reklama


21.1. 2015 Michal Fokt

Honda CR-V 2015: Vylepšení na úrovni nové generace

 

Facelift kompaktního SUV Honda CR-V se dotkl snad všech klíčových oblastí a kromě nich i spousty těch okrajových. Tento model ještě nikdy neprošel tak důkladnou modernizací jako nyní.

S ohledem na to, jak se Honda staví k uvádění novinek na evropský trh a průběžnému vylepšování stávajících, může CR-V modelového roku 2015 způsobit trošku šok, rozsahem změn se s ním nemůže rovnat žádný doposud v Evropě nabízený model značky. V čele provedených úprav je pak rozhodně po právu nový turbodiesel, zkombinovaný s taktéž novou devítistupňovou automatickou převodovkou.

Honda jako první automobilka uvádí do nabídky dvakrát přeplňovaný downsizovaný turbodiesel s objemem pod dva litry, motor 1.6 i-DTEC disponuje výkonem 160 koní (118 kW) při 4000 otáčkách a točivým momentem 350 N.m při 2000/min a s kombinovanou spotřebou 4,9 l na 100 km by měl mít nejlepší poměr síly ku spotřebě v současném autoprůmyslu. Oproti motoru 2.2 i-DTEC, který nahrazuje, má snížené vnitřní tření, je lehčí, pracuje s nižší kompresí, ale především - má o turbo víc.

Menší, vysokotlaká turbína s proměnnou geometrií lopatek VTG a blow-off ventilem se stará o rychlou odezvu motoru v nízkých otáčkách, větší turbo pracuje ve vysokých otáčkách, zatímco ve středním pásmu se aktivují dmychadla obě. Motor se kromě nové šestistupňového manuálu kombinuje i s devítistupňovým automatem původem od ZF. Agregát ulehčí (zejména přední nápravě) vozu o 65 kg a spotřeba jde nahoru oproti manuálu o dvě deci. Není asi třeba zmiňovat, že rozdíly oproti původní 2.2 jsou ...propastné (6,5, respektive 6,6 l na 100 km).

Ostatní motorizace zůstávají beze změny, extraúsporný 120k 1.6 i-DTEC je i nadále určen pro předokolku s manuálem, benzinový dvoulitr lze mít s pohonem předních i všech kol, s manuálem i automatem, v tomto případě však bohužel s původním pětistupňovým.

Honda CR-V 2015 - technická data
Motor160 HP 1.6 i-DTEC1.6 i-DTEC2.0 i-VTEC
Zdvihový objem [cm3]159715971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]118/400081/4000114/6500
Točivý moment [N.m/min]350/2000300/2000192/4300
Maximální rychlost [km/h]202 (197)182182
Zrychlení 0-100 km/h [s]9.6 (10.0)11.210.2 (12.3)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4.9 (5.1)4.47.4 (7.5)
Pohotovostní hmotnost [kg] od 1630 (1658) od 1545 od 1521 (1543)

Další novinky co se týče důležitosti? To záleží na tom, jestli jste spíš řidič nebo geek. CR-V dostalo přepracované řízení s rychlejším převodem (o 8 %), o 15 mm širší rozchod kol, nové silentbloky na přední nápravě, stejně jako účinnější tlumiče a pozměněnou geometrii zavěšení. To vše má v kombinaci s lehčím pohonným ústrojím výrazně zlepšit již tak znamenité jízdní vlastnosti. Současně došlo i v vylepšení v oblasti odhlučnění, vibrací a kvalitě jízdy.

Premiéru si také odbývá nový infotainmentový systém Honda Connect s Androidem 4.0.4., jenž bude standardem pro všechny verze s výjimkou základní. Sedmipalcová obrazovka slouží i jako displej couvací kamery a navigace Garmin, samotný systém má předinstalované aplikace, možnost stáhnout si vlastní z Honda APP Centre, připojení wi-fi a Bluetooth a pochopitelně MirrorLink a spoustu dalších hračiček.

Také pokud se rádi cítíte v bezpečí, obklopeni elektronikou, budete nadšeni. Už tak široká škála všemožných asistentů se dále rozšiřuje. Honda vylepšila balíček Advanced Driving Assist Systems a shrnula dosavadní kombinaci protikolizního systému CMBS a adaptivního tempomatu ACC pod označení Honda Sensing. Adaptivní tempomat navíc dostal inteligentní prediktivní funkci i-ACC - vyhodnocením chování a reakcí řidičů v okolí dokáže odhadnout, zda před auto někdo vjede a může tedy reagovat s lehkým předstihem a minimalizovat intenzivní brzdění tempomatu.

Součástí výbavy jsou i dosavadní systémy proti opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu zrcátek, City-break, varování před čelní srážkou, automatická dálková světla, rozpoznávání značek a cross-traffic monitor, sledující při výjezdu z příčného stání dění v ulici.

V neposlední řadě CR-V dostalo upravené nárazníky, nové designy 17" a 18" kol a masku chladiče, která působí méně "esúvéčkově" a více "crossoverově", zvlášť v kombinaci s novou optikou předních světlometů s výrazným páskem denních LED. V nabídce se objevuje nový lak Golden Brown, ale i kombinace čalounění v interiéru, drobnými změnami pak prošly dekory na palubní desce.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám Telefónica má zaplatit 1,7 miliardy Tykačovým firmám

Španělská telekomunikační společnost Telefónica má…

V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut V Česku se loni vyrobilo rekordních 1,344 milionu aut

Tuzemská výroba osobních aut v loňském roce vzrostla…

Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana Prezidentské volby: strany s nominacemi nespěchají. Čeká se na Zemana

Za rok bude Česko volit novou hlavu státu. Úvahy o tom,…

Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu Historické závodní vozy. Podívejte se do prehistorie motosportu

Zítra začíná rallye Monte-Carlo. Od svých prvních ročníků…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 2015: Vylepšení na úrovni nové generace



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si jeho prsten!

Potomci Jana Amose Komenského (†78): Předávají si…

Od smrti Jana Amose Komenského (†78) uplynulo 347 let, ale jeho potomci stále žijí. Posledním z nich je Petr…

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta oslavila 102 let

Narodila se v roce jako Piaf či Sinatra. Paní Vlasta…

Jedna z nejstarších obyvatelek metropole žije v Praze 10. V pátek 13. ledna oslavila své 102. narozeniny. Paní…

 

iSport.cz

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní dres v zimě?

Nejlepší evropské ligy se vrhly do posilování po otevření přestupového okna, také české kluby se chystají…

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela. Postup má i Štěpánek

Plíšková v Austrálii ničila, Šafářová otáčela.…

AUSTRALIAN OPEN, 2. DEN |  Radek Štěpánek po úspěšně zvládnuté kvalifikaci porazil v 1. kole Australian Open…

 

Reflex.cz

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Kauza Jana Nečasová: Když soudce nevěří vlastnímu rozsudku

Zatím nepravomocný rozsudek, v němž za údajné vyzrazení utajované zprávy BIS uložil pražský městský soud Janě…

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela na neobvykle rezistentní infekci

Antibiotika přestávají pomáhat. Američanka zemřela…

70letá žena z Nevady přišla v srpnu loňského roku do nemocnice se zdánlivě banálním otokem u pravé kyčle.…

 
 
reklama