Honda CRF250R: Nový ostrý čtvrtlitr pro motokros

 

Honda si pro modelový rok 2018 připravila kompletně přepracované provedení produkčního modelu CRF250R pro starty ve třídě MX2.

Motokrosová Honda CRF250R míří do modelového roku 2018 jako stroj zcela nové generace, který sdílí s dosavadním provedením prakticky jen označení. Novinka jde přitom ve stopách většího modelu CRF450R, jehož nejnovější generace byla připravena pro letošní sezónu.

Srdcem motokrosového speciálu je zcela nově vyvinutý čtyřtaktní jednoválec o objemu 249,4 cm3 s rozvodem DOHC, disponující o 9 % vyšším maximálním výkonem v o 2000 otáček za minutu širším rozmezí.

Honda neuvádí maximální výkon a točivý moment nového motoru, ale zmiňuje, že jednoválec s vrtáním 79 mm a zdvihem 50,9 mm má nyní kompresní poměr zvýšení z 13,8:1 na 13,9:1

Na nový motor navazuje pětistupňová převodovka, která byla zkonstruována z nové vysokopevnostní oceli, je o 200 g lehčí a disponuje mírně zkrácenými převodovými poměry pro první a druhý rychlostní stupeň.

Jezdec má k dispozici tři palivové mapy určené pro různé jízdní podmínky. První z nich nese označení Standard, druhá Smooth a třetí Aggressive. Nově je pak součástí standardní výbavy i elektrický startér.

Honda modernizuje svou vlajkovou loď pro motokros

Honda CRF250R pro modelový rok 2018 využívá stejný rám a odpružení jako současný model CRF450R. Hliníkový rám sedmé generace, který je použit u čtvrtlitru, je oproti svému předchůdci o 340 g lehčí. Zadní pomocný rám je nyní z extrudovaného hliníku (namísto kovaného) a je o 20 % lehčí.

Oproti řešení u stávající CRF250R je geometrie podvozku výrazně odlišná; rozvor je o 3 mm kratší (1486 mm) a vzdálenost mezi čepem kyvného ramene a osou zadního kola je o 15 mm kratší (573 mm). Sklon vidlice je 27,5° a závlek 116 mm. Těžiště se nachází o 1,4 mm.

Sedlo se nachází o 6 mm výše v 957 mm a světlá výška vzrostla o 5 mm na 327 mm. Hmotnost s provozními náplněmi (bez paliva) činí 103,3 kg, s palivem pak 108,1 kg.

Podvozek novinky využívá vpředu 49mm inverzní vidlicí Showa s vinutými pružinami, zatímco vzadu je tlumič Showa spojený se systémem Honda Pro-Link. Brzdový systém využívá vpředu kotouč o průměru 260 mm s dvoupístkovým třmenem a vzadu kotouč o průměru 240 mm s jednopístkovým třmenem.

Hlíníkové ráfky o průměru 21 palců vpředu a 19 palců vzadu jsou standardně obuty do pneumatik Dunlop GEOMAX MX3S o rozměrech 80/100-21 vpředu a 100/90-19 vzadu.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Ekologické organizace kritizovaly závěry klimatické konference. Státy o nich jednaly dva týdny Ekologické organizace kritizovaly závěry klimatické konference. Státy o nich jednaly dva týdny

Světová konference o klimatu COP24 v polských Katovicích…

Po opuštění OPEC se Katar obrací ke Spojeným státům. Chce investovat desítky miliard dolarů Po opuštění OPEC se Katar obrací ke Spojeným státům. Chce investovat desítky miliard dolarů

Katarská státní společnost Qatar Petroleum oznámila podle…

Německo zpřísňuje zákon o zahraničních investicích do obrany nebo energetiky Německo zpřísňuje zákon o zahraničních investicích do obrany nebo energetiky

Německá vláda se po dlouhých debatách shodla na návrhu…

 
Zdroj: Honda Motor Europe LTD.

Štítky Honda Motorky Nové modely

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá! Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá!

Od představení nové generace Mazdy 3 na autosalonu v Los…

Auto pro každé dobrodružství! Má i solární panely, stojí 4,5 milionu Auto pro každé dobrodružství! Má i solární panely, stojí 4,5 milionu

V USA existuje řada firem, které upravují pick-upy a…

 





 
Ze Škody Favorit se stává sběratelský kousek. Jedním takovým jsme se svezli

Ze Škody Favorit se stává sběratelský kousek. Jedním takovým jsme se svezli

Dnes 19:08

Ceny favoritů letí vzhůru, mnohdy až ke stotisícovým částkám. Je to nafouknutá bublina, nebo cena odráží jeho skutečné kvality?




Blesk.cz

Apple zprovoznil EKG na Watch Series 4. Bohužel jen v USA

Apple zprovoznil EKG na Watch Series 4. Bohužel jen v USA

Po několika měsících od představení Apple konečně vydal aktualizaci watchOS 5.1.2, která v hodinkách zprovozní…

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více genderových variantách

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více…

Novinku, která má omezit genderovou předpojatost, zařadil do svého Překladače Google. U výrazů, které je možné…

 

iSport.cz

Ledecká není nejlepší sportovkyní světa. V anketě BBC ji porazil golfista Molinari

Ledecká není nejlepší sportovkyní světa. V anketě…

Nejlepším sportovcem světa za rok 2018 byl podle BBC golfista Francesco Molinari. Ital, jenž letos vyhrál…

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila Procházkova paráda

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila…

Viktoria Plzeň zakončila podzim výhrou, v 19. kole porazila doma Karvinou 2:1. V sedmé minutě se prosadil Jan…

 

Reflex.cz

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se na místo činu

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se…

Psal se rok 1898. V hostinci u Valšů na rohu Betlémské a Poštovské ulice (dnes Karoliny Světlé) panovala…

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese útulností je zdraví vysoce nebezpečná

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese…

Dánské slovo hygge je do jiných jazyků těžko přeložitelné. V češtině má asi nejblíže ke slovu „útulný“. Dánové…