Test Auto.cz

Honda CR-V 2.0-VTEC 4x4 – Gejša ze Swindonu

12.11. 2014
Verdikt
 

Čtvrtá generace Hondy CR-V se již brzy dočká modernizace. V čem by se toto SUV mělo zlepšit?

Honda CR-V je na trhu v aktuální podobě dva roky, přičemž modernizované provedení se začne prodávat na jaře příštího roku. Ještě než však faceliftovaná verze dorazí na trh, rozhodli jsme se otestovat tu stávající. Při tom jsme se zaměřili na to, v čem by se japonské SUV mělo po modernizaci zlepšit.

K testu dorazilo CR-V s benzinovým čtyřválcem 2.0 i-VTEC o výkonu 114 kW a pohonem všech kol, což není zrovna běžná volba evropských zákazníků. Přece jen mnohým stačí pohon jedné nápravy a raději dají přednost úspornějšímu turbodieselu. Svojí cenou je ale 2.0 i-VTEC zajímavou volbou, testovaný exemplář přijde na 677.800 Kč a přitom je velmi slušně vybaven.

Není krásná, ale má kouzlo

Honda CR-V je jedno z těch aut, pro něž platí, že co hlas to názor. Rozhodně to není krasavice z baru, do které by se člověk zamiloval na první pohled, ale spíše nepříliš výrazná, nicméně sympatická slečna, jejíž kouzlo člověk odhalí až na druhém rande. Na tvary CR-V je zkrátka nutné si déle zvykat – třeba na podivně tvarované sloupky C jsme si však nezvykli vůbec.

Psali jsme: Honda CR-V (2015) dostane 160k turbodiesel Earth Dreams a devítistupňový automat

Interiér působí poněkud zastaralým dojmem, což se po modernizaci bohužel příliš nezlepší. Použité plasty jsou tvrdé, slícování a kvalita dílenského zpracování je ale na vysoké úrovni. Palubní štít je navíc přehledný a velké číslice jsou dobře čitelné. Také tlačítka na středovém panelu jsou rozměrná, a tak se dají snadno nahmatat. Ovládání některých palubních systémů ale dokáže zmást – třeba Start/stop nejde zapnout při stání na semaforech a také ovládání palubního počítače je zpočátku chaotické.

Příjemným detailem je polstrování části středového panelu, řidiče ani spolujezdce tak panel netlačí do nohy. Měkké čalounění je mimochodem použito také na přední loketní opěrce. Překvapivý je držák hned na tři lahve mezi předními sedadly, naopak příliš nepotěší malá schránka před spolujezdcem. Co se týče sedadel, tak mají podobně jako mnohé další vozy japonských značek kratší sedáky, naopak se nám líbila měkká opěrka hlavy.

Výhled z auta je výborný, snad jenom rozšířená dolní část sloupků A poněkud vadí v zatáčkách. S parkováním v testovacím exempláři pomáhaly jak čidla, tak couvací kamera. U senzorů nás překvapil fakt, že začnou reagovat opravdu až v blízkosti překážky, a tak jsme nejednou váhali, zda jsou skutečně aktivní. Kabina zaujme také velkým prostorem, dostatek místa má posádka na předních i zadních sedadlech.

obrázek [600 x 335]  

Otevřené páté dveře odhalí rozměrný zavazadelník o základním objemu 589 litrů. Zavazadlový prostor je dlouhý 910 milimetrů, mezi podběhy široký 1050 milimetrů a pod plato vysoký rovných 600 milimetrů. Pochvalu zaslouží jednoduché sklápění nesouměrně dělených zadních sedadel (v poměru 3:2). Stačí zatáhnout za páčku na boku kufru a sedák i s opěradlem se samy sklopí. Tímto stylem sice nevznikne rovná plocha, mírně nakloněná opěradla ale převozu rozměrných nákladů příliš nebrání. Při nakládání bagáže je však třeba počítat s tím, že víko zavazadelníku se otvírá velice nízko.

Dvoulitru chybí newtonmetry

Testovaný atmosférický motor 2.0 i-VTEC o výkonu 114 kW a točivém momentu 192 N.m je v současnosti jediným benzinovým agregátem dostupným pro CR-V. Jedná se sice o nejvýkonnější jednotku v nabídce tohoto modelu, točivým momentem ale na nabízené turbodiesely výrazně ztrácí. A právě nízký točivý moment je při jízdě bohužel znát.

Otestovali jsme: Honda CR-V 1.6 i-DTEC – Jezdí za 4,2 litru

Ve městě je hbitost automobilu dostatečná, při jízdě na dálnici se ale ukazuje nízká pružnost motoru. Ostatně auto v táhlých stoupáních samo ukazatelem optimálního převodového stupně doporučuje podřadit. Schopnosti agregátu přitom lze utlumit ještě více – ekologickým režimem Econ, výraznější rozdíly mezi jízdními módy jsme ale nezpozorovali. Motor je sice slušně odhlučněn, vyšší otáčky ale znamenají nepříjemný zvuk.

S ohledem na nutnost častého podřazování jsme se poněkud báli vysoké spotřeby. Konečný výsledek je ale vcelku dobrý, nejčastěji palubní počítač hlásil spotřebu do devíti litrů na 100 kilometrů, což je na automobil s benzinovým motorem a pohonem všech kol velikosti CR-V stále dobrá hodnota. S ohledem na atmosférické plnění agregátu není spotřeba tolik náchylná na jízdní styl. Jízda po městě znamenala rovných devět litrů na sto kilometrů, na dálnici si CR-V řeklo o 9,5 litru.

obrázek [600 x 362]  

Řidič CR-V s benzinovým dvoulitrem se jednoduše musí smířit s tím, že nebude nejrychlejším na silnici, ostatně rodinné zaměření auta ke klidné jízdě tak nějak svádí. Automobil nejlépe tlumí nerovnosti ve vyšší rychlosti, takže zatímco na okresní silnici se CR-V chová plavně, ve městě podvozek poněkud znervózní a až příliš kopíruje jednotlivé nerovnosti. Posádka tak bohužel dobře cítí rozbité české vozovky. Ovladatelnost auta je na poměry SUV vysoká, řízení by ale mohlo být o něco strmější.

Honda CR-V – srovnání s konkurencí
ModelHonda CR-VKia SportageMazda CX-5Toyota RAV4
Motor2.0 i-VTEC2.0 GDI2.0 Skyactiv-G2.0 Valvematic
Pohon4x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm31997199819981987
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]114/6500122/6200118/6000111/6200
Točivý moment [N.m/min]192/4300205/4000208/4000195/4000
Převodovka6M5M6M6M
Max. rychlost [km/h]190195197185
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,210,910,59,9
Komb. spotřeba [l/100 km]7,48,06,67,2
Základní cena [Kč]584.900564.980681.900649.900

Zatímco zážehový motor nás příliš nepřesvědčil, šestistupňovou manuální převodovku jsme si tuze oblíbili. Řadicí páka by možná mohla být o něco tlustší, díky svému vyvýšenému umístění je ale parádně po ruce. Na poměry SUV má převodovka velmi přesný chod a kulisa řazení disponuje příjemně krátkými drahami. Spojkový pedál se ale zdál tužší, spojka navíc zabírá až v horní poloze.

Testované CR-V je SUV s pohonem všech kol, což by naznačovalo terénní choutky. Je to ale přesně to SUV, které si zákazníci kupují pro lepší výhled ven díky vyšší stavbě karoserie než kvůli terénním schopnostem. Větším radovánkám mimo zpevněné silnice totiž brání světlá výška pouhých 165 mm, lepší hodnotu nabízí i třeba Škoda Octavia Scout (171 mm).

Závěr

Honda CR-V je podle nás vhodnou alternativou k vozům kategorie MPV, kterou zákazníci aktuálně hledají. Automobil nabízí drsný vzhled SUV, na poměry tohoto segmentu se ale chlubí velkým vnitřním prostorem a obrovským zavazadelníkem.

Naladění vozu se snaží kombinovat dynamiku s pohodlím. Větší dynamiku ale sráží slabý motor, před benzinovým dvoulitrem bychom určitě dali přednost některému z turbodieselů – nejspíše většímu 2.2 i-DTEC. Pohodlí pak poněkud kazí horší tlumení nerovností.

Právě slabý benzinový dvoulitr a naladění podvozku jsou prvky, které by CR-V podle nás mělo po faceliftu rozhodně změnit. Zachovat by si ale určitě mělo kvalitní šestistupňový manuál a hlavně atraktivní cenu. Za cenovku hodně pod 700.000 korun nabízí bohatou výbavu, ve které nechybí nic opravdu podstatného.

obrázek [600 x 346]  

Nejlevnější verze modelu534.900 Kč (2.0 i-VTEC/114 kW 4x2 S)
Základ s testovaným motorem584.900 Kč (2.0 i-VTEC/114 kW 4x4 S)
Testovaný vůz s výbavou677.800 Kč (2.0 i-VTEC/114 kW 4x4 Elegance)

Plusy

  • Velký vnitřní prostor
  • Výhodná pořizovací cena
  • Dobrý výhled z vozu

Minusy

  • Nízký točivý moment motoru
  • Kratší přední sedáky
  • Malý úhel otevření pátých dveří

JAKE.AUTO.CZ? Vše o Hondě CR-V na auto.cz


Foto: Petr Homolka
Spolupracujeme s TipCars.com

Honda CR-V 2.0-VTEC 4x4

Cena v základní výbavě: 584 900 Kč Cena v testované výbavě: 677 800 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, litá 17“ kola, asistent pro rozjezd v kopci, dálkově ovládané centrální zamykání, systém Start/stop, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky nastavitelná bederní opěrka u řidiče, zadní sedadla dělená v poměru 3:2, dvouzónová klimatizace, tempomat, kožený volant, elektrické ovládání bočních oken, zásuvka 12V v zavazadelníku, autorádio s přípojkami AUX a USB, ovládáním na volantu a šesti reproduktory, bluetooth, dešťový senzor, parkovací čidla vpředu a vzadu, couvací kamera, elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhovky, světelný senzor atd.

Výbava testovaného vozu:Perleťový lak (+13.900,-), zimní paket – vyhřívaná přední sedadla, ostřikovače světlometů, měřič hladiny kapaliny ostřikovače (+9.000,-).

Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 

Štítky SUV Honda Testy

Technické údaje
Motor Honda CR-V 2.0-VTEC 4x4
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 114 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 192 / 4300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 6.3 / 7.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 589 / 1669
Objem nádrže (l):58
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1513 / 562
Rozměr pneu:225/65 R 17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4570
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1685
d) rozvor (mm): 2630
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1580
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 984
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V 2.0-VTEC 4x4 – Gejša ze Swindonu







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon Video: Míša se pokouší v Hondě CR-V nastavit telefon

Ovládání gesty v novém BMW sedmičkové řady Míša už…

 



 
Online: Velká cena Monaka 2017

Online: Velká cena Monaka 2017

Dnes 13:30

V ulicích Monte Carla se jede jeden z klenotů sezóny formule 1, Velká cena Monaka. Šestý závod sezóny sledujeme v online reportáži.




Blesk.cz

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Krásná zpěvačka Monika Bagárová (22) to má konečně za sebou. Střední školu završila maturitou a teď už může…

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová (106): „Vyměnila jsem vilu za štrůdl.“

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová…

V roce 1911, kdy se narodila Marie Hana Fejfarová, uskutečnil Jan Kašpar historický první dálkový let v Čechách…

 

iSport.cz

Plzeň potvrdila první posilu. Ze Zlína přichází chorvatský záložník Živulič

Plzeň potvrdila první posilu. Ze Zlína přichází…

První letní posilou fotbalové Plzně se stal chorvatský záložník Diego Živulič, který přichází po vypršení…

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v češtině, pak šli mistři do klubu

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v…

Po osmi letech ligový titul? To se musí řádně oslavit! Fotbalisté Slavie a jejich fanoušci to názorně ukázali.…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…