Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
10 Fotogalerie

Honda NSX: Evropská premiéra japonského hybridního supersportu

Honda poprvé v Evropě ukazuje sériovou podobu druhé generace exotického supersportu NSX a zase o něco více poodhaluje jeho techniku.

V lednu letošního roku debutovala v Detroitu Acura NSX, nový supersport značky Honda a nyní se poprvé představuje také s logy mateřské značky, takže NSX si odbývá evropskou premiéru, avšak Honda NSX de facto světovou.

Japonci zatím dávkují informace velmi pozvolna a pomalu, prodej patrně začne až ve druhé polovině letošního roku, ne-li na sklonku a na konečné specifikace je tedy dost času, pojďme si tedy shrnout dostupné informace, doplněné o drobnosti z nejnovější tiskové zprávy a pochopitelně též nové fotky s výsostnými znaky Hondy.

Finální rozměry kupé jsou 4470 x 1940 x 1215 mm a rozvor 2630 mm, oproti studii tedy ve všech směrech lehce povyrostl.

Srdcem vozu je před zadní nápravou podélně uložený šestiválec, jenž byl konstruován s ohledem na dosažení co nejnižšího těžiště, tomu jsou přizpůsobeny rozvody a V6 má také suchou klikovou skříň. Přeplňování zajišťují dvě turbodmychadla a motor je doplněný elektromotorem a spojený se zadními koly o rozměru 295/30 R 20 (ráfky 11J x 20) prostřednictvím devítistupňové dvouspojkové převodovky, obsluhované kovovými pádly pod volantem. Přední kola s obutím 245/30 R 19 (ráfky 8,5J x 19) uvádí do pohybu dvojice menších elektromotorů, jejichž hlavní funkcí je vektorování točivého momentu v zatáčkách.

Honda tomu říká Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (SH-AWD) a zatím stále tají jeho parametry, bude však mít "přes 550 koní" a pochopitelně obří točivý moment. Sílu pohonného systému krotí karbonkeramické brzdy se šesti pístky na předních a čtyřmi na zadních třmenech, které navíc plní roli podpůrného stabilizačního systému AHA, jenž v případě potřeby mírně přibrzďuje jednotlivá kola.

Systém IDS (Integrated Dynamic System) upravuje zpětnou vazbu spalovacího motoru, elektromotoru, převodovky a podvozku a také hlučnost motoru na základě požadavku řidiče a jízdních podmínek. Nabízí režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track. Režim Quiet umožňuje jezdit nízkou rychlostí na krátké vzdálenosti pouze s elektromotorem. Přepnutí z režimu Sport do režimu Sport+ a dále do režimu Track, zajistí zlepšení reakcí všech dotčených systémů.

Karoserie vozu je na rozdíl od původního celohliníkového NSX tvořena kombinací hliníku, oceli, karbonu a kompozitního plastu. V interiéru Honda slibuje sedadla, kombinující boční vedení a komfort, komunikaci s palubními systémy vozu zajišťuje TFT displej, ovládaný centrálním ovladačem na středovém tunelu.

Honda NSX se bude vyrábět pro celý svět v závodě PMC (Performance Manufacturing Centre) v Marysvillu ve státě Ohio, kde bude kombinována strojní výroba s výrazným podílem ruční práce přibližně stovky specialistů na malé série. Prodej by měl být zahájen ve druhé polovině letošního roku.