reklama


Mercedes-Benz S320

Mercedes-Benz S320

 
 

Konečně přichází tolik očekávaný nástupce minulé S-klasse nebo-li mamuta na kolech. Dokonce i v Německu mělo minulé esko řadu odpůrců pro svůj neomalený design, přílišnou velikost a hmotnost. Díky těmto chybám mělo esko v posledním období problémy s odbytem. Nic na tom nezměnil ani fakt, že kvalita zpracování, prostornost, bezpečnost a spolehlivost byly na té nejvyšší úrovni.

Konečně přichází tolik očekávaný nástupce minulé S-klasse nebo-li mamuta na kolech. Dokonce i v Německu mělo minulé esko řadu odpůrců pro svůj neomalený design, přílišnou velikost a hmotnost. Díky těmto chybám mělo esko v posledním období problémy s odbytem. Nic na tom nezměnil ani fakt, že kvalita zpracování, prostornost, bezpečnost a spolehlivost byly na té nejvyšší úrovni.

Konstruktéři proto dostali striktní úkol. Výrazně snížit hmotnost nového modelu. Vzhledem k tomu, že nástupce je prošpikován novými funkcemi a systémy to byl opravdu těžký úkol, ale podařil se. Hmotnost nového eska je opravdu výrazně nižší. Například testovaná verze S320 má pohotovostní hmotnost 1770 kg, zatímco minulá S320 vážila 1910 kg. Rozdíl je tedy slušných 140 kg.

Další důležitou změnu prodělal design nového eska, který má nyní sportovní nádech a optickou lehkost. V porovnání s minulým typem je vnější design prakticky neporovnatelný.

S320 má základní cenu 2.437.000 Kč. Testovaný kus díky příplatkové výbavě stál 3.132.000 Kč. Z rozsáhlé výbavy stojí za zmínku především standardně montovaný systém ESP, el. regulace tuhosti tlumičů a celkem osm airbagů (2x vepředu, 4x boční, 2x hlavový).

Po nasednutí mě překvapil obrovitý rychloměr, který svítí ze tmy přístrojové desky. Evidentně je právě rychlost tím hlavním, o čem hodlají konstruktéři Mercedesu informovat řidiče. Jízda je totiž natolik klidná, že rozdíl mezi padesátkou a stopadesátkou vaše manželka na sedadle spolujezdce sotva postřehne :-)

Sametový běh vidlicového šestiválce s tříventilovou technikou skvěle doplňuje pětistupňová automatická převodovka. Ta řadí jednotlivé stupně rychle, v pravý okamžik a samozřejmě bez větších rázů. Kulisa řadící páky navozuje dojem, že se jedná o tzv. tiptronic (řazení jednotlivých stupňů pohybem páky na jednu či druhou stranu), ale bohužel jde jen o klasické omezeni řazení vyšších rychlostí jako u běžných automatů. Škoda.

Průměrná spotřeba S320 by měla být 11,5 l/100 km, ale budoucí majitel bude určitě muset svému novému miláčkovi odpustit pár litříků navíc. Palubní počítač ukazoval průměr 14 l/100 km. Vzhledem k hmotnosti, výkonu motoru a přeci jen žíznivějšímu automatu je tato hodnota akceptovatelná.

Design interiéru a jeho zpracování je podle mého názoru několik let před konkurencí. Musím konstatovat, že když jsem si po testu eska sedl do éčka vystaveného v autosalónu, připadal mi jeho interiér velmi obyčejný...

Díky velkému rozvoru (2965 mm) je prostor vepředu i vzadu více než dostatečný. Komu by ani to nestačilo, může si připlatit 229.000,- Kč za prodlouženou verzi (rozvor 3085 mm).

Příplatková přední sedadla jsou všemožně stavitelná pomocí elektromotorků včetně posuvu samotného sedáku (ne celého sedadla) vpřed či vzad. Toto řešení pomůže vyřešit délku sedáku dvoumetrovému basketbalistovi i o padesát centimetrů menší slečně. Dalším zajímavým prvkem je odsávání tepla ze sedadel několika ventilátory perforovanou kůží. Bohužel výhody jsem neokusil. Nebylo dost teplo. To, že toto sedadlo umí i masírovat unavené tělo pomalým nafukováním a vyfukováním integrovaných polštářků vám už raději ani nebudu popisovat. Běžte k nejbližšímu dealerovi Mercedesu a vyzkoušejte si to sami.

Na závěr nezbývá než pogratulovat konstruktérům Mercedesu, kteří dokázali, že luxusní automobily stavět umějí. Škoda jen, že cena přes dva a půl milionu korun za základní verzi je pro 99,9 procent našeho obyvatelstva závratně vysoká.

Spolupracujeme s TipCars.com

Sen o tramvaji na pražské Jižní Město nabírá konkrétní rozměry Sen o tramvaji na pražské Jižní Město nabírá konkrétní rozměry

Tramvajová trať ze Žižkova přes Spořilov na největší…

Italská vláda zachraňuje bankovní sektor, do bank napumpuje až 20 miliard eur Italská vláda zachraňuje bankovní sektor, do bank napumpuje až 20 miliard eur

Na roztříštěném italském bankovním trhu působí víc než…

Vláda neschválila Mládkův návrh, Diamo OKD nekoupí Vláda neschválila Mládkův návrh, Diamo OKD nekoupí

Státní podnik Diamo nekoupí černouhelnou společnost OKD,…

Zápisník Terezy Zavadilové: Dluhopisy, vlci a kůzlátka Zápisník Terezy Zavadilové: Dluhopisy, vlci a kůzlátka

Andrej Babiš je pořád ještě ostřelován za to, že si…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 3
Zdvihový objem (ccm): 3199
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 165 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 315 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 17.1 / 8.2 / 11.5
Emise CO2:275
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / -
Objem nádrže (l):88
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1770 / 530
Rozměr pneu:225
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5038
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1444
d) rozvor (mm): 2965
e) rozchod vpředu (mm): 1574
f) rozchod vzadu (mm): 1574
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 10
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 5
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Poslední Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen…

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba…

 




Mercedes-Benz třídy S: kupé a pohon 4x4 příští rok Mercedes-Benz třídy S: kupé a pohon 4x4 příští rok

Od září Mercedes-Benz prodává novou třídu S. Zákazníci se…

Mercedes-Benz S: nový osmiválec pro S500 Mercedes-Benz S: nový osmiválec pro S500

Inovované nebo nové motory spalující benzín resp. naftu…

 



 
Audi A5 Sportback 2.0 TDI – Krásné, ale 2.0 TDI...

TEST: Audi A5 Sportback 2.0 TDI – Krásné, ale 2.0 TDI...

Dnes 10:52

Pětidveřový model střední třídy od Audi prošel mezigenerační změnou, na první pohled ale novinku poznáte těžko. Není to chyba?




Blesk.cz

Nejvnadnější zpěvačka Plesu upírů Nosková: Nový spor o dceru!

Nejvnadnější zpěvačka Plesu upírů Nosková: Nový spor…

Vychovává šestiletou dceru Elišku a jako matka samoživitelka se má co otáčet, aby nebyla na nikom závislá.…

S bavorákem za milion vjel na koleje: 150 metrů předstíral, že je tramvaj

S bavorákem za milion vjel na koleje: 150 metrů…

Hup, drc, hup, drc… Takto hrkal neuvěřitelných 150 metrů se svým bavorákem starší řidič, který najel v Plzni na…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Barcelona se hodně trápila, zachránil ji Messi. V čele je Real

SESTŘIHY: Barcelona se hodně trápila, zachránil ji…

Fotbalisté Barcelony měli v souboji s Leganésem bez problémů vyhrát, ale opak byl pravdou. Nováček předvedl…

Přes milion pro Koukalovou, ale i 13,5 tisíce. Kolik vydělali Češi na MS

Přes milion pro Koukalovou, ale i 13,5 tisíce. Kolik…

Zlato + stříbro + bronz + dvě čtvrtá místa = 1,4 milionu korun. Zhruba tolik (před zdaněním) si vydělala…

 

Reflex.cz

Podivné zákony: Děláte občas obličeje na psa? Můžete jít i do vězení!

Podivné zákony: Děláte občas obličeje na psa? Můžete…

Říkáte si, že náš právní systém je zastaralý a některé zákony nesmyslné? Asi byste se divili, ale zjistili jsme,…

Obchody, kanceláře, byty, hotely. Okolí Thomayerovy nemocnice změní developeři k nepoznání

Obchody, kanceláře, byty, hotely. Okolí Thomayerovy…

Potomci velkostatkáře Vojty, realitní magnát Dušan Kunovský a bývalý politik Tomáš Hrdlička budou mít hlavní…

 
 
reklama