Honda Legend 3,5i

Honda Legend 3,5i

 
 

Je to již pár let pozpátku, co se Japonci rozhodli zaútočit i na trh s luxusními automobily. Příspěvek automobilky Honda má název Legend. Zatím co v USA má Legend dobré prodejní výsledky, v Evropě se pevné pozice Audi, BMW a Mercedesu zatím ohrozit nepovedlo. Problém není v kvalitě vozu, ale především v image a politice jedné výbavy , která je sice dosti obsáhlá, ale bohatí zákazníci se přeci...

Je to již pár let pozpátku, co se Japonci rozhodli zaútočit i na trh s luxusními automobily. Příspěvek automobilky Honda má název Legend. Zatím co v USA má Legend dobré prodejní výsledky, v Evropě se pevné pozice Audi, BMW a Mercedesu zatím ohrozit nepovedlo. Problém není v kvalitě vozu, ale především v image a politice jedné výbavy , která je sice dosti obsáhlá, ale bohatí zákazníci se přeci jen chtějí odlišit. Zákazníci však mají možnost zvolit jen barevné provedení karoserie a interiéru. Stejná situace je i u motoru. Zákazník nemá možnost vybrat si z více provedení. K dispozici je pouze V6 3,5l s automatem za cenu 1.499.000,- Kč. Určitě by se našli zájemci o levnější V6 2,8 s manuální převodovkou nebo naopak podstatně dražší např. V8 5,0.

Pojďme se ale věnovat testovanému Legendu. Jeho pětimetrová karoserie má velmi decentní tvary, které naznačují jeho zařazení v segmentu luxusních vozů. Rozvor, jeden z hlavních parametrů ovlivňujících kvalitu jízdy a také stabilitu vozu při vysokých rychlostech, je u Hondy Legend slušných 2905 mm (Mercedes E 2833 mm, S 2965 mm).

Jízda samotná se vyznačuje maximálním odhlučněním interiéru a plavností při překonávání nerovností. Celkový hluk (lépe řečeno ticho) v interiéru mi velmi připomínalo nedávno testovaný Mercedes S320. Ovládání vozu je velmi jednoduché díky progresivnímu posilovači a výborně pracujícímu automatu. Ten je ale pouze čtyřstupňový. Dnes je však v této třídě běžných pět stupňů.

Chod šestiválce je mimořádně kultivovaný a v celém rozsahu otáček také velmi tichý. Navíc, při běžné jízdě, automatická převodovka udržuje otáčky motoru v rozmezí 1500-3000 ot/min, takže hluk přicházející od motoru je jen těžko vnímatelný. Výkon 153 kW je dostatečný, ale k těžkému Legendu je to tak akorát. Velká pohotovostní hmotnost (1670 kg) a automat se však podepisují také na nelichotivé spotřebě, která se pohybuje mezi 14 až 15 litry naturalu na 100 km.

Interiéru vévodí dobře tvarovaná, elektricky ovládaná kožená sedadla s el. vyhříváním. Především vyhřívání se v zimních podmínkách velmi osvědčilo. Praktická je také paměť pro dvě nastavení sedadla řidiče, pokud se ve voze střídají např. manželé. Zajímavým detailem je el. seřiditelný volant, který se při vyjmutí klíčku ze zapalování automaticky odsune do nejvyšší polohy a tím usnadní vystoupení. Po zasunutí klíčku se samozřejmě opět vrátí do původní polohy. Překvapující je minimální rozměr odkládací schánky u spolujezdce a také nepřítomnost bočních airbagů, které jsou dnes v této třídě samozřejmostí. Nedostatečně velikou schránku u spolujezdce se však konstruktéři snažili nahradit alespoň praktickými schránkami na mobil a brýle.

Svým konzervativním designem a snahou o maximální pohodlí je Legend nejlépe přirovnatelný k Mercedesu. Image Mercedesu je však velmi dobrý a bude to trvat zřejmě ještě mnoho let, než Honda evropské zákazníky přesvědčí, že luxus může pocházet i z Japonska. V USA se to Japoncům již povedlo.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 499 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 499 000 Kč

Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso

Předvolební mítink, který do budovy českého sněmu svolali…

Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií

Výrobce fitness náramků FitBit v současnosti rozšiřuje…

Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit

Podle předsedy Evropského parlamentu Antonia Tajaniho je…

Trump je pro Trump je pro "odpovědné" ulehčení řeckého dluhu

Americký prezident Donald Trump dnes vyzval řeckou vládu,…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3474
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 153 / 5200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 303 / 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17.3 / 9.4 / 12.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l):68
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1670 / 510
Rozměr pneu:215
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4980
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2910
e) rozchod vpředu (mm): 1550
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1500
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,40
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy Ojetá Honda Legend Mk4 (KB): Supertechnika, která zradí jen málokdy

Co v autě není, nemůže se pokazit. To by ale znamenalo,…

Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m Honda Legend 2015: Prestižní sedan má 382 koní a 460 N.m

Do nabídky Hondy se vrací model Legend, doposud technicky…

 



 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat za opilství: Hrozí mu „pouze“ 10 let vězení

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat…

Pražská policie navrhla obžalovat šestadvacetiletého muže v souvislosti s březnovým pobodáním tří lidí v Horních…

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji nechal unést exmanžel, řekla policie v obvinění

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji…

Už deset měsíců je nezvěstná a její rodina neví, co se jí stalo. Andrea Vlčeková (35) byla unesena u školky, kam…

 

iSport.cz

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají také s Islandem

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají…

Čeští fotbalisté se v listopadových přípravných zápasech utkají s Islandem a Katarem. Oba duely sehrají v Dauhá,…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami. Spisovatel Padevět v Krvavých létech ukazuje zrůdnost obou totalit

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami.…

Nejtemnější doba naší historie. Nacistická okupace, vyhnání Němců, nástup komunistů. Seriál Krvavá léta…

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat za sebe rozhodovat souseda

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat…

Přátelé, pojďme volit. První nepravda je, že to nemá cenu. Má to cenu. Pokud nepůjdete, bude o vás rozhodovat…