Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz 2015: nová generace i s dieselem

Michal Fokt
Diskuze (17)
Třetí generace malého japonského vozu Jazz si ponechá všechny své silné stránky a ty slabé vylepší - v nabídce se poprvé objeví i silný turbodiesel.

Novodobá Honda Jazz, jejíž druhá generace je v současnosti už blízko konce svého modelového cyklu, se stala doslova legendární svou prostorností a variabilitou, když jako první vůz Hondy použila konstrukční řešení s palivovou nádrží, umístěnou pod předními sedadly. To v kombinaci s geniálně jednoduchým systémem sklápění sedadel Magic Seats umožnilo získat na malém půdorysu extrémně velkorysou kabinu.

Když k tomu přidáte agilní a úsporné benziny o objemu 1,2 a 1,34 l, výsledkem je ovládnutí celé řady průzkumů spokojenosti i spolehlivosti. Na tyto hodnoty by měla navázat i chystaná třetí generace, jejíž premiéra se očekává letos v říjnu na autosalonu v Tokiu a která navíc zvýší konkurenceschopnost modelu i v řadě dalších oblastí.

Hovoří se o tom, že design tohoto automobilu bude inspirován studií Urban SUV, jejíž produkční verze se začne také prodávat příští rok, osobně si to ale nemyslím a vzhledem k obrovské popularitě zejména v Japonsku očekávám spíše evoluci stávajícího designu. Jisté ovšem je, že auto dostane novou, flexibilnější a lehčí platformu, která ponese i zmiňované SUV a později i desátou generaci evropského Civicu. Její konstrukce by měla umožnit zlepšit jízdní vlastnosti i komfort novinky.

Ačkoli by měly víceméně zůstat zachovány rozměry auta, tedy dnes 3900 x 1695 x 1525 mm, kabina by se měla ještě zvětšit a zavazadlový prostor by měl koketovat s hodnotou 400 l. Předpokládá se použití stejných kubatur benzinových motorů, tedy 1,2 a 1,34 l, ale vzhledem k tomu, že půjde už o novou generaci Earth Dreams s přímým vstřikováním, rozvodem DOHC a "Atkinsonovým" cyklem, budou nejen výrazně úspornější, ale i výkonnější. Společnost jim bude poprvé dělat i turbodiesel - stejný 1.6 i-DTEC Earth Dreams s 88 kW a 300 N.m, jenž pohání i Civic a CR-V. Možná trošku překvapivě nejvýkonnější verzí v nabídce bude hybrid SH i-DCD (Sport Hybrid Intelligent Dual Clutch Drive) kombinující elektromotor s benziňákem 1.5 i-VTEC.

V Japonsku bude prodej zahájen dost možná ještě letos, do Evropy se ale dostane nejspíše až jako modelový rok 2015 v létě příštího roku.

Michal Fokt
Diskuze (17)
Avatar - King
28. 6. 2013 18:34
Re: Rozpůlený motor 1,34
Tak to jsem nevěděl, díky za info. :-) :yes:
Avatar - Dinar
28. 6. 2013 10:48
Re: Konec světa
Jo tak, turbodýzl jako nejlepší motor hondy, to tu máme deset let? Nějak si nevzpomínám, že by ses o tom rozepisoval. A dýzl v městském skokanovi? Stálo by za to vytáhnout tvé pár let staré komentáře nad jednatrojkou od fiatu například. Takže co, skleróza? Alzheimer?... stará vojno! >:D
Avatar - TeeJay
27. 6. 2013 21:51
Re: Jazz
Rozhoupával jsem se celou věčnost, ale už nám jednačtyřka plní skoro rok roli rodinného auta. K CTR. >:-[] Spousta lidí říká, že je to trošku kuriózní kombianace, mít sporťák na hraní větší, než rodinné auto, ale Jazzík je prostě obrovský a ve třech je pro nás možná velký až moc. :-) Je tichý, pohodlný, nežere ...a má ostřejší nástup brzd, než Civic a jak říkáš, skoro tak dobrou převodovku. >:D Chorvatsko jsme dali až pod Split úplně v pohodě, takže zvládá i předpisovou dálniční jízdu jako nic. Nemůžeme si ho vynachválit, sohlasím s každým slovem. :yes:

Prodávat se tu Fit RS, možná máme doma auto jen jedno. ;-)
Avatar - TeeJay
27. 6. 2013 21:43
Re: Konec světa
Tak tomu říkám K.O. v prvním kole. >:D :yes:
27. 6. 2013 17:48
Re: mne jazz pripomina nissan note
Třeba pro Ádu >:D