5.3. 2015 Michal Fokt

Honda NSX: Evropská premiéra japonského hybridního supersportu

 

Honda poprvé v Evropě ukazuje sériovou podobu druhé generace exotického supersportu NSX a zase o něco více poodhaluje jeho techniku.

V lednu letošního roku debutovala v Detroitu Acura NSX, nový supersport značky Honda a nyní se poprvé představuje také s logy mateřské značky, takže NSX si odbývá evropskou premiéru, avšak Honda NSX de facto světovou.

Japonci zatím dávkují informace velmi pozvolna a pomalu, prodej patrně začne až ve druhé polovině letošního roku, ne-li na sklonku a na konečné specifikace je tedy dost času, pojďme si tedy shrnout dostupné informace, doplněné o drobnosti z nejnovější tiskové zprávy a pochopitelně též nové fotky s výsostnými znaky Hondy.

Finální rozměry kupé jsou 4470 x 1940 x 1215 mm a rozvor 2630 mm, oproti studii tedy ve všech směrech lehce povyrostl. Srdcem vozu je před zadní nápravou podélně uložený šestiválec, jenž byl konstruován s ohledem na dosažení co nejnižšího těžiště, tomu jsou přizpůsobeny rozvody a V6 má také suchou klikovou skříň. Přeplňování zajišťují dvě turbodmychadla a motor je doplněný elektromotorem a spojený se zadními koly o rozměru 295/30 R 20 (ráfky 11J x 20) prostřednictvím devítistupňové dvouspojkové převodovky, obsluhované kovovými pádly pod volantem. Přední kola s obutím 245/30 R 19 (ráfky 8,5J x 19) uvádí do pohybu dvojice menších elektromotorů, jejichž hlavní funkcí je vektorování točivého momentu v zatáčkách.

Honda tomu říká Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (SH-AWD) a zatím stále tají jeho parametry, bude však mít "přes 550 koní" a pochopitelně obří točivý moment. Sílu pohonného systému krotí karbonkeramické brzdy se šesti pístky na předních a čtyřmi na zadních třmenech, které navíc plní roli podpůrného stabilizačního systému AHA, jenž v případě potřeby mírně přibrzďuje jednotlivá kola.

Systém IDS (Integrated Dynamic System) upravuje zpětnou vazbu spalovacího motoru, elektromotoru, převodovky a podvozku a také hlučnost motoru na základě požadavku řidiče a jízdních podmínek. Nabízí režimy Quiet, Sport, Sport+ a Track. Režim Quiet umožňuje jezdit nízkou rychlostí na krátké vzdálenosti pouze s elektromotorem. Přepnutí z režimu Sport do režimu Sport+ a dále do režimu Track, zajistí zlepšení reakcí všech dotčených systémů.

Karoserie vozu je na rozdíl od původního celohliníkového NSX tvořena kombinací hliníku, oceli, karbonu a kompozitního plastu. V interiéru Honda slibuje sedadla, kombinující boční vedení a komfort, komunikaci s palubními systémy vozu zajišťuje TFT displej, ovládaný centrálním ovladačem na středovém tunelu.

Honda NSX se bude vyrábět pro celý svět v závodě PMC (Performance Manufacturing Centre) v Marysvillu ve státě Ohio, kde bude kombinována strojní výroba s výrazným podílem ruční práce přibližně stovky specialistů na malé série. Prodej by měl být zahájen ve druhé polovině letošního roku.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 
 

Přidat názorDiskuse: Honda NSX: Evropská premiéra japonského…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Jízdní dojmy s Hondou NSX: Hybrid pána pekel Jízdní dojmy s Hondou NSX: Hybrid pána pekel

Nářez, který Honda NSX předvádí prvních 100 milisekund po…

Chcete tovární závoďák NSX GT3? Honda vám ho prodá! Chcete tovární závoďák NSX GT3? Honda vám ho prodá!

Honda oficiálně zahajuje prodej modelu NSX GT3 a program…

 



 
Thor Trucks ET-One: Elektrická novinka je vyzyvatelem tahače Tesly

Thor Trucks ET-One: Elektrická novinka je vyzyvatelem tahače Tesly

Dnes 16:55

V Los Angeles odhalila společnost Thor Trucks svou vizi tahače na krátké vzdálenosti, jenž má být konkurentem čerstvé novinky společnosti Tesla.




Blesk.cz

Synovci první dámy „vyfasovali“ 18 let natvrdo. Za pašování kokainu do USA

Synovci první dámy „vyfasovali“ 18 let natvrdo. Za…

Dva synovci první dámy Venezuely Cilie Floresové byli ve čtvrtek odsouzeni v New Yorku k 18 letům vězení za…

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o střechu nad hlavou?

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o…

Coby jedna z hvězd seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 si Bára Štěpánová (58) vydělává slušné peníze. Jenže i…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě s Libercem

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…