21.1. 2015 Michal Fokt

Honda CR-V 2015: Vylepšení na úrovni nové generace

 

Facelift kompaktního SUV Honda CR-V se dotkl snad všech klíčových oblastí a kromě nich i spousty těch okrajových. Tento model ještě nikdy neprošel tak důkladnou modernizací jako nyní.

S ohledem na to, jak se Honda staví k uvádění novinek na evropský trh a průběžnému vylepšování stávajících, může CR-V modelového roku 2015 způsobit trošku šok, rozsahem změn se s ním nemůže rovnat žádný doposud v Evropě nabízený model značky. V čele provedených úprav je pak rozhodně po právu nový turbodiesel, zkombinovaný s taktéž novou devítistupňovou automatickou převodovkou.

Honda jako první automobilka uvádí do nabídky dvakrát přeplňovaný downsizovaný turbodiesel s objemem pod dva litry, motor 1.6 i-DTEC disponuje výkonem 160 koní (118 kW) při 4000 otáčkách a točivým momentem 350 N.m při 2000/min a s kombinovanou spotřebou 4,9 l na 100 km by měl mít nejlepší poměr síly ku spotřebě v současném autoprůmyslu. Oproti motoru 2.2 i-DTEC, který nahrazuje, má snížené vnitřní tření, je lehčí, pracuje s nižší kompresí, ale především - má o turbo víc.

Menší, vysokotlaká turbína s proměnnou geometrií lopatek VTG a blow-off ventilem se stará o rychlou odezvu motoru v nízkých otáčkách, větší turbo pracuje ve vysokých otáčkách, zatímco ve středním pásmu se aktivují dmychadla obě. Motor se kromě nové šestistupňového manuálu kombinuje i s devítistupňovým automatem původem od ZF. Agregát ulehčí (zejména přední nápravě) vozu o 65 kg a spotřeba jde nahoru oproti manuálu o dvě deci. Není asi třeba zmiňovat, že rozdíly oproti původní 2.2 jsou ...propastné (6,5, respektive 6,6 l na 100 km).

Ostatní motorizace zůstávají beze změny, extraúsporný 120k 1.6 i-DTEC je i nadále určen pro předokolku s manuálem, benzinový dvoulitr lze mít s pohonem předních i všech kol, s manuálem i automatem, v tomto případě však bohužel s původním pětistupňovým.

Honda CR-V 2015 - technická data
Motor160 HP 1.6 i-DTEC1.6 i-DTEC2.0 i-VTEC
Zdvihový objem [cm3]159715971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]118/400081/4000114/6500
Točivý moment [N.m/min]350/2000300/2000192/4300
Maximální rychlost [km/h]202 (197)182182
Zrychlení 0-100 km/h [s]9.6 (10.0)11.210.2 (12.3)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4.9 (5.1)4.47.4 (7.5)
Pohotovostní hmotnost [kg] od 1630 (1658) od 1545 od 1521 (1543)

Další novinky co se týče důležitosti? To záleží na tom, jestli jste spíš řidič nebo geek. CR-V dostalo přepracované řízení s rychlejším převodem (o 8 %), o 15 mm širší rozchod kol, nové silentbloky na přední nápravě, stejně jako účinnější tlumiče a pozměněnou geometrii zavěšení. To vše má v kombinaci s lehčím pohonným ústrojím výrazně zlepšit již tak znamenité jízdní vlastnosti. Současně došlo i v vylepšení v oblasti odhlučnění, vibrací a kvalitě jízdy.

Premiéru si také odbývá nový infotainmentový systém Honda Connect s Androidem 4.0.4., jenž bude standardem pro všechny verze s výjimkou základní. Sedmipalcová obrazovka slouží i jako displej couvací kamery a navigace Garmin, samotný systém má předinstalované aplikace, možnost stáhnout si vlastní z Honda APP Centre, připojení wi-fi a Bluetooth a pochopitelně MirrorLink a spoustu dalších hračiček.

Také pokud se rádi cítíte v bezpečí, obklopeni elektronikou, budete nadšeni. Už tak široká škála všemožných asistentů se dále rozšiřuje. Honda vylepšila balíček Advanced Driving Assist Systems a shrnula dosavadní kombinaci protikolizního systému CMBS a adaptivního tempomatu ACC pod označení Honda Sensing. Adaptivní tempomat navíc dostal inteligentní prediktivní funkci i-ACC - vyhodnocením chování a reakcí řidičů v okolí dokáže odhadnout, zda před auto někdo vjede a může tedy reagovat s lehkým předstihem a minimalizovat intenzivní brzdění tempomatu.

Součástí výbavy jsou i dosavadní systémy proti opuštění jízdního pruhu, sledování mrtvého úhlu zrcátek, City-break, varování před čelní srážkou, automatická dálková světla, rozpoznávání značek a cross-traffic monitor, sledující při výjezdu z příčného stání dění v ulici.

V neposlední řadě CR-V dostalo upravené nárazníky, nové designy 17" a 18" kol a masku chladiče, která působí méně "esúvéčkově" a více "crossoverově", zvlášť v kombinaci s novou optikou předních světlometů s výrazným páskem denních LED. V nabídce se objevuje nový lak Golden Brown, ale i kombinace čalounění v interiéru, drobnými změnami pak prošly dekory na palubní desce.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zisky Hyundaie klesají, nedaří se mu hlavně v Číně a USA Zisky Hyundaie klesají, nedaří se mu hlavně v Číně a USA

Jihokorejské automobilce Hyundai Motor ve druhém…

Flixbus posiluje spoje na Ukrajinu Flixbus posiluje spoje na Ukrajinu

Německý autobusový dopravce Flixbus rozšíří od 27.…

Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři

Poloviční podíl v opravně letadel Job Air Technic, která…

Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky

V okurkové sezoně se před Obvodním soudem pro Prahu 1…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 2015: Vylepšení na úrovni nové generace







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

 

iSport.cz

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je na MS v semifinále

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je…

Simona Baumrtová postoupila na plaveckém mistrovství světa do semifinále také na nejkratší znakařské trati.…

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo, vzkázal brankář

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo,…

Zatím žert? Nebo brzy už realita? Legendární útočník Jaromír Jágr po konci na Floridě sice ještě touží…

 

Reflex.cz

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které jej přežily, žijí v chudobě na okraji společnosti

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které…

Nedaleko průmyslového města Tuzla, které se nachází v severovýchodní části Bosny a Hercegoviny, se nachází osada…

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…