Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
Honda CR-V
29 Fotogalerie

Honda CR-V 2015: Vylepšení na úrovni nové generace

Facelift kompaktního SUV Honda CR-V se dotkl snad všech klíčových oblastí a kromě nich i spousty těch okrajových. Tento model ještě nikdy neprošel tak důkladnou modernizací jako nyní.

S ohledem na to, jak se Honda staví k uvádění novinek na evropský trh a průběžnému vylepšování stávajících, může CR-V modelového roku 2015 způsobit trošku šok, rozsahem změn se s ním nemůže rovnat žádný doposud v Evropě nabízený model značky. V čele provedených úprav je pak rozhodně po právu nový turbodiesel, zkombinovaný s taktéž novou devítistupňovou automatickou převodovkou.

Honda jako první automobilka uvádí do nabídky dvakrát přeplňovaný downsizovaný turbodiesel s objemem pod dva litry, motor 1.6 i-DTEC disponuje výkonem 160 koní (118 kW) při 4000 otáčkách a točivým momentem 350 N.m při 2000/min a s kombinovanou spotřebou 4,9 l na 100 km by měl mít nejlepší poměr síly ku spotřebě v současném autoprůmyslu. Oproti motoru 2.2 i-DTEC, který nahrazuje, má snížené vnitřní tření, je lehčí, pracuje s nižší kompresí, ale především - má o turbo víc.

Menší, vysokotlaká turbína s proměnnou geometrií lopatek VTG a blow-off ventilem se stará o rychlou odezvu motoru v nízkých otáčkách, větší turbo pracuje ve vysokých otáčkách, zatímco ve středním pásmu se aktivují dmychadla obě. Motor se kromě nové šestistupňového manuálu kombinuje i s devítistupňovým automatem původem od ZF. Agregát ulehčí (zejména přední nápravě) vozu o 65 kg a spotřeba jde nahoru oproti manuálu o dvě deci. Není asi třeba zmiňovat, že rozdíly oproti původní 2.2 jsou ...propastné (6,5, respektive 6,6 l na 100 km).

Ostatní motorizace zůstávají beze změny, extraúsporný 120k 1.6 i-DTEC je i nadále určen pro předokolku s manuálem, benzinový dvoulitr lze mít s pohonem předních i všech kol, s manuálem i automatem, v tomto případě však bohužel s původním pětistupňovým.

Honda CR-V 2015 - technická data
Motor160 HP 1.6 i-DTEC1.6 i-DTEC2.0 i-VTEC
Zdvihový objem [cm3]159715971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]118/400081/4000114/6500
Točivý moment [N.m/min]350/2000300/2000192/4300
Maximální rychlost [km/h]202 (197)182182
Zrychlení 0-100 km/h [s]9.6 (10.0)11.210.2 (12.3)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4.9 (5.1)4.47.4 (7.5)
Pohotovostní hmotnost [kg] od 1630 (1658) od 1545 od 1521 (1543)

Další novinky co se týče důležitosti? To záleží na tom, jestli jste spíš řidič nebo geek. CR-V dostalo přepracované řízení s rychlejším převodem (o 8 %), o 15 mm širší rozchod kol, nové silentbloky na přední nápravě, stejně jako účinnější tlumiče a pozměněnou geometrii zavěšení. To vše má v kombinaci s lehčím pohonným ústrojím výrazně zlepšit již tak znamenité jízdní vlastnosti. Současně došlo i v vylepšení v oblasti odhlučnění, vibrací a kvalitě jízdy.

Premiéru si také odbývá nový infotainmentový systém Honda Connect s Androidem 4.0.4., jenž bude standardem pro všechny verze s výjimkou základní. Sedmipalcová obrazovka slouží i jako displej couvací kamery a navigace Garmin, samotný systém má předinstalované aplikace, možnost stáhnout si vlastní z Honda APP Centre, připojení wi-fi a Bluetooth a pochopitelně MirrorLink a spoustu dalších hračiček.

Také pokud se rádi cítíte v bezpečí, obklopeni elektronikou, budete nadšeni. Už tak široká škála všemožných asistentů se dále rozšiřuje. Honda vylepšila balíček Advanced Driving Assist Systems a shrnula dosavadní kombinaci protikolizního systému CMBS a adaptivního tempomatu ACC pod označení Honda Sensing. Adaptivní tempomat navíc dostal inteligentní prediktivní funkci i-ACC - vyhodnocením chování a reakcí řidičů v okolí dokáže odhadnout, zda před auto někdo vjede a může tedy reagovat s lehkým předstihem a minimalizovat intenzivní brzdění tempomatu.

Součástí výbavy jsou i dosavadní systémy proti opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu zrcátek, City-break, varování před čelní srážkou, automatická dálková světla, rozpoznávání značek a cross-traffic monitor, sledující při výjezdu z příčného stání dění v ulici.

V neposlední řadě CR-V dostalo upravené nárazníky, nové designy 17" a 18" kol a masku chladiče, která působí méně "esúvéčkově" a více "crossoverově", zvlášť v kombinaci s novou optikou předních světlometů s výrazným páskem denních LED. V nabídce se objevuje nový lak Golden Brown, ale i kombinace čalounění v interiéru, drobnými změnami pak prošly dekory na palubní desce.