Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz 2011: Malý facelift a CVT

Diskuze (0)
Z příchodu Hondy Jazz Hybrid těží i standardní provedení, které dostane aerodynamicky optimalizovanou příď.

Druhá generace Hondy Jazz uzavřela třetí rok své kariéry. Za tu dobu si našla přes 500 tisíc zákazníků a dospěla do fáze, kdy se dočká faceliftu. Nejedná se ale o žádné dramatické změny, kosmetické retuše se nesou ve stejném duchu jako u nedávno představeného Jazzu Hybrid.

Přední nárazník je shodný s hybridní verzí, stejně jako upravená maska chladiče, která ponechává menší vstupní otvor. Právě tento prvek bude hlavním rozlišovacím znakem mezi hybridní a konvenční verzí – Jazz Hybrid má průhledný díl, běžný Jazz dostane obvyklejší černý voštinový díl.

Změny podstoupí i zadní nárazník, který opět analogicky k hybridu přidá výrazný horizontální prolis. Nová je také grafika předních i zadních světel. Ta zadní dostanou více červených ploch, Jazz Hybrid má naopak vzadu zcela čirá krycí skla.

Designové korekce mají samozřejmě oživit vzhled auta, jejich hlavním cílem je ale snížení součinitele aerodynamického odporu a s tím související úspora paliva.

Uvnitř se změní barevné provedení. Palubní deska modelu 2011 je z tmavšího materiálu, na čalounění sedadel jsou použity jiné potahy. Novinkou je možnost nastavit sklon opěradla u zadních sedadel Magic Seats a nové řešení dvojitého dna zavazadlového prostoru. Se sadou na opravu pneumatik se jeho objem zvětší z 380 na 399 litrů.

Robotizovanou převodovku i-Shift nahradí bezestupňová CVT. Po třech letech se do Jazzu opět vrací – Honda touto cestou reaguje na výtky západoevropských zákazníků, kteří v Jazzu preferují převodovku bez ručního řazení a CVT považují za komfortnější volbu než robotizovaný manuál.

Na rozdíl od prvního Jazzu ale model 2011 dostane CVT s hydrodynamickým měničem. To je taky hlavní konstrukční rozdíl mezi touto převodovkou a CVT v Jazzu Hybrid. Převodovka je vybavena gyroskopem, který umožňuje řídící elektronice upravit převodový poměr pro jízdu do kopce nebo brzdění motorem přijíždění z kopce v režimu D. Standardem pro Jazz s CVT jsou pádla pro manuální volbu přednastavených převodů v režimu S.

Diskuze (0)