňovou automatickou převodovkou.

Honda jako první automobilka uvádí do nabídky dvakrát přeplňovaný downsizovaný turbodiesel s objemem pod dva litry, motor 1.6 i-DTEC disponuje výkonem 160 koní (118 kW) při 4000 otáčkách a točivým momentem 350 N.m při 2000/min a s kombinovanou spotřebou 4,9 l na 100 km by měl mít nejlepší poměr síly ku spotřebě v současném autoprůmyslu. Oproti motoru 2.2 i-DTEC, který nahrazuje, má snížené vnitřní tření, je lehčí, pracuje s nižší kompresí, ale především - má o turbo víc.

Menší, vysokotlaká turbína s proměnnou geometrií lopatek VTG a blow-off ventilem se stará o rychlou odezvu motoru v nízkých otáčkách, větší turbo pracuje ve vysokých otáčkách, zatímco ve středním pásmu se aktivují dmychadla obě. Motor se kromě nové šestistupňového manuálu kombinuje i s devítistupňovým automatem původem od ZF. Agregát ulehčí (zejména přední nápravě) vozu o 65 kg a spotřeba jde nahoru oproti manuálu o dvě deci. Není asi třeba zmiňovat, že rozdíly oproti původní 2.2 jsou ...propastné (6,5, respektive 6,6 l na 100 km).

Ostatní motorizace zůstávají beze změny, extraúsporný 120k 1.6 i-DTEC je i nadále určen pro předokolku s manuálem, benzinový dvoulitr lze mít s pohonem předních i všech kol, s manuálem i automatem, v tomto případě však bohužel s původním pětistupňovým.

Honda CR-V 2015 - technická data
Motor160 HP 1.6 i-DTEC1.6 i-DTEC2.0 i-VTEC
Zdvihový objem [cm3]159715971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]118/400081/4000114/6500
Točivý moment [N.m/min]350/2000300/2000192/4300
Maximální rychlost [km/h]202 (197)182182
Zrychlení 0-100 km/h [s]9.6 (10.0)11.210.2 (12.3)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4.9 (5.1)4.47.4 (7.5)
Pohotovostní hmotnost [kg] od 1630 (1658) od 1545 od 1521 (1543)

Další novinky co se týče důležitosti? To záleží na tom, jestli jste spíš řidič nebo geek. CR-V dostalo přepracované řízení s rychlejším převodem (o 8 %), o 15 mm širší rozchod kol, nové silentbloky na přední nápravě, stejně jako účinnější tlumiče a pozměněnou geometrii zavěšení. To vše má v kombinaci s lehčím pohonným ústrojím výrazně zlepšit již tak znamenité jízdní vlastnosti. Současně došlo i v vylepšení v oblasti odhlučnění, vibrací a kvalitě jízdy.

Premiéru si také odbývá nový infotainmentový systém Honda Connect s Androidem 4.0.4., jenž bude standardem pro všechny verze s výjimkou základní. Sedmipalcová obrazovka slouží i jako displej couvací kamery a navigace Garmin, samotný systém má předinstalované aplikace, možnost stáhnout si vlastní z Honda APP Centre, připojení wi-fi a Bluetooth a pochopitelně MirrorLink a spoustu dalších hračiček.

Také pokud se rádi cítíte v bezpečí, obklopeni elektronikou, budete nadšeni. Už tak široká škála všemožných asistentů se dále rozšiřuje. Honda vylepšila balíček Advanced Driving Assist Systems a shrnula dosavadní kombinaci protikolizního systému CMBS a adaptivního tempomatu ACC pod označení Honda Sensing. Adaptivní tempomat navíc dostal inteligentní prediktivní funkci i-ACC - vyhodnocením chování a reakcí řidičů v okolí dokáže odhadnout, zda před auto někdo vjede a může tedy reagovat s lehkým předstihem a minimalizovat intenzivní brzdění tempomatu.

Součástí výbavy jsou i dosavadní systémy proti opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu zrcátek, City-break, varování před čelní srážkou, automatická dálková světla, rozpoznávání značek a cross-traffic monitor, sledující při výjezdu z příčného stání dění v ulici.

V neposlední řadě CR-V dostalo upravené nárazníky, nové designy 17" a 18" kol a masku chladiče, která působí méně "esúvéčkově" a více "crossoverově", zvlášť v kombinaci s novou optikou předních světlometů s výrazným páskem denních LED. V nabídce se objevuje nový lak Golden Brown, ale i kombinace čalounění v interiéru, drobnými změnami pak prošly dekory na palubní desce.

Spolupracujeme s TipCars.com
Unipetrolu v pololetí klesl čistý zisk o polovinu na 3,2 miliardy korun Unipetrolu v pololetí klesl čistý zisk o polovinu na 3,2 miliardy korun

Petrochemickému holdingu Unipetrol v letošním prvním…

Výrobce Bohemia Chips zdvojnásobil zisk Výrobce Bohemia Chips zdvojnásobil zisk

Po ztrátě v roce 2015 pokračuje společnost Intersnack,…

Zápisník Jana Vávry: Stopy krize Zápisník Jana Vávry: Stopy krize

Kroky Donalda Trumpa dál vyvolávají údiv. A to i u Miloše…

Exministr Krčál končí i ve stranické funkci Exministr Krčál končí i ve stranické funkci

Bývalý ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 2015: Vylepšení na úrovni nové generace







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát

Léto je v plném proudu, mnoho lidí vyráží svými vozy na…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 



Blesk.cz

Slzy, smutek a hádky! Jitka Boho přiznala trable v manželství

Slzy, smutek a hádky! Jitka Boho přiznala trable v…

Modelka a zpěvačka Jitka Boho (26) známá z show Tvoje tvář má známý hlas je sice už tři roky vdaná, teď ale…

Unikátní objev v Egyptě. Archeologové našli 4000 let starou keramickou dílnu

Unikátní objev v Egyptě. Archeologové našli 4000 let…

Archeologové v jihoegyptské provincii Asuán objevili 4000 let starou keramickou dílnu. S odkazem na dnešní…

 

iSport.cz

Do Slavie míří Olayinka. Tvrdík šifroval o posile: Není to sci-fi film

Do Slavie míří Olayinka. Tvrdík šifroval o posile:…

Fotbalová Slavia pravděpodobně dotahuje příchod posily do ofenzivy. Alespoň podle indicií, které dal její šéf…

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran,…

Dnes startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

 

Reflex.cz

Generál Šedivý: Zastavte migraci než bude pozdě, na Balkáně už jsou znovu buňky islámských teroristů

Generál Šedivý: Zastavte migraci než bude pozdě, na…

Začalo složité období. Bývalý náčelník generálního štábu české armády Jiří Šedivý vidí ve světě zásadní…

Zvířata začínají žít nočním životem, aby se co nejvíce vyhnula lidem

Zvířata začínají žít nočním životem, aby se co…

Výlety do přírody jsou možná pro lidi spásným řešením, k němuž se uchylují, aby unikli rušným a prašným městům,…