Honda CR-V: Čtvrtá generace oficiálně

Honda CR-V: Čtvrtá generace oficiálně

 
 

Honda sice vystavila nedávno první fotografie na japonském firemním webu, oficiálně se čtvrté vydání jejího malého SUV představuje na americké půdě v Los Angeles.

Sériové provedení následuje studii, jenž se představila na kalifornské Orange County International Auto Show ve druhé polovině září 2011.

Na první pohled zůstaly zvenčí zachovány všechny stylistické prvky, včetně masky se třemi vodorovnými žebry pouze nárazníky se trochu zcivilizovaly a zvětšila se vnější zpětná zrcátka.

Motor a převodovka

Pod kapotou najdeme stávající zážehový čtyřválec 2,4 l s rozvodem DOHC, čtyřventilovou technikou a proměnným ovládáním ventilů i-VTEC. Klasikou je vícebodové vstřikování paliva PGM-FI. Dvojice vačkových hřídelů je poháněna řetězem.

Motor s typovým označením K24Z7 poskytuje výkon 138 kW v 7000 min-1 a točivý moment vrcholící 221 Nm ve 4400 min-1.

Ač se v původních materiálech hovořilo o nové šestistupňové samočinné převodovce, americká CR-V má automat pouze pětistupňový. Ten má několik speciálních programů, například pro jízdu z kopce nebo ve velkém větru.

Tentokrát plně elektronický systém pohonu všech čtyř kol Real Time 4WD je lehčí než předchozí, který ještě ovládala dvě hydraulická čerpadla. I on je schopen v závislosti na jízdních podmínkách přenášet točivý moment také dozadu. Spoléhá se na konvenční přední pohon, vícelamelovou spojku, dvojici zadních hnacích hřídelů s diferenciálem a jediné elektronicky ovládané hydraulické čerpadlo. V záběru ale může být i pouze přední náprava.

Podvozek

Podvozek má rozvor 2619 mm, všechna kola jsou od sebe vzdálena 1565 mm. Vpředu najdeme pomocný rám a vzpěry McPherson. Zadní zavěšení je tříprvkové a zčásti z hliníku, komponenty tak ztratily na váze. Nechybí příčné zkrutné stabilizátory na obou nápravách.

Plastová palivová nádrž má objem 58 l, filtr je bezúdržbový. Šestnácti- nebo sedmnáctipalcovým kolům zůstala pětice dvojitých paprsků, ale jejich design se také trochu umírnil. Pod nimi je čtveřice kotoučových brzd s ABS, brzdovým asistentem a EBD. Přední s průměrem 297 mm mají vnitřní chlazení, zadní jsou bez něj a větší: 305 mm. Pneumatiky mají rozměr 215/70 nebo 225/65. Prvně jmenované užší šestnáctky jsou obuty na ocelových kolech, senzory pak hlídají kontrolu jejich tlaku.

Elektronické asistenty zastupují dále stabilizace VSA nebo pomocník při rozjezdech do kopce HSA. Posilovač řízení je, jak velí doba, elektrický.

Bezpečnostní výbava čítá šestici airbagů (dvoufázové čelní, boční s detekcí místa na předních sedadlech a hlavové záclonové sahající až dozadu). Tříbodové pásy jsou standardem, ty vpředu mají předpínače a omezovače tahu.

Karoserie

Karoserie má zvýšenou tuhost, aerodynamika se zlepšila díky krytům podvozku a motoru a zadnímu spoileru. Bezpečnostní strukturu ACE (Advanced Compatibility Engineering) používá Honda již od roku 2005, u CR-V debutovala v modelovém roce 2007. Lépe absorbuje energii při čelním nárazu.

Nové CR-V je 4.529 mm dlouhé (tedy o 20 mm kratší než předchozí generace), šířka zůstala na hodnotě 1.819 mm. Výška 1.654 mm znamená to, že Honda sedí blíže zemi o 25 mm (verze s pohonem 4x4), respektive o 36 mm (varianta s předním pohonem).

Přední i zadní světla se spoléhají na klasické halogenové žárovky. Diody jsou pouze ve třetím brzdovém. Luxusní model EX-L se bude dodávat se stříbrnými střešními nosiči. Elektrická zrcátka jsou v základu (model LX) černá, luxusnější verze je mají lakovaná a nejdražší EX-L vyhřívaná.

Interiér

Interiér je lépe odhlučněn. Palubní deska je poměrně členitá, pokud je auto vybaveno navigací, v jejím středu trůní velký dotykový displej o 6,5 palcích. Nad ním je ještě menší pětipalcový i-MID (Intelligent Multi-Information Display), který se dá ovládat pomocí tlačítek na třípaprskovém dvouose seřiditelném volantu. Slouží i jako výstup audia, zobrazuje informace o spotřebě, návštěvě servisu a jeho prostřednictvím lze odesílat SMS.

Přístrojům před řidičem s proměnnou svítivostí dominuje velký rychloměr. Eco Assist je převzat z hybridních modelů Hondy a informuje o tom, jak ekonomicky a ekologicky řidič jede. Extrémem v tomto směru je volba tlačítka Econ vlevo od volantu, které tento systém doplňuje. Volič samočinné převodovky je vyvýšený. Vnitřní zpětné zrcátko nabralo na rozměrech. Zadní lavice je asymetricky dělená a sklopná, interiér nabízí spoustu odkládacích prostor.

Zavazadelník má základní objem 1.011 l, po sklopení zadní lavice až 2.008 l. Na evropská čísla dle normy VDA si musíme počkat, americké údaje odpovídají naplnění kufru až po střechu.

Výbava

Všechny americké verze jsou také vybaveny parkovací kamerou, která našla místo na víku zavazadlového prostoru nad registrační značkou.

Elektrická okna jsou samozřejmostí, stejně jako stěrač zadního skla. Stupně EX a EX-L mají i panoramatické střešní okno s krycí roletkou.

Klimatizace je buď manuální nebo automatická dvouzónová, EX-L nabízí kožené čalounění. Audio umí přehrávat klasická CD, MP3 a WMA. Dražší specifikace mají výkonnější systém se subwooferem. Internetové rádio Pandora přes iPhone, satelitní přijímač XM, USB přípojka pro novější iPody a jiné externí přehrávače, AUX vstup a Bluetooth hands-free - to je jen strohý výběr z dalších prvků.

Zadní pasažéři si mohou užívat filmy z dálkově ovládaného přehrávače DVD, obrazovky najdeme v opěradlech.

Pro Evropu v Ženevě?

Nové CR-V se testovalo po celém světě včetně domácího Japonska i Spojených států. Ani orientační americké ceny zatím neznáme.

Na evropskou verzi si ještě budeme muset počkat, Honda nás zřejmě bude napínat až do Ženevy.

JAKE.AUTO.CZ: Honda CR-V (všechny testy a další články)

Honda CR-V: Sériová verze v Japonsku

Video: Honda CR-V – Design konceptu nové generace

Anketa

Ohodnoťte design Hondy CR-V jako ve škole
Spolupracujeme s TipCars.com
Obědy zdražují, do stovky je lze průměrně pořídit jen v Olomouci a Jihlavě Obědy zdražují, do stovky je lze průměrně pořídit jen v Olomouci a Jihlavě

Češi letos v červnu zaplatili za oběd v průměru 108,20…

Zatemněná a pro Židy zakázaná. Podívejte se, jak jezdila tramvaj za protektorátu Zatemněná a pro Židy zakázaná. Podívejte se, jak jezdila tramvaj za protektorátu

Tramvaj č.2294 byla běžnou součástí pražské veřejné…

Američané do Číny začnou dovážet rýži, jedná se o známku zlepšování vzájemných vztahů Američané do Číny začnou dovážet rýži, jedná se o známku zlepšování vzájemných vztahů

Čína poprvé povolila dovoz americké rýže. Oznámil to dnes…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda CR-V: Čtvrtá generace oficiálně







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 



Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem Honda CR-V 2017: Pátá generace s evolučním designem a turbomotorem

Nová generace Hondy CR-V se představuje na prvních…

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG7 vs. Honda CR-V 1.6 i-DTEC 4x4 9AT

Nový Volkswagen Tiguan si brousí zuby na ovládnutí…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Dnes 18:57

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Lucie Vondráčková si mne ruce: Další kšeft snů!

Zpěvačce Lucii Vondráčkové (37) se v Kanadě, kde žije s manželem Tomášem Plekancem (34) a dvěma syny, daří čím…

 

iSport.cz

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský záložník Mandjeck

Sparta hlásí devátou posilu. Přichází kamerunský…

Fotbalová Sparta hlásí svou devátou letní posilu, z francouzských Mét přichází střední záložník Georges…

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych to k Saganovi, řekl

Žilina vypadla, kouči vadila penalta. Přirovnal bych…

Vyhráli v Kodani 2:1, ale po domácí porážce 1:3 vypadli a v pohárové Evropě končí. Na trenérovi fotbalistů…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…