Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Legend dá sbohem Evropě

Diskuze (47)
Po 25 letech na evropských trzích ukončí své působení Honda Legend.

Na přelomu roku 2010 a 2011 skončí prodej Hondy Legend v Německu a přibližně ve stejné době se největší model japonské značky stáhne také z dalších trhů. Hlavním důvodem je malý zájem zákazníků o 4,9 metru dlouhou Hondu.

Ve vyšší střední třídě zůstává většina modelů ve stínu německé konkurence. V samotném Německu se za celý rok 2009 prodalo jen 21 kusů Hondy Legend, u nás se ji s 23 kusy vedlo o něco lépe, ale přesto to nestačí ani na 0,5% podíl ve vyšší střední třídě.

Honda Legend má motor 3,7 V6 SOHC VTEC o výkonu 217 kW a pohon všech kol. Standardem je pětistupňová automatická převodovka, stejně jako mnoho pokročilých luxusních a bezpečnostních prvků výbavy. Cena na českém trhu je u jediné, plně vybavené verze 1.359.000,- Kč.

Se stažením Hondy Legend z Evropy zmizí jediná šestiválcová Honda a motor V6 se proto ani nedočká verze Euro 5.

Legend se vyrábí ve své čtvrté generaci. První model byl v Japonsku, USA i Evropě uveden na konci roku 1985, aktuální provedení v roce 2006 (v USA už ale 2004), s faceliftem před dvěma lety. Legend tedy na starém kontinentu skončí přesně po 25 letech.

Diskuze (47)
11. 11. 2010 21:15
Re: Když
A teraz nech sa z toho človek vysomári.
Vyčnievaš z radu? To je zlé. Ľudia milujú konzervatívny a trvácny dizajn.
Splývaš s davom? Opäť zle, pôvodný originál bol lepší.
Tak prišli zase s dynamickým vozom. Dobre? Asi nie, podľa mizerných predajov.
Nech je tak alebo tak, proste zle to vždy musí byť. Človek je tvor zo zásady nespokojný. S čímkoľvek.
:-!
11. 11. 2010 15:44
Re: Legenda konci
Tohle neni v premiovkach rozhodne pravda. Treba u BMW je naprosto bezne, ze se diesel prodava i vyrazne levneji nez benzin. Treba takove BMW 530i E60 muze stat klidne o padesat tisic vice nez srovnatelne vybavena 530d a to same plati i pro E90. Ono obecne u BMW je skoro vzdy lepsi koupit benzin nez diesel, ktery hure jede, vyrazne vice se sype a realny rozdil ve spotrebe jsou treba taky jenom dva litry.
Avatar - skejpa
11. 11. 2010 11:15
Re: Legenda konci
Ale notak. Vytoc to na 5000 (ahaa, tam diesel nemuze...) a výš a hned uslysis ten rozdil >:-[] Ver mi, i u sestihrnku rozdil je. Mozna ne tak znatelny na volnobeh ale v otackach ano. Tim ale nechci rict, ze by ten diesel byl neposlouchatelny. Sestivalec je lahoda. Jen ten benzinovej je jeste prijemnejsi :-)
11. 11. 2010 10:53
Re: Když
s tím F/L plně souhlasím. Před tím to auto mělo šmrnc, bylo velice originální. A jakoby se to snažili úplně rozbít aby splynul s davem...

Jinak když Legend této generace dorazil, byl jsem z něj úplně paf. Generace předtím vypadala spíš jako konkurent pro Mercedes - velká limuzína klasického konzervativního střihu, z které jsem měl spíš pocit luxusní a zároveň nudné (a samozřejmě dokonalé) káry. A pak nová generace komplet otočila a najednou tu byl dynamický, moderní sexy sportsedan :yes:
Avatar - Dinar
11. 11. 2010 10:25
Když
legenda ukázali (2003 nebo 04?) tak jsem se na netu rozčileně rozepisoval o tom, že takhle nějak měla vypadat E60, a ne ten bangleův horor. Panu Bangleovi jsem se po letech už několikrát omluvil, prostě čas prověří nejlépe, kdo je tu Designer. O tomhle faceliftovaném legendu už ani nemá cenu mluvit, jestli původní design zaujal hladkou elegancí, facelift to auto proměnil v klasický asijskoamerický unisex pro u.s. trh. Jinak to auto bylo velmi dobré, jízdní vlastnosti špičkové, výborný komfort, odhlučnění, mělo ale převodovku, která se nedala srovnat ani se steptronicem roku 2003 natož s dnešními, to byla jeho největší slabina. No, nechť odpočívá v pokoji, tak jako tak mám dojem, že to byla poslední velká, a roduvěrná, Honda, kterou jsme mohli v Evropě dostat, dál už budou hondí řidiči jen pěstovat kytičky. ;-)