reklama


5.3. 2015 Michal Fokt

Honda NSX: Evropská premiéra japonského hybridního supersportu

 

Honda poprvé v Evropě ukazuje sériovou podobu druhé generace exotického supersportu NSX a zase o něco více poodhaluje jeho techniku.

V lednu letošního roku debutovala v Detroitu Acura NSX, nový supersport značky Honda a nyní se poprvé představuje také s logy mateřské značky, takže NSX si odbývá evropskou premiéru, avšak Honda NSX de facto světovou.

Japonci zatím dávkují informace velmi pozvolna a pomalu, prodej patrně začne až ve druhé polovině letošního roku, ne-li na sklonku a na konečné specifikace je tedy dost času, pojďme si tedy shrnout dostupné informace, doplněné o drobnosti z nejnovější tiskové zprávy a pochopitelně též nové fotky s výsostnými znaky Hondy.

Finální rozměry kupé jsou 4470 x 1940 x 1215 mm a rozvor 2630 mm, oproti studii tedy ve všech směrech lehce povyrostl. Srdcem vozu je před zadní nápravou podélně uložený šestiválec, jenž byl konstruován s ohledem na dosažení co nejnižšího těžiště, tomu jsou přizpůsobeny rozvody a V6 má také suchou klikovou skříň. Přeplňování zajišťují dvě turbodmychadla a motor je doplněný elektromotorem a spojený se zadními koly o rozměru 295/30 R 20 (ráfky 11J x 20) prostřednictvím devítistupňové dvouspojkové převodovky, obsluhované kovovými pádly pod volantem. Přední kola s obutím 245/30 R 19 (ráfky 8,5J x 19) uvádí do pohybu dvojice menších elektromotorů, jejichž hlavní funkcí je vektorování točivého momentu v zatáčkách.

Honda tomu říká Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (SH-AWD) a zatím stále tají jeho parametry, bude však mít "přes 550 koní" a pochopitelně obří točivý moment. Sílu pohonného systému krotí karbonkeramické brzdy se šesti pístky na předních a čtyřmi na zadních třmenech, které navíc plní roli podpůrného stabilizačního systému AHA, jenž v případě potřeby mírně přibrzďuje jednotlivá kola.

Systém IDS (Integrated Dynamic System) upravuje zpětnou vazbu spalovacího motoru, elektromotoru, převodovky a podvozku a také hlučnost motoru na základě požadavku řidiče a jízdních podmínek. Nabízí režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track. Režim Quiet umožňuje jezdit nízkou rychlostí na krátké vzdálenosti pouze s elektromotorem. Přepnutí z režimu Sport do režimu Sport+ a dále do režimu Track, zajistí zlepšení reakcí všech dotčených systémů.

Karoserie vozu je na rozdíl od původního celohliníkového NSX tvořena kombinací hliníku, oceli, karbonu a kompozitního plastu. V interiéru Honda slibuje sedadla, kombinující boční vedení a komfort, komunikaci s palubními systémy vozu zajišťuje TFT displej, ovládaný centrálním ovladačem na středovém tunelu.

Honda NSX se bude vyrábět pro celý svět v závodě PMC (Performance Manufacturing Centre) v Marysvillu ve státě Ohio, kde bude kombinována strojní výroba s výrazným podílem ruční práce přibližně stovky specialistů na malé série. Prodej by měl být zahájen ve druhé polovině letošního roku.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Solek spustil první solární elektrárnu v Chile. Stála sto milionů Solek spustil první solární elektrárnu v Chile. Stála sto milionů

Česká firma vybuduje v Chile solární zdroje o výkonu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda NSX: Evropská premiéra japonského…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Video: Godzilla vs NSX a závod na čtvrt míle Video: Godzilla vs NSX a závod na čtvrt míle

To nejlepší ze současného Japonska na jedné silnici -…

Honda NSX-GT: Karbonový okruhový přízrak Honda NSX-GT: Karbonový okruhový přízrak

Honda si na příští ročník japonského okruhového…

 



 
Nejlepší malé ojetiny s cenou do 100.000 Kč! Tady je máte!

Nejlepší malé ojetiny s cenou do 100.000 Kč! Tady je máte!

Dnes 08:00

Platí, že malá ojetá auta jsou za danou cenu zpravidla mladší a méně ojetá než velká. Logické. Jak ale vybrat tu nejlepší malou ojetinu s cenovkou do sta tisíc?




Blesk.cz

Na dálnici D11 skončilo po nehodě auto na střeše: Řidič nadýchal dvě promile

Na dálnici D11 skončilo po nehodě auto na střeše:…

Dopravní komplikace nastaly na dálnici D11 v ranních hodinách na 15. kilometru nedaleko Prahy. Po střetu dvou…

Kim Čong-un staví na nejvyšší hoře sousoší diktátorů: NA KLDR bude shlížet s tátou a dědou!

Kim Čong-un staví na nejvyšší hoře sousoší…

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat…

 

iSport.cz

Řepka otevřeně o svých plánech: Chci trénovat Spartu, půjdu za tím

Řepka otevřeně o svých plánech: Chci trénovat…

Má před sebou velký cíl a věří, že se mu podaří ho uskutečnit. Bývalý fotbalista Tomáš Řepka (43) v otevřené…

Pavelec se vrátil do NHL jako vítěz, výhru bral i zachránce Mrázek

Pavelec se vrátil do NHL jako vítěz, výhru bral i…

SOUHRN | Svůj první start v sezoně proměnil ve výhru. Český brankář Ondřej Pavelec naskočil do utkání svého…

 

Reflex.cz

Kavčí volební noci: Pozor! Předvolební vysílání České televize drásá nervy

Kavčí volební noci: Pozor! Předvolební vysílání…

Česká televize nadržovala během vysílání své Americké volební noci Hillary Clintonové, a porušila tím zákon.…

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je v něm mnoho mrtvých

V Itálii zavalila lavina hotel, podle záchranářů je…

V hotelu zavaleném při středečním zemětřesení lavinou ve střední Itálii je mnoho mrtvých. S odvoláním na…

 
 
reklama