Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda v Evropě ukončí prodej hybridů Insight a CR-Z, vsadí na turbodiesely

Honda v Evropě ukončí prodej hybridů Insight a CR-Z, vsadí na turbodiesely

Honda v Evropě ukončí prodej hybridů Insight a CR-Z, vsadí na turbodiesely Zdroj: acz

Diskuze (53)
Zatímco na domácím japonském trhu jsou hybridy hitem, Evropa má raději turbodiesely. Proto na ně Honda na starém kontinentu vsadí.

Honda potvrzuje loňské zprávy, že na evropských trzích ukončí prodej hybridních modelů CR-Z a Insight, a to kvůli nízkému zájmu zdejších zákazníků o tyto vozy. Místo nich chce Honda zájemcům o úsporná auta nabídnout modely se vznětovým motorem.

Automobilka už pouze doprodává zbylé exempláře CR-Z a Insightu. Na některých trzích (například v České republice nebo Německu) už tyto modely dostupné nejsou.

První vůz s hybridním pohonem (první generaci Insightu) Honda uvedla na evropský trh již na začátku třetího tisíciletí. Zatímco dříve byly prodeje hybridních vozů Honda v Evropě stabilní, v poslední době tato automobilka zaznamenala spíše silnou poptávku po úsporných turbodieselech.

Toto prohlášení dokazují i statistiky. Podle analytické společnosti JATO Dynamics Honda loni prodala na evropských trzích 1.242 kusů Insightu, což je meziroční propad o 62 procent. Hybridního kupé CR-Z se v loňském roce prodalo jen 695 exemplářů (-66 %), hybridní verze Jazzu si pohoršila na 4.500 prodaných kusů (-40 %).

To je ve srovnání s konkurenční Toyotou velký neúspěch. Evropské prodeje Toyot a Lexusů s hybridním pohonem loni meziročně vzrostly o 43 procent na 153.000 aut, úspěšné jsou hlavně hybridní verze malého Yarisu a kompaktního Aurisu. To je více, než kolik Honda prodala v Evropě hybridů za celou historii. Od roku 1999 bylo na starém kontinentu registrováno 125.000 hybridních vozů značky Honda. Na druhou stranu je nabídka hybridních Toyot a Lexusů bohatší, hybridní Hondy byly na evropském trhu loni jen tři.

V nabídce turbodieselů měla Honda donedávna velkou mezeru, kterou zacelila motorem 1.6 i-DTEC. Ten je v současnosti dostupný pro modely Civic a CR-V, do budoucna by mohl nahradit větší 2.2 i-DTEC. Nová generace Jazzu by pak mohla dostat 1.5 i-DTEC.

Vstoupit do diskuze (53)