Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Jazz se už prodává

Michal Fokt
Diskuze (20)
Mazda Demio bude mít opravdu vážného konkurenta…

Mazda Demio bude mít opravdu vážného konkurenta…

Když se u Hondy rozhodovalo o nástupci vozu nižší třídy Logo, rozhodnutí nepadlo ve prospěch auta typu Toyoty Yaris, ale zelená byla dána automobilu formátu Mazdy Demio, tedy víceúčelovému vozidlu. Dostal jméno Jazz (v Japonsku Fit) a svým stylingem interiéru a exteriéru je zřejmé, že hodlá zaujmout hlavně mladou klientelu. V Japonsku se mu to bezezbytku povedlo a vloni atakoval již pár let neochvějnou první příčku Toyoty Corolla. Nyní tento 3830 mm dlouhý, 1675 mm široký a 1525 mm vysoký model s rozvorem 2450 mm přichází i na český trh.

Vůz zaujme nejen výraznou, dravě působící maskou chladiče a vystupujícími předními světlomety, ale i krátkým předním převisem, sportovně vyhlížejícím profilem a zajímavě ztvárněnými zadními světly. Mladistvě a sportovně je pojatý také interiér, v němž zaujmou zejména vystupující rámečky přístrojů v imitaci hliníku, tříramenný volant a skvěle do ruky padnoucí hlavice řadicí páky. Audiosystém je integrovaný do středového panelu, což není pro zloděje zrovna atraktivní, a potěší i nepřeberné množství odkládacích prostorů. Ještě zajímavější je však variabilita interiéru. Zavazadlový prostor má již v základním uspořádání pozoruhodný objem 380 l, jeho dalším trumfem je ale možnost zvětšení sklopením zadních sedadel do podlahy, takže vznikne zcela rovná plocha o objemu 845 l (po spodní hranu bočních oken). Dále je ale možné sklopená sedadla vztyčit, takže se sedák přimkne k opěradlu a mezi zadním párem dveří vznikne hluboký prostor, vhodný i pro převoz vyšších předmětů.

Hondu Jazz pohání zážehový čtyřválec i-DSI (intelligent-Dual and Sequential Ignition) o objemu 1,339 l, který má výkon 61 kW při 5700/min a točivý moment 119 N.m při 2800/min. Jeho specialitou jsou dvě zapalovací svíčky na válec, jejichž doba zážehu se mění v závislosti na momentálním režimu otáček a zatížení jednotky. Smyslem této technologie bylo snížení spotřeby při zachování dynamiky, typické pro vozy značky Honda. O tom prvním svědčí úctyhodné hodnoty spotřeby 6,7 l ve městě, 4,8 l mimo něj a 5,5 l v kombinovaném režimu, o tom druhém zase solidní akcelerace z 0 na 100 km na rovných 12 s. Jazz přitom váží 1053 kg, tedy téměř stejně, jako Škoda Fabia. Ta přitom s motorem 1,4 l/55 kW (126 N.m při 3800/min) zrychlí za 13,8 s a její kombinovaná spotřeba činí 6,6 l. Silnější, 74kW verze motoru fabii sice rozhýbe na „stovku“ o 0,5 s rychleji, než i-DSI Hondu Jazz, ale zase za cenu kombinované spotřeby 7,0 s…

Honda Jazz stojí v základním provedení 422 500 korun, což je opravdu hodně, a to i přesto, že ve standardním vybavení jazzu najdeme mimo jiné čtyři airbagy, elektrický posilovač řízení, imobilizér, dálkové centrální zamykání, zadní stěrač, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a výškově stavitelný volant. Svou finančně těžko vyčíslitelnou hodnotu má však také zmíněná praktičnost a nezvyklá prostornost tohoto automobilu. Zaskočila nás však nemožnost dokoupit si u momentálně dodávané výbavové verze S systém ABS s EBD.

Michal Fokt
Diskuze (20)