Honda CRF250R: Nový ostrý čtvrtlitr pro motokros

 

Honda si pro modelový rok 2018 připravila kompletně přepracované provedení produkčního modelu CRF250R pro starty ve třídě MX2.

Motokrosová Honda CRF250R míří do modelového roku 2018 jako stroj zcela nové generace, který sdílí s dosavadním provedením prakticky jen označení. Novinka jde přitom ve stopách většího modelu CRF450R, jehož nejnovější generace byla připravena pro letošní sezónu.

Srdcem motokrosového speciálu je zcela nově vyvinutý čtyřtaktní jednoválec o objemu 249,4 cm3 s rozvodem DOHC, disponující o 9 % vyšším maximálním výkonem v o 2000 otáček za minutu širším rozmezí.

Honda neuvádí maximální výkon a točivý moment nového motoru, ale zmiňuje, že jednoválec s vrtáním 79 mm a zdvihem 50,9 mm má nyní kompresní poměr zvýšení z 13,8:1 na 13,9:1

Na nový motor navazuje pětistupňová převodovka, která byla zkonstruována z nové vysokopevnostní oceli, je o 200 g lehčí a disponuje mírně zkrácenými převodovými poměry pro první a druhý rychlostní stupeň.

Jezdec má k dispozici tři palivové mapy určené pro různé jízdní podmínky. První z nich nese označení Standard, druhá Smooth a třetí Aggressive. Nově je pak součástí standardní výbavy i elektrický startér.

Honda modernizuje svou vlajkovou loď pro motokros

Honda CRF250R pro modelový rok 2018 využívá stejný rám a odpružení jako současný model CRF450R. Hliníkový rám sedmé generace, který je použit u čtvrtlitru, je oproti svému předchůdci o 340 g lehčí. Zadní pomocný rám je nyní z extrudovaného hliníku (namísto kovaného) a je o 20 % lehčí.

Oproti řešení u stávající CRF250R je geometrie podvozku výrazně odlišná; rozvor je o 3 mm kratší (1486 mm) a vzdálenost mezi čepem kyvného ramene a osou zadního kola je o 15 mm kratší (573 mm). Sklon vidlice je 27,5° a závlek 116 mm. Těžiště se nachází o 1,4 mm.

Sedlo se nachází o 6 mm výše v 957 mm a světlá výška vzrostla o 5 mm na 327 mm. Hmotnost s provozními náplněmi (bez paliva) činí 103,3 kg, s palivem pak 108,1 kg.

Podvozek novinky využívá vpředu 49mm inverzní vidlicí Showa s vinutými pružinami, zatímco vzadu je tlumič Showa spojený se systémem Honda Pro-Link. Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 260 mm s dvoupístkovým třmenem a vzadu kotouč o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem.

Hlíníkové ráfky o průměru 21 palců vpředu a 19 palců vzadu jsou standardně obuty do pneumatik Dunlop GEOMAX MX3S o rozměrech 80/100-21 vpředu a 100/90-19 vzadu.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta

Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran…

Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA

Hospodářský růst předních světových ekonomik se…

 
Zdroj: Honda Motor Europe LTD.

Štítky Honda Motorky Nové modely

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 





 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po násilníkovi, co přepadl mladou dívku

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po…

Jen díky své odhodlanosti a křiku se dokázala mladá dívka 7. září nedaleko Nových Butovic ubránit muži, který ji…

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Ta se toho nebojí. Operní a muzikálová zpěvačka ze Slovenska Sisa Sklovská (51) dorazila na Bratislavské dny…

 

iSport.cz

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa, moje dcera je jako já!

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa,…

Mámě si vždycky postěžovala, když jí něco trápilo, tak si teď u ní vylila srdíčko. Momentálně je ovšem americká…

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám, tvrdí český velikán

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám,…

Calgary ani jiný klub NHL to možná nebude, Jaromír Jágr může začít sezonu v Rusku. Nově přinesl deník…

 

Reflex.cz

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Následující příběh je vpravdě světový. Odehrává se v Novém Yorku, Chicagu, rakouské Vídni a německých Brémách.…

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…