Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda EV-Ster Concept: Roadster futurista

Aleš Dragoun
Diskuze (0)

Honda a hybridy, Honda a palivové články. To známe už z praxe, respektive ze sériové výroby. Elektromobily této značky také nejsou novinkou. Tenhle ale slouží - ano, k radosti z jízdy.

Vždyť se jmenuje EV-Ster. Rozluštění zkratky není nic složitého. EV znamená Electric Vehicle, tedy elektromobil. A druhá část názvu pochází z výrazu roadster Elektromotor neudaných parametrů napájí lithium-iontové baterie s kapacitou 10 kWh a maximálním výkonem 58 kW. V síti s napětím 100 V se nabijí za asi 6 hodin, ve dvojnásob silné za méně než polovinu.

Poháněna jsou zadní kola. Auto je schopné ujet na jedno nabití až 160 km. Stejnou hodnotu má i maximální rychlost, pochopitelně v km/h. Z klidu na 60 km/h sprintuje za 5 s, takže pokud jste si mysleli, že EV-Ster je jen takové prdítko do města, zklameme vás.

Výkon motoru i podvozek jsou nastavitelné, šasi má celkem trojici režimů. Nápravy jsou od sebe vzdáleny 2325 mm. EV-Ster je skutečně minisporťák. Nikdo nic podobného v současnosti nenabízí ani s benzinovými motory, Honda Beat i Suzuki Cappuccino jsou dávnou minulostí, skončilo už i Daihatsu Copen a Renault Wind je o čtvrt metru delší. Nová hondička totiž měří na délku jen 3570 mm, do šířky má 1500 mm a je skutečně nizounká: 1100 mm.

Interiéru dominuje karbon. Řidič sedí po japonsku vpravo a jeho sedadlo je barevně odlišeno, místo šedočerné je vyvedeno v kombinaci jedovaté žlutozelené a bílé. To aby pilot ani v noci nezapomněl, kde vlastně sedí. Před ním je totiž cosi, co bychom snad ani volantem nenazvali. Z útrob ční dvě páky.

Chybí i klasický střed, který je spojen prostřední obrazovkou. Přístrojový štít obsahuje celkem tři. Nenajdeme tu jen klasické měřící budíky, byť v digitální podobě, ale i další informace o jízdě, ovládání audia a navigace a také přístup na Internet. Nad bezpečností obou pasažérů bdí integrované ochranné oblouky za oběma sedadly.

EV-Ster se představuje v Tokiu. Možná se dočkáme sériové verze s tvary této studie a bude ji pohánět klasický zážehový motor. Interiér je každopádně i na žhavou současnost značně futuristický.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)