Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz konečně dostala silný motor pro Evropu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
Honda před výstavní premiérou na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem odhaluje model Jazz v modernizované podobě s lehce osvěženým designem a především novým motorem pod kapotou.

Honda Jazz třetí generace se v evropské podobě představila nejprve jako prototyp v roce 2014 na tehdejším autosalonu v Paříži a až na podzim následujícího roku vstoupila na trh. V letošním roce se Honda rozhodla představit tento model v modernizované podobě pro evropský trh.

V případě designu se omlazení týká především předních a částečně i zadních partií. Provedenými změnami v oblasti hlavních světlometů, masky chladiče a nárazníku s agresivnějšími tvary se Jazz ve své nové podobě hlásí k aktuálnímu stylu vozů značky Honda. Záď se může pochlubit přepracovaným nárazníkem. K novinkám souvisejícím s karoserií patří i nový metalický lak pojmenovaný Skyride Blue.

Nejzásadnější novinkou, kterou modernizace přináší, je rozšíření nabídky pohonných jednotek o zážehový motor i-VTEC o objemu 1,5 litru a výkonu 96 kW (130 k). Honda uvádí, že v modelu Jazz tento motor ve spojení s převodovkou CVT dosahuje spotřeby paliva 5,4 l benzinu na 100 km a emisí CO2 124 g/km. Převodovka CVT byla údajně upravena, aby poskytovala lineárnější a kultivovanější odezvu při akceleraci.

Patnáctistovka bude pro model Jazz v nabídce jako součást nového stupně výbavy Dynamic. Ten se od ostatních provedení odliší tenkým spoilerem pod spodní mřížkou v předním nárazníku a třídílným difuzorem pod zadním nárazníkem. Oba nové prvky pak doplňuje červená linka.

Honda Jazz v provedení Dynamic se vedle sportovnějšího vzhledu a výkonnějšího motoru má pyšnit i LED světlomety, předními mlhovými světly, nástavci prahů, spoilerem na pátých dveřích a 16palcovými černými litými koly obutými do pneumatik o rozměru 185/55 R16.

V interiéru verze Dynamic má zaujmout čalounění s proužkovaným vzorem, kůží obšitý volant i řadicí páka. Sportovní styl prostoru pro cestující pak má dodat kontrastní prošívání nití oranžové barvy.

Honda v souvislosti s představením novinek, které přináší modernizace modelu Jazz, připomíná i jeho dosavadní přednosti. Hlavní z nich mají představovat především velkorysé prostorové poměry. Zavazadlový prostor o základním objemu 354 litrů lze zvětšit až na 897 litrů.

Zadní sedadla pak mají díky systému Magic Seat a dělení v poměru 60:40 umožnit řadu různých konfigurací pro dopravu objemnějších zavazadel, pro něž může být k dispozici prostor o délce až 2480 mm a výšce 1280 mm.

Standardní vybavení modelu Jazz v modernizovaném provedení má na evropském trhu zahrnovat mimo jiné tempomat, vyhřívaná přední sedadla, automatické světlomety a bezpečnostní systém City-Brake Active.

Vyšší stupně jsou vybaveny informačním a zábavním systémem Honda Connect se 7palcovým dotykovým displejem, zadní parkovací kamerou, bezkontaktním vstupem a startováním, systémem varování před kolizí, varováním při opuštění jízdního pruhu a systémem rozpoznávání dopravních značek.

Pro všech provedení modernizované Hondy Jazz s výjimkou nového stupně výbavy Dynamic má být i nadále k dispozici třináctistovka i-VTEC, disponující výkonem 75 kW (102 k).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (26)
16. 8. 2017 13:40
Re: nedocenené autá neexistujú

Přesně! :yes:

Aneb když šla Honda na rozumnou cenu u minulé generace Civicu, najednou se jich v mém okolí objevilo 6-7. Ač to byl snad nejošklivější zastupce C segmentu (vím, subjektivní, ale prodeje v Evropě mi dávají za pravdu), s "nehonďácky" vysokým posezem (daň za nádrž vprostřed =) velký kufr), díky kterému se do toho člověk nad 180 cm nevešel, jeho koupi ve chvíli kdy jeho cena dává smysl chápu. Pokud máte pod těch 180 tedy.

Jazz za cenu přes půl mega (jako že bude) smysl nedává. Aneb Mazda 3 2,0 165Hp Revolution či Megane GT - TOHLE je na dostřel.

Ps.: Civic minulé generace budiž pro všechny z Honda clubu důkazem že cena o kvalitě, výrobě v Japonsku a bla bla bla prostě není. Je to o výrobních kapacitách a cenotvorbě. Vím, hondista je diagnóza a asi to nevysvětlím.
Nic ve zlém ;-)
16. 8. 2017 09:09
Re: nedocenené autá neexistujú
Proc by ho nabizeli k pujceni, kdyz maji "Real view test drive" na webu.
No koukni se sam, a rekni, jestli by sis nedal aspon tu MILF:
[odkaz]

;-)
Avatar - twistedTSD
16. 8. 2017 00:48
Hm.
Silnější motor se hodí, ale stejně jako ostatní si myslím, že ceny jsou už tak přestřelené a pokud 1.3 je za cenu C segmentu, tak 1.5 v nějakém spešl sport paketu a snad ještě s CVT už bude pomalu konkurovat Superbu. Takže tato zpráva mě nechává zcela chladným.
15. 8. 2017 20:51
Re: Škoda ho...
Souhlasim. Na české poměry je cena prostě vysoká, tady boduje Hyundai iX20 již od 269k se 4383ks. Honda bohužel je o 100k dražší = smolík, tj prodaných 100ks ;-\
Avatar - Jopino
15. 8. 2017 20:11
Re: sympatické
Tak ověřeno, doslovné vyjádření při prezentaci v UK (přeloženo panem googlem)

K motorové řadě je přidána benzinová jednotka o objemu 1,5 litru o výkonu 130 koní. Tento motor může být spojen s šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou CVT. Když je vozidlo vybaveno CVT, nový motor oficiálně vrátí kombinovanou spotřebu motoru 52,3 mpg a emise CO2 124 g / km. Řada Jazz bude i nadále nabízet benzinovou jednotku o objemu 1,3 litru s výkonem 101 koní, což byl až dosud jediný motor, který tato Honda musela nabídnout.