Honda CRF250R: Nový ostrý čtvrtlitr pro motokros
Motokrosová Honda CRF250R míří do modelového roku 2018 jako stroj zcela nové generace, který sdílí s dosavadním provedením prakticky jen označení. Novinka jde přitom ve stopách většího modelu CRF450R, jehož nejnovější generace byla připravena pro letošní sezónu.
Srdcem motokrosového speciálu je zcela nově vyvinutý čtyřtaktní jednoválec o objemu 249,4 cm3 s rozvodem DOHC, disponující o 9 % vyšším maximálním výkonem v o 2000 otáček za minutu širším rozmezí.
Honda neuvádí maximální výkon a točivý moment nového motoru, ale zmiňuje, že jednoválec s vrtáním 79 mm a zdvihem 50,9 mm má nyní kompresní poměr zvýšení z 13,8:1 na 13,9:1
Na nový motor navazuje pětistupňová převodovka, která byla zkonstruována z nové vysokopevnostní oceli, je o 200 g lehčí a disponuje mírně zkrácenými převodovými poměry pro první a druhý rychlostní stupeň.
Jezdec má k dispozici tři palivové mapy určené pro různé jízdní podmínky. První z nich nese označení Standard, druhá Smooth a třetí Aggressive. Nově je pak součástí standardní výbavy i elektrický startér.
Honda CRF250R pro modelový rok 2018 využívá stejný rám a odpružení jako současný model CRF450R. Hliníkový rám sedmé generace, který je použit u čtvrtlitru, je oproti svému předchůdci o 340 g lehčí. Zadní pomocný rám je nyní z extrudovaného hliníku (namísto kovaného) a je o 20 % lehčí.
Oproti řešení u stávající CRF250R je geometrie podvozku výrazně odlišná; rozvor je o 3 mm kratší (1486 mm) a vzdálenost mezi čepem kyvného ramene a osou zadního kola je o 15 mm kratší (573 mm). Sklon vidlice je 27,5° a závlek 116 mm. Těžiště se nachází o 1,4 mm.
Sedlo se nachází o 6 mm výše v 957 mm a světlá výška vzrostla o 5 mm na 327 mm. Hmotnost s provozními náplněmi (bez paliva) činí 103,3 kg, s palivem pak 108,1 kg.
Podvozek novinky využívá vpředu 49mm inverzní vidlicí Showa s vinutými pružinami, zatímco vzadu je tlumič Showa spojený se systémem Honda Pro-Link. Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 260 mm s dvoupístkovým třmenem a vzadu kotouč o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem.
Hlíníkové ráfky o průměru 21 palců vpředu a 19 palců vzadu jsou standardně obuty do pneumatik Dunlop GEOMAX MX3S o rozměrech 80/100-21 vpředu a 100/90-19 vzadu.