Honda CRF250R: Nový ostrý čtvrtlitr pro motokros

 

Honda si pro modelový rok 2018 připravila kompletně přepracované provedení produkčního modelu CRF250R pro starty ve třídě MX2.

Motokrosová Honda CRF250R míří do modelového roku 2018 jako stroj zcela nové generace, který sdílí s dosavadním provedením prakticky jen označení. Novinka jde přitom ve stopách většího modelu CRF450R, jehož nejnovější generace byla připravena pro letošní sezónu.

Srdcem motokrosového speciálu je zcela nově vyvinutý čtyřtaktní jednoválec o objemu 249,4 cm3 s rozvodem DOHC, disponující o 9 % vyšším maximálním výkonem v o 2000 otáček za minutu širším rozmezí.

Honda neuvádí maximální výkon a točivý moment nového motoru, ale zmiňuje, že jednoválec s vrtáním 79 mm a zdvihem 50,9 mm má nyní kompresní poměr zvýšení z 13,8:1 na 13,9:1

Na nový motor navazuje pětistupňová převodovka, která byla zkonstruována z nové vysokopevnostní oceli, je o 200 g lehčí a disponuje mírně zkrácenými převodovými poměry pro první a druhý rychlostní stupeň.

Jezdec má k dispozici tři palivové mapy určené pro různé jízdní podmínky. První z nich nese označení Standard, druhá Smooth a třetí Aggressive. Nově je pak součástí standardní výbavy i elektrický startér.

Honda modernizuje svou vlajkovou loď pro motokros

Honda CRF250R pro modelový rok 2018 využívá stejný rám a odpružení jako současný model CRF450R. Hliníkový rám sedmé generace, který je použit u čtvrtlitru, je oproti svému předchůdci o 340 g lehčí. Zadní pomocný rám je nyní z extrudovaného hliníku (namísto kovaného) a je o 20 % lehčí.

Oproti řešení u stávající CRF250R je geometrie podvozku výrazně odlišná; rozvor je o 3 mm kratší (1486 mm) a vzdálenost mezi čepem kyvného ramene a osou zadního kola je o 15 mm kratší (573 mm). Sklon vidlice je 27,5° a závlek 116 mm. Těžiště se nachází o 1,4 mm.

Sedlo se nachází o 6 mm výše v 957 mm a světlá výška vzrostla o 5 mm na 327 mm. Hmotnost s provozními náplněmi (bez paliva) činí 103,3 kg, s palivem pak 108,1 kg.

Podvozek novinky využívá vpředu 49mm inverzní vidlicí Showa s vinutými pružinami, zatímco vzadu je tlumič Showa spojený se systémem Honda Pro-Link. Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 260 mm s dvoupístkovým třmenem a vzadu kotouč o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem.

Hlíníkové ráfky o průměru 21 palců vpředu a 19 palců vzadu jsou standardně obuty do pneumatik Dunlop GEOMAX MX3S o rozměrech 80/100-21 vpředu a 100/90-19 vzadu.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Uber zavede v Británii povinné přestávky pro řidiče Uber zavede v Británii povinné přestávky pro řidiče

Alternativní taxislužba Uber zavede v Británii povinné…

Česko hraje o pověst extrémně důvěryhodné země. Letos splatí rekordní dluh Česko hraje o pověst extrémně důvěryhodné země. Letos splatí rekordní dluh

Náklady na refinancování starých půjček stále porostou.

Zápisník Jana Vávry: Slevy na bitcoin Zápisník Jana Vávry: Slevy na bitcoin

Světem kryptoměn zase jednou zahýbal cenový výplach. U…

Banky stále zdražují. Průměrná sazba u hypoték v prosinci stoupla Banky stále zdražují. Průměrná sazba u hypoték v prosinci stoupla

Průměrná úroková sazba hypoték loni v prosinci stoupla na…

 
Zdroj: Honda Motor Europe LTD.

Štítky Honda Motorky Nové modely

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

 





 
Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Detroitský autosalon 2018: Prohlédněte si hvězdy výstavy v obří fotogalerii

Dnes 08:00

Mezi nejdůležitější novinky letošního Severoamerického autosalonu patří Mercedes-Benz G nebo Ford Mustang Bullitt. V Detroitu ale nechybí ani Číňané.




Blesk.cz

Těhotná druhá

Těhotná druhá "manželka" miliardáře Janečka: Proč…

Vztah ve třech není pro kněžku Liliu Khoustnoutdinovou (29) nic nového. Před miliardářem Karlem Janečkem (44)…

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci po zadržení Terezy (21)?

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci…

Opravdu nevěděla, že má v kufru devět kilo heroinu, nebo šlo o zkušenou pašeračku? V případě Češky Terezy (21)…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Černý den českých barev. Prokop i Macík nabrali ztrátu, Kolomý šel na bok

Černý den českých barev. Prokop i Macík nabrali…

První argentinská etapa jubilejního 40. ročníku Rallye Dakar se příliš nevydařila nejlepším českým jezdcům v…

 

Reflex.cz

Druhé kolo voleb v kostce: Kurzy na vítěze, profily kandidátů, voličský průkaz a koho podpořili poražení kandidáti

Druhé kolo voleb v kostce: Kurzy na vítěze, profily…

Drahoš versus Zeman. Takové je druhé kolo prezidentských voleb. Jak jejich šance vidí sázkové kanceláře a…

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a zkuste trek v Prokletých horách

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a…

Albánie má posledních několik desetiletí špatnou pověst. A drsná krajina severu země nese nelichotivé…