Honda Legend 3,5i

Honda Legend 3,5i

 
 
12.11. 1998

Je to již pár let pozpátku, co se Japonci rozhodli zaútočit i na trh s luxusními automobily. Příspěvek automobilky Honda má název Legend. Zatím co v USA má Legend dobré prodejní výsledky, v Evropě se pevné pozice Audi, BMW a Mercedesu zatím ohrozit nepovedlo. Problém není v kvalitě vozu, ale především v image a politice jedné výbavy , která je sice dosti obsáhlá, ale bohatí zákazníci se přeci...

Je to již pár let pozpátku, co se Japonci rozhodli zaútočit i na trh s luxusními automobily. Příspěvek automobilky Honda má název Legend. Zatím co v USA má Legend dobré prodejní výsledky, v Evropě se pevné pozice Audi, BMW a Mercedesu zatím ohrozit nepovedlo. Problém není v kvalitě vozu, ale především v image a politice jedné výbavy , která je sice dosti obsáhlá, ale bohatí zákazníci se přeci jen chtějí odlišit. Zákazníci však mají možnost zvolit jen barevné provedení karoserie a interiéru. Stejná situace je i u motoru. Zákazník nemá možnost vybrat si z více provedení. K dispozici je pouze V6 3,5l s automatem za cenu 1.499.000,- Kč. Určitě by se našli zájemci o levnější V6 2,8 s manuální převodovkou nebo naopak podstatně dražší např. V8 5,0.

Pojďme se ale věnovat testovanému Legendu. Jeho pětimetrová karoserie má velmi decentní tvary, které naznačují jeho zařazení v segmentu luxusních vozů. Rozvor, jeden z hlavních parametrů ovlivňujících kvalitu jízdy a také stabilitu vozu při vysokých rychlostech, je u Hondy Legend slušných 2905 mm (Mercedes E 2833 mm, S 2965 mm).

Jízda samotná se vyznačuje maximálním odhlučněním interiéru a plavností při překonávání nerovností. Celkový hluk (lépe řečeno ticho) v interiéru mi velmi připomínalo nedávno testovaný Mercedes S320. Ovládání vozu je velmi jednoduché díky progresivnímu posilovači a výborně pracujícímu automatu. Ten je ale pouze čtyřstupňový. Dnes je však v této třídě běžných pět stupňů.

Chod šestiválce je mimořádně kultivovaný a v celém rozsahu otáček také velmi tichý. Navíc, při běžné jízdě, automatická převodovka udržuje otáčky motoru v rozmezí 1500-3000 ot/min, takže hluk přicházející od motoru je jen těžko vnímatelný. Výkon 153 kW je dostatečný, ale k těžkému Legendu je to tak akorát. Velká pohotovostní hmotnost (1670 kg) a automat se však podepisují také na nelichotivé spotřebě, která se pohybuje mezi 14 až 15 litry naturalu na 100 km.

Interiéru vévodí dobře tvarovaná, elektricky ovládaná kožená sedadla s el. vyhříváním. Především vyhřívání se v zimních podmínkách velmi osvědčilo. Praktická je také paměť pro dvě nastavení sedadla řidiče, pokud se ve voze střídají např. manželé. Zajímavým detailem je el. seřiditelný volant, který se při vyjmutí klíčku ze zapalování automaticky odsune do nejvyšší polohy a tím usnadní vystoupení. Po zasunutí klíčku se samozřejmě opět vrátí do původní polohy. Překvapující je minimální rozměr odkládací schánky u spolujezdce a také nepřítomnost bočních airbagů, které jsou dnes v této třídě samozřejmostí. Nedostatečně velikou schránku u spolujezdce se však konstruktéři snažili nahradit alespoň praktickými schránkami na mobil a brýle.

Svým konzervativním designem a snahou o maximální pohodlí je Legend nejlépe přirovnatelný k Mercedesu. Image Mercedesu je však velmi dobrý a bude to trvat zřejmě ještě mnoho let, než Honda evropské zákazníky přesvědčí, že luxus může pocházet i z Japonska. V USA se to Japoncům již povedlo.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 499 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 499 000 Kč

Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma Vedení ČSSD stojí za Hamáčkem, kritiku sklidila Haškova platforma

Předsednictvo ČSSD v Hradci Králové podpořilo předsedu…

Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun Ukrajina se s MMF dohodla na novém úvěru, dostane téměř 90 miliard korun

Ukrajina se dohodla s Mezinárodním měnovým fondem (MMF)…

Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům Daimler varuje před prudkým poklesem zisku, obává se opatření proti dieselům

Německá automobilka Daimler dnes varovala, že její…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3474
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 153 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 303 / 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17.3 / 9.4 / 12.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1670 / 510
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4980
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2910
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1500
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW rozšiřuje nabídku vozů o zatím největší model řady X,…

 



Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy

Co v autě není, nemůže se pokazit. To by ale znamenalo,…

Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m

Do nabídky Hondy se vrací model Legend, doposud technicky…

 



 
Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Nové Porsche 911 je za dveřmi. Připomeňte si, jak měla originální 911 původně vypadat!

Dnes 18:50

Koncepce s motorem vzadu znamená, že už léta má Porsche 911 charakteristický tvar karoserie. A přesto auto původně mělo vypadat hodně jinak...




Blesk.cz

Nádeníček z Básníků Oldřich Navrátil: Kdyby nebyl alkohol, jsem doteď panic

Nádeníček z Básníků Oldřich Navrátil: Kdyby nebyl…

Proslavila ho role snaživého všeuměla Emila Nádeníčka z filmových Básníků, ale v soukromí je Oldřich Navrátil…

Po stopách tatíčka Masaryka: Navštivte rodiště našeho prvního prezidenta!

Po stopách tatíčka Masaryka: Navštivte rodiště…

Nejmilejší písničku tatíčka Masaryka si můžete zanotovat v rodišti našeho  prvního prezidenta. Vydejte se po…

 

iSport.cz

Bojovník Marpo: Rytmuse sestřelím, proto ho potřebuju nenávidět

Bojovník Marpo: Rytmuse sestřelím, proto ho…

Největší akce v historii českých bojových sportů už se blíží. 27. prosince se uskuteční v pražské O2 Areně…

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez Bulíře přehrál Kometu 5:2

SESTŘIHY: Hradec dál vede extraligu. Liberec bez…

Návrat zkušeného střelce k výhře nestačil. V dresu třineckých hokejistů se poprvé v této sezoně objevil na ledě…

 

Reflex.cz

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je nezodpovědné a hloupé

Prozrazení tajné mise české armády v Afghánistánu je…

Lidové noviny se před několika dny pochlubily se svým úlovkem – zveřejnily exkluzivní zprávu, že příslušníci…

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará dobrá ruční práce

Na co do kina tento týden: Všude převládá stará…

Aktuální várka filmů je „stará“ na nejrůznější způsoby. Buď se jednotlivé tituly odehrávají před mnoha lety,…