Honda Legend 3,5i

Honda Legend 3,5i

 
 
12.11. 1998

Je to již pár let pozpátku, co se Japonci rozhodli zaútočit i na trh s luxusními automobily. Příspěvek automobilky Honda má název Legend. Zatím co v USA má Legend dobré prodejní výsledky, v Evropě se pevné pozice Audi, BMW a Mercedesu zatím ohrozit nepovedlo. Problém není v kvalitě vozu, ale především v image a politice jedné výbavy , která je sice dosti obsáhlá, ale bohatí zákazníci se přeci...

Je to již pár let pozpátku, co se Japonci rozhodli zaútočit i na trh s luxusními automobily. Příspěvek automobilky Honda má název Legend. Zatím co v USA má Legend dobré prodejní výsledky, v Evropě se pevné pozice Audi, BMW a Mercedesu zatím ohrozit nepovedlo. Problém není v kvalitě vozu, ale především v image a politice jedné výbavy , která je sice dosti obsáhlá, ale bohatí zákazníci se přeci jen chtějí odlišit. Zákazníci však mají možnost zvolit jen barevné provedení karoserie a interiéru. Stejná situace je i u motoru. Zákazník nemá možnost vybrat si z více provedení. K dispozici je pouze V6 3,5l s automatem za cenu 1.499.000,- Kč. Určitě by se našli zájemci o levnější V6 2,8 s manuální převodovkou nebo naopak podstatně dražší např. V8 5,0.

Pojďme se ale věnovat testovanému Legendu. Jeho pětimetrová karoserie má velmi decentní tvary, které naznačují jeho zařazení v segmentu luxusních vozů. Rozvor, jeden z hlavních parametrů ovlivňujících kvalitu jízdy a také stabilitu vozu při vysokých rychlostech, je u Hondy Legend slušných 2905 mm (Mercedes E 2833 mm, S 2965 mm).

Jízda samotná se vyznačuje maximálním odhlučněním interiéru a plavností při překonávání nerovností. Celkový hluk (lépe řečeno ticho) v interiéru mi velmi připomínalo nedávno testovaný Mercedes S320. Ovládání vozu je velmi jednoduché díky progresivnímu posilovači a výborně pracujícímu automatu. Ten je ale pouze čtyřstupňový. Dnes je však v této třídě běžných pět stupňů.

Chod šestiválce je mimořádně kultivovaný a v celém rozsahu otáček také velmi tichý. Navíc, při běžné jízdě, automatická převodovka udržuje otáčky motoru v rozmezí 1500-3000 ot/min, takže hluk přicházející od motoru je jen těžko vnímatelný. Výkon 153 kW je dostatečný, ale k těžkému Legendu je to tak akorát. Velká pohotovostní hmotnost (1670 kg) a automat se však podepisují také na nelichotivé spotřebě, která se pohybuje mezi 14 až 15 litry naturalu na 100 km.

Interiéru vévodí dobře tvarovaná, elektricky ovládaná kožená sedadla s el. vyhříváním. Především vyhřívání se v zimních podmínkách velmi osvědčilo. Praktická je také paměť pro dvě nastavení sedadla řidiče, pokud se ve voze střídají např. manželé. Zajímavým detailem je el. seřiditelný volant, který se při vyjmutí klíčku ze zapalování automaticky odsune do nejvyšší polohy a tím usnadní vystoupení. Po zasunutí klíčku se samozřejmě opět vrátí do původní polohy. Překvapující je minimální rozměr odkládací schánky u spolujezdce a také nepřítomnost bočních airbagů, které jsou dnes v této třídě samozřejmostí. Nedostatečně velikou schránku u spolujezdce se však konstruktéři snažili nahradit alespoň praktickými schránkami na mobil a brýle.

Svým konzervativním designem a snahou o maximální pohodlí je Legend nejlépe přirovnatelný k Mercedesu. Image Mercedesu je však velmi dobrý a bude to trvat zřejmě ještě mnoho let, než Honda evropské zákazníky přesvědčí, že luxus může pocházet i z Japonska. V USA se to Japoncům již povedlo.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 499 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 499 000 Kč

Škoda chce zdvojnásobit dodávky aut v Číně. Představí další SUV Škoda chce zdvojnásobit dodávky aut v Číně. Představí další SUV

Automobilka Škoda Auto představí do konce letošního roku…

Rusko daruje Sýrii baterie protiraket S-300 na ochranu Damašku a vojenských letišť Rusko daruje Sýrii baterie protiraket S-300 na ochranu Damašku a vojenských letišť

Rusko už v nejbližší době dodá do Sýrie zdarma baterie…

Poměr vládního dluhu k HDP je v Česku jedním z nejnižších v Evropské unii Poměr vládního dluhu k HDP je v Česku jedním z nejnižších v Evropské unii

Zadlužení členských zemí Evropské unie loni kleslo na…

Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Hliníková jízda Akcie, měny & názory Vladana Gallistla: Hliníková jízda

Hliník se neodstěhoval do Humpolce, dala by se…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3474
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 153 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 303 / 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17.3 / 9.4 / 12.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1670 / 510
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4980
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2910
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1500
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy

Co v autě není, nemůže se pokazit. To by ale znamenalo,…

Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m

Do nabídky Hondy se vrací model Legend, doposud technicky…

 



 
Škoda Kamiq detailně: Prohlédněte si nové SUV, se kterým se jen tak nesvezete

Škoda Kamiq detailně: Prohlédněte si nové SUV, se kterým se jen tak nesvezete

Dnes 12:35

Mladoboleslavská automobilka představuje světu své již třetí SUV.




Blesk.cz

Porod vévodkyně Kate v plném proudu! Jak se bude dítě jmenovat?

Porod vévodkyně Kate v plném proudu! Jak se bude…

V Londýně jsou nyní všichni jako na trní a netrpělivě očekávají, kdy vévodkyně Kate (36) porodí svému choti…

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Oslavte Světový den knihy. Jak? S knížkou v ruce!

Zasmát se, uronit slzu, vypátrat zločince nebo se setkat s UFO? Díky knížkám žádný problém! Za pár desítek korun…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

TOP góly 25. kola HET ligy: Stanciův parádní přímák i bomby Mary a Havlíka

TOP góly 25. kola HET ligy: Stanciův parádní přímák…

Další kolo fotbalové HET ligy máme za sebou a je čas si vychutnat ty nejkrásnější góly. Do našeho výběru se…

 

Reflex.cz

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Česká televize připravila na dvě po sobě jdoucí neděle ambiciózní, ale dramaturgicky naprosto správný projekt.…

Terorista Abdeslam, organizátor pařížského útoku, dostal 20 let. Hlavní soud ho ale čeká až v roce 2020

Terorista Abdeslam, organizátor pařížského útoku,…

Na dvacet let poslal v pondělí belgický soud do vězení Salaha Abdeslama, kterého krátce před tím uznal vinným z…