Honda EV-Ster: Výroba elektrického roadsteru je reálná
Informaci potvrdil v rozhovoru pro německý magazín Auto Motor und Sport současný šéf Hondy Takanobu Ito. Pravděpodobně se tak stane zanedlouho, v roce 2012. Japonská automobilka potřebuje snížit průměrné emise CO2, do roku 2020 by měly klesnout oproti dnešku o 30 procent. Kromě plně elektrické verze přijde na trh zřejmě i varianta s klasickým zážehovým motorem.
Připomeňme základní technické údaje a hlavní informace o tokijské studii. Elektromotor neudaných parametrů napájí lithium-iontové baterie s kapacitou 10 kWh a maximálním výkonem 58 kW. V síti s napětím 100 V se nabijí za asi 6 hodin, ve dvojnásob silné za méně než polovinu. Poháněna jsou zadní kola. Auto je schopné ujet na jedno nabití až 160 km. Z klidu na 60 km/h sprintuje za 5 s a dokáže uhánět až stošedesátkou.
Podvozek disponuje rozvorem 2325 mm a je nastavitelný v několika režimech, ladit lze i výkon motoru. Minisporťák měří na délku jen 3570 mm, do šířky má 1500 mm a je skutečně nizounký: 1100 mm. Karbonový interiér nabídne dvojici sedadel, nad kterými najdeme ochranné oblouky. Řidič sedí vpravo v barevně odlišené sedačce a vozidlo ovládá dvěma pákami. Na přístrojové desce jsou celkem tři obrazovky, digitální ukazatele doplňují další informace o jízdě, ovládání audia a navigace a také přístup na internet. Futuristický interiér do série určitě nepřežije.
Příští rok uvede Honda na japonský a americký trh malý Jazz/Fit s elektrickým pohonem, v plánu je i plug-in hybrid. Máme před sebou detroitskou výstavu NAIAS 2012, ale na východě už myslí na další ročník. Objeví se zde auto s pohonem všech kol, které bude mít vpředu umístěný benzinový V6. Ten bude podporovat elektromotor s 30 kW. Zadní nápravu budou pohánět další dva, každý s 20 kW.
Pohon se v tuto chvíli testuje v karoserii současné americké specifikace Accordu. Nejdříve se objeví v novém supersportu, chystaném nástupci legendární NSX.