Mercedes-Benz S320

Mercedes-Benz S320

 
 

Konečně přichází tolik očekávaný nástupce minulé S-klasse nebo-li mamuta na kolech. Dokonce i v Německu mělo minulé esko řadu odpůrců pro svůj neomalený design, přílišnou velikost a hmotnost. Díky těmto chybám mělo esko v posledním období problémy s odbytem. Nic na tom nezměnil ani fakt, že kvalita zpracování, prostornost, bezpečnost a spolehlivost byly na té nejvyšší úrovni.

Konečně přichází tolik očekávaný nástupce minulé S-klasse nebo-li mamuta na kolech. Dokonce i v Německu mělo minulé esko řadu odpůrců pro svůj neomalený design, přílišnou velikost a hmotnost. Díky těmto chybám mělo esko v posledním období problémy s odbytem. Nic na tom nezměnil ani fakt, že kvalita zpracování, prostornost, bezpečnost a spolehlivost byly na té nejvyšší úrovni.

Konstruktéři proto dostali striktní úkol. Výrazně snížit hmotnost nového modelu. Vzhledem k tomu, že nástupce je prošpikován novými funkcemi a systémy to byl opravdu těžký úkol, ale podařil se. Hmotnost nového eska je opravdu výrazně nižší. Například testovaná verze S320 má pohotovostní hmotnost 1770 kg, zatímco minulá S320 vážila 1910 kg. Rozdíl je tedy slušných 140 kg.

Další důležitou změnu prodělal design nového eska, který má nyní sportovní nádech a optickou lehkost. V porovnání s minulým typem je vnější design prakticky neporovnatelný.

S320 má základní cenu 2.437.000 Kč. Testovaný kus díky příplatkové výbavě stál 3.132.000 Kč. Z rozsáhlé výbavy stojí za zmínku především standardně montovaný systém ESP, el. regulace tuhosti tlumičů a celkem osm airbagů (2x vepředu, 4x boční, 2x hlavový).

Po nasednutí mě překvapil obrovitý rychloměr, který svítí ze tmy přístrojové desky. Evidentně je právě rychlost tím hlavním, o čem hodlají konstruktéři Mercedesu informovat řidiče. Jízda je totiž natolik klidná, že rozdíl mezi padesátkou a stopadesátkou vaše manželka na sedadle spolujezdce sotva postřehne :-)

Sametový běh vidlicového šestiválce s tříventilovou technikou skvěle doplňuje pětistupňová automatická převodovka. Ta řadí jednotlivé stupně rychle, v pravý okamžik a samozřejmě bez větších rázů. Kulisa řadící páky navozuje dojem, že se jedná o tzv. tiptronic (řazení jednotlivých stupňů pohybem páky na jednu či druhou stranu), ale bohužel jde jen o klasické omezeni řazení vyšších rychlostí jako u běžných automatů. Škoda.

Průměrná spotřeba S320 by měla být 11,5 l/100 km, ale budoucí majitel bude určitě muset svému novému miláčkovi odpustit pár litříků navíc. Palubní počítač ukazoval průměr 14 l/100 km. Vzhledem k hmotnosti, výkonu motoru a přeci jen žíznivějšímu automatu je tato hodnota akceptovatelná.

Design interiéru a jeho zpracování je podle mého názoru několik let před konkurencí. Musím konstatovat, že když jsem si po testu eska sedl do éčka vystaveného v autosalónu, připadal mi jeho interiér velmi obyčejný...

Díky velkému rozvoru (2965 mm) je prostor vepředu i vzadu více než dostatečný. Komu by ani to nestačilo, může si připlatit 229.000,- Kč za prodlouženou verzi (rozvor 3085 mm).

Příplatková přední sedadla jsou všemožně stavitelná pomocí elektromotorků včetně posuvu samotného sedáku (ne celého sedadla) vpřed či vzad. Toto řešení pomůže vyřešit délku sedáku dvoumetrovému basketbalistovi i o padesát centimetrů menší slečně. Dalším zajímavým prvkem je odsávání tepla ze sedadel několika ventilátory perforovanou kůží. Bohužel výhody jsem neokusil. Nebylo dost teplo. To, že toto sedadlo umí i masírovat unavené tělo pomalým nafukováním a vyfukováním integrovaných polštářků vám už raději ani nebudu popisovat. Běžte k nejbližšímu dealerovi Mercedesu a vyzkoušejte si to sami.

Na závěr nezbývá než pogratulovat konstruktérům Mercedesu, kteří dokázali, že luxusní automobily stavět umějí. Škoda jen, že cena přes dva a půl milionu korun za základní verzi je pro 99,9 procent našeho obyvatelstva závratně vysoká.

Spolupracujeme s TipCars.com

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 3
Zdvihový objem (ccm): 3199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 315 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 17.1 / 8.2 / 11.5
Emise CO2:275
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / -
Objem nádrže (l):88
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1770 / 530
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5038
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1444
d) rozvor (mm): 2965
e) rozchod vpředu (mm): 1574
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel Tohle bolí! Ultravzácné Ferrari F40 v Británii shořelo na popel

Někomu se nepoštěstí vidět Ferrari F40 jedinkrát za život…

 




Mercedes-Benz třídy S: kupé a pohon 4x4 příští rok Mercedes-Benz třídy S: kupé a pohon 4x4 příští rok

Od září Mercedes-Benz prodává novou třídu S. Zákazníci se…

Mercedes-Benz S: nový osmiválec pro S500 Mercedes-Benz S: nový osmiválec pro S500

Inovované nebo nové motory spalující benzín resp. naftu…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Včera

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Výjezd z tunelu Blanka na Prašném mostě: V dopravních špičkách ho zavřou dispečeři

Výjezd z tunelu Blanka na Prašném mostě: V…

Požadavek Prahy 6 na uzavření výjezdu z tunelu Blanka na Prašném mostě kvůli neutěšené dopravní situaci od…

Česko a Slovensko se zase spojí. Při přípravě výstav ke stému výročí Československa

Česko a Slovensko se zase spojí. Při přípravě výstav…

Českou republiku a Slovensko čeká za dva roky důležité výročí. 28. října 2018 to bude přesně sto let, co vznikl…

 

iSport.cz

Kouzlo týmu z osmi zemí Evropy? Žijeme jen přítomností, řekl trenér

Kouzlo týmu z osmi zemí Evropy? Žijeme jen…

Nikdo s nimi nepočítal. Na vítězství v prestižním Světovém poháru na ně byl nejvyšší kurz - 33:1! Teď si tým…

ZNÁMKOVÁNÍ Sparty: Kadlec z formy, nejistý Mazuch a utrápený Juliš

ZNÁMKOVÁNÍ Sparty: Kadlec z formy, nejistý Mazuch a…

Bída a ještě jednou bída. Fotbalisté Sparty prohráli nedělní derby se Slavií 0:2, průběh byl naprosto…

 

Reflex.cz

Expertka na péči o děti Eva Kiedroňová: Na dobrém začátku života miminka závisí všechno

Expertka na péči o děti Eva Kiedroňová: Na dobrém…

Česká miminka plavou, otužují se a cvičí podle jejího metodického systému, maminky zase hýčkají svá batolata…

15 nádherných panoramatických fotografií Prahy

15 nádherných panoramatických fotografií Prahy

Ruský fotografický server Air Pano patří mezi to nejlepší, co v této oblasti existuje. Nehraje si na žádné…