Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda N-Box: Praktická krabička řady N v novém

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Honda uvádí na trh, přirozeně pouze ten domácí, novou generací modelu N-Box. V Japonsku jich chce prodat patnáct tisíc měsíčně, do Evropy bohužel nezamíří.

Honda na domácím japonském trhu nabízí i kei cars. Moderní N-series se objevila v prosinci 2011 a zanedlouho se rozrostla do velké rodinky. Ta čítá základní řadu N-Box, retro N-One a jakési MPV N-Wgn (používají se názvy bez pomlček i s nimi). N-Box generace JF1 se nabízel i jako designově odlišené modely Custom, Plus a hlavně svébytný Slash.

Právě „krabici“ (box) střídá nová generace. Jde o typického zástupce třídy kei. Je až s podivem, co dokáží japonští stylisté na omezeném prostoru vymyslet. Pokud chcete postavit minivůz s délkou do 3,4 m danou legislativou, musíte jej zákonitě vyhnat do výšky, až k 1,7 m a vyjde vám prostě krabička na kolečkách... Ale zatraceně praktická! Opět jsou k mání dvě verze: základní a Custom, liší se hlavně stylingem krátkého hranatého čumáčku. Druhá varianta vypadá s chromovanými díly luxusněji a dostala místo úředních samočinných projekčních lamp LEDky.

Důležitý je ovšem zcela nový podvozek a ocelová karoserie, jejíž panely se lepí. Výsledek? Zvýšení tuhosti a redukce váhy ve srovnání s předchůdcem o 80 kg. Přitom už na něm se uplatnila „dieta“ a tyhle krabičky váží hluboko pod tunu. N-Box je logicky pětidveřový, přičemž zadní pár představují „šoupačky“. Ve městě fajn, navíc se majitelé nemusejí prokazovat potvrzením, že u svého domu/bytu mají kde zaparkovat. Ještě ke všemu jsou tenčí, aby se zvýšil prostor pro posádku uvnitř.

I techniku omezují předpisy. To znamená tradiční tříválec DOHC o maximálním objemu 0,66 l. V základní atmosférické verzi má 43 kW (58 k) a 65 N.m. Honda samozřejmě nabídne i turbo variantu s maximálními 47 kW (64 k), více regule nepovolují. U moderních kei cars už tradiční ústrojí CVT pohání buď přední, nebo všechna kola. Volič variátoru je v palubní desce hezky po ruce. Levé, samozřejmě...

Honda u nového N-Boxu vymyslela bezvadnou věc. Přístroje vyvýšila až nad hezký tříramenný volant, pod ně umístila odkládací schránku. Startuje se tlačítkem, spolujezdec má před sebou v patrové palubce zase odkládací poličku, centrální pozici okupuje obrazovka navigace. Prostor pro nohy zadních pasažérů je královský, sedačky (na přání s antivirovým čalouněním) jdou sklopit do roviny, jen s drobným hrbolkem. Ta spolujezdcova rovněž, navíc ji lze i posouvat v dost velkém rozmezí. To se na správný kei car sluší a patří. Vejdou se sem čtyři lidé a hondička může fungovat i jako rodinné auto. Vážně!

Moderní technika se dostává i do tohoto segmentu, takže je k dispozici sada asistenčních systémů Honda Sensing: automatické brzdění, předcházení kolizím i s chodci, prevence špatného startu, čtení dopravních značek, adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu... Už ve standardu! A to se rozměry autíčka odhadují určitě bezvadně. Barev karoserie čítá katalog nepočítaně, pro dámy nesmí chybět růžová, má oblíbená oranžová ale chybí. Proč? Odlišný odstín může mít i střecha. Interiéru základních variant dominuje světle béžová, Customům zase černá. Výbavy dostaly kódy G, G-L a G-EX.

Prodej N-Boxu odstartoval 1. září. Nebudu vás unavovat milionovými částkami v jenech, v přepočtu je k mání za ne zrovna malých 275.800 až 414.100 korun. V Evropě si ale nic podobného nekoupíte. Škoda.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
28. 11. 2017 17:38
Půl kralovstvi a spodní pul princezny za N-BOX!
Chci koupit takovéto auto do 350 cm délky a uvnitř 140cm vysoké (Honda N-Box, Suzuki Wagon Hybrid, Daihatsu Tantoo, atd.) za dožilý Opel Agila. Nevíte prosím kde takové sehnat a případně jaký typ-výrobce? I stylem vlastní dovoz tohoto prcka ( [odkaz] a podobné) ze zemí okolo ČR.
Avatar - JohnST
2. 9. 2017 22:24
Hruuuza
Tak toto je snad dielo nejakeho decka,nie? >:-[]
1. 9. 2017 22:28
Re: Naštěstí
Jsem nevěděl že mají v Bohnicích net , ty musíš být fakt boroček chudáček ...
Avatar - JiRkA997CZ
1. 9. 2017 20:29
Naštěstí
"do Evropy bohužel nedorazí." Jakýpak bohužel, spíš bohudík. Tenhle designový skvost by způsobil dost nehod už kvůli tomu že by ostatní účastníci provozu horlivě hledali nějaký pytlík kam vypustit obsah žaludku...