21.1. 2015 Michal Fokt

Honda CR-V 2015: Vylepšení na úrovni nové generace

 

Facelift kompaktního SUV Honda CR-V se dotkl snad všech klíčových oblastí a kromě nich i spousty těch okrajových. Tento model ještě nikdy neprošel tak důkladnou modernizací jako nyní.

S ohledem na to, jak se Honda staví k uvádění novinek na evropský trh a průběžnému vylepšování stávajících, může CR-V modelového roku 2015 způsobit trošku šok, rozsahem změn se s ním nemůže rovnat žádný doposud v Evropě nabízený model značky. V čele provedených úprav je pak rozhodně po právu nový turbodiesel, zkombinovaný s taktéž novou devítistupňovou automatickou převodovkou.

Honda jako první automobilka uvádí do nabídky dvakrát přeplňovaný downsizovaný turbodiesel s objemem pod dva litry, motor 1.6 i-DTEC disponuje výkonem 160 koní (118 kW) při 4000 otáčkách a točivým momentem 350 N.m při 2000/min a s kombinovanou spotřebou 4,9 l na 100 km by měl mít nejlepší poměr síly ku spotřebě v současném autoprůmyslu. Oproti motoru 2.2 i-DTEC, který nahrazuje, má snížené vnitřní tření, je lehčí, pracuje s nižší kompresí, ale především - má o turbo víc.

Menší, vysokotlaká turbína s proměnnou geometrií lopatek VTG a blow-off ventilem se stará o rychlou odezvu motoru v nízkých otáčkách, větší turbo pracuje ve vysokých otáčkách, zatímco ve středním pásmu se aktivují dmychadla obě. Motor se kromě nové šestistupňového manuálu kombinuje i s devítistupňovým automatem původem od ZF. Agregát ulehčí (zejména přední nápravě) vozu o 65 kg a spotřeba jde nahoru oproti manuálu o dvě deci. Není asi třeba zmiňovat, že rozdíly oproti původní 2.2 jsou ...propastné (6,5, respektive 6,6 l na 100 km).

Ostatní motorizace zůstávají beze změny, extraúsporný 120k 1.6 i-DTEC je i nadále určen pro předokolku s manuálem, benzinový dvoulitr lze mít s pohonem předních i všech kol, s manuálem i automatem, v tomto případě však bohužel s původním pětistupňovým.

Honda CR-V 2015 - technická data
Motor160 HP 1.6 i-DTEC1.6 i-DTEC2.0 i-VTEC
Zdvihový objem [cm3]159715971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]118/400081/4000114/6500
Točivý moment [N.m/min]350/2000300/2000192/4300
Maximální rychlost [km/h]202 (197)182182
Zrychlení 0-100 km/h [s]9.6 (10.0)11.210.2 (12.3)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4.9 (5.1)4.47.4 (7.5)
Pohotovostní hmotnost [kg] od 1630 (1658) od 1545 od 1521 (1543)

Další novinky co se týče důležitosti? To záleží na tom, jestli jste spíš řidič nebo geek. CR-V dostalo přepracované řízení s rychlejším převodem (o 8 %), o 15 mm širší rozchod kol, nové silentbloky na přední nápravě, stejně jako účinnější tlumiče a pozměněnou geometrii zavěšení. To vše má v kombinaci s lehčím pohonným ústrojím výrazně zlepšit již tak znamenité jízdní vlastnosti. Současně došlo i v vylepšení v oblasti odhlučnění, vibrací a kvalitě jízdy.

Premiéru si také odbývá nový infotainmentový systém Honda Connect s Androidem 4.0.4., jenž bude standardem pro všechny verze s výjimkou základní. Sedmipalcová obrazovka slouží i jako displej couvací kamery a navigace Garmin, samotný systém má předinstalované aplikace, možnost stáhnout si vlastní z Honda APP Centre, připojení wi-fi a Bluetooth a pochopitelně MirrorLink a spoustu dalších hračiček.

Také pokud se rádi cítíte v bezpečí, obklopeni elektronikou, budete nadšeni. Už tak široká škála všemožných asistentů se dále rozšiřuje. Honda vylepšila balíček Advanced Driving Assist Systems a shrnula dosavadní kombinaci protikolizního systému CMBS a adaptivního tempomatu ACC pod označení Honda Sensing. Adaptivní tempomat navíc dostal inteligentní prediktivní funkci i-ACC - vyhodnocením chování a reakcí řidičů v okolí dokáže odhadnout, zda před auto někdo vjede a může tedy reagovat s lehkým předstihem a minimalizovat intenzivní brzdění tempomatu.

Součástí výbavy jsou i dosavadní systémy proti opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu zrcátek, City-break, varování před čelní srážkou, automatická dálková světla, rozpoznávání značek a cross-traffic monitor, sledující při výjezdu z příčného stání dění v ulici.

V neposlední řadě CR-V dostalo upravené nárazníky, nové designy 17" a 18" kol a masku chladiče, která působí méně "esúvéčkově" a více "crossoverově", zvlášť v kombinaci s novou optikou předních světlometů s výrazným páskem denních LED. V nabídce se objevuje nový lak Golden Brown, ale i kombinace čalounění v interiéru, drobnými změnami pak prošly dekory na palubní desce.

Spolupracujeme s TipCars.com
Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci Pavel Bělobrádek nabídne k dispozici svou funkci

Pavel Bělobrádek splní předvolební slib a na páteční…

Ženíšek nebude obhajovat pozici prvního místopředsedy TOP 09, do čela si přeje Pospíšila Ženíšek nebude obhajovat pozici prvního místopředsedy TOP 09, do čela si přeje Pospíšila

Marek Ženíšek nebude za měsíc na celostátním sněmu TOP 09…

Náchodský pivovar zůstane ve vlastnictví společnosti LIF, Holba s žalobou neuspěla Náchodský pivovar zůstane ve vlastnictví společnosti LIF, Holba s žalobou neuspěla

Krajský soud v Hradci Králové dnes opět zamítl žalobu na…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 2015: Vylepšení na úrovni nové generace







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

TEST: Dacia Duster 1.5 dCi EDC Outdoor – To nejlepší nakonec

Dnes 12:51

Pouhý zhruba rok vydržela ve výrobním programu poslední inovace Dacie Duster. Nedávno totiž značka představila nástupce, druhou generaci. Co tedy nabízí původní duster v samém závěru své kariéry?




Blesk.cz

Otec tří dětí myslel, že má chřipku: V nemocnici mu amputovali nohy a ruku

Otec tří dětí myslel, že má chřipku: V nemocnici mu…

Když se Chrisovi Garlickovi (46) udělalo špatně poprvé, myslel si, že má chřipku. Za týden už připravovali…

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které ho mohou děsit

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které…

Dva měsíce školy jsou skoro za námi. Děti, a to nejen prvňáčci, mohou prožívat spoustu každodenních stresů,…

 

iSport.cz

TOP góly 11.kola HET ligy: hlavičky Šurala a Potočného i Tlustého rána

TOP góly 11.kola HET ligy: hlavičky Šurala a…

Uplynulé 11. kolo fotbalové HET ligy bylo plodné na góly, nabídlo tři hattricky a několik branek, které rozhodně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl a Balík komentovali výsledky, jejich příčiny a budoucnost

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl…

Na jednom místě tady najdete všechno, co jsme během víkendu vydali k parlamentním volbám. Kromě komentovaného…

Katalánci vrací úder: Den před omezením autonomie projednají nezávislost

Katalánci vrací úder: Den před omezením autonomie…

Katalánští poslanci budou ve čtvrtek jednat o jednostranném vyhlášení nezávislosti na Španělsku. Rozhodlo o tom…